Bohaterowie niezalezni - K
Imię | Miejsce | Charakterystyka |
Ka'rashur | Twierdza Strażnika, poziom III (AR3013) |
Przywódca demonów z Baator; w zależności m.in. od Twojego charakteru zaatakuje lub zaproponuje eliminację przywódcę balora Tahazzara. |
Kaatja | Wzgórza Umar (AR1100) |
Przedstawia się jako Kaatje; opowiada o swoich kontaktach z Merellą, złych ludziach, cienistym wilku - w celu sprawdzenia tych rewelacji odsyła do chatki łowczyni. |
Kachiko | Dzielnica Cmentarna, Niższe grobowce (AR0808), 5 |
Pojawia się jako jedna z grupy wsparcia, jeśli porozumiesz się ze Złodziejami Cienia w sprawie pomocy przeciw Bodhi. |
Kail | Doki, posiadłość Galvareyów (AR0308) (8) |
Towarzyszy Galvareyowi i jego kompanii podczas pierwszej konfrontacji z Harfiarzami w wątku romansu z Jaheirą, konieczna jest jej eliminacja (zadanie Jaheiry). |
Kalah | Promenada Waukeen, namiot cyrkowy (AR0606, AR0607) (1) |
Gnom z przerostem ego - zawładnął namiotem tworząc w nim jedną wielką iluzję. Po pokonaniu go, namiot wróci do normalności. |
Kalbor | Dzielnica mostów, Karczma Delosara, parter (AR0513) (13) |
Oberżysta i sklepikarz (ma na składzie m.in. Mikstury siły i heroizmu) na najniższym poziomie karczmy, ma banter z Janem Jansenem. |
Kalden | - |
Paladyn, miał się pojawiać w ramach kontyngentu Zakonu (po)Promiennego Serca do walki z Bodhi, autorzy doszli jednak do wniosku, że komando złożone z Eryka Vanstraatena, Nerita, Williama Reirraca i Braneta Al-Thona to i tak aż nadto (podobnie stało się w przypadku Levina Rayna). |
Kamerdyner Metigo | Warownia d'Arnise, parter (AR1306) |
Pojawia się po wyzwoleniu warowni, gdy obejmiesz ją jako swą twierdzę - nazwa mówi sama za siebie. |
Kamir | Dzielnica Cmentarna (AR0800), 5 |
Paladyn, opłakuje śmierć swojego syna, Stefana, może zaopiekować się sierotką Risą. |
Kamuzu | Doki, Gildia Mae'Vara, piwnice (AR0301) (5) |
Więzień Mae'vara, jeśli go uwolniłeś i objąłeś twierdzę ostrzeże Cię, gdy będziesz mieć się spotkać z Amą, że była ona kochanką Twojego poprzednika. |
Kaol | Wzgórza Wichrowych Włóczni, Podziemia świątyni (AR1202), 9 lub 13 |
Mag, jeden z towarzyszy Samii - do zabicia, najlepiej w pierwszej kolejności. |
Kapitan Aduo’on | Suldanesselar (AR2800), 9, nieopodal Bramy |
|
Kapitan Alyittyl | Miasto Sahuaginów (AR2300), 1 |
Jeden z przybocznych króla Ixilthetocala, dokonuje egzekucji wielkiej królewskiej kapłanki Senityili, ogłasza alarm podczas ataku buntowników. |
Kapitan Arat | Warownia d'Arnise (AR1300), 2 |
Wprowadza Cię w sytuację okupowanej twierdzy, na odchodnym daje Ci 20 strzał ognistych. |
Kapitan Bob Holmes | Brynnlaw, Pod Wulgarną Małpą (AR1602) (6) |
Jeden z piratów w tawernie Pod Wulgarną Małpą, ma kilka niezwiązanych z fabułą kwestii, m.in. narzeka na Desharika. |
Kapitan Cernick | Warownia d'Arnise (AR1304) |
Pojawia się w miejsce Kapitana Arata, jeśli obejmiesz twierdzę. |
Warownia d'Arnise (AR1300), dziedziniec |
Pojawia się po opuszczeniu bramy podczas odbijania zamku. |
|
Kapitan Denis | Dzielnica mostów, Karczma Delosara, I piętro (AR0514) (13) |
Szef najemników z Riatavinu - można go zlikwidować lub zrealizować zadanie (jeśli wyraziłeś wcześniej odpowiednie Życzenie (Chcę przeżyć przygodę, jakiej nie miałem jeszcze w życiu); przedstawia się jako Dennis. |
