Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe
AR2402 - Tunele zachodnie
by Ascaephel & morgan



Wstęp

W przeciwieństwie do pozostałych tuneli, lokację tę prędzej czy później będziemy musieli odwiedzić - znajduje się tu strzeżone przez grupę drowów wyjście na powierzchnię. Można znaleźć tu także kilka ciekawych fantów - Rozpruwacza Dusz, Zbroję Jelenia czy Pas siły lodowego olbrzyma, możemy (jest to związane z zadaniem otrzymanym od Matki Przełożonej - zdobycia fragmentu przywódcy którejś ze starszych ras) także zaopatrzyć się tu w krew Księcia Kuo-Toan (a przy okazji wyplenić resztę tej rasy z tego przyczółku)... Oczywiście najlepiej wejść w posiadanie fragmentów każdej z tychże ras, jednak - jeśli illithidzi i obserwatorzy stanowią zbyt duży problem - to miejsce i jego kijankowi mieszkańcy wydają się dla ciebie stworzeni...



Pierwsi przeciwnicy

Udaj się na północ, do okrągłego pomieszczenia przypominającego arenę (1), gdzie natrafisz na "oczka" do rozwalenia - paciorkookie nie powinny sprawiać większych trudności – dwa Gauty po 9000 PD i Obserwator za 14000 PD.

Kolejny północny korytarz kryje komnatę (2) strzeżoną przez liczne Kuo-Toa (pojawiają się, kiedy przekroczymy próg) – Wojownik (175 PD), Wojownik (1000 PD, drobna nieścisłość w nazewnictwie w przypadku poprzedniego), Czarodziej (2000 PD), Bicz (420 PD), Monitor (1400 PD), Porucznik (1400 PD) – ponad 6000 PD. Rybopodobni pilnują zbiornika ze skażonymi kijankami - weź kilka stworzonek, powinny się przydać.



Upiorni Rycerze

Wróć do dolnego przejścia i udaj się na prawo, aż trafisz na most ze znakiem spirali - przechodząc, uważaj na pułapkę (nie można jej rozbroić ani wykryć) ze Słupem ognia. Za mostem są drzwi, kryjące pomieszczenie z pomnikiem Demogorgony (3 - chodzi o Demogorgona, wskazuje na to mechanicznie przetłumaczona inskrypcja na pomniku: Złóż ofiarę ze zwierzęcia wielkiej Demogorgonie i zbudź jego dzieci z długiego snu, pewność daje przejście Twierdzy Strażnika). Wprowadź pod stopy wizerunku bestii jakieś przyzwane stworzenie (np. za pomocą czaru, różdżki czy figurki) i szykuj się na niezłą walkę.

Zostaniesz zaatakowany przez grupę Upiornych Rycerzy. Piątka wojowników może sprawić problem niedoświadczonym postaciom – upiorniki zaczynają walkę od Usunięcia magii, co może rozproszyć nasze ochrony, potem jesteśmy zasypani przez Symbole i Słowa mocy każdego rodzaju (ogłuszenie, śmierć, strach), przy walce powinniśmy być chronieni przed wysysaniem poziomów. Ulepszone przyspieszenie i Furia Niebios sprawią, że rozprawimy się z nimi w kilka rund. Czterech upiornych za 16000 PD, jeden za 18000 PD, przy nim znajdziemy interesujące nagrody – Zbroję Jelenia (KP: -2, niestety bez żadnych dodatków), Pas siły lodowego olbrzyma (Siła: 21, brakujący nam komponent Croma Faeyra - jak widać czas nam w drogę do pewnego przygrubego kowala w Dokach) oraz potężny miecz oburęczny (Rozpruwacz dusz +4, przy każdym trafieniu obniża TraK0 ofiary o 2 na 20 rund (2 minuty) - niestety, nie dla dobrych). Przejrzyj jeszcze półki (ta przy drzwiach jest pusta) - na pozostałych dwóch znajdziesz przedmioty losowe - kamień lub zwój, ewentualnie 4 szt. zł. Teraz, gdy to wszystko jest Twoje, udaj się z powrotem na most i skieruj się do niezwiedzonego dotychczas korytarza.



