Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe
AR0307 - Misje dla Zlodziei Cienia
by Welverin (korekta by Kinski)



Wstęp

Po zapłaceniu Galeanowi 15000 zł dostaniesz Klucz do piwnic Złodziei Cienia. Przejście do piwnic znajduje się na parterze Gildii Złodziei Cienia w Dokach (3 na mapie lokacji), w północno-wschodniej ścianie. Znajdziesz się w rezydencji mistrza Złodziei Cienia – Arana Linvaila. Rozejrzyj się po całej gildii.

Po wejściu (1) spotkasz Tassę – powiedzmy, że damę do towarzystwa. Cuchul to zawodowy złodziej, a Mitsu to z kolei złodziejka. W sali tortur (3) będziesz miał okazję zobaczyć, jak ciężko pracuje Łapacz i Pomocnik katowski Douglas. Z Więźniem raczej nie porozmawiasz, gdyż chyba gorący pręt pozbawił go przytomności.

Obok znajduje się więzienie Złodziei Cienia (6), a w środku, co nie powinno stanowić niespodzianki, więźniowie. Dwóch z nich ucina sobie podczas naszej obecności pogawedkę dotyczącą głównie okresu przebywania w tym przybytku. Ciekawszy już jest kolejny Więzień, który oczekuje na ekzekucję, jego winą było niepowodzenie misji uratowania Aranowego siostrzeńca. Ostatnim z więźniów jest Achon, niegdysiejszy adiutant Arana, do czasu gdy nie próbował pozbawić życia swojego przełożonego, sądząc iż działa w interesie gildii.

Otwórz drzwi obok wejścia i podążaj korytarzem (4) – w szatni (5) spotkasz Panienkę – weźmie Cię za jednego ze złodziei ubrań.

Przejdź się do korytarzy na północnym-wschodzie, na drewnianych pomostach (7) ćwiczą Praktykanci – mag i złodziej. Trafisz też na Pelannę – Panią Pola Treningowego (8) i Phealosa. Nie przeszkadzaj im w ćwiczeniach. W północno-wschodniej części od pola treningowego znajdują się machiny i przycisk (9) – będziesz świadkiem próby rozbrojenia pułapki przez naiwnego Praktykanta, jak poinformuje Cię Trener Złodziei Cienia – na ten numer zawsze się nabierają.

Przejdź korytarzem na południowym wschodzie, tuż za drzwiami spotkasz Praktykanta Krin i jego towarzysza, którzy ćwiczą krycie się w cieniu i ciche chodzenie. Przejdź przez następne drzwi, idź korytarzem na północ, aż dojdziesz do niewielkiego pomieszczenia (10) ze Złodziejem Cienia w środku – porozmawiaj z nim, okaże się być zdrajcą, który tuż po swojej propozycji zostanie zabity przez Złodzieja Cienia-Oprycha – ten zaś ulotni się, by zawiadomić Arana. Przy zwłokach znajdziesz Pierścień wytrychów.

Wróć do wejścia, ukryte przejście (2) do komnat Arana znajduje się obok Cuchula. Przejdź przez mostek, a znajdziesz mistrza w jego "gabinecie" (11). I tu spotyka Cię zawód. Skurczybyk nie dość, że pławi się w twoich 15000, to jeszcze za kiwnięcie palcem w sprawie Imoen i czarodzieja żąda pomocy. Jakże ciężkim próbom poddaje mnie los! Taka dola Dziecięcia Bhaala. Dobrze, że dostaniesz chociaż przyzwoitą nagrodę – Amulet mocy i Pierścień ochrony +2. Nie pozostaje nic innego, jak pomóc Aranowi.



Misja I: Ochrona towaru

Twoje pierwsze zadanie polega na przypilnowaniu dostawy towarów w Dokach – Dzielnicy portowej (22 na mapie lokacji). Będzie tam na czekać na Ciebie pracownica Arana – Mook.

Kiedy tam przybędziesz spotkasz wspomnianą Mook, opowie Ci ona o dziwnym przechodniu, który przychodzi do portu co noc i tajemniczo się zachowuje. Kobieta proponuje zaczekać na gościa, a potem sprawdzi jak wygląda sytuacja. Okazuje się, że dziwny przybysz jest wampirem i ma na imię Lassal. Przyjemniaczek zabije Mook, jednak nie uda Ci się go na razie zabić. Wróć z tymi "miłymi" nowinami do Arana. Po wysłuchaniu sprawozdania mistrz nie przejmie się zbytnio – każdy z twojej drużyny zdobędzie 28500 PD i od razu zleci Ci kolejną misję.



Misja II: Przechwyt łącznika

Drugie zlecenie polega na udaniu się do gospody Pięć Dzbanów w dzielnicy Mostów (6 na mapie lokacji) i sprawdzeniu informacji o "dezerterach" Złodziei Cienia – Caehan i Jaylos planują przejście do konkurencyjnej Gildii.

