Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Bohaterowie niezalezni - L

by L`f


Imię Miejsce Charakterystyka
Lady Beth

Promenada Waukeen (AR0700)

Szlachcianka, świadek potyczki Zakapturzonych z Irenicusem i porwania Imoen. Można jej zadać kilka pytań na temat miasta i wojny gildii.

Lady Delsja Caan

Warownia d'Arnise, I piętro (AR1303), 4

Ciocia Nalii, koszmarnie irytująca osoba o niezwykle wyniosłym usposobieniu.

Lady Diana

Dzielnica Mostów (AR0500)

Ukochana Lorda Feverona (a. Feverana), nieprzychylnie nastawiona wobec naszej obecności.

Lady Elgea

Dzielnica Mostów, kryjówka porywaczy (AR0508) (14)

Uwięziona szlachcianka, związana z zadaniem z porywaczami, którzy pogrzebali żywcem Tirdira.

Lady Irlana

Dzielnica Świątyń (AR0900), 9

Paladynka Zakonu Promiennego Serca, obiekt westchnień Garricka. Odrzuca nieporadne zaloty barda, by następnie zakochać się w jego gnomim suflerze - Cyrando.

Lady Jysstev

Dzielnica Rządowa, posiadłość Jysstevów (AR1006) (9)

Małżonka Qara Jyssteva. Związana z osobistym zadaniem Jana Jansena, aranżuje nasze spotkanie z Ukrytym.

Lady Lasalla

Promenada Waukeen, gospoda Mithrest (AR0704) (3)

Klientka gospody, ofiara miłosnego podboju hrabiego Clayana usiłująca dodać mu deszczówki do wina.

Lady Lilit Lurraxol

Targowo, posiadłość Logana Copritha (AR2007) (7)

Po rozwiązaniu problemów dżinów oraz zwierząt atakujących miasto, uczestniczy w zorganizowanej na naszą cześć. Przedstawia się jako głowa szlacheckiej rodziny, która dawno temu założyła Targowo, prosi o spotkanie w swojej posiadłości.

Targowo, posiadłość Lurraxolów (AR2012) (7)

Spadkobierczyni Lurraxolów, jednego z walczących rodów w Targowie, zwana także w dialogach Lilith. Zleca nam przyniesienie Opończy Waukeen, co ma potwierdzić, że to jej przodkowie założyli Targowo.

Lady Maria

Dzielnica Rządowa, posiadłość Firecama (AR1003) (6)

Żona Keldorna Firecama, wiąże się z nią osobiste zadanie starego paladyna.

Lady Merana

Targowo, pub Vyatriego (AR2010) (10)

Klientka pubu. Niezwykle wytrwała - umówiła się na randkę w barze i całymi dniami wyczekuje w gospodzie gościa, który zapewne puścił ją w trąbę.

Lady Ofal

Promenada Waukeen (AR0700)

Szlachcianka biesiadująca przy stołach z mięsem, przy próbie rozmowy odsyła nas do męża - Lorda Ofala.

Lady Tandolan z Um

Dzielnica Cmentarna (AR0800)

Członkini orszaku pogrzebowego lorda d'Arnise. Prowadzi krótką rozmowę z Nalią.

Lady Yuth

Promenada Waukeen, Targ Przygód (AR0702) (4)

Handlarka w sklepie Ribalda, sprzedaje zwoje i ostrzega przed Zakapturzonymi Czarodziejami.

Laen Torg

Dzielnica Rządowa, posiadłość Vulovów (AR1007) (4)

Gwardzista Armagarana Vulovy, którego zabójstwo zleca nam Bodhi. Będzie zaciekle bronił swego pracodawcy...

Lagole Gon

Dzielnica rządowa, posiadłość Derilów (AR1004), 8

Pojawia się po rozmowie Cernda z Derilem, lecz nie atakuje. Po śmierci Derila, oddaje w nasze ręce dziecko Cernda (zadanie Cernda).

Lanfear

Lasy Tethyru (AR2600), 2

Łakowilczyca działająca w spółce z Safaną. Jest związana z zadaniem Corana - kocha go i za wszelką cenę chce zdobyć jego względy, tylko nieco topornie się za to zabiera.

