Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe
AR6200 - Tron Bhaala
by L`f (+ korekta by morgan)



Wprowadzenie

Walka się zaczyna, a kości zostały rzucone już dawno temu. Czas na wielkie zakończenie Twoich przygód!



Amelissana (I)

Zaczniesz w punkcie 1, gdzie już czeka na Ciebie Amelissana. Po krótkim dialogu musisz być gotowi do ataku. Amelka przywołuje z Otchłani sprzymierzeńców, jednak należy ich po prostu ignorować i skupić atak na kapłance. Amelissana rzuca na siebie ochronki, jednak nie jest odporna na Wyłom i tego właśnie czaru użyj. Poślij na nią wojowników, ewentualnie przywołaj do pomocy devę (planetarów zostawiamy na później...). Walka z Amelką jest dość nieprzewidywalna, nie wiadomo, kiedy kapłanka użyje danej techniki. Atakuje przeważnie silnymi czarami kapłańskimi i magicznymi, jednak cios jej włócznią też potrafi zaboleć. Mimo to pierwsza walka z upadłą kapłanką Bhaala należy do tych prostszych, nie powinieneś więc mieć problemów. Gdy Amelissana wreszcie ucieknie z pola, ulecz rannych (pamiętając, że w tej lokacji nie możesz odpoczywać) i przygotuj się do kolejnej walki.



Yan-C-Bin

Udaj się do punktu 2, gdzie spotkasz Yan-C-Bina, Księcia Powietrza. Żywiołak, gdy Cię zpbaczy, wezwie sobie do pomocy sługi powietrza w liczbie dwóch i dwa wampiryczne upiory. Żywiołaki i upiory położysz bez większego problemu, a na Yan-C-Bina poślij najsilniejszych (uważaj tylko na jego Kulę Ostrzy – za Księcia Powietrza jest 56000 PD).

Gdy załatwisz sprawę ze strażnikami, zapisz grę, przywołaj kolejnego devę (jeśli masz mniej niż trzech Planetarów możliwych do przywołania) i odetnij dopływ esencji w sadzawce numer 2. Czeka Cię kolejna walka z Amelissaną.



Amelissana (II)

Amelka zaczyna walkę od dość nieprzyjemnego czaru, który odrzuca Cię od niej, ale za to reszta bitwy przebiega tak samo. Ochronki skontruj Wyłomem, olej przyzywańce kapłanki, po czym rzuć na wojów większe młyńce lub ulepszone przyspieszenie ruchów. Potem bij i młóć, aż Amelissana znowu ucieknie (nie pozwól, by rzuciła na siebie uzdrowienie!). Po walce udaj sę w pobliże przejścia na platformę 3.



Cryonax

W tej walce nieocenioną pomoc stanowiły będą czary oparte na ogniu. W punkcie 3 spotkasz Cryonaxa, Księcia Lodu (56000 PD), który do pomocy w walce wezwie sobie dwa trolle z zamieci i dwie lodowe salamandry. Nie powinno być trudności z ich pokonaniem, choć Cryonax potrafi mocno przywalić pięścią. Gdy już uporasz się z tą grupką, uczyń przygotowania do dość trudnej walki. Przywołaj planetara, rzuć na drużynę przyspieszenie ruchów, a potem grupową niewidzialność. Wtedy uaktywnij sadzawkę numer 3.



Amelissana (III)

Gdy pojawi się Amelissana, całą grupę rzuć na północ obszaru, bo tam kapłanka się teleportuje, zostawiając Ci na głowie cztery cienie zabójcy. Olej potwory i udaj się na spotkanie z Amelką. Tam trzeba uważać, ponieważ Twoja kochana przyjaciółka bardzo lubi rzucać na siebie zatrzymanie czasu, a potem atakować włócznią. Rozprosz jej ochronki, nie dopuść, by rzuciła czar i zaatakuj, uważając na jej barierę ostrzy. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie i Amelissana nie będzie zbyt często używała włóczni, ucieknie z pola walki, zostawiając wszystkich członków drużyny żywymi.



Upadły solar

Teraz czas na walkę z ostatnim strażnikiem, którym będzie Upadły solar (ledwie 32000 PD). Udaj się w pobliże platformy 4 (lecz nie tak, by widzieć strażnika!) i rzuć w pobliże strażnika plugawca lub oddech smoka. W ten sposób zginie kilku z dość wrednej grupy demonów (dwa marilithy, sukkub, alu-bies), lecz antysolara te czary prawdopodobnie nie ruszą. Wyślij kogoś, żeby wyciągnął strażnika z platformy. Antysolar to twardy zawodnik, rzuca potężne czary, a jego miecz i łuk potrafią naprawdę napsuć krwi drużynie. Powinieneś zostawić go wojownikom – ma niezbyt dużo punktów życia i padnie raczej szybko. Potem zajmij się marilithami (wyłomy!). Gdy już pokonasz wszystkie demony, w pobliże punktu 1 przyzwij wszystko, co masz – Planetara, miecze Mordenkainena i tak dalej, możesz skorzystać z każdego czaru, ponieważ jest to już ostatnia walka. Gdy się przygotujesz, uaktywnij sadzawkę 4.



Amelissana (IV)

O dziwo ostatnia walka z Amelissaną jest dziecinie łatwa. Amelka nigdzie się nie teleportuje, nie stosuje żadnych chwytów. Po prostu rzuć gdzieś z boku wyłom i nacieraj na kapłankę wszystkimi wojami na młyńcach oraz przyzywańcami... Twoja randka z Amelissaną dobiega końca.



Zakończenie

Jednak koniec walki to nie koniec gry. Zobaczysz jeszcze scenkę z Solar, w której anielica pozbawi Melissany esencji... a potem staniesz przed dylematem – czy przyjąć na siebie moc Bhaala, czy odrzucić ją i dalej wieść śmiertelne życie, jednak bez brzemienia swego przeznaczenia...?


Na deser twórcy zostawili Ci 10-20 minut filmików i historii końcowych... Świetne zakończenie świetnej sagi... Ale z pewnością nie zakończenie Twojej przygody z Baldur’s Gate!;)