Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Belty

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Bełty


Bełt
(BOLT01)


Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni.






PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Powszechny w grze


Uwagi: Standardowa amunicja do kusz, przydatna na magów chronionych Ochroną przed magicznymi broniami i Magiczne golemy.



Bełt +1
(BOLT02)


Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni. Ten szczególny bełt jest magiczny; lecąc w kierunku celu sprawia wrażenie, jakby sam nakierowywał się na cel.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechny w grze


Uwagi: 5 szt. zł. Zwykły bełt +1. Jeśli posiada się Futerał Obfitości +1 traci swoje znaczenie.



Bełt +2
(BOLT06)


Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni. Ten szczególny bełt jest magiczny; lecąc w kierunku celu sprawia wrażenie, jakby sam nakierowywał się na cel.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
TraK0: +2
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechny


Uwagi: 10 szt. zł. Umagicznienie wynosi +2. Jeśli posiada się Futerał Obfitości +2 traci swoje znaczenie.



Bełt +3
(BOLT09)


Te magiczne bełty przewyższają swoim wykonaniem wszystkie inne, także i magiczne, które do tej pory widziałeś.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
TraK0: +3
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Kuflowe drzewo w Saradush
 Karthis Al-Hezzar
 Carras w Jaskini Przemytników w Amkhetran
 Występuje także w innych lokacjach Tronu


Uwagi: 20 szt. zł. Dostępny dopiero w Tronie Bhaala, w Cieniach Amn dopiero po zainstalowaniu komponentu Tactics (Ulepszony Ilyich). Przeciwnicy odporni na bronie +2 są nieczęsto spotykani, jednak warto mieć te bełty właśnie na nich. W przypadku zainstalowania moda Item Ugrade i zrobienia Kołczana obfitości +3 tracą swoje znaczenie.



Bełt błyskawic
(BOLT03)


Kiedy trzymasz w ręku ten bełt, niemalże wyczuwasz energię, która została w nim zamknięta. Lecąc, pozostawia za sobą zapach naelektryzowanego powietrza. Po trafieniu wyładowuje się z całej elektryczności.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 +4K4 obrażeń od elektryczności (lub połowa, po udanym rzucie obronnym przeciw zionięciom)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Arledian u Gaelana Bayle’a
 Chan Zahraa w Targowie
 Gaj druidów (chatka Wiedźmy Adrathy)
 Chatka Merelli na Wzgórzach Umar
 Kula sfer (pomieszczenie z Jaszczuroludźmi)
 Ribald w Rozdziale 6
 Twierdza Strażnika
 Carras w Jaskini Przemytników w Amkhetran


Uwagi: 30 szt. zł. Nie posiada żadnego umagicznienia, jednak jest magiczny. Bardzo dobry na magów chroniących się Kamienną skórą.



Bełt drowów +1
(DWBOLT03)


Bełt drowów +1

Ten bełt, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Dostępne w Podmroku


Uwagi: 2 szt. zł. Zwykły Belt +1 z dodatkowymi premiami, można znaleźć ledwie kilkanaście sztuk (ok. ponad 20).



Bełt Kuo-Toa
(KUOBOLT)


Bełt Kuo-Toa

Ten smukły bełt powleczony jest specjalna trucizną, przygotowana przez alchemików Kuo-Toa. Cel trafiony tym bełtem musi wykonać rzut obronny przeciw zaklęciom albo zostanie ogłuszony na cztery rundy.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Cel musi wykonać rzut obronny przeciw magii albo zostanie ogłuszony na 4 rundy.
Waga: 1
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Podmrok
 Północny las
 Kryjówka Abazigala


Uwagi: +1, ogłuszenie trwa 20 sekund. Mają je Kuo-Toa. Są dość nieporęczne, bo maksymalnie można ich mieć w jednym slocie tylko 10 sztuk, więc dobrze jest zainstalować odpowiedni komponent BG2 Tweaks. Umagicznienie bełtów wynosi +1, zadają całkiem niezłe obrażenia i ogłuszają (podobnie jak Furia niebios) - bardzo przykry efekt (Miecz Arabane'a, Mikstura wolności, Swoboda ruchów przeciwdziałają temu). Są dość podobne do czaszek Jansena, jeśli chodzi o działanie. Ważą o, a nie 1 (pozostałe bełty kuo-toa też).



