Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Szaty

by morgan


Szaty


Szata dobrego arcymaga
(CLCK15)


Ta potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed wszystkimi fizycznymi atakami, jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej magiczna natura jest tak niezwykła, że mogą ją nosić tylko magowie o dobrym charakterze.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: 5
– Rzuty obronne: +1
– Odporność na magię: +5%

Waga: 6

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można nabyć u Thalantyra.


Uwagi: 20500 szt. zł. (Wymagane 65 wiedzy, by zidentyfikować.) Jak sama nazwa wskazuje, a opis doprecyzowuje, mogą ją używać postaci dobre i tylko magowie (niekoniecznie arcy). Szaty arcymagów w grze bez modyfikacji stanowią najlepszą ochronę dla tej klasy. 5% do odporności to niezbyt dużo, ale zawsze coś.



Szata łotrzyka
(CLCK12)


Te ukochane przez złodziei-magów szaty łotrzyka zostały tak zaczarowane, by nosząca je osoba była chroniona przed ostrzami i truciznami, które często spotyka się w mrocznych alejkach. Podobnie jak w przypadku innych tego rodzaju szat, mogą je nosić tylko magowie.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +1 przeciw broniom siecznym
– Rzuty obronne: +1 przeciw śmierci

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0200 (Wrota Baldura). Ramazith, w swojej wieży.
– Lokacja 0600 (Wrota Baldura). Ragefast, w swoim domu.
– Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Kultysta wojownik, po powrocie z wieży Durlaga.
– Lokacja 1008 (Lodowa wyspa). Andris.
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Yago w Pochyłej Latarni.
– Lokacja 1500 (Wyspa Baldurana). Daese na najwyższym pokładzie statku Baldurana.
– Lokacja 4500 (Most Firewine). Carsa, w północnej częsci lokacji.
– Lokacja 4900 (Jarmark). Zordral, w jednym z namiotów.
– Lokacja 5000. Narcillicus Harwilliger Neen, na południowym wschodzie lokacji.


Uwagi: 600 szt. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. Problem z szatami w BG polega na braku średnich przedstawicielek - albo spotykamy słabe (i musimy podbijać KP bransoletami lub - czasowo - zaklęciami), albo, nieliczne (Szaty arcymagów czy - w Edycji kolekcjonerskiej do BG II - mocno przegiętą Szatę Vecny), mocne. Używać w przypadku braku innych.



Szata łowcy przygód
(CLCK14)


Szaty te sporządzono specjalnie z myślą o potrzebach magów poszukujących przygód. Chronią one nie tylko przed wszelkiego rodzaju miażdżącymi obrażeniami, ale także przed petryfikującym spojrzeniem bazyliszka i polimorfującymi mocami rywali. Podobnie jak w przypadku innych tego rodzaju szat, szatę poszukiwacza przygód mogą nosić tylko magowie.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +1 przeciw broniom obuchowym
– Rzuty obronne: +1 przeciw petryfikacji/polimorfii

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0100 (Wrota Baldura). Arlin (jeden z Młociarzy z Podgórza) w gospodzie Hełm i Płaszcz.
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na II poziomie podziemi w pokoju Islanne.
– Lokacja 1800 (Kopalnia). Hareishan na II poziomie kopalni.
– Lokacja 3500. Mutamin.


Uwagi: 600 sz. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. J.w., choć ta jest jeszcze mniej przydatna, a opis całkowicie bałamutny, bowiem sugeruje, że zawsze chroni.



Szata neutralnego arcymaga
(CLCK16)


Ta potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed wszystkimi fizycznymi atakami, jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej magiczna natura jest tak niezwykła, że szatę mogą nosić tylko magowie o neutralnym charakterze.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: 5
– Rzuty obronne: +1
– Odporność na magię: +5%

Waga: 6

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można nabyć u Thalantyra.


Uwagi: 20500 szt. zł. (Wymagane 65 wiedzy, by zidentyfikować.) Jak sama nazwa wskazuje, a opis doprecyzowuje, mogą ją używać postaci neutralne i tylko magowie (niekoniecznie arcy). Szaty arcymagów w grze bez modyfikacji stanowią najlepszą ochronę dla tej klasy. 5% do odporności to niezbyt dużo, ale zawsze coś.



Szata ochrony przed zimnem
(CLCK09)


Magiczne szaty ochrony przed zimnem są dość rozpowszechnione po Wybrzeżu Mieczy, szczególnie wśród podróżników wędrujących na północ, ku Neverwinter i Dolinie Lodowego Wichru. Wielu młodych magów otrzymuje je w darze od swych mistrzów, jako nagrodę za ukończenie pierwszych pięciu lat nauki. Szaty te – podobnie jak w przypadku innych tego rodzaju – mogą nosić tylko magowie.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Odporność na zimno: +20%

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Arkion, mieszka w południowej części dzielnicy.
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Wheber Ott, na piętrze Czarodziejskich Rozmaitości.
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Cythandria, w siedzibie Żelaznego Tronu (w VII rozdziale).
– Lokacja 1800 (Kopalnia). Rezdan, czeka przed wejściem do kopalni.
– Lokacja 3000 (Las Ostrych Kłów). Brendan i Lasala z grupy Czerwonych Magów.
– Lokacja 3600 (Wybrzeże Mieczy). Arkushule, wróżbitka.


