Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Rasaad

by Tuldor & morgan


Siła: 16 Imię: Rasaad
Zręczność: 16 Rasa: Człowiek
Kondycja: 14 Płeć: Mężczyzna
Inteligencja: 11 Klasa: Mnich
Mądrość: 14 Charakter: Praworządny dobry
Charyzma: 14
Biografia:

Zapytany o swoją przeszłość, RASAAD wspomina ze smutkiem stratę swojego brata, Gamaza, zabitego przez Złodziei Cienia z Athkatli. Rasaad i Gamaz wychowywali się w Klasztorze Księżyca w Calimshanie, po tym jak mnich Słonecznej Duszy uratował ich z ulic Calimportu. Młodzi chłopcy ledwie wiązali koniec z końcem, zajmując się kradzieżą kieszonkową, po tym jak ich ojciec zginął na Arenie Efreetum, gdzie został skazany za swoje długi. Pomimo tragedii w swojej młodości, Rasaad odnalazł spokój w nauczaniu swojego zakonu i wyznawaniu ich patrona Selune Księżycowej Panny.

Miejsce spotkania:

Nashkel (4800) (16), naprzeciw wejscia do miejscowej gospody.

Ocena:
Tuldor:

Mechanicznie mnich jest jedną z bardzo silnych klas i - pomimo słabych początków - w późniejszych etapach gry po prostu zmiata przeciwników ze swej drogi. Jakby tego było mało - podklasa, którą posiada owy NPC, jeszcze go wzmacnia zapewniając kilka całkiem użytecznych bonusów i (na etapie BG) praktycznie żadnych kar, jakie by je równoważyły, gdy dodamy do tego rozsądne statystyki i przegięte jak na realia BG buciki, widzimy, że Raasad - podobnie jak i reszta bohaterów obecnych w wersji EE - jest stanowczo zbyt mocny na tle NPC dostępnych w klasycznej wersji gry i stworzonych przez Bioware.

Od strony fabularnej postać jest dosyć wiarygodna, jej zachowanie spójne acz - jak w przypadku pozostałych bohaterów dodanych w odświeżonej wersji - zbyt natarczywie zaakcentowane. Niemal każda wypowiedź mnicha krzyczy "jestem tak dobry jak się tylko da, każdego chcę nawracać na dobrą ścieżkę i płaczę po nocach z powodu tego, czemu nie zapobiegłem w przeszłości". Twórcy niestety pominęli etap zaowalowanego pokazania nam czegoś więcej na temat postaci i po prostu przy każdej interakcji okładają nas nią po łbie niczym maczugą, przez co momentami ma się ochotę osobiście uciszyć Raasada (na wieki). Jego zadanie wymaga wizyty we Wrotach Baldura, więc nie wykonamy go przez połową rozgrywki, kiedy jednak już się tak zdarzy, przyjdzie nam uświadczyć (po prawdzie niezbyt zaskakujący i łatwy do przewidzenia ale lepsze to niż nic) zwrot akcji, spotkać znajomych z jego przeszłości i zdobyć przedmiot urągający pojęciu 'balansu' na etapie BG.

Ocena: Zalety: Wady:
6/10 • zbalansowane cechy
• dobra klasa postaci
• dosyć interesujące zadanie

• zbyt mocne przedmioty (tak początkowe, jak i do zdobycia w queście)
• niezwykle irytujące zachowanie postaci

morgan:

Nie jestem fanem tej klasy, z uwagi na fakt, że dość szybko (choć naturalnie patrząc z perspektywy BG II, gdzie po raz pierwszy była dostępna) stawał się kolosem siejącym zniszczenie gołymi rękoma. Oczywiście nie dotyczy to BG, gdzie rozwijanie go (grający w BGT znają to zagadnienie) poprzez pierwszą część gry nie należało do najłatwiejszych. Tutaj jednak mamy do czynienia z nieco odmienną sytuacją: rozkład statystyk zapewnia niezłe prowadzenie, a dzięki butom (o nieudanej, przestylizowanej nazwie: Wędrowcy Księżycowego Świata - +2 do KP przeciw wszystkim rodzajom broni) granie nim dość szybko będzie stanowiło kaszkę z mlekiem. Jedyne, co psuje efekt, to nieco zbyt niskie kondycja i zręczność, ale może to i dobrze.

Ocena: Zalety: Wady:
5/10

• zadanie

• buty
• nieco zbyt niskie cechy witalne
• nieco aklimatyczny portret (kiepskie tło)