Bełt Kuo-Toa
(KUOBOLT2)


Bełt Kuo-Toa

Ten smukły bełt powleczony jest specjalna trucizną, przygotowana przez alchemików Kuo-Toa. Cel trafiony tym bełtem musi wykonać rzut obronny przeciw zaklęciom albo zostanie ogłuszony na cztery rundy.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Cel musi wykonać rzut obronny przeciw magii albo zostanie ogłuszony na 4 rundy.
Waga: 1
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Dostępne przez konsolę kodów


Uwagi: Umagicznienie wynosi +3, ogłuszenie trwa 20 sekund. BG2 Fixpack poprawia umagicznienie na +2.



Bełt Kuo-Toa
(KUOBOLT3)


Bełt Kuo-Toa

Ten smukły bełt powleczony jest specjalna trucizną, przygotowana przez alchemików Kuo-Toa. Cel trafiony tym bełtem musi wykonać rzut obronny przeciw zaklęciom albo zostanie ogłuszony na cztery rundy.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Cel musi wykonać rzut obronny przeciw magii albo zostanie ogłuszony na 4 rundy.
Waga: 1
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Dostępne przez konsolę kodów


Uwagi: Są bronią +3, powodują unieruchomienie (to inny efekt niż ogłuszenie) na 2 rundy, jeśli nie uda się rzut obronny przeciwko śmierci z modyfikatorem -2. To całkiem interesujące bełty – powodują wystrzelenie Pajęczyny (trwa ok. 1 turę). Zadaje obrażenia od pocisków wszystkim, którzy najdą się na obszarze jej działania. Obrażenia są dość znaczne, przykładowo na szaleńczym będzie to ponad 50 pkt. na rundę.



Bełt ogłuszania drowów
(DWBOLT02)


Bełt ogłuszania drowów

Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku. Cel trafiony tym bełtem musi wykonać rzut obronny przeciw śmierci albo zostanie ogłuszony na cztery rundy.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Ofiara musi wykonać rzut obronny przeciw śmierci albo zostanie ogłuszona na 4 rundy.
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Dostępne w Podmroku


Uwagi: 2 szt. zł. Niemal identyczny jak poprzednik, różni się tylko efektem. Bełtów jest tyle, co kot napłakał.



Bełt paraliżujący
(SAHBOLT)


Bełt paraliżujący

Cel trafiony tym bełtem musi wykonać rzut obronny przeciwko paraliżowi albo zostanie sparaliżowany na pięć rund.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Cel musi wykonać rzut obronny przeciw paraliżowi albo zostanie sparaliżowany na 5 rund.
Waga: 1
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Miasto Grot
 Kula Sfer


Uwagi: Umagicznienie wynosi +1. Rzut obronny wykonywany jest przeciwko czarom. Bełty mają Sahuaginowie (głównie w Podwodnym mieście, kilka w Kuli sfer). Bardzo podobne do bełtów Jansena (też ważą 1) i Kuo-Toan, także powodują ogłuszenie, w dodatku aż na 6 rund. Zadają znaczne obrażenia 1k10 to już coś. Ich wadą jest to, że można je nosić tylko po 10 sztuk w kołczanie i ważą 1, dlatego instalacja Ease of Use jest jakimś rozwiązaniem. Przed efektem ogłuszenia chroni Swoboda ruchów (czar, przedmiot) i Mikstura wolności. W przypadku zainstalowania modu Tactics, Sahuaginowie mają tych bełtów ponad setkę...



Bełt polimorfii
(BOLT05)


Ten bełt jest magiczny; otacza go zielona poświata. Trafiona przez niego osoba, która nie wykona rzutu przeciw różdżkom, zostaje zmieniona w wiewiórkę.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Rzut obronny przeciw polimorfii albo ofiara zmienia się w wiewiórkę
Czas trwania: stały
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Czasem wypada jako losowy przedmiot


Uwagi: 400 szt. zł. Zabawna broń zamieniająca w wiewóra.



Bełt snu drowów
(DWBOLT01)


Bełt snu drowów

Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku. Cel trafiony tym bełtem musi wykonać rzut obronny przeciwko truciznom albo zaśnie na cztery rundy. Drowy często używają tych bełtów do porywania niewolników.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Cel musi wykonać rzut obronny przeciw truciznom albo zaśnie na cztery rundy
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Dostępne w Podmroku


Uwagi: 2 szt. zł. Ma je kilka drowów. Jest ich zbyt mało (i drowów, i bełtów), żeby widoczne były efekty ich działania (ot, taki sobie zwykły sen...).



