Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Bransolety i rekawice

by morgan


Bransolety


Bransolety
(BRAC05)


Te szerokie obręcze z metalu lub skóry nakłada się na na przedramiona lub na nich zawiązuje. Zwykle magia, którą bransolety są nasycane pomaga tylko podczas walki, gdyż większość z nich chroni noszącego przed obrażeniami lub zwiększa szansę trafienia przeciwnika. Jednakże istnieją wyjątki i z każdym dniem są znajdowane nowe.



PARAMETRY:

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Nie występują w grze, dostępne jedynie kodem.


Uwagi: 2 szt. zł. Brak właściwości.



Bransolety ochrony KP 7
(BRAC02)


Bransolety są pasami metalu lub skóry, które nakłada się na przedramiona lub na nich zawiązuje. Zwykle magia, którą bransolety są nasycane pomaga tylko podczas walki, gdyż większość z nich chroni noszącego przed obrażeniami lub zwiększa szansę trafienia przeciwnika. Od tej reguły istnieją wyjątki, chociaż tak działające bransolety należą do rzadkości.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: 7

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0100 (Wrota Baldura). Pargus (jeden z Młociarzy z Podgórza) w gospodzie Hełm i Płaszcz.
– Lokacja 0200 (Wrota Baldura). Nagroda Ramazitha za przypowadzenie mu nimfy Abeli.
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Alai oraz Naaman, na ostatnim piętrze siedziby Żelaznego Tronu.
– Lokacja 0900. Tenya (przy jej zwłokach).
– Lokacja 3500. Kirian na polanie bazyliszków.


Uwagi: 3500 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Tego rodzaju rękawice zapewniają premię do KP zamiast zbroi. Jeśli założymy pancerz, który zapewnia lepszą KP niż rękawice, wtedy ten przedmiot staje się bezużyteczny. Najbardziej na tych rękawicach mogą skorzystać magowie, którzy nie mają dostępu do jakiejś potężnej szaty na początku gry. (Shinigami)



Bransolety ochrony KP 8
(BRAC01)


Bransolety są pasami metalu lub skóry, które nakłada się na przedramiona lub na nich zawiązuje. Zwykle magia, którą bransolety są nasycane pomaga tylko podczas walki, gdyż większość z nich chroni noszącego przed obrażeniami lub zwiększa szansę trafienia przeciwnika. Od tej reguły istnieją wyjątki, chociaż tak działające bransolety należą do rzadkości.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: 8

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). IV poziom podziemi, w schowku w południowo-zachodniej części lokacji.
– Lokacja 3300 (Beregost). Do nabycia w gospodzie Feldeposta.
– Lokacja 4700. W jaskinia na północnym wschodzie mapy.


Uwagi: 3000 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Zapewniają jedynie elemetarną ochronę, która w dodatku nie kumuluje się z innymi przedmiotami o stałej wartości KP (zbroje, szaty arcymagów).



Bransolety pętania
(BRAC11)


Bransolety te wyglądają jak Bransolety specjalizacji, jednak kiedy się je założy nie pozwalają rozłączyć nadgarstków, co bardzo utrudnia posługiwanie się bronią i rzucanie czarów. Mroczne elfy często dają te bransolety jako nagrodę za wykonanie jakiegoś zadania. Obdarowana osoba zakłada je myśląc, że jest to potężny magiczny przedmiot. Wtedy mroczne elfy dla zabawy przyzywają hakowe poczwary.


PARAMETRY:

Specjalne:
– 75% szans niepowodzenia rzucanego czaru
– Można zdjąć tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy

Obrażenia: -5
TraK0: -5

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1500 (Wyspa Baldurana). W skrzyni na II poziomie wraku statku.


