Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Strzaly

by morgan


Strzały


Strzała
(AROW01)


Strzały lekkie, jak sama nazwa wskazuje, służą do strzelania na daleki dystans. Często wykorzystuje się je do polowań. Większość z nich jest wykonanych z jesionu lub brzozy i mierzy od siedemdziesięciu pięciu do stu centymetrów.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: łuk

Waga: 0


Uwagi: Podstawowa amunicja do łuku. Można kupić prawie u każdego kupca, a i znajdziemy jej dość sporo w trakcie podróży (Shinigami). Strzał nie mogą używać kapłani, druidzi i magowie. W porównaniu do BG I zwiększono dopuszczalną ilość grupowanej amunicji z 20 do 80.



Strzała +1
(AROW02)


Strzały lekkie, jest sama nazwa wskazuje, służą do strzelania na daleki dystans. Często wykorzystuje się je do polowań. Większość z nich jest wykonanych z jesionu lub brzozy i mierzy od siedemdziesięciu pięciu do stu centymetrów.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: łuk

Waga: 0


Uwagi: 10 szt. zł. Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona amunicja do łuku. Zwiększa obrażenia i szanse trafienia. Ponadto należy jej używać przeciwko przeciwnikom odpornym na zwykłą broń (Shinigami). W przeciwieństwie do BG I (w której ta strzała była zwykłą, choć magiczną) wersja Enhanced ustawia prawidłową wartość umagicznienia, która wynosi +1.



Strzała +2
(AROW11)


Strzały te zostały obdarzone magią podczas tworzenia. Wyglądają na troszkę prostsze od zwykłych i wydają się niemal żyć własnym życiem, kiedy zostają wystrzelone i zbliżają się do celu z zabójczą celnością.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: łuk

Waga: 0


Uwagi: 18 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Niezłe strzały, mają umagicznienie +2, czyli lepsze niż większość i przyzwoitą premię do TraK0. Dobre na większość przeciwników, szczególnie odpornych na broń zwykłą i +1. Trzeba pamiętać, że niektóre grupy przeciwników są odporne na ataki dystansowe (np. nieumarli, galarety, szlamy) (Kinski). W przeciwieństwie do BG I (w której ta strzała była zwykłą, choć magiczną) wersja Enhanced ustawia prawidłową wartość umagicznienia, która wynosi +2.



Strzała kwasowa +1
(AROW04)


Strzała ta została pokryta kwasem, tak więc nie tylko wbija się w ciało, lecz również wyżera ranę, jątrząc ją i czyniąc o wiele poważniejszą.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1, +2k6 obrażeń od kwasu
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: łuk

Waga: 0


Uwagi: 50 szt. zł. Wymagane 25 wiedzy, by zidentyfikować. Strzały te zostąły zmienione w wersji Enhanced. Oryginalnie traktowane były jako magiczne, lecz nie miały żadnego umagicznienia (więc nie działały na przeciwników odpornych na bronie +1 i o wyższym umagicznieniu). Obecnie ich umagicznienie wynosi +1 (co uwidocznione zostało także w nazwie), więc sprawdzą sie doskonale przeciwko większości istot odpornych na zwykłą broń. Świetnie sprawdzają się na magów (do przerywania im zaklęć).



Strzała lodowa
(AROW09)


Ta magiczna strzała zmienia się w lodowy pocisk tuż po wystrzeleniu w przeciwnika. Kiedy uderza w ofiarę, szok wywołany zimnem obejmuje całe ciało, zarazem rozpalając je i mrożąc do szpiku kości.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6, +1k6 obrażeń od zimna
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: łuk

Waga: 0


Uwagi: 30 szt. zł. Wymagane 25 wiedzy, by zidentyfikować. Strzały podobne do innych strzał zadających obrażenia od żywiołów. Dobrze się spisują na wszelkiego rodzaju istoty żyjące w ogniu [...] czy w ogóle istoty nieodporne na zimno. (Kinski)



Strzała ognista +2
(AROW08)


Ta magiczna strzała wybucha ogniem po wystrzeleniu w przeciwnika. Efekt jest taki sam, jakby została zamoczona w oleju i podpalona.
 