Kapitan Egeissag | Enklawa Sendai, Komnata Egeissaga (AR6106) |
Kapitan wojsk Sendai, którego musimy pokonać - dostaniemy wybór między pojedynkiem a bitwą. |
Kapitan Erelon | Amkethran (AR5500), 13 |
Trenuje grupę najemnych łuczników - jeśli odpowiednio poprowadzisz rozmowę możesz stać sie celem. |
Kapitan Feerlattiys | Miasto Sahuaginów (AR2300), 1 |
Jeden z przybocznych króla Ixilthetocala, ginie po egzekucji wielkiej królewskiej kapłanki Senityili. |
Kapitan Haegan | Slumsy, zagroda niewolników (AR0405), 6 |
Główny, obok Lehtinana, organizator handlu niewolnikami, zaatakuje Cię natychmiast po zauważeniu. |
Kapitan Rerdes | Brynnlaw, Dom Uciech, Komnata Galveny (AR1613) (7) |
Dowódca straży Lady Galveny, może pojawić się także w Piwnicy Domu Uciech (AR1608), jeśli znajdujący się tam strażnicy podniosą alarm. W jednym miejscu jego nazwisko zapisane jest Rerders |
Kapitan Samand | Saradush, koszary samoobrony (AR5015) (7) |
Dowódca lokalnej samoobrony, prowadzi dochodzenie w sprawie zdrady w obrębie murów, można mu w nim pomóc. |
Karczmarz Vincenzo | Wzgórza Umar, Oberża Umar (AR1105), 5 |
Oberżysta w miejscowej gospodzie, dnie spędza na wykłócaniu się z posługaczem i próbie kolportażu miejscowego bestselleru zapewne własnego autorstwa - Dziennik projektu Wiedźma Umar (w oryg. Umar Witch Project Journal). |
Karenina | Dzielnica mostów, Pod Pięcioma Dzbanami, teatr (AR0523) |
Aktorka, bierze udział w przedstawieniu, jeśli przejęliśmy teatr po Raelis. |
Karthiz al-Hezzar | Północny Las (AR6400), 2 |
Kupiec, którego ratujesz przed napaścią, ma oprócz Kuflowego Drzewa w Saradush (oczywiście do czasu) najlepszy asortyment w dodatku. |
Karun Czarny | Saradush, Pałac Gromnira, piętro (AR5002) (1) |
- |
Członek nieukończonej 'drużyny' poszukiwaczy przygód, którą mieliśmy napotkać w Troni Bhaala. W jej skład mieli wchodzić: Delga Deepdelver, Helena Jasnoręka, Long Po, Eler Had, Karun Czarny i Berena Elkan. Co ciekawe, ostatnia trójka została finalnie zaadaptowana jako strażnicy Gromnira (jednak z innymi *.cre). |
Kayardi | Slumsy, Kula Sfer (AR0411), 7 |
Mistrz przywołań, jeden z krwiożerczych niziołków z Kuli Sfer - do eksterminacji. |
Keldorn | Kanały pod Dzielnicą Świątyń (AR0701), 7 |
|
Dzielnica Świątyń, Zakon Promiennego Serca (AR0903) (6) |
Bohater przyłączalny, pojawia się tu, jeśli odmówiłeś przyłączenia go w Kanałach. |
|
Kerstia |
Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406), 16 |
Jedna z propozycji Madame Nin dla samotnych panów, tych mniejszego kalibru; pojawia się po rozmowie ze stręczycielką. Jeśli wynajmiesz ją na noc i dowiesz się o jej niewolniczym statusie, po przejęciu gospody przez Hendaka dowiesz się, że ten zaoferował jej posadę w Miedzianym Diademie. |
Ketrick | Dzielnica mostów, Pod Pięcioma Dzbanami, teatr (AR0523) |
Jeden z aktorów biorących udział w turmijskiej sztuce. Jest zaniepokojony klątwą, która rzekomo wisi nad Zgubą Czarodzieja, jest przeciwny nawet używaniu tej nazwy. Prosi nas o zrobienie porządku ze zmianami w sztuce nieustannie wprowadzanymi przez Zarena. |