Udaj się do gospody i wejdź na pierwsze piętro, w drugim pokoju po lewej spotykasz Caehana i Jaylosa. Porozmawiaj z nimi tak, aby byli do Ciebie wrogo nastawieni, czeka Cię krótka walka – 2800 PD, za chwilę pojawia się Gracen, zaskoczony naszymi poczynaniami. Na jego pytanie odpowiadamy tak, jak nam wygodnie i zabijamy go – 1400 PD. Przeszukaj zwłoki: Miecz oburęczny +2, Zbroja płytowa, Mikstury niewrażliwości i leczenia oraz Notatka Informatora, przeczytaj i wyrzuć, po co zbierać niepotrzebną makulaturę (nie trzeba jej zanosić Aranowi, po przeczytaniu można ją od razu wyrzucić) – wróć do Arana i poinformuj go o nowinach - każdy w drużynie zainkasuje po 28500 PD.




Misja III: Likwidacja konkurencyjnej gildii

Z listu dostarczonego w poprzednim zadaniu Aran dowiaduje się o lokacji konkurencyjnej gildii prowadzonej przez wampirzycę Bodhi. Dostajemy również 4 Drewniane kołki na wampiry. Gildia znajduje się w Dzielnicy Cmentarnej (najlepiej 9 lub 10 na mapie lokacji).

Schodzimy do grobowca i ruszamy na północ aż do korytarza (1), gdzie spotykamy wysłanego przez Arana maga Haza i jego pupilka - golema Spaślaka, który otwiera nam przejście dalej.

W następnej sali spotykamy Lassala, który teleportuje się do dolnych krypt, zaś nas zaatakuje czterech Ponurych strażników. Haz zostanie zabity, przy jego ciele znajdziemy Kij-wekierę +2, golem chociaż się do czegoś przyda, bo zacznie atakować strażników – wybijamy wszystkich – za każdego 4000 PD. Potem możemy jeszcze zabić golema – 200 PD.

W dalszych pomieszczeniach (2) wybijamy wampiry, szczególnie tych imiennych: Gellal – 14500 PD, Większy ghul – 2000 PD, Młody wampir – 8500 PD, znów przemówi na do Lassal, po czym wejdzie na niższy poziom, do dolnej krypty.

W sali z basenem w krwią (5) wykańczamy kolejnych nieumarłych: Większy ghul – 2000 PD, Durst – 14500 PD, Młody wampir – 8500 PD. Z basenu z krwią wyjmij Wekierę zniszczeń +1, Cromwell będzie mógł ją ulepszyć dodatkowo ilitem.

W salce przy południowo-wschodnim wyjściu na powierzchnię (4), w skrzyni i na stoliku znajdziemy dwa Drewniane kołki. W sali z trzema trumnami (3) czeka na nas wrogo nastawiony Gliniany golem – 8000 PD.

W korytarzu do komnaty na północnym wschodzie spotkamy Młodego wampira – 8500 PD oraz wampirzycę czarodziejkę Tanovę – Symbol: strach, Słowo mocy: ogłuszenie, Wyładowanie łańcuchowe, Labirynt, Dominacja do bólu – 10000 PD, w głąb kolczastej komnaty (6) nie ma co wchodzić, bo pułapek i tak nie rozbroimy. Wracamy jeszcze do sali z trumnami (3) i przebijamy dwie trumny kołkami – po 9000 PD, trzecia trumna należy do Lassala.

Schodzimy na dół (7), w korytarzu do likwidacji dwa Większe ghule – po 2000 PD. Otwieramy drzwi i wchodzimy do sali, gdzie pośrodku widzimy sadzawkę ze świeżą krwią, od razu przystępujemy do dzieła i wykańczamy nieumarłych – trzy Młode wamipry – po 8500 PD, czterech Ponurych strażników – po 4000 PD. Otwieramy drzwi do małej salki na wschodzie i znów spotykamy Lassala. Ten nakazuje nam udać się do okrągłej sali na górze (6), aby stoczyć z nim walkę. Przeszukujemy jeszcze salkę naprzeciwko – w dzbanie losowy klejnot, w zabezpieczonej pułapką z podwójną Błyskawicą – Katana +2 i kolczuga Łuski Ashena +2.

Wracamy na górę i idziemy na arenę, odnajdujemy Lassala – uwaga na kolczaste pułapki, zabij zarozumialca – 11500 PD i idź na ostateczną rozprawę z samą przywódczynią (3), jeśli przebijesz trumnę Lassala (tę na dole) – pojawi się Bodhi. Po krótkiej rozmowie z nią przechodzimy do rzeczy. Bodhi nie jest trudną przeciwniczką, ale początkującej drużynie może sprawić trochę problemów. Jeśli nie mamy ochoty załatwić wampirzycy w otwartej walce, możemy użyć zwoju Ochrony przed nieumarłymi, co czyni nas niewidzialnymi dla Bodhi. Niestety wampirzyca ucieka nam, ale nie martwcie się, jeszcze przyjdzie na nią pora, na razie zdobywamy 18750 PD.

Wracamy do Arana (po 50000 PD na głowę, uraczy nas też przydługą opowieścią o Irenicusie, Bodhi itd.) i od tej chwili możemy udać się do Czarowięzów, gdzie przetrzymywana jest Imoen.