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2, +1k6 obrażeń od ognia (rzut obronny przeciw czarom neguje)
TraK0: +2
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: łuk

Waga: 0


Uwagi: 25 szt. zł. Wymagane 25 wiedzy, by zidentyfikować. Działanie i właściwości niemal identyczne jak w przypadku Strzał kwasowych, jedynie na dodatkowe obrażenia od ognia jest rzut obronny (Kinski). Podobnie jak wspomniane, także i te zostały nieco zmienione w wersji Enhanced. W oryginale zapewniały premię +2 do trafienia i obrażeń (o czym zresztą brakowało informacji w opisie), jednak pozbawione były umagicznienia. Obecnie prócz wspomnianych premii strzała posiada także dość znaczne, jak na BG I umagicznienie, +2, co czyni ją całkiem potężną bronią.



Strzała przebicia
(AROW10)


Ta długa i cienka strzała została obdarzona magicznymi właściwościami, które pozwalają jej przebijać zbroje i uderzać prosto w serce ofiary.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6, +6 obrażeń kłutych (rzut ochronny przeciw śmierci neguje)
TraK0: +4
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: łuk

Waga: 0


Uwagi: 50 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Strzała, którą trzeba mieć, jeśli używa się łuków, umagicznienie wynosi +1, zaś premia do TraK0 +4. W sumie może zadać ok. 12 pkt. obrażeń. Dobra na przeciwników, którzy posiadają niezłą Klasę Pancerza i są odporni na żywioły. Odporność na magię może zniwelować dodatkowe obrażenia, nawet jeśli nie uda się rzut obronny. (Kinski)



Strzała rozproszenia magii
(AROW07)


Strzała ta likwiduje wszystkie zaklęcia, którymi jest otoczona ofiara.
 




PARAMETRY:

Specjalne:
– Rozproszenie magii, po trafieniu

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: łuk

Waga: 0


Uwagi: 300 szt. zł. Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować. Jedne z najlepszych strzał, działają jak Rozproszenie magii i Wyłom (no, prawie). Usuwają Kamienną skórę, różnego rodzaju Ochrony przed żywiołami, Zbroje itp. czary bojowo-ochronne. Strzały są magiczne, lecz nie mają żadnego umagicznienia [...]. Alternatywne użycie - jeśli ktoś z drużyny oberwie Zamętem, Grozą, Emocjami, Potężniejszym rozkazem itp. efektami, które działają na umysł - można puścić strzałę w delikwenta i go "wyczyścić". (Kinski)



Strzała ukąszeń
(AROW05)


Strzała ta jest zaprawdę śmiercionośnym narzędziem w rękach łucznika. Jej grot jest pełen kolców, zamoczonych w truciźnie, która przedostaje się do krwiobiegu doprowadzając do agonii i bardzo często śmierci.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Ofiara traci 30% maksymalnych punktów życia przez dwadzieścia sekund, po trafieniu (rzut obronny przeciw śmierci neguje)

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: łuk

Waga: 0


Uwagi: 50 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Choć te strzały są magiczne, nie posiadają umagicznienia. Także i w tym przypadku wersja Enhanced wprowadziła drobną, lecz znaczącą zmianę. W oryginale były to jedyne strzały, do obrażeń których wliczano premię za siłę (i nie poprawiał tego BG2 FixPack), więc trafienia zadawały ok. 15 i więcej pkt. obrażeń a łowcy-łucznicy na wyższych poziomach mogli uderzać za ponad 25 pkt. Obecnie, jak w przypadku innych, premia nie jest ujmowana, co w przypadku osób z dużą siłą wpłynie negatywnie na ilość zadawanych obrażeń. Poza tym strzały są świetne – trucizna uniemożliwia rzucanie czarów, przerywa ataki przeciwników. Najlepsze rezultaty w przypadku magów można uzyskać w połączeniu ze Strzałami rozproszenia (większość ma mało punktów życia) (Kinski).



