Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Amulety i naszyjniki

by morgan


Amulety


Amulet blokowania czarów
(AMUL25)


Amulet blokowania czarów

Ulubiony przedmiot ochronny maga rozpoczynającego magiczny pojedynek. Zapewnia on osłonę przed zaklęciami i nie przeszkadza przy rzucaniu własnych czarów.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Rzuty obronne: +2 przeciw czarom

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Kryll (zadanie Dorna)


Uwagi: 1800 szt. zł. Wymagane 75 wiedzy, by zidentyfikować. Jak na realia BG I jest to całkiem przydatny przedmiot, tym bardziej, że naszyjników w pierwszej części nie ma aż tak wiele.



Amulet Edwina
(MISC89)


To jest dziedzictwo Edwina; jego rodowy kamień.






PARAMETRY:

Specjalne:
– Pozwala zapamiętać jeden dodatkowy czar maga każdego poziomu

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Edwin;)


Uwagi: Jest niezdejmowalny. W wersji Enhanced dodano precyzujący jego właściwości opis oraz zmodyfikowano nieco jego wygląd.



Amulet tarczy
(AMUL15)


Amulet ten uaktywnia się wypowiadając prosty wyraz i dotykając go, a każde użycie to jeden ładunek. Efekt duplikuje działanie 1. poziomowego zaklęcia maga o nazwie Tarcza. Na czas działania czaru osoba nosząca amulet ma Klasę Pancerza 4, kumulującą się z modyfikatorami wynikającymi z tarczy i innej magii.



PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Tarcza
Klasa Pancerza: 4, +2 przeciw pociskom
Obszar działania: użytkownik
Czas działania: 1 godzina

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1500 (Wyspa Baldurana). Wrak statku.
– Lokacja 4900 (Jarmark Nashkel). Można nabyć w jednym z namiotów.


Uwagi: 2500 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Dobry amulet typu ładunkowego, więc może być używany przez całą drużynę. Największą zaletą jest to, że ładunki się kumulują (tylko premie przeciwko broni dystansowej) – można podnieść swoją Klasę Pancerza do maksymalnej wartości -20 pkt. przeciwko broniom strzeleckim, co w niektórych sytuacjach jest przydatne (wielu przeciwników atakuje z dystansu)*. Dobry dla czarujących postaci, które nie mogą nosić ciężkich pancerzy uniemożliwiających czarowanie (np. magowie, bardowie) (Kinski). Po zużyciu wszystkich ładunków (bazowo 50) przedmiot ulega zniszczeniu. Można je odnowić - należy sprzedać amulet i kupić z powrotem (Shinigami, także nawias oznaczony *).



Amulet wilczej jagody
(AMUL18)


Srebrny amulet, zawierający sproszkowany tojad.






PARAMETRY:

Specjalne:
– TraK0: +2 przeciw likantropom
– Obrażenia: +2 przeciw likantropom

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1500 (Wyspa Baldurana). Otrzymujemy go od Dradeela, jeśli zgodzimy się odzyskać jego księgę.


Uwagi: 1800 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Przydatny - zapewnia lepszą ochronę - w starciach z likantropami (których pełno na Wyspie), jednak przeciw innym przeciwnikom jest bezużyteczny. W wersji Enhanced musimy go sobie zidentyfikować.



Amulet z nefrytem
(AMUL17)


Osadzony w tym amulecie nefryt wydaje się błyszczeć wewnętrznym światłem, jakby był żywą istotą. Amulet ten, nawet bez potężnej magii, która została nań nałożona, byłby cennym uzupełnieniem każdej kolekcji kosztowności.




PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Niewrażliwość na zauroczenia, strach, dominację, widzenie poza zmysłami, unieruchomienie, uśpienie, psionikę, ogłupienie i na próby wykrycia charakteru (działa jak 8. poziomowy czar maga – Zasłonięcie umysłu)
Czas działania: 1 tura (zużywa jeden ładunek)

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Można kupić w miejscowym Składzie towarów i gospodzie.


Uwagi: 10000 szt. zł. (Wymagane 65 wiedzy, by zidentyfikować.) Amulet na ładunki (bazowo 50). Bardzo dobry i przydatny przedmiot, chroni przed większością nieprzyjemnych efektów łącznie z ogłuszeniem i zamętem (a więc i chaosem). Warto z niego korzystać w starciach z wrogami, którzy używają takich zaklęć (Kinski). W stosunku do Opowieści z Wybrzeża Mieczy, który dodawał go do gry, zmieniła się cena (pierwotnie karczmarz winszował sobie zań o 5 tysięcy więcej) oraz działanie niektórych ochron, dodano też wyświetlanie informacji o nich oraz ich ikonek w grze.



Obrońca +1
(AMUL14)


Ten amulet był wręczany gwardzistom króla Pyronana, władcy Impiltur, jako oznaka statusu i honoru. Niestety strażnicy mieli pewne problemy z ustaleniem, komu przedmiot się należy. Po latach wewnętrznych sporów amulet zaginął, a gwardzistów zastąpiono osobnikami mniej chciwymi.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +1
– Rzuty obronne: +1

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0100 (Wrota Baldura). Na półce w domku w północno-zachodniej części dzielnicy.
– Lokacja 0600 (Wrota Baldura). Ma go Ragefast, w swoim domu.
– Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić w Gospodzie Feldeposta.
– Lokacja 4900 (Jarmark z Nashkel). Można kupić w jednym z namiotów.


