Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Bohaterowie niezalezni - J

by Jolan


Imię Miejsce Charakterystyka
Jaella

Slumsy, dom Jansenów, piętro (AR0403) (4)

Córka dawnej miłości Jana - Lissy. Jeśli masz w drużynie Jana, w czasie gry dorwie go jego kuzyn Beloo z informacją o chorobie Jaelli (zadanie Jana).

Jahaboam

Doki (AR0300), 20

Kramarz, można u niego nabyć pamiątkowy medalion dla Jaheiry.

Jaheira

Tutorial, Pałac Książęcy - II piętro (AR0017)

Wraz z Minskiem przeprowadza szkolenie dotyczące używania zdolności specjalnych.

Lochy Irenicusa, poziom I (AR0602), 1

Półelfka, wojownik/druid. Harfiarka, znajoma z pierwszej części, razem z nami wpadła w ręce Irenicusa i wylądowała w lochach. Postać przyłączalna.

Jalaal

Gaj druidów, chatka Adrathy (AR1902) (5)

Rakshasa, pomagier Adrathy, pojawia się po jej zdemaskowaniu (lub gdy sama stwierdzi, że czuć od nas dżinami).

Jalin Tix

Kula Sfer (AR0411)

Niziołek-wojownik z drużyny zabójców dowodzonej przez Sierżanta Natulę, nasłanej przez lorda Argrima (trzecie zadanie w twierdzy maga).

Jamis Tombelthen

Oaza (AR6300), 1

Oskarża nas o dokonanie rzezi w Saradush, ma nas zabić z rozkazu króla i królowej Tethyru.

Jan Jansen

Dzielnica rządowa (AR1000), 2

Gnomi złodziej/iluzjonista z rzepowym humorem. Chce nam sprzedać pociski o wdzięcznej nazwie "Błyskawiczny Cudowny Silny Towarzysz Jana Jansena", na czym zostanie nakryty przez poborcę podatkowego Traxa, od nas zależy czy upiecze mu się na nielegalnym handlu. Postać przyłączalna.

Janos

-

Złodziej, który miał pod postacią Haer'dalisa ukraść popiersie Sune dla sprzedawcy dzieł sztuki - Quatarisa. Wina za występek spaść miała na wróblika, a naszym zadaniem miało być jego uwolnienie. Zadanie nie uchowało się jednak w ostatecznej wersji gry (zobacz "wyznanie Quatarisa": MISC6F).

Jarden

Nieokreślona lokacja

Członek bandy rzezimieszków pod przywództwem Ertofa Danda, która atakuje nas, jeśli romansujemy z Jaheirą.

Jariel

Doki, Gildia Złodzieja, parter (AR0322)

Zarządza naszą gildią, można przekazywać przez niego wytyczne dla podległych nam złodziei i tym samym regulować wysokość dochodów z gildii.

Jarlaxle

Ust Natha, sfera kieszeniowa Jarlaxle'a (AR2208)

Niesławny drow, przywódca Bregan D'aerthe. Za pośrednictwem Visaja zwabia nas do swojej siedziby i prosi o zdobycie z domu lisza Deirexa klejnotów, które jak mówi, zawierających dusze jego ludzi.

Jayes

Promenada Waukeen (AR0700), 18

Pojawia się po zmroku. Sprzedaje i skupuje kradzione towary.

Jaylos

Dzielnica mostów, Pod Pięcioma Dzbanami, piętro (AR0511) (6)

Jeden z dwóch dezerterów Złodziei Cienia planujących zasilenie szeregów konkurencji. Jeśli pracujemy dla Arana, naszym drugim zadaniem jest oszukanie łącznika konkurencyjnej gildii i zlokalizowanie jej siedziby.

Jeagger

-

Jeagger to jeden z kanalarzy, powiązany z zadaniem odzyskania Zguby Pająków dla Pai'Ny, które zostało usunięte z ostatecznej wersji gry. Przywraca je BG2 Unfinished Business.

Jeb

Wzgórza umar (AR1100), 10

Za 30 lub 20 (z charyzmą >14) sztuk złota wyjawi nam, że Erlin Hendricks ukrył coś w przełyku jednego ze swoich kurczaków.

Jenia

Targowo (AR2000)

Podchodzi do nas zaraz po rozwiązaniu problemu dżinów Dao. Jenia jest matką Tirisa, błaga o spotkanie z nim w jego domu.

Jenna

Dzielnica mostów, Pod Pięcioma Dzbanami, teatr (AR0523)

Aktorka, rywalizuje z Iltheią o rolę Kareniny - pierwszoplanowej postaci w Zgubie Czarodzieja. Pod względem charakteru idealnie pasuje do roli, jednak Iltheia jest o wiele lepszą, przy tym też trudniejszą aktorką. Obsadzenie roli zależy od nas.

Jenthan

Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406)

Żigolak pracujący dla Madam Nin. Jedyna oferta miedzianego burdelu dla pań.

Jeremiasz Sztywnopięty

Dzielnica rządowa, Budynek Rady Sześciu (AR1002) (3)

Sfrustrowany niziołek, chce się dowiedzieć dlaczego jego farma została opodatkowana jak zamek. Nie wiąże się z żadnym zadaniem.