Bełt ukąszeń
(BOLT04)


Bełt ukąszeń jest śmiercionośnym narzędziem w rękach każdego kusznika. Jego zakończony zadziorami grot jest zatruty; trująca substancja dostaje się po trafieniu do krwiobiegu, powodując agonię i, bardzo często, śmierć.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Trucizna: 30 obrażeń po 15 sekundach (rzut obronny przeciw śmierci neguje)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Perter na Promenadzie Waukeen
 Posiadłość Galvareya w Dokach, czyli Siedziba Harfiarzy – na I piętrze
 Schowek (ok. x=1220, y=1150) w Astralnym więzieniu
 Chan Zahraa w Targowie
 Gaj druidów (chatka Wiedźmy Adrathy)
 Kula sfer (szklany pojemnik w pomieszczeniu z Lavokiem)
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6
 Carras w Jaskini Przemytników w Amkhetran


Uwagi: 75 szt. zł. Podobnie jak poprzednik nie ma umagicznienia, lecz jest magiczny. Jeśli jakaś broń zatruwa, to oznacza na ogół, że jest bardzo przydatna. Dość powiedzieć, że zatruty mag ma ogromne trudności z rzucaniem zaklęć, a wojownicy z atakiem (i częściowo z poruszaniem się).



Błogosławiony bełt
(BOLT08)


Ten bełt kuszy został na stałe obdarzony mocą zaklęcia Błogosławieństwo. Moc ta będzie w bełcie do momentu, aż zostanie on wystrzelony z kuszy. Powiadają, że jeśli Raksasha zostanie trafiony tym bełtem, to zginie na miejscu.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Miejsce wystąpienia:
 Czasem wypada jako losowy przedmiot


Uwagi: 120 szt. zł. Niektóre rakshasy są odporne na bronie +1, więc taki bełt na nie podziała...



Błyskawiczny Cudowny Silny Towarzysz
(BOLT07)


Błyskawiczny Cudowny Silny Towarzysz

To jest amunicja do kuszy Jana (Błyskawicznego Cudownego Silnego Miotacza). Te czaszki wypełnione są specjalnym proszkiem, który zadaje niewiele obrażeń, ale ma możliwość ogłuszenia przeciwnika na 2 rundy (jeżeli nie wyjdzie mu rzut obronny przeciw magii).


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K2 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Może ogłuszyć przeciwnika na 2 rundy (jeżeli nie uda mu się rzut obronny przeciw magii).

Miejsce wystąpienia:
 Powstawanie tych bełtów umożliwia zdolność Jansena Tworzenie podobieństw


Uwagi: 10 szt. zł. Brak umagicznienia (ale oznaczona jako magiczna), brak premii do TraK0. Kara do rzutów wynosi -1, całkiem przydatna broń na humanoidów i w ogóle istoty nieodporne na ogłuszenie. BG2 Fixpack wprowadza kilka zmian - dodaje premię +1 do trafienia oraz zmienia rzut obronny (bez modyfikatorów). Ponadto bełt jest traktowany jako broń magiczna +1.



Futerały


Futerał Obfitości +1
(QUIVER02)


Historia tego magicznego futerału na bełty dawno już poszła w zapomnienie, choć prawdopodobnie miała ona coś wspólnego z trudnym do wyjaśnienia, lecz dobrze udokumentowanym brakiem dobrych wytwórców bełtów podczas Czasu Niepokojów.


PARAMETRY:

Nieograniczona liczba bełtów +1

Miejsce wystąpienia:
 Twierdza Strażnika, I poziom


Uwagi: 2000 szt. zł. Pozwala zaoszczędzić kasę i miejsce.



Futerał Obfitości +2
(QUIVER04)


Pieniądze i surowce zainwestowane w Futerał Obfitości sprawiły, że przedmiot ten zyskał jeszcze większe magiczne właściwości.




PARAMETRY:

Nieograniczona liczba bełtów +2

Miejsce wystąpienia:
 Twierdza Strażnika, I poziom; ulepsza go Cespenar


Uwagi: 3000 szt. zł. Jak wyżej, jeśli ktoś chce ulepszyć ten kołczan do +3, to powinien zainstalować Item Upgrade.