Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Pierscienie

by morgan


Pierścienie


Dar Edventara
(RING09)


Pierścień swobody ruchów: „Dar Edventara”

Ten pierścień otrzymał badacz raf i myśliwy – znany jedynie jako Edventar – od grupy morskich elfów, które przez długi czas były jego przyjaciółmi. Pomoc Edventar przy unikaniu „Królowej Piratów” z Dambrath była podstawą przetrwania elfów. Mimo to Yenandry wciąż obawiano się wszędzie tam, gdzie woda spotykała się z lądem.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Noszący pierścień jest odporny na każde magiczne, jak i naturalne działanie, które w jakikolwiek sposób wpływa na swobodę ruchów. Dotyczy to także zaklęć Spowolnienie i Przyspieszenie ruchów.

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Dushai, którą należy w celu jego zdobycia okraść.
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Alai, na ostatnim piętrze siedziby Żelaznego Tronu.


Uwagi: 5500 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Zapewnia odporność na spowolnienie, ogłuszenie, unieruchomienie, Śliskość, Pajęczynę, Oplątanie i modyfikator ruchu (a więc i na [...] Przyspieszenie ruchów). Bardzo wielu przeciwników próbuje ograniczyć naszą swobodę ruchów [...]. Więc warto nosić (Kinski). Wersja Enhanced sięga po cenę z BG II (w klasycznej BG I wynosiła całe 10000 szt. zł.). Co ciekawe, wersja Enhanced z nie do końca jasnych przyczyn zmienia nry stringów, z których wczytuje nazwę i opis.



Dyscyplinator
(RING23)


Pierścień szaleństwa: „Dyscyplinator”

Ten pierścień miał uczyć skromności i uniżoności, a z czasem stał się zgubą wielu nieuważnych magów. Hergat Norin – wielki czarodziej z Narfell – wręczał Dyscyplinatora swoim najlepszym i najbardziej samolubnym uczniom. Zaślepieni ignorancją młodzi magowie uważali ten dar za nagrodę za ich „oczywistą błyskotliwość”, a nie karę nauczyciela pełnego dezaprobaty.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Inteligencja: spadek do 3
– Mądrość: spadek do 3
– Noszący jest pod wpływem Ogłupienia
– Można zdjąć jedynie po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Brevlik w Elfiej Pieśni.
– Lokacja 2100 (Knieja Otulisko). Skrytka w legowisku Centeol.
– Lokacja 3100 (Wybrzeże Mieczy). Wrak statku.


Uwagi: 100 szt. zł. Wymagane 100 wiedzy, by zidentyfikować. Nieprzydatny do niczego, najlepiej od razu się pozbyć.



Honorowy pierścień Sune
(RING22)


Pierścień świętości: „Honorowy pierścień Sune”

Tego rodzaju pierścienie otrzymywali oddani kapłani Sune, którzy wsławili się prawymi i życzliwymi czynami.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Pozwala zapamiętać po jednym dodatkowym zaklęciu objawień z poziomów 1-4

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 5400 (Kopalnie Naskhel). Mulahey na ostatnim poziomie kopalni.


Uwagi: 10000 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Mogą go używać jedynie kapłani i druidzi. Niezwykle przydatna rzecz, jedna z lepszych dla tych klas, jednak niestety wersja Enhanced zmienia (a raczej ustawia) pozycjonowanie zaklęć w księdze (najogólniej rzecz ujmując - defensywne, neutralne, ofensywne, choć są od tego odstępstwa), więc trik z odpowiednim ustawianiem zaklęć przed snem nie przejdzie.



Laska ślepego
(RING21)


Pierścień infrawizji: „Laska ślepego”

Kupcy obawiają się ryzyka związanego z handlem z mrocznymi elfami z Wielkiej Rozpadliny – te pierścienie pomagają im poruszać się po podziemiach.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 metrów

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 4800 (Naskhel). Ma go Nimbul (III rozdział).
– Lokacja 4900 (Jarmark z Nashkel). Można go nabyć w jednym z namiotów.


Uwagi: 750 szt. zł. Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować. Pierścień - podobnie, jak sama zdolność w realiach Baldur's Gate - zupełnie nieprzydatny .



