by morgan

Obrona karawany
Przygotuj się do walki zaraz po wyruszeniu ze Sfery Kieszeniowej - na szczęście starcie z kilkunastoma żołnierzami Yaga-Shury (1 – w kilku miejscach, bo nieco się rozpełzli;) nie powinno przysporzyć Ci żadnego problemu - nie na tym poziomie - jeśli w Piekle podczas Próby Strachu wybrałeś dobro, a co za tym idzie otrzymałeś odporność na bronie o umagicznieniu do +2 - nie mogą Cię nawet zranić - wszyscy z nich dysponują jedynie broniami zwykłymi... Stan posiadania przeciwnika wynosi: 1 Oficer Yaga-Shury (1400 PD) i 12 Żołnierzy Yaga-Shury (650 PD/sztuka; wszyscy mają poziom 5, więc Zaklęcie śmierci powinno skutecznie ostudzić ich zapał) - 7 nieco lepszych (siła 18/20, zręczność 14, kondycja 17) i 4 słabszych (siła 15, zręczność 16, kondycja 15) i to jest zacny przykład stawiania na ilość miast jakości, jednak w tym przypadku omnis est Hercules contra plures...
Ich celem jest zabicie kupców podróżujących w karawanie (Karthis al-Hezzar (2) i 3 x Kupiec), dlatego też do czasu wyrżnięcia tej trójki (bo al-Hezzar zostawia współtowarzyszy i chroni się za wozem blisko północnego skraju mapy), w ogóle nie będą zwracać na Ciebie uwagi. Co do Kupców - wszystkich nie powinno się dać uratować, ale jeśli uda Ci się uratować chociaż jednego (a da się, bo al-Hezzara nie ruszają) możesz liczyć albo na wzrost reputacji (o 1, o ile nie masz jeszcze 20) i złoto (1000), albo samo złoto (4240), w obu przypadkach masz też możliwość handlu - a warto, bo jego wdzięczność przekłada się na poziom cen, a ma m.in. Berło zmartwychwstania, zwoje Uderzenia Czaru i Czarnego ostrza klęski i pojemniki (+ mnóstwo sprzętu +2 i +3) - uratowanie pozostałych nie powoduje żadnych dodatkowych premii, więc spieszyć się nie ma specjalnie sensu... Można go też zabić (ma 1,5 ataku na rundę;> , 5640 złota, 1000 PD za zabicie + spadek reputacji)... Pejzaż uzupełniają ciała poszukiwaczy przygód - 2 w pobliżu wozu i jedno u Twych stóp w miejscu dokąd teleportowałeś się ze Sfery Kieszeniowej...

Walka z najeźdźcami
Przekroczenie brodu z kamieniami (3) spowoduje wysyp małej bandy naszego głównego obecnie celu - Yaga-Shury - 2 x Ognisty olbrzym (x=1345, y=1445 i x=1335, y=1561 (4); 16000 PD/sztuka), 4 x Żołnierz Yaga-Shury (650 PD/sztuka), 1 x Mag Yaga-Shury (6) (2000 PD)... Nie muszę chyba dodawać, że warto się z nimi rozprawić - w pierwszej kolejności najlepiej zająć się dużymi bliźniakami (biją dość mocno, podczas gdy mag jest relatywnie słaby - może co najwyżej rzucić Przywołanie Potwora III, Kulę ognia, Błyskawicę, Stożek zimna, 4 x Magiczny pocisk no i Chaos - czyli nic z czym byśmy nie mogli sobie poradzić)...
Gdy wejdziesz na drewniany most przekroczenie wysepki (5) spowoduje pojawienie się na drugim brzegu kolejnego oddziału Yaga-Shury (8)... Ten jest nieco liczniejszy, ale podobnie jak poprzedni powinien dać się bezproblemowo i szybko wyciąć w pień - liczy sobie 13 sztuk - 2 x Ognisty olbrzym (x=1619, y=498 i x=1626, y=505; 16000 PD/sztuka), 7 x Żołnierz Yaga-Shury (650 PD/sztuka, w tym 5 x nieco lepsi i 2 x słabsi), 2 x Oficer Yaga-Shury (1400 PD/sztuka), i 2 x Kapłan Talosa (1400 PD/sztuka - głównie skupiać powinien się na pomocy swoim, ale może rzucić Animację martwego, Rozproszenie magii, Zauroczenie osoby lub ssaka, Dominację umysłową, Ciszę, 5 metrów, Ujawnienie niewidzialnych czy Prawdziwe widzenie, więc warto ich relatywnie szybko zdjąć...
Trzech Żołnierzy Yaga-Shury szwenda się jeszcze w okolicach ruin (7) - (650 PD/sztuka), gdzie ponownie można natknąć się na kilka ciał Poszukiwaczy przygód (dokładnie 4).
W ramach poradnika małego trapera można dodać, że w obszarze tym można spotkać także kilka zwierząt (Czarny niedźwiedź - 175 PD, 2 x Łania - 65 PD/sztuka, 2x Wiewiórka - 1 PD/sztuka)... Teraz nareszcie możemy przestać ziewać i ruszyć dalej, by wreszcie znaleźć jakąś godziwą rozrywkę i przeciwników, których eliminacja nie przypomina szlachtowania - dalszą część solucji możesz znaleźć TUTAJ...