Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Zbroje - skorzane, kolczugi, paskowe i plytowe

by morgan


Zbroje skórzane


Obrońca zastępcy +2
(LEAT03)


Była niegdyś elitarna grupa elfich łowców zwanych Mgłą z Cieni, która patrolowała las Cormanthor, będąc prawdziwym biczem zarówno na wszelakich bandytów, jak i na potwory. Ta szczególna zbroja była noszona przez Indeerę Lakhan, jednego z najbardziej zasłużonych oficerów w tej grupie i zastępcę jej dowódcy. Właśnie dzięki jej pozycji ta zbroja zyskała swe imię, jednak nie wiadomo w jaki sposób Indeera Lakhan ją utraciła.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6 (8 przeciw broniom kłutym i pociskom)

Wymagania:
– Siła: 4

Waga: 5

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 5000. Maneira z grupy nasłanych amazonek, na północy obszaru.


Uwagi: 3500 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Jej zaletą jest niska waga, prócz niej nie ma w tej zbroi nic godnego uwagi. Tym bardziej, że jako magiczna uniemożliwia noszenie pierscieni, płaszczy czy amuletów ochrony (które prócz klasy pancerza obniżają i rzuty obronne).



Szorstka skóra +2
(LEAT25)


Piszcząca zbroja skórzana +2: „Szorstka skóra”

Ten sztywny ubiór z zbroi skórzanej, piszczy niczym para nowych butów. To, że nie nadaje się do skradania nadrabia wytrzymałością, chroniąc właściciela przed większością zabójczych obrażeń.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Ciche chodzenie: -15%

Klasa Pancerza: 6 (8 przeciw broniom kłutym i pociskom)

Wymagania:
– Siła: 4

Waga: 5

Miejsce wystąpienia:
– Zadanie Neery


Uwagi: 3500 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Z tą "większością zabójczych obrażeń" kogoś nieźle poniosła fantazja. Jedyną jej zaletą jest niska waga, poza tym ogólnie niezbyt przydatna. Wygląda jak Obrońca zastępcy, większość parametrów ma jak wspomniana zbroja, jedyna różnica to kara do cichego chodzenia - dlatego dziwi identyczna cena. Dodaje ją wersja Enhanced.



Zbroja skórzana
(LEAT01)


Zbroja skórzana, wbrew obiegowym opiniom, nie jest miękka i elastyczna, jak skóra służąca do wyrobu butów łowcy czy szaty druida. Taki rodzaj materii nie daje lepszej ochrony przed atakami niż zwykłe ubranie.




PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 8 (10 przeciw broniom kłutym i pociskom)

Wymagania:
– Siła: 4

Waga: 15

Miejsce wystąpienia:
– Powszechna


Uwagi: 5 szt. zł. Zwykła zbroja skórzana, używać w ostateczności. Zbroje skórzane otrzymują karę -2 przeciwko broniom kłutym i pociskom, co wersja Enhanced ukazuje w parametrach. Nie mogą ich używać magowie.



Zbroja skórzana +1
(LEAT02)


Zbroja skórzana, wbrew obiegowym opiniom, nie jest miękka i elastyczna, jak skóra służąca do wyrobu butów łowcy czy szaty druida. Taki rodzaj materii nie daje lepszej ochrony przed atakami niż zwykłe ubranie.




PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 7 (9 przeciw broniom kłutym i pociskom)

Wymagania:
– Siła: 4

Waga: 10

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0123 (Podziemne Miasto). Shaldrissa (jedna z zabójców wysłanych, by zabić Sarevoka; w VII rozdziale).
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W jednej z beczek w piwnicy.
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Dom Królowej Wód, ma ją Jolantha Mistmyr.
– Lokacja 1800 (Kopalnia). W zbrojowni na III poziomie kopalni.
– Lokacja 3300 (Beregost). Można nabyć u kowala Grzmiącego Młota.


Uwagi: 1000 szt. zł. Wymagane 25 wiedzy, by zidentyfikować. Najgorsze możliwe rozwiązanie - największym mankamentem jest fakt, iż ta zbroja jest magiczna (czyli uniemożliwia używanie innych przedmiotów magicznych). Lepsza jest nawet zwykła Zbroja skórzana ćwiekowana (klasa pancerza identyczna, ale lepsze premie przeciw różnym rodzajom obrażeń) czy zwykła zbroja skórzana w połączeniu z Pierścieniem/Płaszczem/Amuletem ochrony +1 - premie do klasy pancerza takie same, ale w tym drugim przypadku o 1 niższe rzuty obronne.



