Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe
AR2101 - Tunele poludniowe
by Ascaephel (+ dopiski morgan)



Wstęp

Jeśli wykonywałeś zadanie związane z Kultem Niewidzącego Oka, widok, który ujrzysz niczym Cię nie zadziwi - tak wygląda standardowe leże Obserwatorów... Tyle że dziwić może coś innego - już na starcie mierzymy się z "bossem"... Spotkamy tu także kilka innych ras - tak to już widać bywa, kiedy zamieszkuje się w sąsiedztwie drowów... Lokację możesz odwiedzić właściwie w każdej chwili podczas pobytu w Podmroku, można tutaj znaleźć jeden z trzech warunków wykonania zadania Matki Przełożonej Ardulace, dotyczącego zdobycia fragmentu ciała bądź osocza przywódcy jednej ze starszych ras - tutaj tę funkcję będzie pełnić Prastara Kula (a raczej jej oko: Ten słupek oka pochodzi od Prastarej Kuli, która zdecydowanie niechętnie się z nim rozstała)...



Oko Prastarej kuli

Od razu po trafieniu tutaj zaatakują Cię "oczka" (1). Rozpraw się z nimi – Prastara kula i Obserwator po 14000 PD. Jeśli nie masz Tarczy Baldurana albo Płaszcza odzwierciedlenia, będzie bolało, i to bardzo. Beholdery nazwane w grze Obserwatorami walą promieniami jak z karabinu – szczególnie upodobały sobie zauroczenia, Petryfikację, Promień antymagii (nie można rzucać zaklęć przez kilka rund oraz usunięcie efektów i ochron), Strach, Zadawanie poważnych ran, Spowolnienie. Szczególnie trzeba uważać na Prastare kule (niszcz je w pierwszej kolejności, aczkolwiek za tę tutaj mogli dać Matkę Ula), bo czasem rzucają Uwięzienie czy Labirynt. Wszystkie "oczka" są wrażliwe (nawet bardzo) na ogłuszenie z Furii Niebios, dobry wojownik z wieloma atakami i odpornością na magię nie będzie miał problemów. Magów raczej nie wystawiamy do walki, bo obserwatory atakują na ogół postacie z tylnych szeregów. Rzuć Jasnowidzenie – rozjaśni Ci to nieco obraz sytuacji, w jakiej się znalazłeś. Przy zwłokach prastarej znajdziemy Oko prastarej kuli, Ostrze Wyrównywacza (oho, Cromwell się ucieszy) i Amulet blokowania czarów. Słowem, zadanie Ardulace wykonane, ale chyba nie zrezygnujesz ze zbadania całej lokacji?



Przegląd obszaru

Idż dalej, w skrytce losowe przedmioty (zwoje, sfin, turkus lub naszyjnik). Po dojściu do rozwidlenia (2) spotkasz grupę Drowów walczącą z Obserwatorem - najlepiej wykończyć jest całe towarzystwo, rozpoczynając od Obserwatora – 14000 PD, pięciu mrocznych wartych jest razem 20000 PD. W następnej skrytce Proca Arvoreen +4 (Everarda lepsza) i coś losowego (sfin, naszyjnik lub zwój).

Pośrodku (5) napotkasz kolejnych przeciwników - w zależności od uciułanych przez Ciebie PD będą to: Gaut (do 400000 PD), 3 Gauty (do 1000000 naszego PD), 2 Gauty i Obserwator (do 2 mln.) lub 2 Gauty i 3 Obserwatory (powyżej 2 mln.) - wartość wszystkich zgodna z taryfą - 9000 PD/Gaut, 14000 PD/Obserwator.

Nieco na południe (4) grupa Gautów walczy z Łupieżcami Umysłu - opłacalne jest wybicie obu ras, zaczynając od trzech Łupieżców po 9000 PD każdy, potem trzy Gauty także po 9000 PD. Walka jest o tyle trudna (jak na tę lokację), że przeciwnicy, zamiast zająć się sobą i pozwolić Ci się wyrżnąć, kontratakują. Nieco dalej na południe kolejna skrytka, a w niej, jakżeby inaczej, losowy przedmiot (tanie kamyczki, naszyjniki lub zwoje)...

Cóż w tym kierunku już nic więcej nie napotkasz, czas więc wrócić do rozwidlenia, gdzie ubiłeś Łupieżców i Gauty - stamtąd udaj się na wschód - na kolejnym rozwidleniu (8) spotkasz Obserwatorów w ilości 2 - 14000 PD od sztuki... Należy uważać, bo nieco na północ (6) czai się identyczna (chyba że Twój bohater właśnie przekroczył któryś z progów PD) jak na środku bandę, z identycznym "cennikiem" ubitych wrogów - jeśli wysuniemy się za bardzo dołączą do zabawy i może być gorąco.

Teraz czas nam ruszyć odnogą na południowy wschód, za zakrętem (7) czają się koledzy (i koleżanka) ubitych przed momentem - Prastara kula, razem z dwoma Obserwatorami. Kumple? Umożliwimy im spotkanie – kuleczkę trzeba wykończyć w pierwszej kolejności – czasem potrafi podejść i rzucić Labirynt, Słowo mocy: giń lub Uwięzienie, dobrze też byłoby rzucić na nią szybko Wyłom, bo zarzuca na siebie kilka ochron (w tym oczywiście Kamienną skórę), sama zaś jest warta tylko 14000 PD, obserwatory tyle samo.

Kierujemy się na północny wschód – w skrytce dla odmiany losowe przedmioty, nieco wyżej (3) dwa Gauty – po 9000 PD. W kolejnej skrytce znajdziemy Amulet z nefrytem (przyda się podczas walk z Łupieżcami umysłu, ma 15 ładunków) oraz, nie zgadniecie, losowy przedmiot. W północnej komnacie (9) – trzy Gauty po 9000 PD każdy. Jeszcze tylko przeszukać skrytki – x=2128, y=188 oraz x=1821, y=197, zabrać zdobycz – 5 Szmaragdów, 3 Królewskie łzy, 5600 sztuk złota, losowe przedmioty i można wracać do Podmroku.