Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Grimuary i woluminy

by morgan


Grimuary


Grimuar owocnych ćwiczeń
(BOOK04)


Typowy Grimuar owocnych ćwiczeń, zapoznający czytelnika ze ściśle określonymi ćwiczeniami oraz metodami treningowymi, które mają na celu zwiększenie masy mięśniowej. Jak by tego było mało, księga jest magiczna, dzięki czemu siła czytającej ją osoby zwiększa się o jeden punkt. Niestety, księga znika po jednokrotnym użyciu.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Siła: +1 na stałe
– Znika po przeczytaniu
– W celu użycia należy włożyć do przegródki Podręcznego przedmiotu

Waga: 25

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 2600 (Podziemia Candlekeep). W grobowcu w północno-zachodniej części katakumb (w 6. rozdziale).


Uwagi: 5000 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Jak zostało to wspomniane w opisie podnosi daną cechę (w tym przypadku siłę) na stałe. Można użyć na głównym bohaterze bądź na innym członku drużyny - np. w celu podniesienia ilości zadawanych obrażeń i premii do TraK0 czy spełnienia wymogów odnośnie dwuklasowania. Niestety jeden egzemplarz, który możemy znaleźć podczas naszych wędrówek, nie pozwoli na uczynienie tego ostatniego z żadnym spośród bohaterów przyłączalnych.



Grimuar szybkiego działania
(BOOK05)


Typowy Grimuar szybkiego działania, zaznajamia czytelnika z wieloma wskazówkami i uwagami dotyczącymi ruchu i koordynacji. Jest poszukiwany przez ludzi zajmującymi się różnymi fachami, między innymi złodziei, którzy chcą, aby ich dłonie stały się jeszcze zręczniejsze oraz paladynów, pragnących doprowadzić do perfekcji parowanie i skuteczność w walce. Tajemnica tego woluminu leży w jego magicznej naturze, która pozwala czytelnikowi zwiększyć swoją zręczność o jeden punkt. Niestety, księga znika po jednokrotnym użyciu.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Zręczność: +1 na stałe
– Znika po przeczytaniu
– W celu użycia należy włożyć do przegródki Podręcznego przedmiotu

Waga: 25

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). W Gildii Złodziei, w skrzyni, obok której stoi Czarna Lilia.


Uwagi: 5000 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Jak zostało to wspomniane w opisie podnosi daną cechę (w tym przypadku zręczność) na stałe. Można użyć na głównym bohaterze bądź na innym członku drużyny - np. w celu obniżenia bazowej klasy pancerza (Baeloth, Branwen, Coran, Dorn, Faldorn, Garrick, Jaheira, Khalid, Kivan, Minsc, Montaron, Neera, Quayle, Rasaad, Safana, Shar-Teel, Tiax, Xan, Xzar), podniesienia premii do broni dystansowej i reakcji (Branwen, Coran, Dorn, Faldorn, Garrick, Imoen, Khalid, Minsc, Quayle, Rasaad, Skie, Tiax, Xan, Xzar), bądź spełnienia wymogów odnośnie dwuklasowania. W BG I dzięki temu grimuarowi możemy dwuklasować na złodzieja Branwen lub Xzara. W przypadku Alory użycie go podniesie o 5% Kradzież kieszonkową, Zakładanie i Wykrywanie pułapek oraz Otwieranie zamków oraz o 3% Ciche chodzenie i Krycie się w cieniu. Z kolei Coran zyska po 5% do Kradzieży kieszonkowej, Zakładania i Wykrywania pułapek oraz Otwierania zamków oraz 2% do Cichego chodzenia i Krycia się w cieniu. Imoen, Montaron, Safana i Skie (oraz Branwen i Xzar, o ile któreś z nich zostanie zduklasowane) otrzymają po 5% do każdej umiejętności złodziejskiej (z wyjątkiem Wykrycia iluzji), zaś Tiax taką samą ilość tylko do Kradzieży kieszonkowej, Otwierania zamków, Cichego chodzenia i Krycia się w cieniu.



Grimuar zdrowego ciała
(BOOK03)


Typowy Grimuar zdrowego ciała dostarcza czytającemu cennych informacji na temat medycyny prewencyjnej, sztuki udzielania pierwszej pomocy i sposobów właściwego ćwiczenia mięśni. Dodatkowo księga ta jest wzmocniona potężną magią, która pozwala czytającemu na podniesienie o jeden punkt swojej Kondycji. Niestety grimuar znika po jednokrotnym przeczytaniu.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Kondycja: +1 na stałe
– Znika po przeczytaniu
– W celu użycia należy włożyć do przegródki Podręcznego przedmiotu

Waga: 25

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3600 (Wybrzeże Mieczy). W jaskini, gdzie jest ukryty skarb Czarnego Alarica.


