Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe
AR0801 - Nizsze grobowce
by Elaviart (korekta by Kinski)



Wprowadzenie

Tej lokacji raczej nie pominiesz, jest ona dość istotna dla fabuły i będziesz musiał ją odwiedzić prędzej czy później. Z Niższymi grobowcami jest związanych parę zadań:

1. Odnalezienie Zwoju Nicości przez Edwina.

2. Odnalezienie Księgi Kazy przez Korgana.

3. Rozprawienie się z Bodhi w Rozdziale 3. dla Złodziei Cienia.

4. Miejsce spotkań z Bodhi podczas współpracy z nią.

5. Odzyskanie Rhynn Lathorn w Rozdziale 6.

6. Chęć zdobycia bogactwa i doświadczenia (a jakże!).



Korytarze

Do Niższych grobowców prowadzą cztery wejścia z Dzielnicy cmentarnej. Jedno z nich, to obok grobowca Króla Krypty, będzie zablokowane do Rozdziału 3. lub 6, w zależności od tego, czy zdecydujesz się współpracować z Bodhi, jeśli tak – wtedy zostanie otworzone. W Rozdziale 6. będzie na odwrót – wszystkie wejścia będą zablokowane, oprócz tego obok grobowca Króla Krypty i które otworzyła Bodhi w Rozdziale 3, jeśli postanowiłeś dla niej pracować. Przed zejściem do grobowców warto mieć przy sobie odtrutki (czar, mikstury) i np. kilka Ognistych kul (różdżka, mikstury, zaklęcie), nie jest to obowiązkowe, ale warto zabrać, ułatwi to znacznie penetrację podziemi. Zwój ochrony przed nieumarłymi także się przyda.

Dobrze będzie, jeśli użyjesz wejścia przy dwóch rzeźbach (1) z lwami (czy sfinksami), choć inne (2 lub 3) też będą dobre. W centrum lokacji znajduje się olbrzymi kopiec (4) utkany z pajęczych sieci, ale powoli, zaraz do niego dojdziesz. Po wejściu przeszukaj wazy przy schodach – losowy przedmiot. Przed korytarzem zatrzymaj się i wykryj pułapkę z Wyładowaniem łańcuchowym tuż przed wejściem do niego. Skrzynia jest zamknięta i zabezpieczona pułapką z Zabójczą chmurą, więc ostrożnie. Znajdziesz zwój Ochrony przed ogniem i zwykłą broń miotaną oraz coś losowego. Podążaj korytarzem na północ, lecz gdy zobaczysz skrzynię, zatrzymaj się i rozbrój kolejną pułapkę, tym razem z Eksplodującą czaszką, skrzynia także jest zabezpieczona pułapką z Ognistą strzałą, znajdziesz w niej: zwoje Mniejszego odchylenia czaru i Promienia osłabienia oraz zwykłą amunicję. Dalej (5) czeka pierwsza partia pająków do likwidacji: Olbrzymi pająk (450 PD), trzy małe Pająki (10 PD/sztuka) i Pająk przenikający (1400 PD), Pająk mieczowiec (2000 PD, uwaga, ma 4 ataki). Rzuć Ognistą kulę lub Zabójczą chmurę, to zmiękczysz lub całkowicie zabijesz trucicieli. Na północy (6) kolejna, taka sama grupa pająków, jeśli dojdziesz do drzwi (9), nie otworzysz ich (dopiero w Rozdziale 3, jeśli pracujesz dla Złodziei Cienia). Wróć i skręć na wschód – na południe od wejścia do kopca zaatakują Cię dwa Pająki mieczowce (po 2000 PD) i dwa Ettercapy (po 650 PD). Jeszcze bardziej na południe (8) znajdują się krypty, ale zanim do nich wejdziesz, możesz udać się na wschód (7), gdzie będziesz miał możność wyklepać grupę pająków lub dwa Ettercapy i dwa Pająki mieczowce, dalej w korytarzu w podłodze jest pułapka z Promieniem osłabienia i wyjście (3) z Niższych grobowców do Dzielnicy cmentarnej. Kiedy już się z nimi uwiniesz możesz udać sie na eksplorację kopca (4). Przed samym wejściem pojawią się trzy pająki: mieczowiec, olbrzymi i upiór (wysysa 5 pkt. siły na 15 minut, jeśli nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -2) – razem ok. 5000 PD.



Pai'Na

[Mapa - Kokon Pai'Ny]

1. Wejście

2. Schowek

3. Pai'Na

Wejdź do kopca, spotkasz druidkę imieniem Pai’Na – 4000 PD. Pierwotnie mogła ona zlecić zadanie odzyskania narzędzia zagłady pajęczaków, czyli miecza Zguba pająka, za pomoc otrzymać można było świetne przedmioty: Figurkę czarnego pająka i Sakwę z materiału (różdżkę Pajęczyny), lecz pomysł został wycofany przed premierą gry, dlatego nie pozostaje nic innego jak zlikwidować Pai’Nę (albo zainstalować Unfinished Bussiness, który przywraca niektóre zadania) i jej "niewolników" – Bene, Filbert, Samar i Treddin szybko zmienią się w pająki. Ognista kula i po krzyku, jeśli nie masz, raczej zostaniesz zatruty, pająki giną po jednym ciosie, lecz jest ich cała masa, dlatego łatwo nie będzie. Przy zwłokach druidki znajdziesz Figurkę czarnego pająka, pozwalającą przyzwać raz dziennie Kitthixa. W schowku w środku kopczyka znajdziesz: Bladozielony kamień loun, zwoje Pajęczego pomiotu i Niepodatności na czary (potężny czar).