Paszport Batalisty
(RING02)


Pierścień odporności na ogień: „Paszport Batalisty”

Wielki mag Batalista opracował ten przedmiot z myślą o ułatwieniu sobie podróży do wymiaru ognia. Powiadają, że wielokrotnie przyzywał salamandrę z owej przestrzeni, by wsparła go podczas tworzenia. Batalista znany był z braku cierpliwości, ale i tak powinien starać się nie denerwować zbytnio swego „nauczyciela”. Ponoć palec z tym pierścieniem faktycznie przetrwał pożogę, która objęła wieżę Batalisty. Gdyby palec wciąż był częścią dłoni maga, to z pewnością i czarodziejowi powiodłoby się lepiej.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Odporność na ogień: +40%

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 2600 (Candlekeep). Jeden z grobowców w podziemiach (VI rozdział).
– Lokacja 5500 (Chmurne Szczyty). Skrytka w skale.


Uwagi: 1500 szt. zł. Wymagane 25 wiedzy, by zidentyfikować. Bardzo dobry pierścień. Nosząc dwa takie na palcach i Hełm ochrony mamy 100% odporności na ogień. Zaklęcia oparte na żywiole ognia są też dość popularnym zaklęciem magów, jak i często można go spotkać w pułapkach. (Shinigami)



Pierścień druida
(RING03)


Pierścień przyjaciela zwierząt: „Pierścień druida”

Ponoć zakon druidów z Cormanthoru bardzo dobrze strzeże tajemnicy tworzenia tych pierścieni i nie widziano nikogo spoza ich kręgu, kto posiadałby jeden z nich. Nie wiadomo, w jaki sposób ten pierścień opuścił chroniący go las; krążą jedynie plotki opowiadające o wyrzutku, który zabrał go ze sobą na wygnanie.


PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Zauroczenie zwierzęcia (rzut obronny przeciwko różdżkom neguje)
Zasięg: 13 metrów
Czas działania: 2 godziny
Obszar działania: 1 zwierzę

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 2200 (Knieja Otulisko). Ma go druid Seniyad.


Uwagi: 5000 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Średnio przydatny, Płaszcz Algernona znacznie lepszy. Na szczęście w wersji Enhanced zrezygnowano z niezbyt szczęśliwego, dwuznacznego tłumaczenia: Zauroczenie zwierzęcia, które nie obroni się przed różdżkami.



Pierścień książąt +1
(RING06)


Pierścień ochrony +1: „Pierścień książąt”

Ten pierścień i kilka jemu podobnych wykonano po to, by chroniły synów króla Castter De'wessa – nie wiadomo jednak, kto nasączył je magią. Historyczne zapiski mówią, iż pierścienie pozostawały w rodzinie przez co najmniej trzynaście pokoleń, ale ich liczba powoli malała, aż w końcu został tylko jeden. Wielu wini za to wrogość pomiędzy królem i rodem twórcy pierścieni.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +1
– Rzuty obronne: +1

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0123 (Podziemne Miasto). Rahvin i Haseo z drużyny najemników.
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W skrytce w piwnicy Wieży Durlaga.
– Lokacja 2600 (Candlekeep). W jednej ze skrzyń na ostatnim piętrze (VI rozdział).
– Lokacja 2800 (Lwi Trakt). Skrytka w skale.
– Lokacja 3300 (Beregost). Dar (lub łup z kradzieży) Mirianny (w jednym z domów) w zamian za list.
– Lokacja 3300 (Beregost). Tranzig na piętrze Gospody Feldeposta (III rozdział).


Uwagi: 3000 szt. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. Jak każda ochrona - przydatny. Niestety zasady (reprezentowane w BG przez plik ITEMEXCL.2DA, można samodzielnie zmodyfikować, bądź zainstalować odpowiedni komponent z Tweaks Anthology) nie pozwalają na noszenie tego (bądź identycznych lub podobnych - Koverasa +1, Strażnika +2) pierścienia z innym magicznym sprzętem, wersja Enhanced przynajmniej zdejmuje "magiczność" ze Zbroi z Ankhega. Jak na jeden jedyny, który pozostał - całkiem rozpowszechniony.