Uwagi: 300 szt. zł. Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować. Z szat ochrony przed żywiołami zdecydowanie najmniej przydatna - mało przeciwników operuje tym żywiołem.



Szata ochrony przed elektrycznością
(CLCK11)


Magiczne szaty ochrony przed elektrycznością są rzadsze od innych magicznych odzień, a można nawet powiedzieć, że bardzo rzadkie. Niektóre z nich noszą paranoicy pragnący zabezpieczyć się podczas burzy. Jednak wielu czarodziejów chroni się za ich pomocą również przed intrygami swych braci. Szaty te – podobnie w przypadku innych odzień tego rodzaju – mogą nosić tylko magowie.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Odporność na elektryczność: +20%

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0100 (Wrota Baldura). Degrodel w jednym z domów.
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W jednej ze skrzyń na III piętrze.
– Lokacja 0700 (Wrota Baldura). Faizah Tin w rezydencji Feloniusa Gista.
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Oulam, na piętrze Czarodziejskich Rozmaitości.
– Lokacja 1100 (Wrota Baldura). Sunin w domu na południowym zachodzie.
– Lokacja 1300 (Wrota Baldura). Nemphre w jednym z domów na wschodzie dzielnicy.
– Lokacja 3000 (Las Ostrych Kłów). Denak z grupy Czerwonych Magów.
– Lokacja 5201 (Podziemia mostu Firewine). Lendarn, nieopodal wejścia do domu Jenkala.


Uwagi: 300 szt. zł. Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować. Nic specjalnego, choć w braku innych można założyć (tym bardziej, że niektórzy przeciwnicy używają magii bazującej na elektryczności), do tego mają niezły opis. W porównaniu z klasycznym BG I wersja Enhanced naprawia działanie szaty, czyli dodaje wspomniane w parametrach 20% odporności (w oryginale zapomniano dodać odpowiedni efekt).



Szata ochrony przed ogniem
(CLCK10)


Niezwykła zmienność magicznej energii sprawia, że magiczne szaty ochrony przed ogniem są rozpowszechnione pośród młodych uczniów i ich mistrzów. Podobnie jak w przypadku innych szat tego rodzaju, i te mogą nosić tylko magowie.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Odporność na ogień: +20%

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0200 (Wrota Baldura). Gervisse, na którego w jednym z domów skarżą się Laerta i Luise.
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Niemain i William Garst, na piętrze Czarodziejskich Rozmaitości.
– Lokacja 1900 (Obóz bandytów). Ma ją jeden z bandytów broniący namiotu Tazoka.
– Lokacja 3000 (Las Ostrych Kłów). Diana z grupy Czerwonych Magów.
– Lokacja 4200. Jemby z grupy bandytów na wschód od jeziora.


Uwagi: 300 szt. zł. Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować. Podobnie jak wyżej - w przypadku braku lepszej.



Szata wędrowcy
(CLCK13)


Te magiczne szaty są idealne dla wędrujących z miasta do miasta magów. Zapewniają one ochronę przed strzałami bandytów i tymi zawistnymi złodziejami-magami, którzy kryją się w krzakach ze „Śmierdzącą chmurą”. Podobnie jak w przypadku innych tego rodzaju szat, mogą je nosić tylko magowie.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +1 przeciw pociskom
– Rzuty obronne: +1 przeciw zionięciom

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Kultysta czarodziej, po powrocie z wieży Durlaga.
– Lokacja 1008 (Lodowa wyspa). Marcellus.
– Lokacja 1800 (Kopalnia). Kysus, czeka przed wejściem do kopalni.
– Lokacja 1800 (Kopalnia). Natasha na III poziomie kopalni.
– Lokacja 1800 (Kopalnia). Davaeorn na ostatnim poziomie kopalni.


Uwagi: 600 szt. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. Podobnie jak inne szaty tego typu (łotrzyka i łowcy przygód), czyli bez rewelacji.



Szata złego arcymaga
(CLCK17)


Ta potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed wszystkimi fizycznymi atakami, jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej magiczna natura jest tak niezwykła, że szatę mogą nosić tylko magowie o złym charakterze.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: 5
– Rzuty obronne: +1
– Odporność na magię: +5%

Waga: 6

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można nabyć u Thalantyra.
– Lokacja 1800 (Kopalnia). Daveorn na ostatnim poziomie kopalni.


Uwagi: 20500 szt. zł. Wymagane 65 wiedzy, by zidentyfikować. Jak sama nazwa wskazuje, a opis doprecyzowuje, mogą ją używać postaci złe i tylko magowie (niekoniecznie arcy). Szaty arcymagów w grze bez modyfikacji stanowią najlepszą ochronę dla tej klasy. 5% do odporności to niezbyt dużo, ale zawsze coś.