Bohaterowie niezalezni - B
Imię | Miejsce | Charakterystyka |
Balmitance | Dzielnica Mostów, Pod Pięcioma Dzbanami, teatr (AR0523) |
Słynny muzyk, możemy nająć go do przedstawienia lub pozwolić Marcusowi na napisanie/odegranie partytury. |
Baltazar | Amkethran (AR5500), 1 |
Mnich, obecny władca Amkethran, mówi o poprzedzającej naszą wizycie Melissany i zaznacza na mapie położenie Kryjówki Abazigala i Enklawy Sendai. |
Amkethran, Klasztor Baltazara (AR5505), 3 |
Dziecię Bhaala, ostatni z Piątki. Ma obsesję na punkcie zabijania swego rodzeństwa, gdyż nie che dopuścić do wskrzeszenia Pana Mordu. |
|
Bandon | Bramy miasta (AR0020), 3 |
Wręcza amnijskiemu żołnierzowi łapówkę za przemyt czarnego lotosu. |
Baragh | Ust Natha, Tawerna (AR2202) (7) |
Bywalec tawerny. Może nam opowiedzieć o historii miasta oraz pochwalić się swoimi wyczynami. |
Barg | Doki (AR0300), 14 |
Opowiada o niezbyt chwalebnych zajęciach Isaei Roenalla (zadanie Nalii) |
Barl | Targowo, świątynia Waukeen (AR2008) (6) |
Akolita świątyni, dostarcza on napoje kupcowi Wallace'owi - za jego sprawą zatruta została siostra Mazzy (zadanie Mazzy). |
Baron Metrich | Wzgórza Umar, Oberża Umar (AR1105) (5) |
Tyran i despota. Żąda od zakonu usunięcia grupki farmerów, którzy dopuścili się aktów przemocy na jego ludziach. Próbuje przywłaszczyć sobie ziemię do nich należącą (drugie zadanie w twierdzy paladyna). |
Baron Ployer | Doki, Tawerna Morska zdobycz (AR0313) (7) |
Niegdyś doprowadzony do ruiny za sprawą akcji przeprowadzonej przez Harfiarzy, poprzysiągł zemstę. Jeśli mamy w drużynie Jaheirę, rzuca na nią klątwę (zadanie Jaheiry). |
Slumsy, Opuszczony dom (AR0409) (5) |
Walczymy z nim, oraz opcjonalnie (w zależności od ustaleń z Terrecem) z przyzwaną grupką magów. Przy jego ciele znajduje się pukiel włosów Jaheiry - po odzyskaniu go i udaniu się na spoczynek klątwa zostaje rozproszona. |
|
Baron Thelokassyil | Miasto Sahuaginów (AR2300) |
Nie zgadza się, że jesteśmy istotami o których mówi przepowiednia Sekolaha. |
Becky | - |
Postać nieukończona. Według planów miała to być dziewczyna, która, usłyszawszy o naszej drużynie, chciała przyłączyć się do protagonisty. Miała się pojawiać w towarzystwie matki - Diany, ponadto finalnie nie przyłączałaby się do drużyny. |
Bedlen Daglefodd | Podmrok (AR2100), 8 |
|
Beeloo Jansen | Nieokreślona lokacja |
Kuzyn Jana, dopiero co wyszedł z więzienia, oskarżony o kradzież słonia. Przekazuje prośbę o pilną rozmowę Jana z jego dawną miłością Lissą (zadanie Jana) |
Beherant Diir | Wzgórza Umar (AR1100), 6 |
|
Bel Dalemark | Dzielnica mostów (AR0500), 18 |
Sklepikarz. Pomaga w śledztwie dotyczącym sprawy tajemniczych morderstw w dzielnicy - rozpoznaje skórę od Rampaha jako skórę słoniową i zaznacza, że z takim materiałem może mieć do czynienia garbarz. |
Belle | Dzielnica mostów, Pod Pięcioma Dzbanami (AR0509) (6) |
Marynarz, musi zwilżyć gardło przed ponownym wyruszeniem w morze. Jeśli mamy w drużynie Valygara, zaproponuje mu robotę na statku. |
Belmin Gergas | Promenada Waukeen (AR0700), przy fontannie (8) |
Jego syn i córka zginęli z rąk elfów. Uważa tę rasę za rak toczący ludzkość i chce by znikła z powierzchni Faerunu. Naskakuje słownie na Aerie i Jaheirę, a jeśli w drużynie jest Viconia, nieuniknione są rękoczyny. |
Belt | Tutorial, Pałac Książęcy - parter (AR0015) |
|