Pierścień ochrony Koverasa +1
(RING25)


Pierścień ochrony +1: „Pierścień książąt”

Ten pierścień i kilka jemu podobnych wykonano po to, by chroniły synów króla Castter De'wessa – nie wiadomo jednak, kto nasączył je magią. Historyczne zapiski mówią, iż pierścienie pozostawały w rodzinie przez co najmniej trzynaście pokoleń, ale ich liczba powoli malała, aż w końcu został tylko jeden. Wielu wini za to wrogość pomiędzy królem i rodem twórcy pierścieni.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +1
– Rzuty obronne: +1

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 2600 (Candlekeep). Dar Koverasa na II piętrze Biblioteki.


Uwagi: 3000 szt. zł. (Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować.) Dar od Sarevoka, który wmawia nam, że pierscień należał d Goriona. Jak każda ochrona - przydatny. Niestety zasady (reprezentowane w BG przez plik ITEMEXCL.2DA, można samodzielnie zmodyfikować, bądź zainstalować odpowiedni komponent z Tweaks Anthology) nie pozwalają na noszenie tego (bądź identycznych lub podobnych - Książąt +1, Strażnika +2) pierścienia z innym magicznym sprzętem, wersja Enhanced przynajmniej zdejmuje "magiczność" ze Zbroi z Ankhega.



Pierścień Piaskowego Złodzieja
(RING05)


Pierścień niewidzialności: „Pierścień Piaskowego Złodzieja”

Ten pierścień, znajdujący się przez niemal pokolenie w posiadaniu pewnego mistrza złodziei, był wiele razy używany na targach Waterdeep. Korzystający z mocy pierścienia łotrzyk pracował nad tłumem w jasnym świetle dnia i ukradł szlachetnie urodzonym niezliczone ilości sakiewek, zastępując je woreczkami z piaskiem, dzięki czemu kradzież przez pewien czas pozostawała niezauważona. Personaliów złodzieja nigdy nie odkryto, ale przylgnęło do niego, głośno przeklinane, miano „Piaskowy Złodziej”. Powiadają, że teraz przeszedł on na emeryturę i żyje pośród szlachty, którą niegdyś okradał.


PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Noszący pierścień na palcu pozostaje niewidzialny

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1000 (Broda Ulgota). Można kupić w miejscowym Składzie towarów i gospodzie.


Uwagi: 20000 szt. zł. Wymagane 65 wiedzy, by zidentyfikować. Niezbyt przydatny - tylko 8 (!) ładunków, a cena niewyobrażalnie wysoka - 20000 szt. zł. to jednak zdecydowanie zbyt wiele (w BG II kosztuje 3000, co stanowi cenę więcej niż rozsądną, w dodatku nie ma tam ograniczonej liczby użyć). Szkoda, że wersja Enhanced nie przywróciła stanu z klasycznego BG bez dodatku, czyli ceny w wysokosci 6000 szt. zł., oraz - co ważnejsze - jego nieładunkowości). Opis w klasycznej wersji zawierał wskazówkę nieograniczonego użycia (Niewidzialność aż do wykonania ataku. W takim przypadku pierścień trzeba zdjąć i raz jeszcze założyć, by znów stać się niewidzialnym.), błędną w przypadku gry z dodatkiem (zmieniał go przedmiot posiadający ograniczoną liczbę ładunków).



Pierścień Strażnika +2
(RING07)


Pierścień ochrony +2: „Pierścień Strażnika”

Strażnik był nieśmiertelnym wartownikiem, mającym chronić grobowiec, w którym złożono ciało księżniczki Akanal. Przez milenia szacunek dla miejsca pochówku wyparował z pamięci królewskiej rodziny, i wielu poszukiwaczy przygód próbowało szczęścia w starciu ze Strażnikiem. Oczywistym było, że w końcu zostanie pokonany, a kiedy tak się stało, pierścień był jednym z wielu skarbów wyniesiony z grobowca przez zwycięzcę.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +2
– Rzuty obronne: +2

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0200 (Wrota Baldura). Ma go mag Ramazith (eksterminacja i/lub kradzież).