Zagłada Kuo-Toan

Idź tym przejściem i kieruj się na północ, wejście w korytarz spowoduje pojawienie się (4) kolejnego komitetu powitalnego - tym razem jego liczebność zależy od ilości PD Twojego bohatera - jeśli masz mniej niż 400000 PD pojawi się 3 Wojowników Kuo-Toa (w wersji słabszej - 175 PD/sztuka), od 400000 do 1 miliona - 1x Wojownik (175 PD), 3x Wojownik (1000 PD/sztuka), Bicz (420 PD) i Monitor (1400 PD), jeżeli Twoje PD mieści się w przedziale między 1 a 2 mln. - Wojownik (1000 PD), Porucznik, Monitor (obaj po 1400 PD), Kapłan, Czarodziej (obaj za 2000 PD/sztuka) i Bicz (420 PD), z kolei jeśli uzbierało się już tych PD minimum 2 miliony, wtedy trafiasz na następujący zestaw: Wojownik (1000 PD), Kapłan, Czarodziej (po 2000 PD), Bicz (420 PD) i 3x Monitor (1400 PD/sztuka).

Kierujmy się ciągle na północ - znajdziesz się w okrągłym pomieszczeniu z dwoma odnogami (5), powitają nas oczywiście następni kamikadze do zniszczenia – Kapitan (4000 PD), Kapłan, Czarodziej, 2x Bicz, Wojownik (1000 PD, za pozostałych jak zwykle).

Wybierz komnatę na prawo. Znajduje się tam (wraz z obstawą - Monitory sztuk 2) nietykalny na razie (teoretycznie, ma potężną regenerację, ale można go zabić) Książę Kuo-Toan (6). Wpuść zakażone kijanki do sadzawki, co osłabi Księcia, po czym przypuść frontalny atak – dwa Monitory Kuo-Toa po 1400 PD, Książę za zaledwie 4000 PD, przy zwłokach znajdziesz Krew księcia, Bransolety błyskawicznego uderzenia, masę klejnotów i 4540 sztuk złota.

Cofnij się do komnaty, z której tu przyszedłeś, i idź lewą odnogą - trafisz do niewielkiego pomieszczenia z chroniącym święte miejsce swego kultu oddziałem Kuo-Toa, który najwyraźniej prosi się o lanie – Bicz i 2x Wojownik (1000 PD/sztuka) - razem 2420 PD.



Ku wyjściu

Wyjdź z pomieszczenia i udaj się na dół, skręć do zachodniej odnogi, aż natrafisz na grupę drowów ze Szkieletami (2x 2000 PD) (7) – Drow czarodziej – 20000 PD, Kapłanka drowów – 14000 PD, Drow – 7000 PD i jeden Drow łotrzyk, który sztyletuje – 4000 PD. Rzucają kilka przykrych zaklęć – Symbole, Słowa mocy i Plugawy uwiąd, więc ostrożności nigdy za wiele. Przy zwłokach trochę drowiego wyposażenia – Kusza szybkości drowów, Pełna zbroja płytowa drowów (KP: -4), kilka losowych przedmiotów. Przejście na powierzchnię (8) będzie lub może być otwarte, jeśli zostały spełnione pewne okoliczności:

1. Jeśli wyglądasz jak drow, możesz spróbować przekonać strzegące przejścia mroczne elfy o konieczności wydostania się na powierzchnię, wymagania:

1a. Charyzma minimum 17 pkt., Złoto - 1000 sztuk - korumpujemy mrocznych podczas rozmowy, po czym (jeśli masz inteligencję wyższą niż 17) zastraszamy ich możliwością powiadomienia Matki Przełożonej o cenie, za którą można kupić szacunek strażników.

1b. Złoto – 5000 sztuk - postępowanie jak wyżej

2. Jeśli wyglądasz jak drow, możesz też próbować przekonać strażników, że elfy planują atak na nasze siły, jednak wymagany jest bardzo wysoki współczynnik reakcji (minimum 18 pkt., to naprawdę bardzo dużo) i charyzmy (minimum 17 pkt.), jednak wtedy mroczni otworzą bramę i będzie można wyjść na powierzchnię.

3. Jeśli oddałeś Adalon jaja, ta teleportuje Cię w pobliże przejścia, które zostanie przez nią otwarte.

4. Także po śmierci srebrnego smoka będzie można się swobodnie wydostać na powierzchnię.

Tak czy inaczej, jeśli będziesz chciał przejść, znajdziesz się w kolejnej jaskini na drodze do Wyjścia z Podmroku.