Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Wlocznie

by morgan


Włócznie


Kąsacz +3
(SPER03)


Po pobieżnym zbadaniu, ta obłożona klątwą włócznia będzie się jawiła jako zwykła magiczna broń. Jednak po każdym celnym ciosie zadanym wrogowi, zaatakuje ona również tego, kto nią włada. Jest to potężny oręż, należy jednak poważnie się zastanowić, zanim zacznie się go używać. Jedynym sposobem pozbycia się tej włóczni, jest poddanie się działaniu czaru Zdjęcie klątwy.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Można zdjąć tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy
– Władający odnosi 3 obrażenia (kłute) po każdym trafieniu

Obrażenia: 1k6 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 5

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 2900 (Knieja Larsa). Ma ją Osmadi.


Uwagi: 2000 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Jej użyteczność - z uwagi na to, że jest to broń przeklęta - jest niewielka, tym bardziej, że w BG I 3 punkty życia to całkiem sporo, jeśliby taką ilość tracić przy każdym trafieniu.



Oszczep
(SPER04)


Oszczep to typ lekkiej włóczni przeznaczonej do rzucania. Zwężony koniec sprawia, że broń staje się mniej odporna, a jednocześnie potężna podczas walki w pomieszczeniach. Przewaga zasięgu, odpowiednio wykorzystana, czyni tę broń zabójczą.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 5
Miejsce wystąpienia:
– Występuje tu i ówdzie


Uwagi: 1 szt. zł. Oszczep posiada 2 wersje, w zależności od naszej odległości od przeciwnika – jedną do rzucania, drugą do walki wręcz. Teoretycznie wprowadza go wersja Enhanced, praktycznie istniał jako włócznia (dystansowa, więc - jak wykazał dawno temu Zed Nocear - nie mogła wystąpić w grze, ponieważ jej projectile powodowało crash, Enhanced jako bazujące na silniku BG II może sobie na to pozwolić).



Włócznia
(SPER01)


Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczęto się posługiwać. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy rasy ucywilizowane nauczyły się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 5
Miejsce wystąpienia:
– Powszechna


Uwagi: 1 szt. zł. Zwykła włócznia, w Sadze BG to w zasadzie najgorszy rodzaj broni. Nie mogą ich używać kapłani, magowie i złodzieje.



Włócznia +1
(SPER02)


Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczęto się posługiwać. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy cywilizowane rasy nauczyły się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Ten egzemplarz został obdarzony kilkoma magicznymi właściwościami.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1
Trak0: +1
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 5

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1100 (Wrota Baldura). W jednej ze skrzyń w piwnicy Siedmiu Słońc.
– Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Leży w jednej ze skrzyń na trzecim poziomie kopalni.


Uwagi: 1000 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona wersja, w dalszym ciągu tzw. lipa.



Włócznia +2
(SPER05)


Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczęto się posługiwać. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy cywilizowane rasy nauczyły się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Następnym krokiem było połączenie włóczni z magią. Plemienni szamani mogli umagicznić włócznie by trafiały częściej i zadawały przeciwnikowi poważniejsze rany.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0300 (Wrota Baldura). Ma ją ochroniarz w Domu Rozliczeniowym Ligi Kupieckiej.


Uwagi: 1500 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Lepsze umagicznienie, lepszy sprzęt. W dalszym ciągu nie zmienia to faktu, iż włócznie to kiepska broń (obrażenia porównywalne z większością innych broni, do tego oburęczna, ponadto właściwie aż do Tronu Bhaala w zasadzie brak ciekawych przedstawicielek).