Zbroja skórzana gruba
(LEAT10)


Zbroja skórzana gruba (futro) jest wykonana ze skóry bardzo dużego zwierzęcia (na przykład słonia) lub z wielu warstw skóry zwykłych zwierząt, takich jak krowy. Zbroja ta jest zbyt ciężka, sztywna i niewygodna, by była używana przez bardziej rozwinięte cywilizacyjnie społeczności. Jest bardzo powszechna wśród licznych barbarzyńskich humanoidów z posępnych puszcz i mglistych dżungli tego świata. Mimo iż daje ona lepszą ochronę niż zwykła zbroja skórzana, noszący ją musi się pogodzić z jej nieprzyjemnym zapachem i prymitywnym wyglądem. Złodzieje mogą używać tej zbroi, jednak obniża to ich profesjonalne umiejętności.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Otwieranie zamków: -10%
– Znajdowanie pułapek: -10%
– Kradzież kieszonkowa: -10%
– Ciche chodzenie: -20%

Klasa Pancerza: 6 (8 przeciw broniom kłutym i pociskom)

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 40

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Można nabyć u Erdane'a.
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można kupić w Czarodziejskich Rozmaitościach.
– Lokacja 1000 (Broda Ulgota). Można kupić w miejscowym Składzie towarów i gospodzie.


Uwagi: 7 szt. zł. Podobnie, jak w przypadku innych zbroi skórzanych otrzymuje karę -2 przeciwko broniom kłutym i pociskom. Jedyną jej zaletą jest fakt, iż jest niemagiczna. Poza tym całkowicie nieprzydatna. (Kinski)



Życie i śmierć Karajaha +3
(LEAT09)


Karajah przez ponad dziesięć lat był mistrzem walk gladiatorów w Calimshanie. Ubrany jedynie w cienką zbroję skórzaną i nabijane rękawice, pokonywał wszystkich przeciwników, zaś sam zdawał się być niewrażliwy na ich ciosy. Gdy jednak okazało się, że jego zbroja jest silnie magiczna, wściekli widzowie wrzucili go na arenę razem z uzbrojonym w maczugę ogrem. Zbroja wytrzymała wszystkie ciosy, ale Karajah - nie.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5 (7 przeciw broniom kłutym i pociskom)

Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). IV poziom podziemi, w jednej ze skrzyń obok grobowców.


Uwagi: 5500 szt. zł. Wymagane 75 wiedzy, by zidentyfikować.



Zbroje skórzane ćwiekowane


Pancerz cienia +3
(LEAT08)


Ta skórzana ćwiekowana zbroja została stworzona przez Mistrzów Cieni z Amn. Mistrzowie Cieni, jak łatwo się domyślić, stoją najwyżej w hierarchii Złodziei Cienia. Zbroja zapewnia modyfikator +3 i pozwala zlewać się z cieniami.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Krycie się w cieniu: +15%

Klasa Pancerza: 4 (2 przeciw broniom siecznym, 3 przeciw broniom kłutym i pociskom)

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 8

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3300 (Beregost). Można nabyć u kowala Grzmiącego Młota.


Uwagi: 10500 szt. zł. Wymagane 45 wiedzy, by zidentyfikować. Jedna z najlepszych zbroi dla złodzieja, bowiem tylko ta klasa może jej używać.



Zbroja przyciągania pocisków +2
(LEAT06)


Ta dziwnie wyglądająca zbroja skórzana nie może zostać zdjęta bez pomocy czarodzieja. Zwiększa ochronę przeciwko wszystkim rodzajom broni do walki wręcz, ale czyni osobę, która ją nosi bardziej podatną na broń strzelecką. Wybór jest prosty, śmiercionośne strzały albo zabójcze miecze.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Można zdjąć tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy

Klasa Pancerza: 5 (3 przeciw broniom siecznym, 4 przeciw broniom kłutym, 15 przeciw pociskom)

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 8

Miejsce wystąpienia:


Uwagi: 2500 szt. zł. Wymagane 100 wiedzy, by zidentyfikować. Przeklęta, Więc raczej niezbyt przydatna. Zapewnia bazową klasę pancerza 5 (+ wyszczególnione w parametrach premie), jednak dodaje do tego karę -10 przeciwko pociskom.