Uwagi: 9000 szt. zł. Wymagane 70 wiedzy, by zidentyfikować. Jak każda ochrona - przydatny. Niestety zasady (reprezentowane w BG przez plik ITEMEXCL.2DA, można samodzielnie zmodyfikować, bądź zainstalować odpowiedni komponent z Tweaks Anthology) nie pozwalają na noszenie tego (bądź podobnych - Koverasa +1, Książąt +1) pierścienia z innym magicznym sprzętem, wersja Enhanced przynajmniej zdejmuje "magiczność" ze Zbroi z Ankhega. Jak zostało nadmienione powyżej, w miejscu wystąpienia, można dokonać rozmnożenia.



Szaleństwo błazna
(RING04)


Pierścień niezdarności: „Szaleństwo błazna”

Najdziwniejszy właściciel tego pierścienia – Głupiec Gregoria – wykorzystał jego przeklętą naturę i uczynił z niej istotny element swojego życia. Ten błazen z zawodu był niezwykle zręczny i potrafił zamienić swój pierścień z pierścieniem któregoś z widzów. Reszta przedstawienia opierała się na wyśmiewaniu niezdary, co zwykle zachwycało towarzyszy nieszczęśnika. Błazen zdejmował pierścień (sobie tylko znanym sposobem) dopiero po tym, jak ofiara żartu obiecywała nie odgrywać się za te niewybredne dowcipy. Mimo to Gregoria wiele razy musiał szybko uciekać. Powiadają, że jego ostatnie przedstawienie oglądał mag z Twierdzy Zhentil, który nie był w najlepszym humorze. Tym razem Gregoria nie był ponoć wystarczająco szybki.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Zręczność: -50%
– Krycie się: -50%
– Czary: 75% szans na nieudane rzucenie
– Można zdjąć jedynie po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy.

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Niemain na piętrze Czarodziejskich Rozmaitości.


Uwagi: 50 szt. zł. Wymagane 100 wiedzy, by zidentyfikować. Jak najszybciej się go pozbyć.



Wieczna pamięć
(RING08)


Pierścień czarów: „Wieczna pamięć”

Dawno temu wielki czarodziej z Amn ponoć rzucił wyzwanie ograniczeniom magicznej sztuki, które nałożyła Mystra. Legendy powiadają, iż był on w stanie rzucać zaklęcia bez konieczności zapamiętywania ich. W końcu odkryto, iż jego moc pochodzi z kilku magicznych pierścieni, które własnoręcznie wykonał. Jego opowieści o „wiecznej pamięci” były jedynie żartami, ale i tak pierścienie pozostają jednymi z najbardziej poszukiwanych skarbów.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Podwaja liczbę czarów 1. poziomu, które mag może zapamiętać

Waga: 0

Miejsce wystąpienia: – Lokacja 1100 (Wrota Baldura). Mag Sunin w domu na południowym zachodzie dzielnicy.
– Lokacja 2300 (Pomocna Dłoń). W skrytce pod drzewem.


Uwagi: 18000 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Świetny przedmiot dla maga, który jako jedyna klasa może go używać. Niestety wersja Enhanced zmienia (a raczej ustawia) pozycjonowanie zaklęć w księdze (najogólniej rzecz ujmując - defensywne, neutralne, ofensywne, choć są od tego odstępstwa), więc trik z odpowiednim ustawianiem zaklęć przed snem nie przejdzie. Dodatkowo wersja Enhanced uniemożliwia noszenie dwu Pierścieni czarów przez jedną osobę. Swoją drogą ciekawie ten przedmiot został zmodyfikowany w II części Sagi, tam (kosztem wolności osobistej - konieczny romans z Jaheirą - lub - o ile jeszcze żyli - życia Larza i Nary) dodawał po jednym zaklęciu V, VI i VII poziomu.



