Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Topory i toporki do rzucania

by morgan


Topory


Topór bojowy
(AX1H01)


Najpowszechniej używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze. Topór bojowy nazywany jest również toporem szerokim.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 10

Waga: 7

Miejsce wystąpienia:
– Powszechny


Uwagi: 5 szt. zł. Zwykły topór. Broni tej klasy nie mogą używać druidzi, kapłani, magowie i złodzieje (oraz władcy zwierząt).



Topór bojowy +1
(AX1H02)


Najpowszechniej używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze. Topór bojowy nazywany jest również toporem szerokim. Ten egzemplarz jest magiczny.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 10

Waga: 7

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można nabyć w Czarodziejskich Rozmaitościach.
– Lokacja 3300 (Beregost). Można nabyć w gospodzie Feldeposta.


Uwagi: 1500 szt. zł. Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona wersja.



Topór Mauletara +2
(AX1H03)


Podczas wojny domowej w Tethyrze topór bojowy Mauletara znajdował się w posiadaniu domu Ossyind. Ta szlachecka rodzina została zdradzona podczas próby ucieczki z kraju i Mauletar, dowódca ich gwardii i osobisty przyjaciel, ujął topór i ruszył do walki, poświęcając swe życie, by zyskać dla przyjaciół czas na ucieczkę. Jego okrzyk bojowy został usłyszany przez bogów i wzmocniony, odbijając się echem po wszystkich lądach jako symbol niezachwianej przyjaźni i lojalności. Topór, którym walczył Mauletar zyskał własności magiczne i odtąd miał być używany przeciw tym, którym brakowało honoru i odwagi.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 10

Waga: 5

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0100 (Wrota Baldura). Gretek (jeden z Młociarzy z Podgórza) w gospodzie Hełm i Płaszcz.


Uwagi: 3000 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Standardowa broń +2.



Wróg magów Bali
(AX1H07)


Topór Bali: „Wróg magów”

Bala był dość gwałtownym z usposobienia księciem klanu krasnoludów-kanalarzy, zniewolonym przez okrutnego elfickiego maga w Thesk. Choć nie był tak tchórzliwy, jak inni przedstawiciele jego klanu, to był od nich jeszcze bardziej brudny. Chcąc przerwać straszną niewolę, Bala zakradł się do siedziby maga i roztrzaskał mu czaszkę. I choć plotki mówią, że to jego smród zabił czarodzieja, w rzeczywistości pomógł mu w tym topór, którego użył do rozproszenia magicznych zabezpieczeń w siedzibie elfa.

Niska jakość tego oręża świadczy o tym, że Bala sam go wykonał, jednak nikt nie wie skąd wzięła się jego moc. Po długiej karierze pogromcy magów, Bala umarł nie wyjawiwszy tajemnicy tym, którzy zaryzykowali zawszenie i zbliżyli się, żeby o to zapytać. Niektórzy twierdzą, że moc wzięła się z wielkiej nienawiści, jaką Bala czuł do czarodziejów. Broń ta pozwala raz dziennie rozpraszać magię.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Pozbawienie magii, na następną turę, po każdym trafieniu (80% szans, że ofierze nie powiedzie się zaklęcie, rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -2 neguje)

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 10

Waga: 6

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W pomniku w ogrodzie na III piętrze podziemi.


Uwagi: 3000 szt. zł. Wymagane 65 wiedzy, by zidentyfikować. Nie ma żadnego umagicznienia, choć traktowana jest jako magiczna. Efekt wyzwalany przy trafieniu jest całkiem niezły. W porównaniu do klasycznego BG I wersja Enhanced ustawia opóźnienie na postulowane w opisie (w BG I wynosiło 5).



Złoty topór +1
(AX1H19)


W odpowiedzi na zaklęcia znienawidzonych drowów, złote krasnoludy stworzyły solidny i stosunkowo niedrogi typ topora bojowego. Wzmocniony rzadkim stopem i zaklęty, pozwalał na rozproszenie wrogiej magii jednym ostrym cięciem. Trzonek każdej broni został oznaczony bliźniaczymi toporami Clangeddina Srebrnobrodego.



PARAMETRY:

Specjalne:
– 10% szans na Rozproszenie magii, po trafieniu

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 10

Waga: 7

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0600 (Wrota Baldura). Fenton.


Uwagi: 1500 szt. zł. Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować. Nieco inaczej działająca umagiczniona wersja Toporu Bali - tam była 100% szansa, tu 10%, tam był jednak rzut obronny, tutaj wchodzi przy każdym wygenerowaniu efektu. No i tam było Pozbawienie magii, tu Rozproszenie. Ciekawym byłby miks (tym bardziej, że wersja Enhanced, która dodaje niniejszy topór, pozwala na używanie dwu broni - tradycyjne BG w drugiej ręce wymagało tarczy) obu w rękach np. zabójcy magów i wyprawa na Lodową wyspę.



Toporki


Riposta Beruela +1
(AX1H18)


Jest tylko jedna rzecz, którą krasnoludzki wojownik kocha bardziej niż kufel chłodnego piwa – ostrze z zimnej stali na krótkim trzonku. Idealne do rozłupywania tępych czaszek orków, topory te nadają się tak samo dobrze do rzucania, jak i trzymaniu w jednej ręce.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +1
Typ obrażeń (walka wręcz): sieczne
Typ obrażeń (rzucony): pocisk
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 4

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3300 (Beregost). Można je nabyć u Taeroma.


Uwagi: 10 szt. zł. (Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować.) Fajna nazwa + wstęp do psychologii krasnoludów jakiegoś początkującego Vola. Poza tym to zwykły Toporek +1 (ze zbyt dużym opóźnieniem, powinno być 3). Niestety nie wraca do ręki właściciela, więc każdy atak na dystans uszczupla nasze zapasy. Dodaje go (a raczej je) wersja Enhanced. Wygląda jak zwykły Toporek.



Toporek
(AX1H04)


Toporek jest to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1
Typ obrażeń (walka wręcz): sieczne Typ obrażeń (rzucony): pocisk Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 4

Waga: 5

Miejsce wystąpienia:
– Powszechny


Uwagi: 1 szt. zł. Przeznaczony jest przede wszystkim do ataku z dystansu, jednak można nim walczyć wręcz (trzeba zmienić właściwości przedmiotu, poprzez kliknięcie i wybranie jego wersji) (Kinski). Przydatność wygląda podobnie, jak w przypadku zwykłej broni. Nie mogą ich używać druidzi, kapłani, magowie i złodzieje (oraz władcy zwierząt). Wersja Enhanced poprawia wagę, obecnie wynosi ona 1 (w klasycznym BG I było to 5, czyli zdecydowanie za dużo).



Toporek +2
(AX1H05)


Ten magiczny topór został nie tylko doskonale wyważony, aby można było nim rzucać, ale został również obdarzony magicznymi właściwościami. W rezultacie, jest zarówno bardziej śmiercionośny i precyzyjny niż jakakolwiek nie magiczna broń tego typu.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Po rzucie wraca do właściciela

Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +2
Typ obrażeń (walka wręcz): sieczne
Typ obrażeń (rzucony): pocisk
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 4

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 2600 (Candlekeep). Prat, zabójca wynajęty przez Sarevoka, w jaskiniach.


Uwagi: 2500 szt. zł. Wymagane 65 wiedzy, by zidentyfikować. Zwykły toporek +2.