Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Strzalki

by morgan


Strzałki


Kwasowa strzałka +1
(DART11)


Dzięki grotowi z zęba czarnego smoka i brzechwie ze ścięgien potężnego jaszczura strzałki te rozpuszczają się przy uderzeniu, zalewając przy tym ofiarę śmiertelnym kwasem.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k3 +1, +1k6 obrażeń od kwasu (rzut obronny przeciw czarom neguje)
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można je nabyć u Thalantyra.


Uwagi: 8 szt. zł. Wymagane 6 wiedzy, by zidentyfikować. Wygląda jak strzałka +1 (korzysta z identycznej ikonki). Całkiem niezła strzałka, dobrze się sprawuje nawet na średniomocnych. Zapewne przez niedopatrzenie skopiowano ze Strzałki +1 nawet cenę, czyżby Thalantyr sprzedawał je w promocji z okazji wydania EE? (Tuldor).



Lodowa strzałka +1
(DART10)


Odłamki kości z lodowych mefitów czynią śmiertelnie niebezpieczne pociski. Nie zapomnij nałożyć ciepłej rękawicy, przed dotknięciem jednej z nich.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k3 +1, +1k6 obrażeń od zimna (rzut obronny przeciw czarom neguje)
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można je nabyć u Thalantyra.


Uwagi: 8 szt. zł. Wymagane 6 wiedzy, by zidentyfikować. Wygląda jak strzałka +1 (korzysta z identycznej ikonki). Całkiem niezła strzałka, dobrze się sprawuje nawet na średniomocnych. Zapewne przez niedopatrzenie skopiowano ze Strzałki +1 nawet cenę, czyżby Thalantyr sprzedawał je w promocji z okazji wydania EE? (Tuldor).



Ognista strzałka +1
(DART09)


Przesiąknięta krwią ifrytów, z lotkami z pióra feniksa, zapłonie w chwili uderzenia w cel.
 




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k3 +1, +1k6 obrażeń od ognia (rzut obronny przeciw czarom neguje)
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można je nabyć u Thalantyra.


Uwagi: 8 szt. zł. Wymagane 6 wiedzy, by zidentyfikować. Wygląda jak strzałka +1 (korzysta z identycznej ikonki). Całkiem niezła strzałka, dobrze się sprawuje nawet na średniomocnych. Zapewne przez niedopatrzenie skopiowano ze Strzałki +1 nawet cenę, czyżby Thalantyr sprzedawał je w promocji z okazji wydania EE? (Tuldor).



Strzałka
(DART01)


Strzałka to mały, łatwy do ukrycia pocisk, który służy do rzucania, a nie wystrzeliwania z łuku, kuszy czy procy.
 




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k3
Typ obrażeń: pocisk
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna

Waga: 0


Uwagi: Zwyczajne strzałki. Tej broni nie mogą używać kapłani. Największą zaletą strzałek jest to, że mają bazowo trzy ataki na rundę. Z kolei do największych wad należy zaliczyć małą ilość zadawanych obrażeń oraz znacznie mniejszy zasięg niż w przypadku innych broni dystansowych. Na premie do TraK0 w broniach dystansowych wpływa zręczność. Niziołki posiadają rasową premię +1 do TraK0 i obrażeń przy używaniu strzałek. (Kinski) W porównaniu do BG I zwiększono dopuszczalną ilość grupowanej amunicji z 20 do 80.



Strzałka +1
(DART02)


Strzałka jest małą, łatwą do ukrycia bronią strzelecką, którą rzuca się, zamiast wystrzeliwać z łuku lub innego typu broni. Podobne magiczne strzałki są poszukiwane przez wszelkiej maści złodziei i magów.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k3 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna

Waga: 0


Uwagi: 8 szt. zł. Wymagane 6 wiedzy, by zidentyfikować. Nieco umagiczniona wersja poprzedniej.



Strzałka ogłuszania
(DART03)


Strzałka ogłuszania nie różni się niczym od innych strzałek – co najwyżej pulsuje słabo, kiedy weźmie się ją do ręki. Jej działanie widać dopiero wtedy, kiedy trafi celu i kiedy ofiara padnie ogłuszona na ziemię.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Cel zostaje ogłuszony na siedem rund (rzut obronny przeciw czarom neguje)

Obrażenia: 1k3
Typ obrażeń: pocisk
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna

Waga: 0


Uwagi: 100 szt. zł. Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować. Nie ma umagicznienia, lecz jest traktowana jako broń magiczna. Jeśli przeciwnik zostanie ogłuszony, to umarł w butach; nieźle się sprawuje przeciwko humanoidom i różnego rodzaju słabszym-średnim przeciwnikom. Nie warto stosować na tych, którzy są odporni na ogłuszenie, bronie +1 i wyższe. (Kinski) W wersji Enhanced wyświetlana jest informacja o oszołomieniu.



Strzałka zranień
(DART04)


Ta strzałka została pokryta zabójczą trucizną, która zacznie działać natychmiast po dostaniu się do krwi zranionej ofiary. Trucizna jest bardzo niebezpieczna.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Cel otrzymuje 20 obrażeń od trucizny w dwadzieścia sekund (rzut obronny przeciw śmierci neguje)

Obrażenia: 1k3
Typ obrażeń: pocisk
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna

Waga: 0


Uwagi: 50 szt. zł. Wymagane 21 wiedzy, by zidentyfikować. Podobnie jak poprzedniczka dobrze się sprawuje na słabszych i średniaków nieodpornych na truciznę i bronie słabsze niż +1. Zatruty przeciwnik to wkrótce może być martwy przeciwnik. Zatrucie kumuluje się ze sobą (cel może zostać kilkakrotnie zatruty). (Kinski)