Zbroja skórzana ćwiekowana
(LEAT04)


Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 7 (5 przeciw broniom siecznym, 6 przeciw broniom kłutym i pociskom)

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 25

Miejsce wystąpienia:
– Dość powszechna


Uwagi: 20 szt. zł. Zwykła zbroja skórzana ćwiekowana. Tego rodzaju zbroje dodają premie +1 przeciwko broniom kłutym i pociskom, +2 przeciwko siecznym. Nie mogą ich używać magowie.



Zbroja skórzana ćwiekowana +1
(LEAT05)


Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6 (4 przeciw broniom siecznym, 5 przeciw broniom kłutym i pociskom)

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 15

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0123 (Podziemne Miasto). Wudei (jeden z zabójców wysłanych, by zabić Sarevoka; w VII rozdziale).
– Lokacja 5000. Telka z grupy nasłanych amazonek, na północy obszaru.


Uwagi: 1500 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować.



Zbroja skórzana ćwiekowana Telbara +2
(LEAT07)


Zbroja ta należała do słynnego złodzieja Telbara. Nie wiadomo jak i dlaczego ją utracił.
 




PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5 (3 przeciw broniom siecznym, 4 przeciw broniom kłutym i pociskom)

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 8

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 5300 (Chmurne Szczyty). Sendai z grupy poszukiwaczy przygód z Amn.


Uwagi: 4500 szt. zł. Wymagane 70 wiedzy, by zidentyfikować. Niezła, choć oczywiście wyklucza użycie magicznego sprzętu do ochorny.



Kolczugi


Elfia kolczuga
(CHAN12)


Delikatne, a mimo to wytrzymałe rzemiosło elfów pozwala im na projektowanie pięknych i pożytecznych wyrobów. Wśród nich jest elfia kolczuga, wykonana tak doskonale, że można ja nosić niewidoczną pod ubraniem. To i jej lekkość pozwala by nosili ją złodzieje i wojownicy/magowie z niewieloma ograniczeniami.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Otwieranie zamków: -5%
– Znajdowanie pułapek: -5%
– Kradzież kieszonkowa: -20%
– Ciche chodzenie: -10%
– Krycie się w cieniu: -10%
– Nie ogranicza rzucania zaklęć

Klasa Pancerza: 5 (3 przeciw broniom siecznym, 7 przeciw broniom obuchowym)

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 7

Miejsce wystąpienia:
– Kapłan walczący z Simmeonem.


Uwagi: 5000 szt. zł. Świetna rzecz, jak na warunki BG I. Dużymi zaletami tej kolczugi są: fakt, iż jest niemagiczna oraz jej użyteczność. Może być noszona przez złodziei, którym nie uniemożliwi to korzystania z umiejętności złodziejskich, otrzymają tylko niezbyt dotkliwe - wyszczególnione w parametrach - kary. W przypadku dwu- i wieloklasowców złodziei/magów umożliwi także rzucanie zaklęć. Pierwotnie dodawana przez Cienie Amn, do BG I wprowadzona przez wersję Enhanced. Nie mogą jej używać druidzi i magowie.



Kolczuga
(CHAN01)


Kolczuga jest wykonana z przeplatających się metalowych kółeczek. Zawsze nakłada się ją na kubrak z pikowanego materiału – ma to zapobiec bolesnym otarciom i złagodzić siłę ciosów.




PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5 (3 przeciw broniom siecznym, 7 przeciw broniom obuchowym)

Wymagania:
– Siła: 8

Waga: 40

Miejsce wystąpienia:
– Popularna


Uwagi: 75 szt. zł. Kolczugi dodają premię +2 przeciwko broniom siecznym i karę -2 przeciwko obuchowym, co w wersji Enhanced zostało ujęte w parametrach. Nie mogą ich używać druidzi, magowie i złodzieje.



Kolczuga +1
(CHAN02)


Kolczuga jest wykonana z przeplatających się metalowych kółeczek. Zawsze nakłada się ją na kubrak z pikowanego materiału; ma to zapobiec bolesnym otarciom i złagodzić siłę ciosów.




PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4 (2 przeciw broniom siecznym, 6 przeciw broniom obuchowym)

Wymagania:
– Siła: 8

Waga: 20

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W jednej ze skrzyń na II piętrze.
– Lokacja 1100 (Wrota Baldura). W skrzyni w piwnicy w siedzibie Płomiennej Pięści.
– Lokacja 1400. W jaskini ankhegów, w skrytce w ścianie.
– Lokacja 2600 (Candlekeep). Brunos na III piętrze Biblioteki (w VI rozdziale).
– Lokacja 3300 (Beregost). Można nabyć w gospodzie Feldeposta.
– Lokacja 5000. W grobowcu w jednej z 3 jaskiń.


