Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Proce

by morgan


Proce


Proca
(SLNG01)


Proce istnieją od początków zapisywanej historii. Są wykonywane ze skóry lub rzemienia, zakończonego woreczkiem, w który wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad swoją głową. Kiedy zostaje osiągnięta największa szybkość, puszcza jeden ze sznurków kierując pocisk w cel.



PARAMETRY:

Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Powszechna w całej grze


Uwagi: 1 szt. zł. Proce mają 1 bazowy atak na rundę i spory zasięg, zadają całkiem spore obrażenia, dodatkowo może ich używać każdy. W przypadku istot odpornych na określone bronie, decydującą rolę odgrywają pociski - nawet zwykłą procą można zranić niektórych przeciwników, o ile posiada się odpowiednio umagicznioną amunicję. W przypadku broni dystansowych na premie do TraK0 wpływa zręczność, niziołki mają rasową premię do używania proc (+1 do TraK0 i ataku). (Kinski)



Proca +1
(SLNG02)


Proce istnieją od początków zapisywanej historii. Są wykonywane ze skóry lub rzemienia, zakończonego woreczkiem, w który wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad swoją głową. Kiedy zostaje osiągnięta największa szybkość, puszcza jeden ze sznurków kierując pocisk w cel.



PARAMETRY:

Obrażenia: +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0300 (Wrota Baldura). Krystin w Głębokich Piwnicach (VII rozdział).
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na pierwszym poziomie podziemi w jednej ze skrzyń.
– Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić u kowala Grzmiącego Młota.


Uwagi: 100 szt. zł. Wymagane 21 wiedzy, by zidentyfikować. Lepsza wersja poprzedniczki, ma dodatkowe premie, mniejsze opóźnienie i większy zasięg. (Kinski)



Arli Zguba smoków +3
(SLNG03)


Nikt lepiej od niziołków nie zna wartości dobrze wypuszczonego kamienia, gdy dochodzi do walki z większym przeciwnikiem. Ta konkretna broń była własnością młodej kobiety o imieniu Arla Pewna Stopa, jednej z nielicznych przedstawicieli małego ludu, którzy opuścili rodzinne wioski w poszukiwaniu przygód. Legenda opowiada, jak maleńka Arla używając tej procy zgruchotała dobrze zaostrzonym kamieniem czaszkę zielonego smoka w locie. Jednak ta sama legenda, głoszona w innej karczmie umieszcza kamień dokładnie w zadku potwora z efektem bardziej humorystycznym niż śmiertelnym. Wydaje się, że niziołki przedkładają zabawę ponad śmiercionośną celność, gdy słuchają opowieści ze swej historii.


PARAMETRY:

Obrażenia: +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: pocisk
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W jednej ze skrzyń obok grobowców na czwartym poziomie.


Uwagi: 700 szt. zł. Wymagane 45 wiedzy, by zidentyfikować. Najlepsza proca w grze i jedna z najlepszych broni w ogóle. Choć wersja Enhanced ją osłabia/może osłabiać (usunięto premię za siłę), zmienia nazwę - w oryginalnej BG nazywała się po prostu: Proca +3 (a pełna nazwa brzmiała: Proca +3: 'Arli Zguba smoków') - oraz dodaje prawidłowe umagicznienie (+3).



Proca niezawodnej celności +1
(SLNG11)


Dandifox był jednym z największych bohaterów niziołków. Z ukrytych w lesie placówek atakował bogate karawany dla „dziesięciny”, którą oddawał potem ubogim. Bohaterskiego zbója spotkał smutny koniec na końcu włóczni jakiegoś gwardzisty, ale zdążył nauczyć straż strachu i nienawiści do jego nieomylnej celności.



PARAMETRY:

TraK0: +2
Typ obrażeń: pocisk
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0300 (Wrota Baldura). II piętro gospody Pod Napuszonym Jesiotrem w północno-wschodniej części Wrót.
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei we wschodniej części Wrót.


Uwagi: 500 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Korzysta z ikonki zwykłej procy, więc można nie odróżnić. Dodaje ją Enhanced. Sama proca przyda się, jeśli mamy w drużynie dwu lub więcej procarzy, bo numerem 1 jest oczywiście Zguba, której nawet w SoA (do czasu puszczenia Kolekcjonerskiej) nic nie dorównywało. Proca niezawodnej celności jest całkiem niezła, choć raczej w zbyt wysokiej cenie. Największym jej minusem jest późna dostępność - powinna się pojawiać najpóźniej w Nashkel. Znacznie wcześniej można mieć wspomnianą Zgubę (choć oczywiście nie zalicza się to do łatwych zadań) czy dwie Proce +1 (jeśli popyt w drużynie na tego typu akcesoria jest większy), które są w istocie porównywalne (o jeden niższa premia do TraK0, za to zwiększone o 1 obrażenia oraz mniejsze o 1 opóźnienie, do tego kosztuje tylko 100 szt. zł.). Za to historia Robin Hooda kieszonkowego formatu połączona z końcem (na końcu, hehe) Azji może się nawet podobać. Choć ja sięgnąłbym po słowo myto w miejsce użytej dziesięciny.