Lania

Dzielnica Świątyń (AR0900)

Córka Mirandy, a zarazem jej oręż w szaleńczej walce o alimenty.

Lanka

Wzgórza Umar, Oberża Umar (AR1105) (5

Popleczniczka Barona Metricha związana z zadaniem paladyna dla Zakonu Promiennego Serca - rezygnuje ze współpracy ze szlachcicem, gdy poznaje jego prawdziwy charakter.

Largo

Promenada Waukeen, gospoda Mithrest (AR0704) (3)

Dorobkiewicz, który ostrzega nas przed klientelą owego przybytku.

Larz

Twierdza maga - Kula Sfer (AR0411)

Adept magii. Jeśli główna postać jest magiem, będzie to jeden z podległych nam czeladników w Kuli.

Lashar’ra

Enklawa Sendai, Południowe Tunele (AR6103)

Pajęczyca, ulubienica Sendai. Uwaga na szczękoczułki!

Lassal

Dzielnica Cmentarna, Niższe Grobowce (AR0801)

Wampir, jeden z podwładnych Bodhi i zabójca Mook, kiedy pracujemy dla Arana.

Lastin

Warownia d'Arnise, parter (AR1306)

Gwardzista w Twierdzy, jeśli jesteśmy jej właścicielem. Został przyłapany na kradzieży przez kapitana Cernicka.

Lathan

Doki, Gildia CHARNAME, parter (AR0322) (5)

Złodziej w gildii Mae'vara, jeśli otrzymaliśmy ją od Renala na własność. Jest odpowiedzialny za informowanie nas o sprawach w gildii wymagających naszej uwagi.

Lavok

Kula Sfer, kajuta nawigatora (AR0410) (13)

Przodek Valygara, z którym wiąże się zadanie z Kulą Sfer, będące także osobistym zadaniem Valygara.

Layene

Dzielnica Mostów, Spaczone Runy (AR1008) (11)

Czarodziejka sprzymierzona z Shangalarem, która bynajmniej nie powita nas serdecznym uściskiem. Do piachu ją, podobnie jak resztę bandy.

Lea’liyl

Kula Sfer, Otchłań (AR0414)

Potężny Tanar'ri, w walce z którym możemy zdobyć jedno z serc potrzebnych do ponownego uruchonienia Kuli.

Legdoril

Wzgórza Wichrowych Włóczni, Podziemia świątyni (AR1202), 9

Krasnoludzki kapłan, jeden z popleczników Samii, pojawiających się po jej zdemaskowaniu lub (jeśli z nią "współpracujemy") po zdobyciu skarbu Króla Strohma III.

Lehtinan

Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406), 11

Właściciel Diademu organizujący w swej gospodzie nielegalne walki niewolników. Jeśli jesteśmy naprawdę źli, możemy wykonać dla niego pewne zadanie...

Leila

Amkethran, Tawerna Zefir (AR5501) (2

Dziewka z gospody w Amkethran. Ma serdecznie dość najemników Baltazara.

Lennah

Nieokreślona lokacja

Magiczka z bandy Dermina Courtierdale, który odnajduje naszą drużynę, by wymierzyć Jaheirze sprawiedliwość. Niezbyt przyjaźnie nastawiona (zadanie Jaheiry).

Leona

Dzielnica Rządowa, posiadłość Firecamów (AR1003) (6)

Starsza córka Keldorna, obwinia ojca za sytuację wynikłą w rodzinie Firecamów.

Ler

Promenada Waukeen (AR0700)

Mieszczanin z Athkatli, świadek walki Irenicusa z Zakapturzonymi Czarodziejami na Promenadzie. Można mu zadać pytania odnośnie miasta.

Lesaonar

Ust Natha, tawerna (AR2202) (5)

Butny drow wojownik walczący na arenie w tawernie, możemy wyzwać go na pojedynek. Jeśli zwyciężymy, zdobędziemy jego miecz - Ostrze Spiekoty.

Lette

Wzgórza Umar, Oberża Umar (AR1105) (5

Asystent Lanki, popleczniczki barona Metricha. Związany z zadaniem, którego możemy się podjąć, jeśli główna postać jest paladynem Zakonu Promiennego Serca.

