Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Rozdzki

by morgan


Różdżki


Różdżka błyskawic
(WAND07)


Właściciel różdżki może miotać za jej pomocą błyskawice. Przechodząc przez ofiarę, błyskawica zadaje 6k6 obrażeń (traktuj 1 jak 2), lub połowę po rzucie przeciw różdżkom. Rani wszystkich na swojej drodze i zawraca, jeżeli napotka na przeszkodę przed pokonaniem całego dystansu.



PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Błyskawica
Obrażenia: 6k6 obrażeń od elektryczności (połowa po rzucie obronnym przeciw różdżkom)
Zasięg: 33 metry
Obszar działania: wszystko na drodze błyskawicy

Wymagania:
– Inteligencja: 9

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0200 (Wrota Baldura). W szafce na I piętrze Pałacu Książęcego (15 ładunków).
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W skrzyni na II piętrze Wieży Durlaga (16 ładunków).
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można kupić w Czarodziejskich Rozmaitościach (20 ładunków).
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Brevlik (zleca kradzież teleskopu) w Elfiej Pieśni (13 ładunków).
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Alai, na ostatnim piętrze siedziby Żelaznego Tronu (10 ładunków).
– Lokacja 1500 (Wyspa Baldurana). W beczce na II poziomie wraku statku (1 ładunek).
– Lokacja 3300 (Beregost). Na biurku na piętrze rezydencji Gerarda Travenhursta (6 ładunków).


Uwagi: 20000 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Przydatna, choć należy zachować dalece posunietą ostrożność i stosować w połączeniu z odpornością na elektryczność. Zaklecie niebezpieczne zwłaszcza we wszelkiego rodzaju pomieszczeniach zamkniętych. Rżódżki tej nie mogą używać wojownicy, kapłani, druidzi i złodzieje. Duża część różdżek w BG I ma ceny wzięte z jakiejś innej rzeczywistości - 20000 szt. zł.? W BG II kosztuje 8000 i chyba jest to rozsądniejsza kwota.



Różdżka magicznych pocisków
(WAND03)


Po uaktywnieniu, różdżka ta wystrzeliwuje pocisk magicznej energii, który trafia bezbłędnie w cel. Dotyczy to także wrogów, biorących udział w walce wręcz. Aby można go było zaatakować, przeciwnik musi być widoczny dla osoby używającej różdżki (może też zostać wykryty innymi metodami). Jeżeli znajduje się za niemal całkowitą osłoną, taką jak np. otwory strzelnicze, czar może okazać się nieskuteczny. Pocisk zadaje 1k4 +1 obrażeń.


PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– jeden magiczny pocisk, który uderza w cel
Obrażenia: 1k4 +1 od magii
Zasięg: 33 metry
Obszar działania: 1 istota

Wymagania:
– Inteligencja: 9

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można kupić w Czarodziejskich Rozmaitościach (10 ładunków).
– Lokacja 1100 (Wrota Baldura). W skrzyni w piwnicy Siedmiu Słońc (30 ładunków).
– Lokacja 1500 (Wyspa Baldurana). W beczce na I poziomie wraku statku (9 ładunków).
– Lokacja 2600 (Candlekeep). W szafce na V piętrze Biblioteki (VI rozdział) (12 ładunków).
– Lokacja 3300 (Beregost). Tranzig w Gospodzie Feldeposta (III rozdział) (31 ładunków).
– Lokacja 4000 (Gullykin). W skrzyni w jednej z chat (21 ładunków).


Uwagi: 5000 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Zaletą jej jest powszecha zdolność używania (wyjąwszy oczywiście osobniki o inteligencji niższej niż 9), głównym zastosowaniem będzie przerywanie zaklęć wrogim magom i kapłanom. Wadą jest niestety niski poziom różdżki, posyła we wskazaną osobę tylko jeden pocisk.



Różdżka Niebios
(WAND11)


Różdżka ta tworzy słup ognia, który opada z niebios i uderza w ofiarę. Płomienie zadają nieszczęśnikowi 8k6 obrażeń (wszystkie wylosowane 1 są traktowane jak 2), jeżeli nie wykona rzutu obronnego przeciwko różdżkom. Jeżeli będzie on udany, ofiara otrzyma tylko połowę obrażeń. Różdżka może zostać użyta tylko określoną ilość razy, zaś po wyczerpaniu ładunków ulega zniszczeniu.



PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Słup ognia
Obrażenia: 8k6 obrażeń od ognia (połowa po rzucie obronnym przeciw różdżkom)
Zasięg: 40 metrów
Obszar działania: 1 istota

Wymagania:
– Inteligencja: 9

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można kupić w Czarodziejskich Rozmaitościach (20 ładunków).
– Lokacja 1000 (Broda Ulgota). Można kupić w miejscowym Składzie towarów i gospodzie (25 ładunków).
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Aasim, na ostatnim piętrze siedziby Żelaznego Tronu (11 ładunków).


Uwagi: 15000 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. świetna rzecz dla kapłana i druida - przyzwoita ilość obrażeń, szybkie rzucanie. Różdżki tej nie mogą używać wojownicy, magowie, bardowie i złodzieje. W porównaniu z wersją klasyczną, wersja Enhanced dodaje próg identyfikacji, oraz z(a)mienia kości i ich ilość z 6K8 na 8k6, niby maksimum to wciąż 48, ale minimum to 8 nie 6, a średnia to 28 nie 27.



Różdżka ognia
(WAND05)


Różdżka ta tworzy olbrzymią ognistą kulę, która opada na wybrany obszar (w odległości nie większej niż 30 metrów) i eksploduje tak, jak ma to miejsce w przypadku czaru Ognista kula. Płomienie zadają 6k6 obrażeń, ale wszystkie wylosowane 1 są traktowane jak 2. Ofiary mogą wykonać rzut obronny przeciw różdżkom, aby otrzymać tylko połowę obrażeń. Druga moc różdżki zbliżona jest do działania czaru Płomienie Agannazara, wysyłając w kierunku ofiary kolumnę ognia, zadającą 6k6 +6 obrażeń, lub połowę po rzucie obronnym przeciwko różdżkom.


PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Ognista kula
Obrażenia: 6k6 obrażeń od ognia (połowa po rzucie obronnym przeciw różdżkom)
Zasięg: 30 metrów
Obszar działania: w promieniu 10 metrów

– Płomienie Agannazara
Obrażenia: 6k6 +6 obrażeń od ognia (połowa po rzucie obronnym przeciw różdżkom)
Zasięg: 30 metrów
Obszar działania: 1 istota

Wymagania:
– Inteligencja: 9

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Można nabyć u Erdane'a (20 ładunków).
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można kupić w Czarodziejskich Rozmaitościach (20 ładunków).
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Niemain na piętrze Czarodziejskich Rozmaitości (18 ładunków).
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Vay-ya, na II poziomie Pochyłej latarni (22 ładunki).
– Lokacja 1400. Skarb w jaskini ankhegów (12 ładunków).
– Lokacja 2600 (Candlekeep). W stosie trupów na I poziomie Katakumb (VI rozdział) (16 ładunków).
– Lokacja 3900 (Ulcaster). Jedna ze skrytek w Podziemiach szkoły (8 ładunków).


Uwagi: 22000 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Świetna rzecz, pozwala przyoszczędzić na czarach II lub III poziomu (a wcześniej także ich używać). Do tego używa się jej szybciej niż zapamiętanego zaklęcia. Ogniste kule przerywają zaklęcia wrogim magom. Różdżki nie mogą używać wojownicy, kapłani, druidzi i złodzieje.



Różdżka paraliżu
(WAND04)


Po uaktywnieniu, różdżka ta wystrzeliwuje cienki błękitnawy promień na odległość do 33 metrów. Trafiona istota musi wykonać rzut obronny przeciw różdżkom, aby uniknąć trwającego jedną turę ogłuszenia.




PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Ogłusza cel (rzut obronny przeciw różdżkom z modyfikatorem -4 neguje)
Zasięg: 33 metry
Obszar działania: 1 istota
Czas działania: 1 tura

Wymagania:
– Inteligencja: 9

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0600 (Wrota Baldura). Ragefast, mag więżący nimfę Abelę (10 ładunków).
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można kupić w Czarodziejskich Rozmaitościach (20 ładunków).
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Resar, nasłany przez Alatosa mag w Gildii Złodziei (12 ładunków).
– Lokacja 1008 (Lodowa wyspa). Cuchol, jeden z uwięzionych magów (11 ładunków).
– Lokacja 3600 (Wybrzeże Mieczy). Jaskinia Czarnego Alarica (13 ładunków).