Uwagi: 1600 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona wersja zwykłej, nic specjalnego, tym bardziej, że w grze są lepsze. BG II miała lepszy opis: Kolczuga jest wykonana z zaczepionych o siebie pierścieni. Jest zawsze noszona na tkaninę bądź miękką skórę, by zapobiec otarciom i osłabić siłę ciosów. Dodatkowa ochrona taj zbroi została uzyskana dzięki magii.



Kolczuga +3
(CHAN07)


Ta znakomicie wykonana kolczuga jest typową zbroją najlepszych krasnoludzkich wojowników. Została wykonana z mithrilu i mogą ją przebić jedynie najpotężniejsze ciosy.




PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2 (0 przeciw broniom siecznym, 4 przeciw broniom obuchowym)

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 9

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0700 (Wrota Baldura). Cailan w rezydencji Feloniusa Gista.
– Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Baresh, po powrocie z wyspy Baldurana.


Uwagi: 6500 szt. zł. Wymagane 75 wiedzy, by zidentyfikować. Pojawia się (min. V rozdział) nieco zbyt późno, by odegrać poważną rolę w ekwipunku.



Kolczuga umarłych +2
(CHAN03)


Czarodziej może stać się niezwykle skutecznym zabójcą, jak to udowodnił Vorusta ponad czterysta lat temu. Tworzył on szkielety – wojowników, ubierając ich w tę magiczną zbroję i wyposażając w potężną broń, a potem dając diadem mocy upatrzonej ofierze jako przyjacielski podarunek – nie informując jej oczywiście, co to jest. Gdy stworzona przez niego maszyna do zabijania uporała się ze swym zadaniem, Vorusta zabierał ekwipunek i złoto ofiary, a potem zaczynał cały proces od początku.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3 (1 przeciw broniom siecznym, 5 przeciw broniom obuchowym)

Wymagania:
– Siła: 7

Waga: 10

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 4000 (Gullykin). Molkar z grupy oczekujących nas zabójców; na południu lokacji.


Uwagi: 5000 szt. zł. Wymagane 65 wiedzy, by zidentyfikować.



Mithrilowa kolczuga +4
(CHAN06)


Jest to osobista zbroja Drizzta, słynnego mrocznego elfa łowcy. Kolczugę tę wykuł dla niego jego przyjaciel Bruenor.
 




PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1 (-1 przeciw broniom siecznym, 3 przeciw broniom obuchowym)

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 7

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 4200. Drizzt


Uwagi: 9450 szt. zł. Wymagane 65 wiedzy, by zidentyfikować. Najlepsza kolczuga, jaką możemy zdobyć w grze. Zbroi tej nie mogą nosić złodzieje (choć wojownik/złodziej już tak, nie będąc w dodatku ograniczonym w używaniu umiejętności złodziejskich), nie można też rzucać w niej zaklęć maga. Wersja Enhanced zmienia sposób zapisu metalu, z którego została wytworzona - w klasycznej był to mitryl.



Zbroje paskowe


Zbroja paskowa
(CHAN04)


Zbroja paskowa jest odmianą zbroi folgowej, w której metalowe pasy są przynitowane pionowo, a nie poziomo, do spodniej warstwy, miękkiej, szytej z materiału i skóry. Ponieważ zbroja ta nie jest zbyt elastyczna, w znacznym stopniu ogranicza w walce noszącego ją wojownika.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4 (3 przeciw broniom kłutym i pociskom, 2 przeciw broniom obuchowym)

Wymagania:
– Siła: 8

Waga: 40

Miejsce wystąpienia:
– Dość powszechna


Uwagi: 80 szt. zł. Zwykła zbroja paskowa, dobra na początek (można ją nabyć u Winthropa). Zbroje paskowe zapewniają premie +2 przeciwko obuchowym i +1 przeciwko pociskom i kłutym (co w wersji Enhanced zostało ujęte w parametrach), są więc lepsze niż kolczugi (które dodają premię +2 przeciwko broniom siecznym i karę -2 przeciwko obuchowym). Nie mogą ich używać bardowie, druidzi, magowie i złodzieje.



