Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Sejmitary, wakizashi i ninja-to

by morgan


Sejmitary


Iskra +3
(SW1H16)


To jest magiczny sejmitar +3, noszący imię „Iskra” – jedna z osobistych broni Drizzta. Magiczna natura tej broni sprawia, że tylko osoby o czystym sercu mogą jej używać.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +2

Obrażenia: 1k8 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 8

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 4200. Drizzt


Uwagi: 11000 szt. zł. Wymagane 80 wiedzy, by zidentyfikować. Jedna z najlepszych broni w grze. Oprócz standardowych restrykcji, w tym przypadku mamy także ograniczenie możliwości użycia przez osoby o charakterze innym niż dobry. Identycznie jak w przypadku Żagwi, również zdobycie Iskry wiąże się ze spadkiem reputacji (na szczęście obie zdobywa się za jednym zamachem, hehe). Broń została zmieniona w porównaniu z oryginalnym BG I. Tam nazywała się Obrońcą i jednocześnie Iskrą, tutaj zostawili tylko tę drugą nazwę. W BG I w opisie charakteryzowali klingę jako +5, w parametrach już "tylko" +3, a - jak to w klasycznym BG I było - i tak był nieumagiczniony, a jedynie oflagowany jako magiczny; tutaj z kolei ustawiono wszystkie wystąpienia jako +3. Zdziwienie musi budzić cena, nieco przeszacowana w porównaniu do Żagwi - o ile w BG II, gdzie broń ta miała umagicznienie +5, stanowiła dzięki niemu jedną z najpotężniejszych (bo skuteczną także na demilisze), o tyle z uwagi na ograniczenie używalności (w BG II mogły to obejść postaci z Użyciem dowolnego przedmiotu - np. Jansen czy Haerdalis) jej użyteczność jest niższa niż Żagwi mrozu. Z kolei połowiczna odporność na ogień jest co najmniej równie przydatna jak premia do klasy pancerza (a z biegiem czasu nawet coraz bardziej).



Sejmitar
(SW1H20)


Długie, zakrzywione, jednosieczne ostrze jest charakterystyczne zarówno dla szabli, jak i sejmitaru, mimo iż pochodzenie obu wiąże się z różnymi krainami Faerunu. Podczas gdy, ze względu na swą wszechstronność, szabla była przeznaczona głównie dla jeźdźców, sejmitar jest bardziej związany z tradycjami wschodu. „Shamshir”, jak pierwotnie została nazwana ta broń, jest dłuższy, jego ostrze jest bardziej zakrzywione i zakończone wydłużonym, ostrym szpicem. W efekcie jest ona nieco wolniejsza, jednak bardziej skuteczna i zabójcza w walce.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 10

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Tu i ówdzie


Uwagi: 55 szt. zł. Zwykły sejmitar. Broni tego typu nie mogą używać kapłani, magowie i złodzieje (oraz władcy zwierząt i szamani).



Sejmitar +1
(SW1H22)


Długie, zakrzywione, jednosieczne ostrze jest charakterystyczne zarówno dla szabli, jak i sejmitaru, mimo iż pochodzenie obu wiąże się z różnymi krainami Faerunu. Podczas gdy, ze względu na swą wszechstronność, szabla była przeznaczona głównie dla jeźdźców, sejmitar bardziej jest związany z tradycjami wschodu. „Shamshir”, jak pierwotnie została nazwana ta broń, jest dłuższy, jego ostrze jest bardziej zakrzywione i zakończone wydłużonym, ostrym szpicem. W efekcie jest ona nieco wolniejsza, jednak bardziej skuteczna i zabójcza w walce. Ten konkretny egzemplarz został wzmocniony magicznie, uzupełniając umiejętności tego, kto nim włada.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 10

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– 0226 (Kanały wschodnie). Ogrzy mag.


Uwagi: 1300 szt. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona wersja.