Uwagi: 12500 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Modyfikator -4 - coś pięknego, nieważne w której części. Na ogłuszenie jest wrażliwych bardzo wielu przeciwników, gł. humanoidzi [...]. Nie używać na przeciwników odpornych na ten efekt (niemal większość tych mocniejszych, także na nieumarłych [...]). Sparaliżowany przeciwnik, to szybko martwy przeciwnik... (Kinski). Różdzki tej nie mogą używać wojownicy, kapłani, druidzi i złodzieje.



Różdżka polimorfii
(WAND09)


Różdżka ta wysyła zielony promień na odległość 20 metrów. Wszystkie osoby, które zostaną trafione i nie wykonają rzutu obronnego przeciw różdżkom, zostaną zmienione w wiewiórki.




PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Przemiana celu w wiewiórkę (rzut obronny przeciw różdżkom neguje)
Zasięg: 33 metry
Obszar działania: 1 istota
Czas działania: stały (do rozproszenia)

Wymagania:
– Inteligencja: 9

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0100 (Wrota Baldura). Voltine w zadaniu z bliźniaczkami Laerte i Louise (9 ładunków).


Uwagi: 15000 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Zamiana w wiewióra jest bardzo nieprzyjemna - bazowa KP wynosi wtedy 10 pkt., postać nie może czarować, jej siła, zręczność i kondycja zostają zmniejszone do 3 pkt. PŻ zostają zmniejszone do 5 punktów (+ premia za kondycję wg poziomu postaci), rzuty obronne obniżają się do bazowej wartości 20 pkt (Kinski). Różdżki nie mogą używać wojownicy, kapłani, druidzi i złodzieje.



Różdżka przywołania potwora
(WAND10)


Różdżka ta przyzywa potwory o wartości 12 Kostek. Pojawiają się one na obszarze działania i atakują wrogów osoby, która je wezwała. Będą istnieć do czasu, gdy czar przestanie działać lub dopóki nie zginą. Istoty te nie testują swojego morale, lecz znikają po zabiciu. Jeżeli nie ma żadnych przeciwników, a mag może się z nimi porozumieć, mogą one wykonać inne jego rozkazy.



PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Przyzywa 12 Kostek potworów
Zasięg: 6 metrów
Czas działania: 2 tury

Wymagania:
– Inteligencja: 9

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0200 (Wrota Baldura). Biurko na V piętrze siedziby Ramazitha (9 ładunków).
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można kupić w Czarodziejskich Rozmaitościach (20 ładunków).
– Lokacja 5000. W grobowcu na południowym wschodzie (8 ładunków).


Uwagi: 25000 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Różdżka operuje zaklęciem Przywołanie potwora II. Nie mogą jej używać magowie, kapłani, druidzi i złodzieje. Przydatna rzecz, zwłaszcza na niższych poziomach (tym bardziej, że większość przeciwników na tych przyzwańcach się koncentruje). Nie po raz pierwszy jednak zwala z nóg cena (dwukrotnie wyższa niż w BG II).



Różdżka snu
(WAND08)


Różdżka ta wysyła złoty promień przeciwko celom, znajdującym się w odległości nie większej niż 20 metrów, oddziaływując na obszar o promieniu 10 metrów. Jeżeli ofiary nie wykonają rzutu obronnego przeciw różdżkom, wpadną w głęboki, katatoniczny sen, który potrwa dwie tury.



PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Uśpienie (rzut obronny przeciw różdżkom neguje)
Zasięg: 20 metrów
Obszar działania: w promieniu 10 metrów
Czas działania: 2 tury

Wymagania:
– Inteligencja: 9

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0200 (Wrota Baldura). W szafkach (2x) na II piętrzu Pałacu książęcego (13 i 10 ładunków).
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można kupić w Czarodziejskich Rozmaitościach (20 ładunków).
– Lokacja 1000 (Broda Ulgota). Kultysta-czarodziej z Kultu demona (4 ładunki).
– Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można nabyć u Thalantyra (20 ładunków).