Bene | Dzielnica cmentarna, Niższe grobowce (AR0804) (4) |
|
Berena Elkan | Saradush, Pałac Gromnira (AR5002) (1) |
15-poziomowa wojowniczka, wchodzi w skład obstawy Gromnira Il-Khana. |
- |
Członkini nieukończonej 'drużyny' poszukiwaczy przygód, którą mieliśmy napotkać w Tronie Bhaala. W jej skład oprócz Bereny mieli wchodzić: Delga Deepdelver, Helena Jasnoręka, Long Po, Eler Had i Karun Czarny. Co ciekawe, ostatnia dwójka finalnie tak jak Berena, została zaadaptowana jako strażnicy Gromnira (jednak z innymi *.cre). |
|
Berenn | Maszerujące góry, II poziom świątyni (AR5204) |
Ognisty olbrzym - gwardzista. Posiada szpon Baalora potrzebny do uświecuszkowienia;) Topora nieuległości. |
Berinvar | Doki, Siedziba Harfiarzy (AR0308) (8) |
|
Bernard | Slumsy, Pod Miedzanym Diademem (AR0406), 7 |
|
Bertrand ‘Towarzysz’ | Dzielnica mostów (AR0500) |
Gnomi żigolak, ma ciekawe bantery z Janem i Mazzy. Uważa się za najbogatszego i najbardziej uwielbianego gnoma w Athkatli. |
Bessen | Doki, Posiadłość Galvarey'ów (AR0308) (8) |
Mistrz inwokacji z wrogiej drużyny Galvarey'a (zadanie Jaheiry). |
Bhaal | Czarowięzy, Sen (AR0011), 3 |
Pan mordu, musimy zwabić go do Imoen, by sprostać mu wspólnymi siłami. |
Biff Niedouczony | Dzielnica Mostów, Pod Pięcioma Dzbanami, teatr (AR0510) (6) |
Bierze udział w sztuce wystawianej przez trupę aktorów z Sigil, zastępuje w niej porwanego przez czarodzieja Mekratha Haer'dalisa. Biff nie spisuje się zbyt dobrze i przedstawienie kończy się totalną klapą, po której rozpoczyna się wątek więzienia sfer. |
nieokreślona lokacja |
Biff pełni również rolę z BG1 - zapobiega crashom gry pojawiając się, gdy braknie postaci do odegrania jakiegoś dialogu. |
|
Bodhi | Dzielnica cmentarna, Niższe grobowce (AR0801) |
Pani konkurencyjnej Gildii. Oferuje nam pomoc w odszukaniu Imoen i Irenicusa. Zleca zadania mające na celu osłabienie Złodziei Cienia. |
Czarowięzy, Poziom Ia (AR1512) |
Chce zabawić się z nami w kotka i myszkę - mamy pewien czas na wydostanie się z tego arcydzieła szaleństwa, po którym rozpocznie łowy... |
|
Czarowięzy, Poziom II (AR1514), 7 |
... czeka na nas jednak dopiero na kolejnym poziomie. Rzeczywiste polowanie przywraca odpowiedni komponent modu Unfinished Business. |
|
Dzielnica cmentarna (AR0800) |
Porywa Aerie, Jaheirę, Viconię lub Anomena, jeśli prowadzimy z którąś z postaci romans. |
|
Dzielnica cmentarna, Krypta Bodhi (AR0809), 3 |
Zabijając ją odzyskujemy duszę Imoen. Jest w posiadaniu świętego elfickiego reliktu - Rhynn Lanthorn, o którego odzyskanie prosił Elhan. |
|
Sfera kieszeniowa, próba I (AR4500), 1 |
Przeciwniczka z przeszłości, pojawia się wraz Sarevokiem i Irenicusem po rozmowie z Gavidem, jeśli mamy dobry charakter. |
|
Bolumir | Warownia d'Arnise, parter (AR1306) |
Wędrowny kapłan Tempusa, oferuje nam usługi kapelana Twierdzy (twierdza wojownika). |
Bondari | Kryjówka Abazigala, tunel Iycantha (AR6003) |
Opuścił on swoją spokojną wioskę w Dolinach i wyruszył na poszukiwanie przygód i szczęścia. Jeden z trójki spetryfikowanych młodzieńców. Jeśli przywrócimy ich do ich normalnej postaci, możemy odstąpić im misję zdobycia słupka oka obserwatora Iycantha, przy okazji zdobędziemy brązowe pantalony. |
Boo | Ekwipunek Minsca |
Zwykły chomik, choć Minsc twierdzi inaczej. Z Boo było związane zadanie jego porwania, jednak zostało usunięte przed premierą - przywraca je Unfinished Business. |
