Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Sztylety

by morgan


Sztylety


Grabarz +2
(DAGG04)


Długi kieł: „Grabarz”

Sztylet ten został odnaleziony stosunkowo niedawno przez poszukiwaczy przygód z południa i jego własności przez kilka lat pozostawały nieznane. W końcu jednak magiczne księgi ujawniły jego długą historię jako narzędzia wszelkiej maści zabójców. Został on wtedy nazwany „Grabarzem”. Wkrótce potem został skradziony.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 4

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0300 (Wrota Baldura). Krystin w Głębokich Piwnicach Spłonionej Syreny (VII rozdział).


Uwagi: 4000 sz. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Sztylet zadający tyle obrażeń co krótki miecz. Na pewno propozycja godna rozważenia (choć otrzymuje się go zbyt późno, by wiązać z nim jakiekolwiek plany, tym bardziej, że Sztylet jadu jest znacznie wcześniej dostępny).



Księżycowe ostrze +3
(SW1H13)


Tę potężną broń stworzyli płatnerze starożytnego Myth Drannor. Księżycowych ostrzy używano podczas długiego procesu wybierania władcy wyspy Evermeet. Księżycowe ostrze wybierało swego właściciela, a w przypadku tego miecza wybrańcem został elf Xan. Tylko on może używać tej broni – każda inna osoba nie zdoła jej podnieść. To księżycowe ostrze zapewnia ochronę przed ogniem i modyfikuje klasę pancerza posiadacza.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasy Pancerza: +1
– Odporność na ogień: +50%

Obrażenia: 1k8 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Xan;)


Uwagi: Mieczyk, pardon, sztylet Xana. Zmianę typu broni wprowadza wersja Enhanced (zapewne w celu usunięcia niezgodności z zasadami AD&D, zgodnie z którymi mag nie ma prawa używać jakiegokolwiek miecza, możliwe też, że inaczej nie można było "obejść" mechaniki). O ile w klasycznym BG I można to było dość sprawnie rozwiązać za pomocą kategorii lekkie miecze (i tak nieścisłej, bo broń ta posiada wszelkie atrybuty miecza długiego), o tyle wersja Enhanced, jako że bazuje na mechanice BG II, wymagała ścisłej klasyfikacji. Nie dość, że zachowano wszelkie przymioty miecza długiego (kość rzutu k8, typ obrażeń, opóźnienie), to jeszcze obniżono wagę (z 4 na 3), by była zgodna z właściwościami wspomnianego miecza długiego. Broń jest jedną z najpotężniejszych w grze.



Pożeracz dusz
(DAGG10)


Ten sztylet ciąży w twej dłoni i sprawia wrażenie gorącego. Sam fakt, iż posiadasz go przy sobie budzi w tobie nieokreślony niepokój. Brylant osadzony w rękojeści jakby świeci wewnętrznym światłem jakiegoś rodzaju, jednak nie masz pojęcia w jaki sposób kamień może być tak rozświetlony, a jednocześnie mieć w swym wnętrzu tak głęboką czerń.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczny

Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Ma go Rycerz Upiór na ostatnim poziomie podziemi.


Uwagi: 2000 sz. zł. Zwykły sztylet z historią rodem z opowiadań E. A. Poe. Należy go zabrać do Brody Ulgotha, stanowi bowiem przedmiot zlecenia Hurgana i pożądania kultystów demona.



Serce golema +2
(DAGG03)


Nie zachowały się zapiski na temat twórcy tej broni, jednak jej historia może zostać prześledzona wśród złodziei i morderców do czasów sprzed początku Kalendarza Dolin. Jej ciemne ostrze zostało najwyraźniej wykute z metali, tworzących postać żelaznego golema. Nadały one temu sztyletowi wygląd tak ciemny, jak jego historia.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2
TraK0: +2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0300 (Wrota Baldura). Marek, w Spłonionej Syrenie.
– Lokacja 5000. Hentod, prosi o odniesienie tego sztyletu do krypty, w której jest Revenant.


Uwagi: 2000 sz. zł. Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować. Zwykły sztylet +2 z ciekawą historią.



Sztylet
(DAGG01)


Typowy sztylet posiada ostro zakończone, dwusieczne ostrze – w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Popularny


Uwagi: 2 sz. zł. Zwykły sztylet. Tego typu broni nie mogą używać kapłani.



Sztylet +1
(DAGG02)


Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze. Ten egzemplarz jest magiczny, dzięki czemu zadaje mocniejsze i celniejsze ciosy.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Wheber Ott, na piętrze Czarodziejskich Rozmaitości.
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Vay-ya, na II poziomie Pochyłej Latarni.
– Lokacja 1400. W jaskini ankhegów, w skrytce w ścianie.
– Lokacja 2600 (Candlekeep). Nagroda Fullera za przyniesienie kołczanu bełtów (wymagana wysoka charyzma).
– Lokacja 3300 (Beregost). Można nabyć u kowala Grzmiącego Młota.
– Lokacja 3900 (Ruiny szkoły Ulcastera). W podziemiach, przy jednym z ciał.


Uwagi: 300 sz. zł. Wymagane 10 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona wersja.



Sztylet jadu +2
(MISC75)


Ten sztylet to niezwykła broń ceniona przez wszystkich zabójców Krain. Ten akurat wykonano dla Złodziei Cienia z Amn. Przy każdym trafieniu, oręż wsącza jad w ciało ofiary. Na znaczne efekty tej trucizny nie trzeba czekać długo.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2, +1 obrażenie od trucizny na sekundę przez piętnaście sekund (rzut obronny przeciw truciznom neguje)
TraK0: +2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić u kowala Grzmiącego Młota.


Uwagi: 10000 szt. zł. (Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować.) Wersja Enhanced podrasowuje go dodatkowo umagicznieniem +2. Jak na warunki BG I, przegięty przedmiot, na szczęście jest rzut obronny. Doskonały na magów i kapłanów (obrażenia od trucizny przerywają rzucanie zaklęć).



Zguba likantropów
(DAGG09)


Srebrny sztylet: „Zguba likantropów”

Ten sztylet +1 działa jako broń +4, gdy jest użyty przeciwko likantropom. Wykuła go elfia łowczyni Dynala Złotoręka, która chciała wybawić swoją ojczyznę od szakalołaków. Została zabita przez plemię orków w Szarych Wierchach, gdy tropiła przywódcę szakalołaków.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +1, +4 przeciw likantropom
TraK0: +1, +4 przeciw likantropom
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczny

Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1500 (Wyspa Baldurana). Wrak statku.


Uwagi: 1100 sz. zł. Wymagane 55 wiedzy, by zidentyfikować. Przydaje się jedynie w walkach z likantropami (wilkołaki i łakowilki), w pozostałych sprawuje się jak sztylet +1.



Sztylety do rzucania


Sztylet do rzucania
(DAGG05)


Typowy sztylet do rzucania o dwusiecznym ostrzu, które odróżnia go od zwykłych noży. Jest również nieco krótszy od zwykłego sztyletu, inaczej wyważony i o mniejszej rękojeści.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: pocisk
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 0

Miejsce wystąpienia:
– Powszechny


Uwagi: 1 sz. zł. Zwykły sztylet do rzucania. Ten typ broni zapewnia 2 ataki na rundę. W porównaniu do strzałek ma jednak o połowę dalszy zasięg. Podobnie, jak w przypadku wersji "stacjonarnej", nie mogą ich używać kapłani.