Levin Rayn

-

Pierwotnie miał to być zapewne jeden z paladynów pomagających nam w zniszczeniu gildii Bodhi, jednak nie pojawia się on w finalnej wersji gry.

Liaison

Ust Natha (AR2200), w pobliżu 7

Drowka, przebywa na platformie niedaleko tawerny. Prosi by jej nie przeszkadzać. Nazywana jest również Liason.

Lin

Doki, Gildia Mae'vara, piwnica (AR0301) (5)

Brat cioteczny Mae'vara, torturowany przezeń za podkradanie bogactw z kufrów gildii.

Lisa

Targowo (AR2000)

Dziewczynka osierocona przez dzikie zwierzęta atakujące Targowo, czeka na kapłana, który zabierze ją do sierocińca. Możemy jej podarować dziesięć sztuk złota jako wsparcie w ponurej przyszłości.

Lissa

Slumsy, domu Jansenów, piętro (AR0403)

Dawna ukochana Jana związana z osobistym zadaniem gnoma. Szuka w domu Jansenów azylu dla siebie i swej chorej córki, Jaelli.

Lisz Deril

-

Niedoróbka z questu Cernda - liszowata postać Derila miała pojawiać się trzy dni po pokojowym odzyskaniu Ashdale'a od szlachcica, jednak nic takiego nie ma miejsca w ostatecznej wersji gry.

Lisz Kangaxx

Doki, krypta Kangaxxa (AR0331) (11)

Gdy wykonamy misję ze skompletowaniem lisza, będzie to pierwsza forma Kangaxxa, z którą przyjdzie nam walczyć. Miłe preludium do jednej z najsławniejszych potyczek w grze.

Llarsh

Dzielnica Rządowa, budynek Rady Sześciu (AR1002) (3)

Herold Athkatli. Wyjątkowo butny, ale może udzielić nam cennych informacji, które z pewnością przydadzą się w poszukiwaniach Valygara.

Llylla

Wzgórza Wichrowych Włóczni (AR1200), 3

Łania wezwana przez królową driad, Vaelasę, nazywana przez nią Llyną. Pełni rolę przewodniczki dla uwolnionych driad-niewolnic z lochów Irenicusa.

Llynis

Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406), 15

Krasnolud-złodziej nawiedzany przez ducha podczas snu. W zadaniu, które wykonujemy dla ducha Wellyna, dowiadujemy się, że to Llynis zamordował małego niziołka, który obecnie przychodzi do niego w eteralnej postaci.

Lord Havrelock

Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (A0406)

Przymierza się do skorzystania z usług Virah – jednej z kurtyzan Madame Nin. Oznaczony jako „Napotkana Osoba”, rozpoznaje go Yoshimo (Sądzę, że już gdzieś pana widziałem... razem z szacowną małżonką, jak mniemam...).

Long Po

-

Jest to najprawdopodobniej członek sześcioosobowej drużyny poszukiwaczy przygód, którą moglibyśmy spotkać w Tronie Bhaala. Poza Longiem w jej skład wchodziliby: Eler Had, Berena Elkan, Karun Czarny, Delga Deepdelver i Helena Jasnoręka. Zapewne projekt spotkania ostatecznie zarzucono, Elera, Berenę i Karuna adaptując na sprzymierzeńców Gromnira, a Delgę, Helenę i Longa umieszczając wśród innych zasobów niewykorzystanych w finalnej wersji dodatku.

Lonk Rozumny

Czarowięzy, parter (AR1515)

Dozorca w Przytułku. Pilnuje, by kuracjusze się nie pozabijali, a co grzeczniejszym rozdaje ciastka.

Czarowięzy, parter (AR1515), 10, po przejściu lochów

Jeśli mamy wystarczająco wysoki współczynnik reakcji, możemy go nakłonić do wypuszczenia więźniów, którzy zaatakują Irenicusa. Jeśli próba przekonania Lonka nam się nie powiedzie, będziemy zmuszeni do walki z nim.

Lord Farthington Roenall

Dzielnica cmentarna (AR0800), 13

Ojciec Isaeai Roenalla. Uczestniczy w pogrzebie lorda d'Arnise, składa kondolencje Nalii (zadanie Nalii).

