Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Plaszcze

by morgan


Płaszcze


Płaszcz Algernona
(CLCK08)


Płaszcz Algernona jest magiczny i wygląda, jakby jaśniał wewnętrznym światłem.
 




PARAMETRY:

Specjalne:
– Charyzma: +2

Właściwości ładunków:
– Zauroczenie istoty (rzut obronny przeciw zionięciom z modyfikatorem -1 neguje)
Zasięg: 13 metrów
Czar działania: 12 godzin
Obszar działania: 1 istota

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3300 (Beregost). Algernon na piętrze gospody Feldeposta (trzeba go okraść).


Uwagi: 1750 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Posiada jeden ładunek dziennie. Świetny płaszcz, jak na warunki pierwszej części BG - mało kto obroni się przed urokiem, do tego ta premia do charyzmy (może pozytywnie wpłynąć na ceny w sklepach oraz reakcję - a w pierwszej części Gry od jej wysokości zależy otrzymanie całkiem pokaźnej ilości zadań, przyłączenia się postaci itp.). Wersja Enhanced wprowadza nową grafikę tego płaszczyka.



Płaszcz Baldurana
(CLCK05)


Ten płaszcz nosił ponoć Balduran, założyciel Wrót Baldura. Choć nigdy nie użyto go w trakcie walki, zapewnia ponoć ochronę godną największego przywódcy.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +1
– Rzuty obronne: +1
– Odporność na magię: +25%

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0300 (Wrota Baldura). Quenash w Głębokich piwnicach pod Spłonioną Syreną (trzeba ją okraść).


Uwagi: 16000 szt. zł. Wymagane 100 wiedzy, by zidentyfikować. Zdecydowanie jeden z najlepszych płaszczy w całej grze. Sama tylko odporność na magię rzędu 25% jest niebagatelną premią.



Płaszcz nimfy
(CLCK07)


Słynny płaszcz nimfy jest znany ze zdolności zwiększania Charyzmy nawet najmniej wygadanemu krasnoludowi. Pewna szlachetnie urodzona dama z Cormyru mając nadzieje, że jej polityczne małżeństwo stanie się bardziej przyjemne, zakupiła za bajońskie sumy dwa takie płaszcze. Jeden dla siebie i jeden dla swojego męża.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Charyzma: +2

Właściwości ładunków:
– Zauroczenie istoty (rzut obronny przeciw zionięciom z modyfikatorem -1 neguje)
Zasięg: dotyk
Czar działania: 12 godzin
Obszar działania: 1 istota

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0600 (Wrota Baldura). Nagroda od nimfy Abeli za jej uwolnienie.


Uwagi: 1500 szt. zł. Dwie rzeczy sprawiają, że jest znacznie mniej przydatny niż podobny Płaszcz Algernona - ofiarę trzeba dotknąć, do tego płaszcz ma tylko 1 ładunek. To ostatnie można jednak zmienić, bo płaszcz można sprzedać i odkupić naładowany (100 ładunków). Świetny płaszcz, jak na warunki pierwszej części BG - mało kto obroni się przed urokiem, do tego ta premia do charyzmy (może pozytywnie wpłynąć na ceny w sklepach oraz reakcję - a w pierwszej części Gry od jej wysokości zależy otrzymanie całkiem pokaźnej ilości zadań, przyłączenia się postaci itp.). Swoją drogą, ciekawe, czyżby i na Wybrzeżu Mieczy mieli miasteczko zwące się Bayonne?



Płaszcz ochrony +1
(CLCK01)


Jest to zwykły płaszcz, który został obdarzony niewielkimi magicznymi właściwościami, poprawiającymi klasę pancerza oraz rzuty obronne właściciela. Jest doskonały dla magów i innych, którzy nie mogą nosić cięższych, bardziej ograniczających typów pancerza.




PARAMETRY:

– Klasa Pancerza: +1
– Rzuty obronne: +1
Specjalne:
Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0200 (Wrota Baldura). Bheren, dom w południowo-zachodniej części dzielnicy.
– Lokacja 0400. Szafka w tamtejszym domu.
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). III piętro, jedna ze skrzyń.
– Lokacja 1300 (Wrota Baldura). Dom nekromantki Nemphre, na wschodzie dzielnicy.
– Lokacja 1500 (Wyspa Baldurana). Wrak statku.
– Lokacja 2600 (Candlekeep). Biblioteka, V piętro, jedna ze skrzyń (IV rozdział).


Uwagi: 5000 szt. zł. Wymagane 55 wiedzy, by zidentyfikować. Niezły płaszcz, choć niestety nie wolno nosić go w połączeniu z innymi magicznymi przedmiotami.



Płaszcz przesunięcia
(CLCK03)


Płaszcz przesunięcia jest magicznym przedmiotem, który wywołuje subtelne przesunięcia wizerunku właściciela. Pozwala przesunąć go o piętnaście centymetrów w każdą stronę. Poza tym, że jest bardzo użyteczny podczas walki, wywołuje wytrzeszcz oczu u przyjaciół z drużyny.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +4 przeciw pociskom
– Rzuty obronne: +2 przeciw śmierci
– Rzuty obronne: +2 przeciw zionięciom
– Rzuty obronne: +2 przeciw różdżkom

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Do nabycia w miejscowej gospodzie.


Uwagi: 3500 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Bardzo dobry płaszcz, a przy tym dość łatwo dostępny. W licznej drużynie z pewnością znajdzie zastosowanie.



