by L`f & morgan

Pustynne spotkanie
Po odejściu spod zdobytego Saradush Twoim następnym przystankiem na drodze do Amkethran będzie oaza na skraju pustyni. Jednak myli się ten, kto myśli, że w cieniu zieleni odnajdziesz ciszę i spokój.
Gdy tylko wkroczysz do oazy, powita Cię uzbrojony po zęby Generał Jamis Tombelthen (1), znajdujący się zresztą w honorowej asyście dwóch kapitanów. Fiu, fiu, cóż to za akcja? Komitet powitalny? Jasełka jakieś? Manewry? W każdym razie wygląda to na coś poważniejszego...
Wprawne oko taktyka dostrzeże ciągnące się z północy na południe oflankowanie pocztu złożone z 5 łuczników, pikiniera, maga bitewnego i kapłanki Lathandera, razem z dowódcami całe 11 sztuk - niezła hałastra. Tych, którzy myślą, że to już wszystko, śpieszymy poinformować, iż nie - królową Tethyru stać jednak na nieco wiecej wojska - w pozostałych dwóch grupach znajduje się jeszcze 19 dalszych żołnierzyków. Grupę w centrum (2), kręcącą się wokół wozów (zajmującą się najwyraźniej, jak to się ładnie nazywa, aprowizacją wojska) stanowi kolejne 9 sztuk - 3 pikinierów i 6 łuczników. Ostatni oddział (3) to dowodzona przez kolejnego kapitana ariergarda licząca 10 osób - oprócz wspomnianego dowódcy są tu także 3 łucznicy, 4 pikinierzy, mag bitewny i kapłanka Lathandera.

Bitwa
Tyle zdołałoby dostrzec wspomniane wprawne oko taktyka, o ile ten miałby czas poczynić stosowane obserwacje. Ty nie masz, bowiem generał informuje Cię, że została na Ciebie wydany wyrok kary śmierci, po czym, nie przyjmując sprzeciwu, atakuje.
Czas zbilansować zyski (strat nie przewidujemy, nie w tak prostych walkach) - w sumie w lokacji czai się: czternastu tethyriańskich łuczników (po 3500 PD), trzech kapitanów (po 7300 PD), dwóch magów bitewnych (po 4000 punktów doświadczenia), ośmiu pikinierów (każdy po 5000 PD) i dwie kapłanki Lathandera (2 razy 5400 PD). No i sam generał Tombelthen wart 10000 PD. W sumie – 30 wrogów wartych razem 139700 PD, na szczęście nie atakują wszyscy naraz.
Wbrew pozorom bitwa jest całkiem łatwa. Wystarczy stosować czary obszarowe (najlepiej te mocniejsze: Oddech smoka, plugawce itp.) i nie pchać się w duże grupy wrogów. Powinieneś wygrać za pierwszym razem;)
A teraz czas na nieco przyjemniejszą rzecz – łupy! Każdy łucznik ma długi łuk refleksyjny +3, każdy kapitan – półtoraka +3, pikinierzy dzierżą w dłoniach włócznie +2, a od nieszczęsnego Jamisa zdobywasz pełnopłytówkę +2, Replikanta, długi miecz +3 i informację o tym, że królowa Tethyru chce Cię zgładzić.
W skrytkach w lokacji też kryją się ciekawe rzeczy. W jednej ze skrzyń znajdziesz 2022 sztuk złota i królewską łzę – kasy nigdy za dużo;)
Teraz możesz wyjść z obszaru i skierować się do Amkethran.