Krypty

Na południe od kopca znajduje się wejście do krypt – są one powiązane z zadaniami Edwina i Korgana, dlatego też krewki krasnolud, stojąc przed wejściem do krypt, napomknie coś o księdze, której szuka. Zaraz po wejściu (1) nikt Cię nie zaatakuje, nikogo nie zobaczysz, nie zginiesz od razu ani nie będzie wielkiego krzyku "niespodzianka". Znajdziesz się w wielkiej komnacie z szeregiem drzwi do komnat po obu stronach i wielką egipską (są nawet ibisy!) mozaiką na podłodze. Pozory mylą! Jeśli przejdziesz dalej w głąb komnaty, wpadniesz w zasadzkę – w komnatach pojawią się potworki, które Cię zaatakują: dwóch Zombie – po 975 PD, dwie Zmory – razem ok. 300 PD (wysysają poziomy), dwóch Szkieletów Wojowników – po 2200 PD, Wampirek – 2000 PD (wiadomo, że wysysa poziomy) oraz dwa Ghasty – po 650 PD (unieruchamiają). Podczas walki staraj się nie łazić po "twarzy" na podłodze (2), bo uruchomisz pułapki, które znajdują się na podobiznach oczu (Zamiana ciała w kamień, Błyskawica), podbródku (Palec śmierci) oraz lewej dłoni (Okropne zauroczenie). Jeśli chcesz lokację zwiedzić bez kłopotów – niech cała drużyna stanie się niewidzialna, a wojownik chroniony przed nieumarłymi (ze zwoju) zajmie się ich unieszkodliwianiem, złodziej niech wykrywa pułapki i je rozbraja. Mimo że to nie muzeum, możesz spokojnie zwiedzić komnatę – w wazie przy zachodniej (prawej) ścianie znajdziesz: Perłowy naszyjnik, zwój Ochrony przed elektrycznością, Pociski i Strzały +1 oraz złoto (okrągłą stówkę). Jeśli rzuciłeś Jasnowidzenie (ze zwoju), to wiesz, że jest tu także ukryte przejście do dalszej części krypt, jeśli nie – akurat się dowiedziałeś. Ukryte drzwi znajdują się w południowo-zachodniej części pomieszczenia (3).



Ukryte korytarze

Po otwarciu znajdziesz się w wąskim korytarzu, w którym zaatakują Cię dwie Mumie – po 3000 PD, a trochę dalej, na rozwidleniu czeka na Ciebie grupa nieumarłych: dwa Cienie – po 450 PD, dwa Upiory – po 2000 PD (wysysają poziomy) i Bies cienia – 2000 PD ("cieniści" wysysają siłę). W stojącej nieopodal wazie znajdziesz: Strzały +1, klejnoty i złoto. Korytarze prowadzą do miejsc związanych z Twoimi towarzyszami z drużyny (można je przeszukać także bez nich). Na razie kieruj się wschodnim – przy sarkofagu (4) – pułapka w podłodze z kwasową strzałą. Po jej rozbrojeniu przyjrzyj się sarkofagowi, chyba można go otworzyć? Zrób to, wylezie z niego nieumarłe "coś": Szkielet Wojownik – 4000 PD. Przy zwłokach znajdziesz Włócznię zimorodka +1. Dalej natkniesz się na kolejną grupę nieumarłych, zrób z nimi porządek i spraw, żeby nieumarli umarli: trzy Mumie – po 3000 PD (zarażają), dwa Ghasty – po 650 PD (unieruchamiają).



Zwój Nicości

Na końcu tego korytarza dojdziesz do zamkniętego kamienną płytą sarkofagu (5), jeżeli masz w drużynie Edwina, przed nim będzie stał sobie niespokojnie lisz – Nevaziah (jeśli nie masz Edwina - lisza nie będzie). Spokojnie, mimo że jest 20-poziomowym magiem i ma odporności lisza, jakoś sztuki magiczne (czary-mary, abrakadabra i takie tam) słabo mu wychodzą, z czarów, których używa, mogą być niebezpieczne tylko Stożek zimna i Ognista kula – 8000 PD. Edwin zażąda Zwoju Nicości, a jeśli masz Korgana, krasnolud będzie chciał się dowiedzieć, co się stało z Księgą Kazy. Po śmierci lisza Edwin przywłaszczy zwój dla siebie (właściwie i tak go nie ma, jeśli chodzi o formę materialną), a drużyna zdobędzie 11750 PD. W pomieszczeniu, w wazie i skrzyni znajdziesz Różdżkę strachu, zwój Odbitego obrazu, Bełty i Sztylet +1 oraz klejnoty.



Księga Kazy

Wróć do rozwidlenia obok miejsca, gdzie walczyłeś z cieniami, teraz pora zająć się Księgą Kazy, kieruj się na południe, lecz niech złodziej wykrywa pułapki, powinien wykryć trzy, zanim dotrzesz do Krypty (z Przywołaniem potwora, Słupem ognia i Wyładowaniem łańcuchowym). Na końcu korytarza znajduje się splądrowany grobowiec (6), zaś po Księdze Kazy ani śladu. Jeśli masz Korgana, do drużyny przemówi syczącym głosem Mumia, która nie będzie zadowolona ze zbezczeszczenia grobowca, gdy krasnal powie: mamy do zlikwidowania trochę chodzących nieumarłych, a potem do odnalezienia i pogrzebania trochę świeżych martwych. Mumia – 3000 PD, dwóch Szkieletów wojowników – po 4000 PD, przy zwłokach znajdziesz dwa Miecze oburęczne +1 i coś losowego, w wazach: Miksturę ochrony, kilka Strzał +1 i złoto. Potem możesz wyruszyć do Dzielnicy świątyń, do Domu Pimlico, od razu na dach Miedzianego Diademu lub w ogóle wyjść z Niższych grobowców i odetchnąć świeżym powietrzem.