Ketta | Dzielnica Świątyń, Strzeżony Budynek, parter (AR0906) (7) |
Złodziejka, wita Cię wraz z Sionem; jeśli dobrowolnie nie opuścisz tego miejsca wezwie strażników. |
Dzielnica Świątyń, Strzeżony Budynek, I piętro (AR0907) (7) |
Jedna spośród gospodarzy tego miejsca, zaatakuje, gdy tylko Cię zobaczy. |
|
Khalid | Lochy Irenicusa, poziom II (AR0603) |
Martwy mąż Jaheiry, na jego widok starka zwykła się rozklejać, jak chińskie trampki;) |
Candlekeep (Sen) (AR0011) |
Jeden z bohaterów pierwszego snu o Candlekeep. |
|
Las Mira - Świątynia (AR5202), 1 |
Przyzwana przez władcę upiorów imaginacja męża Jaheiry, jeśli ta romansuje z protagonistą - obciąża ją winą za jego śmierć i zarzuca brak miłości. |
|
Khelben | Miasto Sahuaginów (AR2300), 4 |
Jedna z "zagadkowych" postaci chochlików - prezentacja jednego z magów wszech czasów - Khelbena "Czarnokija" Arunsuna; należy oddać mu (włożyć do skrzyni za nim) Laskę, w zamian otrzymasz Wisior (z wizerunkiem miecza) - dla Alustriel Srebrnorękiej. |
Khellor Ahmson | Nieokreślona lokacja |
Jeden z żołnierzy Roenalla, pojawia się po aresztowaniu Nalii. Wyjawia nam informację o skorumpowaniu Isaei oraz wskazuje, jak można tę korupcję ujawnić. Dostarczenie dowodów przełożonemu Isaei skutkuje wszczęciem śledztwa i uwolnieniem Nalii (zadanie Nalii). |
Khollynnus Paac | Nieokreślona lokacja |
Mistrzyni przywołań, wchodzi w skład ostatniego patrolu Zakapturzonych Czarodziei, którzy pojawiają się, jeśli używamy magii w mieście bez zezwolenia (patrz: magia w mieście). |
Slumsy, Kula Sfer (AR0411) |
Pojawia się, gdy zapłacisz Ribaldowi za pomoc w zadaniu z mieszkańcami Kuli, i odsyła rycerzy solamnijskich do ich macierzystej sfery. |
|
Kich | Targowo (AR2000), nieopodal cmentarza |
|
Kindail | - |
Iluzjonista, miał się pojawiać wraz z Thraxisem Gallem, nieumarłym magiem identycznej specjalizacji. Prawdopodobnie obaj mieli być powiązani z nieukończonym zadaniem Aerie. |
Kirinaldo | Dzielnica mostów, Pod Pięcioma Dzbanami, teatr (AR0510) (6) |
Członek trupy Raelis Shai, gra w przedstawieniu, które masz okazję obejrzeć schodząc do piwnic Pięciu Dzbanów; spotkasz go również, gdy udasz się na ratunek aktorom uwięzionym w Więzieniu Sfer. |
Kiser Jhaeri | Saradush, Koszary samoobrony, (AR5015) (7), Dom Kisera, parter (AR5008) (8) |
Saradushański zdrajca, nieomal schwytany na gorącym uczynku wrobił w to niewinną osobę, możesz go zdemaskować lub wykonać jego zlecenie. |
Saradush, Dom Kisera, piwnica (AR5014) (9) |
Pojawia się, gdy wkroczysz do piwnicy jego domu przywiedziony czarem Errarda. |
|
Kitthix | Przyzywany za pomocą Figurki czarnego pająka |
Pająk, przywołaniec z figurki, którą można było zdobyć u Pai'Ny (więcej). |
Klara | Brynnlaw. Dom Uciech, lochy (AR1610) (7) |
Żona Sanika, pracownica Lady Galveny, która próbowała przedwcześnie rozwiązać umowę o pracę, uratowanie jej przed śmiercią i uwolnienie z rąk stręczycielki stanowi jedno z zadań w Mieście Piratów. |
Konster | Wzgórza Wichrowych Włóczni, leże Firkraaga (AR1203) |
Mag - mistrz przywołań, podwładny Firkraaga (który nazywa go Consterem), stanowiący przeszkodę w uratowaniu dziecka Garrena. |
Korgan | Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406), 3 |
|