Płaszcz Shandalara
(CLCK22)


Ten płaszcz został ukradziony Shandalarowi przez arcymaginię Semię, zapewne dla potężnej magii, która została wpleciona w jego tkaninę. Tajemnicą jednak pozostaje dalszy los Semii oraz to, w jaki sposób ten płaszcz mógł się znaleźć w twoim posiadaniu – i mało prawdopodobne jest jej wyjaśnienie. Podobnie jak dokładna natura magiczna płaszcza, która oparłaby się badaniu przez nawet najpotężniejszych magów.


PARAMETRY:

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1008 (Lodowa wyspa). Podziemia, mag Dezkiel.


Uwagi: 10 szt. zł. Przedmiot związany z zadaniem maga Shandalara z Brody Ulgotha, nie posiada żadnych specjalnych właściwości. Wersja Enhanced podmienia jego ikonę, na identyczną, jak w przypadku Płaszcza Algernona.



Płaszcz tarczy
(CLCK20)


Płaszcz ten emituje sferę energii, chroniącą noszącą go osobę przed pociskami. Do pewnego stopnia spowalnia również broń białą.
 




PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Klasa Pancerza: +5 przeciw pociskom, +1 przeciw innym rodzajom broni
Czas działania: 1 tura
Liczba ładunków: nieznana

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). IV poziom, jedna ze skrzyń.


Uwagi: 2500 szt. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. Płaszcz posiada 50 ładunków, a każdy kumuluje się ze sobą. Używa się 4 ładunków na raz i uzyskuje się premię +20 przeciwko broniom strzeleckim i +4 przeciwko innym rodzajom broni. Niezły dla zbrojnych. (Kinski)



Pomyłka Relaira
(CLCK04)


Płaszcz wilka: „Pomyłka Relaira”

W stworzeniu tego magicznego płaszcza kryje się nuta ironii. Relair był czarodziejem, który przeceniał swą zdolność kontrolowania magii. Tworząc płaszcz przypadkowo zesłał na siebie klątwę likantropii. Nosząca szatę osoba może zmieniać swą postać kiedy tylko sobie zażyczy. Relair nie miał tyle szczęścia.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Zmiana w wilka, na życzenie
Czas działania: 2 tury

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3600 (Wybrzeże Mieczy). Jaskinia Czarnego Alarica.


Uwagi: 4000 szt. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. Kiedy mamy założony ten płaszcz, możemy przemienić się w wilka. Powoduje to zmianę wyglądu na postać wilka, ustaleniu siły na poziomie 18, a zręczności na 17. Zadajemy cios łapą: 1k8 obrażeń kłutych i mamy dodatkowe 2 ataki. Zmiana trwa 2 tury i nie można jej anulować. Należy czekać aż minie czas działania lub odpocząć, by minął szybciej czas. (Shinigami)



Szept ciszy
(CLCK06)


Płaszcz niewykrywalności: „Szept ciszy”

Ten płaszcz stworzył ponoć członek rodu największych włamywaczy, którzy przemierzali mrok. Wszystko wskazuje na to, że przedmiot okazał się niezwykle przydatny. Nie istnieją żadne zapiski dotyczące poprzednich właścicieli.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Użytkownik płaszcza, będąc ukrytym lub niewidzialnym, nie może zostać wykryty magicznymi środkami, takimi jak wróżenie oraz zaklęcie Wykrycie niewidzialności

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Ordulian w Czarodziejskich Rozmaitościach.
– Lokacja 2200 (Knieja Otulisko). Grupa Tasloi na południu.


Uwagi: 1000 szt. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. Przydatny dla postaci, które mogą kryć się w cieniu (złodzieje, łowcy, mnisi) - próby wykrycia (Wyrocznia i inne czary poznania) czarami postaci ukrytej w cieniu z Płaszczem niewykrywalności będą nieudane. Jeśli postać pozostaje pod wpływem zwykłej niewidzialności (mikstura, czar), to płaszcz ochroni tylko przed Wykryciem niewidzialności z 2 poziomu. (Kinski)



Święty płaszcz
(CLCK21)


Ten płaszcz jest świętym artefaktem mieszkańców wyspiarskiej wioski. Ma on wartość bardziej symboliczną, niż związaną z rzeczywistą magią, gdyż jest pamiątką czasów, gdy wylądowali oni na tej wyspie.




PARAMETRY:

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1500 (Wyspa Baldurana). W skrzyni w domu Dradeela.


Uwagi: 25 szt. zł. Przedmiot związany z zadaniem, do niczego innego się nie przyda. Wersja Enhanced podmienia jego wygląd na identyczny z Płaszczem nimfy, choć nieco podrasowuje sam jego wygląd.



Tarcza ducha +2
(CLCK02)


Płaszcz ochrony +2: „Tarcza ducha”

Powiadają, iż w płaszczu tym skupia się duchowa energia chroniąca noszącą go osobę. Nieustannie powracają plotki głoszące, że w szacie tej uwięziony jest wampir, nie można jednak tego udowodnić nie niszcząc przedmiotu.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +2
– Rzuty obronne: +2

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 2600 (Podziemia Candlekeep). Jeden z grobowców (VI rozdział).


Uwagi: 9000 szt. zł. Wymagane 100 wiedzy, by zidentyfikować. Jeden z najlepszych płaszczy w całej grze. Niestety, podobnie, jak w przypadku powyższego, nie wolno nosić go w połączeniu z innymi magicznymi przedmiotami.