Zwycięzca
(RING20)


Pierścień energii: „Zwycięzca”

Ta broń – wykonana przez magów mrocznych elfów z Podmroku – rozwiązała spór między dwoma rywalizującymi ze sobą domami. Każdy walczący mógł wykorzystać jeden magiczny przedmiot podczas starcia. Ten pierścień został wykorzystany przez zwycięzcę, który jednak nigdy go nawet nie dotknął. Miał go zaś na palcu jego sługa, który z tłumu zaatakował przeciwnika od tyłu. Wszyscy świadkowie zgodzili się, że była to błyskotliwa interpretacja reguł.


PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Obrażenia: 2k6 (bez rzutu obronnego)
Zasięg: 40 metrów
Obszar działania: 1 istota

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3000 (Las Ostrych Kłów). Dendak z grupy znajdujących się tam Czerwonych Magów.


Uwagi: 5000 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Całkiem przydatny, zwłaszcza że działa na Miecze Mordenkainena. Warto go sprzedać i kupić, by uzupełnić ładunki do 50. Co ciekawe w BG II podniesiono jego cenę o połowę.




Żelazny cierń
(RING47)


Przeklęty pierścień nieznacznego potworyzmu: „Żelazny cierń”

Ta wykonana z żelaza obrączka jest podziurowana, tak jakby została poplamiona kwasem. Kształtują ją dwa splecione ze sobą ciernie i surowy kawałek srebra, na którym widnieje czaszka na ciemnym tle, najpewniej symbol Myrkula, Pana Kości.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Zmienia wygląd nosiciela na zombie
– Charyzma: -4
– Można zdjąć tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1900 (Obóz Bandytów). W jednej z chat.
– Lokacja 2100 (Knieja Otulisko). Na południu mapy.


Uwagi: 10 szt. zł. Wymagane 32 wiedzy, by zidentyfikować. Wprowadza go wersja Enhanced, a wygląda jak zwykły pierścień z BG (RING01 - nie pojawia się w Sadze, istnieje tylko w zasobach oraz jako nieupuszczalny). Cóż, w P:T byłby bardziej przydatnym;)



Pozostałe


Królicza łapka
(MISC88)


To jest przynosząca szczęście królicza łapka Alory.
 




PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +2
– Rzuty obronne: +2
– Znajdowanie pułapek: +10%
– Kradzież kieszonkowa: +10%
– Ciche chodzenie: +10%
– Krycie się w cieniu: +10%
– Wykrycie iluzji: +10%
– Zastawianie pułapek: +10%
– Szczęście: +2

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Alora ;)


Uwagi: Niezdejmowalny. Jak widać wersja Enhanced nie tylko dorobiła opis, lecz także mocno go podrasowała zmieniając w jeden z najpotężniejszych przedmiotów w BG I. Gdybyż tylko Alora była dostępna wcześniej (lub np. miała poziom 1. z doświadczeniem pozwalajacym na jej awansowanie do poziomu gracza).



Szpon Kazgarotha
(MISC72)


O przedmiocie tym wiadomo tylko tyle, że sam pazur pochodzi z ciała wielkiej bestii Kazgarotha. Został wielokrotnie nasączony magią, która uaktywnia się, gdy pazur włoży się niczym pierścień. Osoba nosząca pierścień ulegnie zamazaniu i trudniej ją będzie trafić zarówno bronią, jak i czarami. Przedmiot ma jednak pewną wadę – zdaje się czerpać moc z krwi posiadacza. Dlatego też właściciel często choruje i jest bardziej podatny na działanie trucizn.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Kondycja: -2
– Klasa Pancerza: +1 (+5 przeciw pociskom)
– Rzuty obronne: -4 przeciw śmierci
– Rzuty obronne: +3 przeciw różdżkom
– Rzuty obronne: +3 przeciw polimorfii
– Rzuty obronne: +3 przeciw zionięciom
– Rzuty obronne: +3 przeciw czarom
– Można zdjąć tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można kupić u Thalantyra.


Uwagi: 10000 szt. zł. (Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować.) Mimo że przeklęty, może jednak być przydatny, zwłaszcza gdyby połączyć noszenie go np. z piciem przed walkami mikstury wzmocnienia. Tak na marginesie - dobrze, że wersja Enhanced zrezygnowała z tej nieszczęsnej i wprowadzającej zamęt śmiertelnej magii.