Uwagi: 5000 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Jak zostało to wspomniane w opisie podnosi daną cechę (w tym przypadku kondycję) na stałe. Można użyć na głównym bohaterze bądź na innym członku drużyny - przede wszystkim w celu podniesienia ilości punktów życia (Ajantis, Branwen, Dorn, Eldoth, Jaheira, Kagain, Khalid, Kivan, Minsc, Montaron, Neera, Rasaad, Skie, Yeslick). W przypadku Kagaina grimuar pozwoli mu także na powolną regenerację. Yeslikowi z kolei zapewni również lepsze o 1 rzuty obronne przeciw śmierci, różdżkom i czarom.



Woluminy


Wolumin jasnych myśli
(BOOK06)


Typowy Wolumin jasnych myśli zawiera wybór ezoterycznej i naukowej literatury, często obejmującej niezrozumiałe formuły matematyczne albo algebraiczne lub wzmianki o biologii innych wymiarów. Tomy tego typu są zazwyczaj magiczne, co pozwala czytającym je osobom podnieść inteligencję o jeden punkt. Niestety, księga znika po jednokrotnym użyciu.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Inteligencja: +1 na stałe
– Znika po przeczytaniu
– W celu użycia należy włożyć do przegródki Podręcznego przedmiotu

Waga: 25

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0200 (Wrota Baldura). W wieży Ramazitha, na ostatnim poziomie.


Uwagi: 5000 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Jak zostało to wspomniane w opisie podnosi daną cechę (w tym przypadku inteligencję) na stałe. Można użyć na głównym bohaterze bądź na innym członku drużyny - np. w celu spełnienia wymogów odnośnie dwuklasowania. W BG I dzięki temu woluminowi możemy dwuklasować na maga (sorry, magiczkę;) Safanę.



Wolumin przywództwa i oddziaływania
(BOOK07)


Jeden z najpopularniejszych obecnie Woluminów przywództwa i oddziaływania, został cynicznie zatytułowany „Jak zdobyć przyjaźń i wpływać na ludzi”. Tak jak i inne rozpowszechnia filozofię władzy osobistej i manipulacji za pomocą charyzmy. Autorzy i obrońcy takich tomów twierdzą, że bazując na najnowszych teoriach z zakresu socjologii i psychologii, można podnieść charyzmę o jeden punkt. Prawda jest taka, że zwiększenie charyzmy bierze się z czarów wplecionych w tekst podczas pisania. Te same czary sprawiają że tom znika podczas pierwszego użycia. Doskonała strategia marketingowa, musicie przyznać...


PARAMETRY:

Specjalne:
– Charyzma: +1 na stałe
– Znika po przeczytaniu
– W celu użycia należy włożyć do przegródki Podręcznego przedmiotu

Waga: 25

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 5100 (Twierdza gnolli). W jednej z jaskiń pod twierdzą.


Uwagi: 5000 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Jak zostało to wspomniane w opisie podnosi daną cechę (w tym przypadku charyzmę) na stałe. Można użyć na głównym bohaterze bądź na innym członku drużyny - np. w celu spełnienia wymogów odnośnie dwuklasowania. Inna sprawa, że w BG I nie ma kogo - ta cecha (razem z mądrością - obie oczywiście min. 17) jest wymagana wyłącznie w przypadku dwuklasowania na druida, a żadna z postaci, które mogłyby (Minsc, Shar-Teel) nie ma szans ich spełnić.



Wolumin zrozumienia
(BOOK08)


Typowy Wolumin zrozumienia, zawiera trzeźwą, a nawet suchą analizę batalii prawnych, wydarzeń historycznych, polityki, filozoficznych traktatów i teorii, dotyczących magii i metafizyki. Podczas gdy wzbudza niewielkie zainteresowanie poza dobrze wyedukowaną grupą nabywców, mówi się, że księgi tego rodzaju zwiększały nawet o jeden punkt mądrość półogrów. Takie cuda są, jednak, wytworem magii wplecionej w tekst podczas pisania. Niestety, te same czary sprawiają że tom znika podczas pierwszego użycia.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Mądrość: +1 na stałe
– Znika po przeczytaniu
– W celu użycia należy włożyć do przegródki Podręcznego przedmiotu

Waga: 25

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0600 (Wrota Baldura). Ma go Chanthalas Ulbright w Domu Pani.
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na drugim piętrze, na ołtarzu.
– Lokacja 2600 (Podziemia Candlekeep). W grobowcu w południowo-zachodniej części katakumb (w 6. rozdziale).


Uwagi: 5000 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Jak zostało to wspomniane w opisie podnosi daną cechę (w tym przypadku mądrość) na stałe. Można użyć na głównym bohaterze bądź na innym członku drużyny - np. w celu spełnienia wymogów odnośnie dwuklasowania. W BG I dzięki temu woluminowi możemy dwuklasować na kapłana Xzara, z kolei dwa egzemplarze tej księgi pozwolą na uczynienie tego samego z Dynaheir. W przypadku kapłana użycie ich pozwoli zwiększyć ilość zapamiętywanych zaklęć (nawet w przypadku "bystrzachy" Quayle'a użycie wszystkich trzech pozwoli mu otrzymać dodatkowe zaklęcie 1. poziomu).