Strzała wybuchów
(AROW06)


Strzała ta jest szczególnie niebezpieczna dla przeciwników: po uderzeniu w cel eksploduje ogniem i rani odłamkami wszystkie osoby, znajdujące się w obszarze działania.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6, +6k6 obrażeń od eksplozji (połowa po rzucie obronnym przeciw czarom)
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: łuk

Waga: 0


Uwagi: 300 szt. zł. Wymagane 45 wiedzy, by zidentyfikować. Strzały nie mają umagicznienia (są traktowane jako magiczne), lecz cóż z tego, po trafieniu i tak wybuchają Ognistą kulą (działanie niemal identyczne jak w przypadku Naszyjnika pocisków) (Kinski). Świetnie sobie radzą z eliminacją grup słabszych przeciwników, a także pacyfikacją tych silniejszych. Należy jednak pamiętać, że jeśli wystrzelimy strzałę zbyt blisko nas, wtedy może nas zaboleć, więc wskazana jest odporność na ogień (Shinigami). Także i w tym przypadku zaszły pewne zmiany w stosunku do oryginalnej zawartości. O ile w "czystym" BG I strzała ta zadawała 1k6 (trafienie, strzała miała ustawioną premię +20 do TraK0, więc następowało to w zasadzie zawsze) + 2x 3k6 (wybuch), o tyle w Opowieściach ustawiono premię do TraK0 na kosmiczną wartość (32767 - choć nie ma to większego wpływu na celność niż w przypadku tysiąckrotnie niższej), redukując jednocześnie ilość zadawanych obrażeń przy trafieniu do 0 (0k2) i zmniejszając o połowę zasięg. W wersji Enhanced zdecydowano się na pozytywny miks (z wyjątkiem zasięgu, który pozostawiono w wersji OzWM) - pierwotne obrażenia + zwiększona premia do TraK0.



Strzała zabójstwa
(AROW03)


Strzała ta jest ma czarny kolor, jest powykręcana i emanuje złem, jakby była wypełniona jakąś piekielną mocą. Została stworzona tylko w jednym celu: zabicia istoty, należącej do jednego, ściśle określonego gatunku. W tym przypadku jest to ogrzy mag.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Zabija ogrzego maga, po trafieniu

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: łuk

Waga: 0


Uwagi: 2500 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Choć nie posiadają umagicznienia, są magiczne. Także i w przypadku tych strzał wersja Enhanced wprowadza zmiany. Oryginalnie dodawały gigantyczną premię do TraK0, bo aż 15 pkt, która dotyczyła jednak wszystkich istot (więc w efekcie zyskiwaliśmy zwykła strzałę, która niemal zawsze trafia w cel). Wersja Enhanced dodała efekt, pozwalający przypisać tę premię do TraK0 w odniesieniu do konkretnej istoty, czyli rzeczonego ogrzego maga, w pozostałych przypadkach jest to zwykła strzała w wersji (cenowej) deluxe.



Zatruta strzała
(AROW14)


To są osobiste zatrute strzały Eldotha. Nauczył się on używać trucizny kiedy był młody i potrafi zrobić jej tyle, żeby wystarczyło na pięć strzał. Tylko on potrafi bezpiecznie posługiwać się tymi strzałami.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6, +1 obrażenie od trucizny co dwie sekundy przez czterdzieści sekund (rzut obronny przeciw truciznom neguje)
Typ obrażeń: pocisk
Specjalne:
Wyrzutnia: łuk

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Eldoth ;)


Uwagi: 50 szt. zł. Strzały te tworzy Eldoth i tylko on może ich używać. 5 strzał to niezbyt wiele. Strzały ukąszeń sprawdzą się znacznie lepiej (mocniejsza trucizna, bez ograniczeń odnośnie używania i szybciej dostępne) (Shinigami). Na tym podobieństwa ze Strzałami ukąszeń się nie kończą - wersja Enhanced także i tutaj usunęła wliczanie do obrażeń premii za siłę.