Zbroja paskowa +1
(CHAN05)


Zbroja paskowa jest odmianą zbroi folgowej, w której metalowe pasy są przynitowane pionowo, a nie poziomo, do spodniej warstwy, miękkiej, szytej z materiału i skóry. Ponieważ zbroja ta nie jest zbyt elastyczna, w znacznym stopniu ogranicza w walce noszącego ją wojownika. Ten konkretny egzemplarz został magicznie ulepszony, dzięki czemu użytkownik zbroi otrzymuje dodatkową premię +1 do Klasy Pancerza.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3 (2 przeciw broniom kłutym i pociskom, 1 przeciw broniom obuchowym)

Wymagania:
– Siła: 8

Waga: 20

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0100 (Wrota Baldura). W szafce w jednym z domów na zachodzie lokacji (mieszka w nim Degrodel).
– Lokacja 0100 (Wrota Baldura). W szafie w domu Laerty i Luise.
– Lokacja 1100 (Wrota Baldura). W skrzyni na I piętrze w siedzibie Płomiennej Pięści.


Uwagi: 2000 szt. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona wersja poprzedniej. Jej wadą - prócz nieopłacalnosci użycia (lepszym rozwiązaniem jest zwykła paskowa + pierścień/amulet/płaszcz ochrony) - jest późna dostępność - najwcześniej w V rozdziale.



Zbroje płytowe


Magmowy Bastion +2
(PLAT24)


Wykuty przez ognistego olbrzyma Varboti jako dar dla cormyrskiego generała, który zapewnił pokój z ich klanem; ta czerwono-czarna zbroja noszona wydaje się płynna, jednocześnie chroniąc właściciela przed najpotężniejszymi uderzeniami. Ze względu na niezwykle wytrzymały i lekki materiał, ten pancerz waży dużo mniej od zwykłej zbroi płytowej.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1 (-2 przeciw broniom siecznym)

Wymagania:
– Siła: 12

Waga: 20

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0123 (Podziemne Miasto). Jeden z pojemników.


Uwagi: 6000 szt. zł. Wymagane 55 wiedzy, by zidentyfikować. Jeden z najlepszych pancerzy w BG I, do tego relatywnie lekki. Dodaje go wersja Enhanced. Wygląda jak Pancerz Falloraina +1.



Pancerz Falloraina +1
(PLAT02)


Kapitan Fallorain, dowódca 12. brygady kawalerii Calimshanu, po raz ostatni miał na sobie ten pancerz podczas Bitwy o Bagna Pająka, w której zginął wraz z całą swą armią, próbując przegnać z tego obszaru nieznane złe moce.




PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2 (-1 przeciw broniom siecznym)

Wymagania:
– Siła: 11

Waga: 20

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1800 (Kopalnia). Genthore, czeka przed wejściem do kopalni.


Uwagi: 5000 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. W odróżnieniu od większości innych przedmiotów o umagicznieniu +1, ten posiada własna historię - to plus, niestety jedyny, tej zbroi.



Praktyczny obrońca +3
(PLAT08)


Nieustannie podróżujący poszukiwacz przygód nie mógłby zapewne życzyć sobie lepszej zbroi. Ten pancerz, specjalnie i za WIELKIE pieniądze zamówiony przez Bolhura „Grzmiącego Topora”, był jego ulubionym, chociaż nie najbardziej ozdobnym. Niezwykle praktyczny Bolhur zażądał zbroi, która dawałaby znakomitą ochronę, a jednocześnie jak najmniej go krępowała. Przez „krępowanie” rozumiał nie tylko ograniczenia ruchu czy wagę: jego idealna zbroja miała wytrzymywać trudy podróży nie wymagając ciągłego czyszczenia i konserwacji. Nie znaczy to wcale, że Bolhur „Grzmiący Topór” zaniedbywał swoje zbroje – byłoby to twierdzenie mocno przesadzone – ale surowy reżim plucia i polerowania, wymagany przy „jaśniepańskich” zbrojach, był bardzo odległy jego naturze. Pozłoty i ozdóbki pełnych zbroi płytowych niech służą królom i głowom państw – pracujący krasnolud bardziej ceni praktyczność niż piękny wygląd.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0 (-3 przeciw broniom siecznym)

Wymagania:
– Siła: 11

Waga: 18

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W skrzyni na I poziomie podziemi.


Uwagi: 8800 szt. zł. Wymagane 70 wiedzy, by zidentyfikować. Jedna z najlepszych zbroi, jakie można zdobyć w grze. Jej zaletą - prócz potężnego umagicznienia - jest niska waga, do tego ciekawa historia.