Uwagi: 300 szt. zł. Wymagane 100 (!) wiedzy, by zidentyfikować. Najlepiej od razu się ich pozbyć. Wersja Enhanced wprowadza nieco zmian - kolczaste koszmary zastępują hakowe poczwary, choć opis w dalszym ciągu jest nieprecyzyjny (powinno - trzymając się nazewnictwa EE - być: Dziedzictwo mistrzów lub przynajmniej Rękawice mistrzostwa, nie Bransolety specjalizacji). Co gorsza zmieniono też obrazek, skutkiem czego - wbrew opisowi - odbiegają one wyglądem od Dziedzictwa mistrzów.



Bransolety śmierci
(BRAC03)


Bransolety ochrony, KP 6: „Bransolety śmierci”

Przez dekady bransolety te posiadał niepokonany gladiator, który z powodzeniem używał ich podczas walk. Ze śmiercią czempiona wiąże się zniknięcie tego przedmiotu. Jeśli jednak wierzyć plotkom, bransolety po dziś dzień używane są podczas walk.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: 6

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Davaeorn na ostatnim poziomie kopalni.


Uwagi: 4000 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Najlepsza wersja tego typu bransolet w BG I, co nie znaczy, że dobra. Pod koniec rozdziału IV możemy już od dawna mieć odpowiednią Szatę arcymaga (KP: 5), inne klasy też raczej powinny już mieć lepszy ekwipunek. Choć oczywiście zawsze miło położyć na nich rękę - w ostateczności można zasilić nimi budżet drużyny początkujących poszukiwaczy przygód pod wodzą dziecka Bhaala.



Obrońca Doliny
(BRAC04)


Bransolety łucznictwa: „Obrońca Doliny”

Podczas niebezpiecznego spotkania z rywalem, król Wielkiej Doliny zażyczył sobie ochrony najlepszych łuczników, którzy mieli wesprzeć jego zwykłą gwardię. Wszyscy łucznicy zostali wyposażeni w zaczarowane łuki i bransolety, a ukryli się w pewnej odległości od miejsca spotkania. Jak przewidywano, wrogie oddziały próbowały pojmać króla, nie spodziewały się jednak tak zadziwiającej celności ukrytych łuczników, którzy zabili przeciwników. Król zdołał umknąć niedraśnięty, albowiem żadnemu z wrogów nie udało się nawet do niego zbliżyć.


PARAMETRY:

Specjalne:
– TraK0: +2 (tylko bronie strzeleckie)

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 5300 (Chmurne szczyty). Zal, jeden z zabójców.


Uwagi: 5000 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Świetne rękawice dla postaci atakujących z dystansu, dobrze jest je połączyć z Miksturami zręczności (dodatkowe premie do TraK0 dla broni dystansowych) i siły (premia do obrażeń) (Kinski). Nie mogą ich używać druidzi, magowie i kapłani.



Rękawice


Błyszczące opaski
(RSBRAC)


Te połyskujące naramienniki odbijają ostre światło prosto w oczy wrogów ich właściciela – rozpraszają przeciwników i nie pozwalają im sparować nadchodzących pięści.




PARAMETRY:

Specjalne:
– TraK0: +2

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja OH2000 (Chmurne Szczyty). Gamaz w Klasztorze.


Uwagi: 9000 szt. zł. Wymagane 100 (!) wiedzy, by zidentyfikować. Nawet w BG II byłaby to wciąż niezła rzecz. Może nie zapewniają dodatkowych obrażeń, ale premia +2 do TraK0 to sporo. Może używać tylko Rasaad. Przedmiot dodany w wersji Enhanced.



Drugie zbrojne ramię Xarrnousa
(BRAC09)


Rękawice biegłości: „Drugie zbrojne ramię Xarrnousa”

Chyba najsłynniejszym posiadaczem tych rękawic był najemnik imieniem Xarrnous. Specjalizował się on w szmuglu, a czasem pożyczał te rękawice klientom, którzy z nim podróżowali. Jego zdaniem drugie zbrojne ramię zawsze mogło się przydać.


PARAMETRY:

Specjalne:
– TraK0: +1

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0300 (Wrota Baldura). Ogr Larze w Spłonionej Syrenie.
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). W skrzyni obok Domu Królowej Wód.