Uwagi: 7500 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. W porównaniu z wersja klasyczną pozmieniały się nieco parametry (krótszy zasięg, większy obszar działania), dostosowano też czas trwania do rzeczywistego (w klasycznej wersji podawano 5 tur). Dużym mankamentem jest fakt, iż działa tylko na istoty do 4 kostek, ale dobre i to.



Różdżka strachu
(WAND02)


Różdżka strachu wypełnia przerażeniem serca wszystkich istot, które znajdują się w zasięgu jej działania. Panika ta nie jest jednak nie do odparcia, wyjątkowo dzielni bohaterowie mogą oprzeć się magii. Jak wszystkie różdżki, różdżka strachu może zostać użyta tylko ograniczoną ilość razy przed zniszczeniem.



PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Sprawia, że wrogowie uciekają ze strachu (rzut obronny przeciw czarom neguje)
Zasięg: 33 metry
Obszar działania: w promieniu 6 metrów
Czas działania: 15 rund

Wymagania:
– Inteligencja: 9

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można kupić w Czarodziejskich Rozmaitościach (20 ładunków).
– Lokacja 1008 (Lodowa wyspa). Beyn, jeden z ekipy Andrisa (13 ładunków).
– Lokacja 1700 (Knieja Otulisko). Skrytka-zwłoki w legowisku wiwern (10 ładunków).
– Lokacja 1800 (Kopalnia). W skrzyni na IV poziomie kopalni (15 ładunków).
– Lokacja 1900 (Obóz bandytów). W skrzyni nieopodal namiotu Tazoka (8 ładunków).
– Lokacja 2600 (Candlekeep). W szafce na III piętrze Biblioteki (VI rozdział) (14 ładunków).
– Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można nabyć u Thalantyra (20 ładunków).


Uwagi: 10000 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Rzut obronny przeciwko magii ma modyfikator +2 i oznacza premię (tak samo czar maga!) - kolejna różdżka i jeszcze więcej oszczędności (na slotach). Tej różdżki może też używać kapłan i druid (Kinski). Nie może za to używać jej wojownik czy złodziej.



Różdżka zimna
(WAND06)


Z czubka różdżki wystrzeliwuje kolumna białych kryształowych odłamków, które trafiają w cel z zapierającą dech w piersiach siłą. Temperatura panująca wewnątrz kolumny jest zabójcza, a otrzymane przez ofiarę obrażenia wynoszą 8k6 (połowa po rzucie obronnym przeciw różdżkom).



PARAMETRY:

Właściwości ładunków:
– Kolumna lodu
Obrażenia: 8k6 obrażeń od zimna (połowa po rzucie obronnym przeciw różdżkom)
Zasięg: 33 metry
Obszar działania: 1 istota

Wymagania:
– Inteligencja: 9

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można kupić w Czarodziejskich Rozmaitościach (20 ładunków).
– Lokacja 1000 (Broda Ulgota). Można kupić w miejscowym Składzie towarów i gospodzie (29 ładunków).
– Lokacja 1000 (Broda Ulgota). Kultysta Wojownik (2x) z Kultu demona (6 ładunków każda).
– Lokacja 1500 (Wyspa Baldurana). Skrytka w przyporze na I poziomie wraku statku (9 ładunków).
– Lokacja 2100 (Knieja Otulisko). Skrytka w legowisku Centeol (12 ładunków).
– Lokacja 5400 (Kopalnie Nashkel). Skrytka w dziupli (10 ładunków).


Uwagi: 15000 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Niezła różdżka - tym bardziej, że całkiem sporo wrogów nie ma odporności na zimno. Do tego znacznie wcześniej dostępna, szybciej rzuca i zadaje tylko niewiele słabsze obrażenia niż zaklęcie z księgi maga. Jedyną (za to dość potężną) wadą jest znacznie zmieniony obszar działania - z pomniejszej obszarówki do jednej osoby. Należy też pamiętać, że jeśli ofiara zginie poprzez zamarznięcie, jej ekwipunek zostanie zniszczony. Różdżki nie mogą używać wojownicy, kapłani, druidzi i złodzieje. Tak zupełnie na marginesie - znowu cuda na kiju z ceną (w BG II jest za 8000 szt. zł.).