Zbroja płytowa
(PLAT01)


Zbroja płytowa to połączenie kolczugi z mocnymi blachami, które chronią żywotnie ważne części ciała – klatkę piersiową, brzuch, krocze. Jej ciężar jest równo rozłożony na całe ciało, zaś całość połączona metalowymi spinkami i rzemieniami.




PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3 (0 przeciw broniom siecznym)

Wymagania:
– Siła: 12

Waga: 50

Miejsce wystąpienia:
– Powszechna


Uwagi: 600 szt. zł. Zwykła zbroja płytowa. Zbroje płytowe zapewniają premię +3 przeciwko broniom siecznym. Nie mogą ich używać bardowie, druidzi, magowie i złodzieje.



Zbroja płytowa z ankhega
(PLAT06)


Ta zbroja płytowa została wykonana przez Taeroma Fuiruima z Beregostu. Zrobiona z chitynowych łusek ankhega zapewnia lepszą ochronę niż pancerz wykonany z metalu i nie jest podatna na rdzę. Jednakże, jak powie ci to każdy doświadczony poszukiwacz przygód, jej największą zaletą jest niewielka waga oraz to, że nie ogranicza cię za bardzo. Potwory przychodzą i odchodzą, ale wyczerpanie jest stałym zagrożeniem.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1 (-2 przeciw broniom siecznym, 0 przeciw broniom kłutym i pociskom)

Wymagania:
– Siła: 8

Waga: 25

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3300 (Beregost). Taerom, jeśli dostarczy się mu skorupę ankhega (z lokacji 1400 lub 0900) i zapłaci 4000 szt. zł.


Uwagi: 8500 szt. zł. Zapewnia premię +3 przeciwko broniom siecznym, +1 przeciwko kłutym i pociskom, co w wersji Enhanced zostało ujęte w parametrach. Wbrew opisom klas głoszącym, że druidzi i mściciele (podklasa druida) nie mogą nosić zbroi ciężej od skórzanej ćwiekowanej, tę mogą, stanowi ona wyjątek. Do tego wersja Enhanced pozwala na noszenie z nią innego magicznego przedmiotu.



Pełne zbroje płytowe


Pancerz mroku +1
(PLAT05)


Mroczny lord Hertious, nieumarły Wojownik Bane'a, nosił tę zbroję przez ponad pięćset lat. Mówiono, że w tym czasie mieszkał on w zamku, ukrytym gdzieś w Górach Ziemnej Opoki. Nie jest jasne, w jaki sposób ta zbroja znalazła się gdzie indziej, ale z pewnością rozdzielenie zbroi i jej właściciela wiązało się z jakimś mocno niemiłym wydarzeniem.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0 (-4 przeciw broniom siecznym, -3 przeciw broniom kłutym i pociskom)

Wymagania:
– Siła: 15

Waga: 35

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0123 (Podziemne Miasto). Posiada ją Tamoko.


Uwagi: 17000 szt. zł. Wymagane 70 wiedzy, by zidentyfikować. Największą jej wadą jest bardzo późne wystąpienie - u kresu gry, ale i tak warto ją założyć na finałowe starcie z Sarevokiem. Mimo braku specjalnych właściwości, zapewniana ochorna sprawia, iż jest najpotężniejszy pancerz w grze.



Pełna zbroja płytowa
(PLAT04)


Najlepsza (i najcięższa) zbroja, jaką wojownik może zdobyć – zarówno pod względem wyglądu, jak i ochrony, którą daje. Jej znakomicie dopasowane, połączone elementy z litego metalu są specjalnie modelowane, by jak najlepiej odbijały tak uderzenia broni różnego typu, jak i strzały. Zwykle zbroja tego rodzaju jest bogato zdobiona – artystycznie grawerowana i upiększana różnymi dodatkami.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1 (-3 przeciw broniom siecznym, -2 przeciw broniom kłutym i pociskom)

Wymagania:
– Siła: 15

Waga: 70

Miejsce wystąpienia:
– Tu i ówdzie


Uwagi: 6000 szt. zł. Pełne zbroje płytowe zapewniają premie +4 przeciwko broniom siecznym i +3 przeciwko kłutym i pociskom, co wersja Enhanced ujmuje w parametrach. Nie mogą ich używać bardowie, druidzi, magowie i złodzieje.