Uwagi: 4000 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Polepszają TraK0, są więc warte uwagi. Do tego może ich uzywać każdy.



Dziedzictwo mistrzów
(BRAC10)


Rękawice mistrzostwa: „Dziedzictwo mistrzów”

Te rękawice – poszukiwane przez młodych wojowników – były niegdyś własnością królewskiej rodziny z Threskel. Kryły one część legendarnych umiejętności bojowych książąt, zapewniając noszącej je osobie znajomość wszelkich broni. Wszystko wskazuje na to, iż większość wcześniejszych właścicieli tych rękawic nie najlepiej skończyła. Cóż, zapewniają ona umiejętności, ale nie mądrość.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Obrażenia: +2
– TraK0: +1

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1900 (Obóz bandytów). Skrytka w namiocie Tazoka.
– Lokacja 4500 (Most Firewine). Mailum, "szermierz niezrównany".


Uwagi: 6000 szt. zł. Wymagane 100 (!) wiedzy, by zidentyfikować. Świetne rękawice dla postaci walczących (zarówno na dystans, jak i w zwarciu). (Kinski)



Ręce Takkoka
(BRAC06)


Rękawice siły ogra: „Ręce Takkoka”

Ręce Takkoka są właśnie tym, na co wskazuje ich nazwa – rękami ogra, który stracił je, gdy zaatakował dziwnego człowieka przekraczającego Grzbiet Świata. Ten tajemniczy mężczyzna okazał się być magiem o niezwykłej potędze. Wykorzystał on ręce Takkoka do stworzenia rękawic z ogrzej skóry.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Siła: 18/00

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Desreta, na II poziomie Pochyłej latarni.


Uwagi: 9000 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Mając na uwadze, że wszystkie prócz Dorna postaci przyłączalne mają niższą siłę, z pewnością się przydadzą. Siła 18/00 zapewnia premię +3 do TraK0 i +6 do obrażeń, a także udźwig w wysokości 400 oraz 45 w wyważaniu drzwi/zamków. Można też rozważyć założenie ich postaci nie-zbrojnej (czyli - zważywszy na fakt, że nie mogą ich używać złodzieje, bardowie i magowie - kapłanowi, względnie druidowi) - wojownicy i klasy pokrewne mogą posiłkować się miksturami.



Rękawice przemieszczenia Elandera
(BRAC08)


Rękawice niezdarności: „Rękawice przemieszczania Elandera”

Porywczy Elander opracował te przeklęte rękawice z myślą o pokonaniu swojego rywala. Na nieszczęście zwróciły się one przeciwko niemu, kiedy pomylił te rękawice z inną parą.


PARAMETRY:

Specjalne:
– TraK0: -10
– Zręczność: -2
– Można zdjąć tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3700. Bassilus, oszalały kapłan.


Uwagi: 1 szt. zł. Wymagane 70 wiedzy, by zidentyfikować. Nie są przydatne absolutnie do niczego. Najlepiej w ogóle nie podnosić.



Zwinne ręce
(BRAC07)


Rękawice zręczności: „Zwinne ręce”

Te rękawice stworzono w Kara-Tur z myślą o mistrzach sztuk walki, których potęgę miały zwiększyć. Niezbyt szczegółowe legendy powiadają o wielu mistrzach z dalekiego wschodu, którzy podczas podróży przynieśli ze sobą te przedmioty.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Zręczność: 18

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 5100 (Twierdza gnolli). Hairtooth, przed wejściem do twierdzy.


Uwagi: 7000 szt. zł. Wymagane 70 wiedzy, by zidentyfikować. Podobnie jak Rękawice siły ogra dla osób z niską siłą te są całkiem przydatne dla postaci, które mają niską zręczność. Wyższa zręczność zapewnia lepszą Klasę Pancerza i wpływa na trafienie z dystansu. Jeśli jednak postacie mają niską zręczność i chcą używać innych rękawic, można się wspomóc miksturami skupienia i zręczności. (Kinski)