Szpon Rashada +2
(SW1H23)


Ostrze to zostało nazwane na cześć księcia Rashada, poprzedniego władcy pomniejszych ziem na Wschodzie. Tak jak wiele innych rzeczy do niego należących, zostało zabrane przez niezadowolonych strażników pałacowych po jego śmierci. Rola strażników w tym nieszczęsnym wypadku nigdy nie została wyjaśniona, ale plotka głosi, że każdy z nich umarł w przeciągu roku, poniósłszy śmierć od tej właśnie broni.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 10

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na dachu twierdzy, w jednym z kominów.
– Lokacja 2100 (Knieja Otulisko). Na południu mapy.


Uwagi: 1200 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Mimo intrygującej nazwy i ciekawej historii to zwykły sejmitar +2. Nie oznacza to, że jest nieprzydatny, po prostu w tej klasie broni są dwie lepsze (więcej na ten temat niżej).



Żagiew mrozu +3
(SW1H15)


To jest magiczny sejmitar +3, „Żagiew mrozu”, jedna z osobistych broni Drizzta.
 




PARAMETRY:

Specjalne:
– Odporność na ogień: +50%

Obrażenia: 1k8 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 8

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 4200. Drizzt


Uwagi: 7550 szt. zł. Wymagane 75 wiedzy, by zidentyfikować. Zdobycie wiąże się ze spadkiem reputacji (kara jak za zabicie niewinnego), jednak raczej warto (BG I oferuje całkiem sporo możliwości zyskania punktów tejże). Jedna z najlepszych broni w BG I.



Wakizashi


Wakizashi
(SW1H46)


Wakizashi, czyli miecz pomocniczy, jest niezwykle ważny dla samuraja. Nosi się go przez cały czas, nawet w mieszkaniu, spoczywa blisko samuraja, gdy ten śpi. Wykonany z równą pieczołowitością co katana, krótszy miecz, długości trzydziestu pięciu do sześćdziesięciu centymetrów jest niebezpieczną bronią w rękach wyszkolonego szermierza.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Tu i ówdzie


Uwagi: 50 szt. zł. Zwykła broń. Wakizashi nie mogą używać druidzi, kapłani i magowie.



Wakizashi +1
(SW1H47)


Wakizashi, czyli miecz pomocniczy, jest niezwykle ważny dla samuraja. Nosi się go przez cały czas, nawet w mieszkaniu, spoczywa blisko samuraja, gdy ten śpi. Mistrzowie Wu Jen zamknęli wielką moc w tym wakizashi, wyzwalaną tylko, gdy jego właściciel znajduje się w bitewnej gorączce. Nie wiadomo jak ten wakizashi trafił do Faerunu, ale jeśli będący jego właścicielem samuraj wciąż żyje, z pewnością będzie go szukał.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja OH1000. Ma go Senjak z zasadzki na Dorna.


Uwagi: 1500 szt. zł. Wymagane 25 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona wersja poprzedniego.



Ninja-to


Ninja-to
(SW1H48)


Miecz ninja, zwany ninja-to, jest gorszej jakości niż inne klingi z Kara-Tur, takie jak katana. Ninja-to jest krótki i ma proste ostrze, co sprawia, że jest idealnym narzędziem podstępnych ninja. Ninja-to jest też lepszy do walki w zamkniętych przestrzeniach, dając czasem ninja przewagę nad samurajami uzbrojonymi w dłuższą broń.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 5

Miejsce wystąpienia:
– Tu i ówdzie


Uwagi: 12 szt. zł. Niczym się nie wyróżnia. Tej klasy broni nie mogą używać druidzi, kapłani i magowie.



Ninja-to +1
(SW1H49)


Saito Kagizu albo „Kot ze Wschodu” jak nazywali go złodzieje z Athkatli, przywiózł do Faerunu kilka tych mieczy używanych przez ninja. Były częścią jego osobistej kolekcji ninja-to, które albo „dostał” od swoich rywali albo sam zaprojektował. Gdy zmarł, jego kochanka oddała te miecze innym ze swoich kochanków, z których każdy był wpływowym złodziejem.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0226 (Kanały zachodnie). W skrytce (ciało) nieopodal ogrzego maga.


Uwagi: 1000 szt. zł. Wymagane 25 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona wersja zwykłego.