Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Pozostale przedmioty

by morgan


Przedmioty związane z zadaniami


Antidotum Marka
(POTN47)


Eliksir Marka ma najpewniej dziesięć dawek. Jest silniejszy niż zwykłe antidotum i może zneutralizować działanie nawet najbardziej zabójczych trucizn.




PARAMETRY:

Specjalne: neutralizuje trucizny

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0300 (Wrota Baldura). Ma je Marek w Spłonionej Syrenie.


Uwagi: 200 szt. zł. Zdobycie go jest koniecznym przy zadaniu, w którym drużyna zostaje zatruta. Pierwszą część ma Lothander (w lokacji 0700 - centralnej części Wrót), po wykonaniu zadania dla niego przekazuje nam informację o pobycie Marka, którego musimy zabić. Wypicie mikstury nie jest konieczne dla wyleczenia z tego zatrucia, wystarczy samo wykonanie zadania. Miksturę można zostawić sobie do późnijeszego wykorzystania. Działa jak zwykłe antidotum, choć ma najpewniej 10 dawek.



Butelka wina
(MISC1A)


To wino otrzymano po umieszczeniu dziwnie lśniących winogron pod prasą i włączeniu maszyny. Gdy głęboko wdychasz jego zapach, wracają do ciebie wspomnienia utraconych miłości i twe oczy wypełniają się łzami.




PARAMETRY:

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Wytwarzamy na I piętrze podziemi.


Uwagi: 500 szt. zł. Wyprodukowanie go jest zadaniem dla jednego ze strażników (Miłość). Wnosząc po cenie, może zamiast wdawać się w awantury, powinniśmy zająć się pędzeniem i destylacją szlachetnych trunków. Ciekawe wino, zwykle oczy po utraconej właśnie miłości wypełniają się łzami, gdy zawartość butelki kończy się;)



Butelka wina
(MISC61)


Na etykietce tej butelki wina napisano „Marsember Blush – Doskonały Rocznik” oraz wspomina się, że jest to „owocowy bukiet, doprawiony korzeniami, o aromacie rosy pokrywającej płatki kwiatów”. Winiarnie w Marsember są znane z upraw winogron, zawdzięczającym swoją sławę i jakość aromatycznemu morskiemu powietrzu Morza Spadających Gwiazd.



PARAMETRY:

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3300 (Beregost). W domu z pająkami nieopodal Wesołego Żonglera


Uwagi: 1 szt. zł. Jest to jedno ze zleceń Landrin w gospodzie Pod Pomocną Dłonią. Wina niestety nie można skonsumować.


Ciemne piwo Baalor De'Traniona
(MISC97)


Ciemne piwo Baalor De'Traniona, z dodatkiem pieprzu dla wzmocnienia mocy. Wieść niesie, że kapitan Kieres wynosi ten gatunek ponad wszystkie inne.




PARAMETRY:

Waga: 8

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0300 (Wrota Baldura). Można nabyć w Spłonionej Syrenie.


Uwagi: 60 szt. zł. Trunek związany jest z zadaniem zdobycia map morskich. Nic dziwnego, że uwielbia go kapitan Tollar Kieres, w końcu porcja to (i to zakładając, że kufel waży 1 kg) co najmniej 3 litry tego trunku. Efektem konsumpcji jest... upicie, lecz bez odpowiedniej ikony i komunikatu w oknie dialogowym. Można je pić do woli (nie znikają). Odurzenie powoduje drobne premie do morale. (Kinski)



Kwiaty belladonny
(MISC1I)


Kwiaty o dziwnym zapachu, jednak bardzo ładne.
 




PARAMETRY:

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 2000 (Wyspa Baldurana). Na północ od wioski.


Uwagi: 250 szt. zł. Zdobywamy je dla - w zależności od płci - Delainy lub Durlylego. Zatruwa przy spożyciu. Działa przez 60 sekund, zadaje 6 punktów obrażeń na rundę.



Pozostałe


Dobra jagoda
(GBERRY)


Każdy ze stworzonych przez czar Dobre jagody owoców przywraca 1 punkt życia.
 




PARAMETRY:

Specjalne: przywraca 1 punkt życia Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Zaklęcie (II poziom kapłańskiego zwoju)


Uwagi: 3 szt. zł. Te jagody są dobre chyba tylko dla estetów. Przywracają cały 1 PŻ. Smacznego. Och tak, smacznego.;)



Harfa Greagana
(MISC2P)


Harfa Greagana: „Niewola słuchaczy”

Ta wspaniale wykonana harfa jest dobrze znana wśród nomadycznych ludów wschodu, jednak przede wszystkim z racji niesławy jej właściciela, Greagana z Niskich Wzgórz. Był on bardem, swego rodzaju, nie z miłości do ludzi, a z ogromnej niechęci do ciężkiej pracy. Zmusił swego krewniaka, maga do wykonania tej harfy tak, by jej magia mogła ukryć jego całkowity brak talentu. Moc harfy okazała się większa, niż Greagan początkowo pragnął, a gdy to po pewnym czasie odkrył, zajął się zwykłym rabunkiem, używając „swej muzyki” dla zniewolenia ofiar. W końcu Greagan zniknął kilka lat temu – w tym samym czasie pojawiły się plotki o niezwykłym wybuchu skłonności do przemocy w kolegium bardów. Harfa ciągle działa, jednak każdy szanujący się bard ograniczyłby jej używanie do okoliczności najbardziej niezwykłych i niebezpiecznych. Wydaje się również, że magia harfy powoli słabnie i być może najlepiej będzie jeśli ten przedmiot zostanie z czasem zapomniany.


PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Dominacja (rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -2 neguje)
Zasięg: 8 metrów
Czas działania: 12 godzin
Obszar działania: 1 istota

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1000 (Broda Ulgota). Można kupić w miejscowym Składzie towarów i gospodzie.


Uwagi: 5900 szt. zł. (Wymagane 75 wiedzy, by zidentyfikować.) Nareszcie jakiś instrument dla drużynowego barda. Minusem są ładunki, ale zawsze można sprzedać i odkupić, a nieraz może rozstrzygnąć losy bitwy na naszą korzyść.



Puchar Durlaga
(MISC98)


Na tym przeklętym kielichu wyryty jest napis „Posmakuj mego strachu”. Podobno wypicie ciemnej krwi z tego cynowego naczynia przywraca zdrowie. Jednak ma to swoją cenę, bo ten, który napije się z niego zostaje przepełniony strachem. Efekt ten trwa przez dwanaście godzin lub do chwili, gdy zostanie rozproszony.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Całkowicie uzdrawia pijącego
– Pijący ucieka przy pierwszej oznace kłopotów

Czas działania: 12 godzin

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Leży na ziemi na drugim piętrze podziemi.


Uwagi: 1100 szt. zł. Wymagane 55 wiedzy, by zidentyfikować. Wersja Enhanced dopracowała opis, by odpowiadał rzeczywistości. A że sam specyfik działa, jak w nim stoi, lepiej go nie używać.