Borinall | Slumsy, Dom Borinnala (AR0417) (8) |
Odsyła nas do niego złodziej Travin. Borinall jest w posiadaniu Pierścienia Poranka i pokojowo odda go jedynie słudze Talosa (trzecie zadanie dla świątyni). |
Boz | Podmrok, 22 |
Ogr z wrogiej drużyny pojawiającej się przy wykonywaniu pierwszego zadania dla Solaufeina. |
Branet Al-Thon | Nieokreślona lokacja |
(jako Sir Branet Al-Thon) Paladyn z Zakonu Promiennego Serca, który wchodzi w skład pierwszego oddziału pojawiającego się przy niskiej reputacji. To same komando pojawia się również po wydarzeniach na Wzgórzach Wichrowych Włóczni, jeśli wrócisz do Athkatli nie przyjąwszy pomocy Garrena lub przed rozwiązaniem sprawy z dzieckiem Garrena. |
Dzielnica Cmentarna, Niższe grobowce (AR0808) |
Wchodzi w skład oddziału paladynów wysłanych przez Williama Reirraca jako wsparcie w walce z Bodhi. |
|
Brannel | Doki (AR0300), 5 |
Po przejęciu gildii Mae'Vara, robi dla nas za bramkarza. |
Branwen | Tutorial, Pałac Książęcy - piętro (AR0016) |
Znana z BG1 kapłanka Tempusa. W części drugiej uczy jak posługiwać się postacią kapłana podczas treningu. |
Brat Pol | Twierdza strażnika (AR3000) |
Udziela nam wszelkich informacji dotyczących Twierdzy, wręcza nam Kamień czuwania oraz Zwój rytuału. |
Bregg | Slumsy (AR0400) |
|
Brelm | Promenada Waukeen, Targ Przygód (AR0702) (4) |
Podpity krasnoludek, wspomina przygody, które mówi, że miał. |
Brennan Risling | Promenada Waukeen, Nora Siedmiu Dolin (AR0712) (2) |
|
Brevin | Tutorial, Pałac Książęcy - piętro (AR0016) |
Oznaczony jako "Sługa". Nauczyciel Belta; naszym zadaniem jest trawienie go kijem podczas treningu walki. |
Bruenor | Bezdroża (AR2601) |
Krasnoludzki wojownik; członek wesołek kompanii Drizzta, zapodział gdzieś swój różowy młot. |
Dzielnica Cmentarna, Niższe Grobowce (AR0808), 4 |
Jeśli przy pierwszym spotkaniu poprosiliśmy Drizzta o pomoc w walce z Bodhi, napotkamy na całą kompanię już w trakcie rzezi wampirów obok basenu z krwią. W ostatecznej potyczce z Bodhi uczestniczyć będzie jednak tylko Drizzt. |
|
Brunson | Wzgórza Umar, przed oberżą (AR1100) |
Jeden z wieśniaków, których ze swej ziemi chce wykurzyć baron Metrich (drugie zadanie w twierdzy paladyna) |
Brus | Slumsy (AR0400), 2 |
Bratanek Gaelana Bayle’a, opowiada o mieście i pośredniczy w uzyskaniu pracy. |
Athkatla |
Pojawia się po zdobyciu 15 tys. szt. zł., ale po spotkaniu z mocodawczynią Valen. Wzywa nas do Gaelana i przestrzega przed podejmowaniem pochopnych decyzji. |
|
Bunkin | Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406), 9 |
Dziewczyna Gorfa Miażdżyciela, można przekonać ją, by wlała miksturę od Alchemika Festule'a do jego napoju, co nieco wyrównuje szanse w starciu Mazzy vs. Gorf (zadanie Mazzy). |
Burek | Warownia d’Arnise (AR1300), 5 |
Jeden z czterech piesków biegających po dziedzińcu, możemy przyrządzić z nich psi gulasz - przysmak Umbrowych kolosów. |
Bułeczka | Dzielnica mostów (AR0500) |
O jej względy walczą Shank i Carbos, jednak niezależnie od wyniku pojedynku, zwycięzca przeżyje zawód, gdyż Bułeczka odejdzie. |
Bylanna | Dzielnica Rządowa, Budynek Rady Sześciu (AR0069) (3) |
Może powiedzieć parę słów o powodach schwytania Imoen. Możemy zwrócić się do niej o wyjaśnienie sprawy śmierci siostry Anomena (zadanie Anomena). |