Jeremon

Nieokreślona lokacja

Elfi mistrz przywołań z drużyny Dermina (zadanie Jaheiry). Pojawia się na zewnątrz budynków, lecz nie w rozdziale 4., 5. i 7.

Jerlia sprzedawca rudy

Promenada Waukeen (AR0700) (6)

Trudni się handlem rudą, jest związana z zadaniem pozyskania usług Sir Sarlesa dla jednej ze świątyń.

Jermien

Wzgórza Umar, chata Jermiena (AR1103) (7

Zakapturzony czarodziej, nie godzi się na małżeństwo swojej córki Colette z Daarem. Co więcej, tworzy golema, który ma ją pilnować, brakuje mu jednak krwi mimika i zleca nam jej przyniesienie.

Jerry Sztywnopięty

Dzielnica mostów, Pod Pięcioma Dzbanami (AR0509) (6).

Dość pyskaty niziołek. Oprócz nas zaczepia jeszcze Aerie, Mazzy, Minsca i Nalię. Nie wiąże się z żadnym zadaniem.

Jessup

Warownia d'Arnise, parter (AR1306)

Jeden z dwóch pretendentów do ręki Chanell. W odróżnieniu od Malvolia jest biedny, ale za to kocha Chanell (twierdza wojownika).

Jidek

Targowo (AR2000)

Syn Mastava i Kwery, cygan, chce zobaczyć świat i zostać zostać wielkim wojownikiem i awanturnikiem.

Johanna

Wzgórza umar, Oberża Umar (AR1105) (5)

Żona Andera, oboje uciekli z farmy przed wilkami.

Joluv

Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406), 9

Sprzedawca z Doliny Lodowego Wichru. Sprzedaje nieco zmodyfikowane wersje przedmiotów z Icewind Dale. Dostępny w edycji kolekcjonerskiej lub po zainstalowaniu patcha.

Jon Irenicus

Lochy Irenicusa, poziom I (AR0602), cut-scenka

Mag, porwał nas wraz z kompanami w czasie podróży z Wybrzeża Mieczy. Interesuje się naszą boską esencją; przeprowadza eksperymenty mające na celu jej wyzwolenie, jednak przerywa je informacja o zamieszkach na powierzchni, co daje nam możliwość ucieczki.

Czarowięzy, parter (AR1515)

Koordynator przytułku (jeśli trafiliśmy doń za pomocą kamienia strażniczego); po oprowadzeniu nas po wszystkich celach, przy ostatnim pacjencie - Imoen, ujawnia się jako Irenicus. Jeśli trafiliśmy tu jako pacjenci, pojawi się przy próbie uwolnienia Imoen. Dowiadujemy się przy okazji o zdradzie Yoshimo oraz boskiej esencji naszej siostry. Chwilę po rozmowie tracimy przytomność i lądujemy w sennym Candlekeep.

Czarowięzy, piwnice (AR1515), 2

Po dogadaniu się z Lonkiem Rozumnym lub jego zlikwidowaniu i zaangażowaniu w sprawę pacjentów przytułku, toczymy z nim prawdziwie epicką bitwę, kończącą się jego teleportacją.

Drzewo życia (AR2806), 2

Irenicus, dawniej Joneleth - elf wygnany ze społeczności Suldanesselaru, teraz oblega elfie miasto zgrają przywołanych przez siebie stworzeń. Jego prawdziwym celem jest właśnie Drzewo Życia; stworzone przez niego pasożyty wysysają z niego energię zapewniając Jonowi nietykalność. Po rozprawieniu się z pasożytami i z Irkiem tracimy przytomność, po czym budzimy się w Piekle...

Piekło (AR2900), 2

... Irenicusa spotykamy ponownie po zdobyciu wszystkich łez Bhaala i otwarciu drzwi. Po walce finałowej czeka nas już tylko ckliwy filmik z naszym oponentem w roli głównej, po czym ockiemy się w Suldanesselarze.

Sfera Kieszeniowa, próba I (AR4500), 1

Przeciwnik z przeszłości, pojawia się wraz Sarevokiem i Bodhi po rozmowie z Gavidem, jeśli mamy dobry charakter.

Joolon

Przyzywany za pomocą Figurki Złotego Lwa

Przyzwaniec. Nagroda od Ducha Gaju za wykonanie zadań w twierdzy druida.

Jospil

Tutorial, Pałac Książęcy - parter (AR0015)

Chłopiec do bicia;). Jednym z zadań podczas przeprowadzanego przez Belta treningu walki jest zaatakowanie go.

Joster

Doki, Gildia złodzieja, parter (AR0322)

Wysłannik Renala, co 5 dni przychodzi zbierać daninę w wysokości od 350 do 1000 szt. zł.

Jum

Wzgórza Wichrowych Włóczni, chata Garrena (2)

Ostrzega o bandytach, którzy lada moment zjawią się w domu Garrena, po tym jak Garren uda się do Zakonu Promiennego Serca.

Wzgórza Wichrowych Włóczni, przed chatą Garrena (2)

Po starciu w chacie Garrena, Jum wręczy nam wiadomość, którą dali mu do przekazania bandyci (wyzwanie Firkraaga).