Kornel | Dzielnica Rządowa, Budynek Rady Sześciu (AR1002) (6) |
Człowiek Zakapturzonych Czarodziejów w atkatlańskich władzach, trudni się sprzedażą licencji na używanie magii w Athkatli - pozwolenie kosztuje 5000 sztuk złota (o ile Twoja reputacja jest wyższa niż 3). Przez wszystkich nazywany jest Corneilem. |
Koshi | Dzielnica Świątyń, Strzeżony Budynek, I piętro (AR0907) (7) |
Wojownik, jeden spośród gospodarzy tego miejsca, zaatakuje, gdy tylko Cię zobaczy. |
Kowal Kerrick | Amkethran, Kuźnia Kerricka (AR5502) (6) |
Właściciel kuźni, wynalazca - jak można wywnioskować z rekwizytów w jego miejscu pracy, może Ci pomóc w rozwiązaniu zagadki pantalonów (link); 5 PD (+ spadek reputacji) |
Kretor | Doki, gildia CHARNAME, parter (AR0322) (5 |
Szef grupy kieszonkowców, pojawia się, gdy obejmiesz gildię Mae'Vara. |
Krin | Doki, Gildia Złodziei Cienia, piwnice (AR0307) |
|
Krolus | Wzgórza Umar (AR1100) |
Paladyn Zakonu Promiennego Serca, prowadzi nas na audiencję z Baronem Metrichem (drugie zadanie w twierdzy paladyna), jednocześnie uprzedza, by nie słuchać bełkotu wieśniaków. |
Król Ixilthetocal | Miasto Sahuaginów (AR2300), 1 |
Oszalały władca sahuaginów, zleci Ci zabicie przywódcy buntowników, księcia Villynaty'ego. |
Kruin | Nieokreślona lokacja, r. VI |
Pojawia się, jeśli posiadasz święty artefakt githów - ostrze srebrnego miecza (od Saemona Havariana), domaga się jego zwrotu. Przy jego (jej? mimo, że jest kobietą, wypowiada się w rodzaju męskim) zwłokach znajdziemy rękojeść, z którą możemy udać się do Cromwella. |
Książę Eltan | Sfera Kieszeniowa (AR4500), 1 |
Pojawia się jako jeden z głównych przeciwników (obok Ellesime i Arana Linvaila) podczas pierwszej próby w przypadku gdy główny bohater ma charakter zły, a poziom trudności nie jest ustawiony na najłatwiejszy. |
Książę Villynaty | Miasto Sahuaginów (AR2300), 10 |
Przywódca buntowników; stanowi przedmiot zlecenia tamtejszego króla, choć i on ma dla Ciebie zlecenie. Gdy oszukasz króla dając fałszywe serce - atakuje władcę w asyście Buntowników. |
Księgarz Łazarz | Saradush, Archiwum Wiedzy Tajemnej (AR5011) (3) |
Zleca odzyskanie księgi zaklęć; po jej otrzymaniu okazuje się być najlepszym sprzedawcą zwojów w grze. |
Amkethran, Kuźnia Kerricka (AR5502) (6) |
Kontynuuje paranie się swoim zajęciem; j.w. |
|
Księgowy Galump | Promenada Waukeen (AR0700), 11 |
|
Kucharz Olma | Warownia d'Arnise, parter (AR1306), kuchnia |
Krząta się po kuchni, twoja kucharz a własciwie kucharka, pozostaje mieć nadzieję, że gotuje lepiej niż się wysławia. |
Kwerosława | Targowo (AR2000), 15 |
Żona Mastava; wróżka, której seans będzie miał w Twoim przypadku dość niecodzienny, choć nie dramatyczny, przebieg; innym (choć nie wszystkim będzie łaskawa guślić) bezbłędnie wywróży przyszłość. |
Kyland Lind | Gaj Druidów (AR1900), 4 |
|
Kylie Jansen | Slumsy (AR0400), przed Domem Jansena (4) |
Trudniąca się handlem rzepą krewna Jana o dość niejednoznacznym stopniu pokrewieństwia (na ogół występuje jako kuzynka, choć gdy masz gnoma w drużynie, w jednym ze zdań mówi o wujku Janie), odsyła Cię do niego, a jeśli masz go w drużynie da mu (niestety bez odpowiedniego przedmiotu - widać pożarł na miejscu) rzepę. |