Uwagi: 3000 szt. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. Jak każda ochrona - przydatny. Niestety zasady (reprezentowane w BG przez plik ITEMEXCL.2DA, można samodzielnie zmodyfikować, bądź zainstalować odpowiedni komponent z Tweaks Anthology) nie pozwalają na noszenie tego naszyjnika z innym magicznym sprzętem, wersja Enhanced przynajmniej zdejmuje "magiczność" ze Zbroi z Ankhega. Wersja ta zmienia również nazwę (oryginalna: Amulet ochrony +1).



Wzmacniacz
(AMUL16)


Amulet metaczarów: „Wzmacniacz”

Ten amulet jest znany z tego, iż wspomaga rzucanie zaklęć i dlatego poszukuje go wielu magów. Stworzył go Elairdrin Mellwith, mieszkający w Górach Gwiezdnych. Przyczyna, dla której wykonał ten przedmiot, była bardzo przyziemna – miał zwyczaj często odwiedzać domy uciech, gdzie Wzmacniacz okazywał się dość przydatny. Później Elairdrinowi amulet zabrał mag o znacznie mniej przyziemnych intencjach, ale zapiski dotyczące zmiany właścicieli różnią się od siebie.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Pozwala zapamiętać jedno dodatkowe zaklęcie maga z 2. poziomu.

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0200 (Wrota Baldura). Ma go mag Ramazith (eksterminacja i/lub kradzież).


Uwagi: 1800 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Amuletu mogą używać magowie (w tym wszelkie ich dwu i wieloklasowości) i bardowie. Przydatny, bowiem w BG I każde dodatkowe zaklęcie jest na wagę złota. Powyżej (w miejscu wystąpienia) zostało już wspomniane, że można go zmultiplikować. Niestety wersja Enhanced zmienia (a raczej ustawia) pozycjonowanie zaklęć w księdze (najogólniej rzecz ujmując - defensywne, neutralne, ofensywne, choć są od tego odstępstwa), więc trik z odpowiednim ustawianiem zaklęć przed snem nie przejdzie.



Naszyjniki


Utracony dar
(AMUL01)


Naszyjnik pocisków: „Utracony dar”
Nazwę naszyjnik zawdzięcza swemu jedynemu właścicielowi – Ikaidzie Mourneve – który poszukiwał porwanej córki. Niewielu zechciało pomóc zrozpaczonemu ojcu, ale przyjacielski i hojny mag wręczył mu ten przedmiot, wspierając go w ten sposób. Niestety Ikaida walcząc z bandytami na wiszącym moście stracił naszyjnik, który wpadł do Potoku Immer. Na szczęście – jak powiadają – okazało się, że naszyjnik nie był potrzebny do ponownego połączenia rodziny.


PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Pociski
Obrażenia: 6k6 od ognia (połowa po rzucie obronnym przeciw czarom)
Zasięg: 16 metrów
Obszar: w promieniu 10 metrów

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na skale, w jednym ze schowków na czwartym poziomie podziemi (9 ładunków).
– Lokacja 4900 (Jarmark z Nashkel). Można kupić w jednym z namiotów (10 ładunków).


Uwagi: 5000 sztuk złota. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Przydatny - pozwala rzucać swoistą Ognistą kulę. Doskonały dla postaci nieczarującej, z pewnością zaistnieją okoliczności adekwatne do skorzystania z jego mocy. Dobry do eksterminacji grup słabych przeciwników jak koboldy, gnolle itd., ewentualnie osłabiania średnich. Ma ograniczoną ilość ładunków (25), by je odnowić, można go sprzedać i odkupić/ukraść. Wersja Enchanced zmieniła nazwę (oryginalna: Naszyjnik pocisków).



Pozostałe


Róg Kazgarotha
(MISC73)


Ten róg wykonano ponoć z kła wielkiej bestii Kazgarotha. Nieznana jest osoba, która nasączyła go magią, choć właśnie dzięki niej przedmiot posiadł tak wielką moc. Kiedy zadmie się w róg, nie dobędzie się z niego żaden dźwięk. Zamiast tego grającego na pewien czas otoczy kula energii, zapewniająca częściową odporność na magię i premię do rzutów obronnych, a także lepszą Klasę Pancerza względem pocisków. To działanie utrzymuje się tylko przez osiemnaście sekund, a trzeba pamiętać, że róg czerpie z sił życiowych przy każdym użyciu.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Odporność na zaklęcia 1. i 2. poziomu
– Klasa Pancerza +5 przeciw pociskom
– Rzuty obronne: +2 przeciw śmierci
– Rzuty obronne: +2 przeciw różdżkom
– Rzuty obronne: +2 przeciw polimorfii
– Rzuty obronne: +2 przeciw zionięciom
– Rzuty obronne: +2 przeciw czarom
– Obrażenia otrzymywane przez właściciela: nieznane

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można kupić u Thalantyra.


Uwagi: 18000 szt. zł. (Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować.) Nie mogą go używać kapłani, druidzi i złodzieje. Przedmiot, który zapewnia świetne ochrony, ale nie znaczy to, że jest potężny. Amulet posiada 15 ładunków, które można odnowić, sprzedając go. Wtedy zwiększy liczbę ładunków (i cenę) do 30. Efekt ochronny trwa tylko (albo aż) 3 rundy i się kumuluje. Podczas aktywacji zadaje 10 pkt obrażeń (obuchowych) - można je obejść Lustrzanymi odbiciami. Najważniejsze premie to te, zapewniające bonusy do KP przeciwko pociskom (Lustrzane odbicia działają podobnie, ale szybko schodzą przy intensywnym ataku, np. podczas zasadzek bandytów podczas przejść między lokacjami) i odporność na czary poziomów 1-2 (Shinigami).