Lord Feveran

Dzielnica Mostów (AR0500)

Wyniosły arystokrata przyuczany przez ukochaną dobrych manier wobec pospólstwa. Może posiadać w kieszeniach cenne przedmioty...

Lord Igen Tombelthen

Ruiny Świątyni (AR1400)

Twardogłowy szlachcic, który podczas poszukiwań mithrilu rujnuje środowisko naturalne. Wiąże się z nim I zadanie dla łowcy-strażnika z Imnesvale zlecone przez ducha lasu - Mairyn.

Lord Jierdan

Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406), 5

Wpływowy człowiek oferujący nam bardzo wysoką sumę za pozbycie się ogrów na Wzgórzach Wichrowych Włóczni. Zadanie szybko okazuje się znacznie bardziej zawiłe, niż wskazywałyby na to pozory...

Lord Ketlaar Argrim

Dzielnica Rządowa, budynek Rady Sześciu (AR1002) (3)

Jeden z butnych zarozumialców, których możemy spotkać w tym budynku. Nie mówi o niczym szczególnym i zdaje się nie pełnić żadnej istotnej roli...

Bramy miasta, Pod Krzywym Żurawiem, piętro (AR0022) (5)

...dopóki nie jesteśmy magami i nie obejmiemy Kuli Sfer w posiadanie. Lord okazuje się nienawidzącym magii fanatykiem i nasyła na nas i Teosa zabójców. Aby ukończyć zadanie, musimy podążyć do jego kryjówki w gospodzie i tam go zabić lub uwięzić za pomocą specjalnego runu.

Lord Khellon Menold

Targowo (AR2000)

Podły arystokrata pragnący wygryźć Lorda Logana z jego stanowiska, w dodatku mający na pieńku z Gajem druidów. Jeśli mamy zły charakter, objaśnia nam alternatywny - i nikczemny! - sposób rozprawienia się z druidami.

Lord Milsire Donderbeg

Dzielnica Cmentarna (AR0800)

Gość przybyły na pogrzeb Lorda d'Arnise. Miły i rozsądny szlachcic, nawiązuje krótką rozmowę z Nalią, o ile posiadamy ją w drużynie.

Lord Ofal

Promenada Waukeen (AR0700)

Szlachcic-biesiadnik. Jeśli zrobimy na nim odpowiednio dobre wrażenie, zacznie spekulować z żoną na temat naszego pochodzenia, zastanawiając się, czy to z nami miał się spotkać. Finalnie jednak odrzuca nasze towarzystwo.

Lord Roenall

Warownia d'Arnise, parter (AR1306)

Pan związany z jednym z zadań w Twierdzy d'Arnise, jeśli jesteśmy jej właścicielem. Twierdzi, że twierdza należy się jemu. Jeśli zaś go pogonimy, odgraża się na odchodnym, że powróci z własną armią...

Warownia d'Arnise, dziedziniec (AR1304)

...i tak też czyni - o ile 'armią' można nazwać całych sześciu wojaków, których ze sobą szlachcina przytargał. Ale skoro chciał bitwy, niech ma - zabić drania.

Lord Skarmaen Alibakkar

Targowo, posiadłość Logana Copritha (AR2007) (7)

Po rozwiązaniu problemów dżinów oraz zwierząt atakujących miasto, uczestniczy w zorganizowanej na naszą cześć. Zagaduje zaraz po Lady Lilit, którą nazywa harpią i kłamliwą wiedźmą, po czym oznajmia, że to jego rodzina założyła Targowo. Prosi nas o spotkanie, jak łatwo się domyślić - w tej samej sprawie.

Targowo, posiadłość Alibakkarów (AR2012) (8)

Odwieczny wróg Lurraxolów, pewny, iż to Alibakkarowie założyli Targowo. Zleca nam to samo, co Lady Lurraxol - przyniesienie Opończy Waukeen, za pomocą której dowiedzie swoich racji.

Lord Sterk

Dzielnica Mostów, gospoda Pięć Dzbanów (AR0509) (6)

Nadęty klient gospody. Cierpi na uporczywy katar - prawie każdą swoją wypowiedź zaczyna od pociągnięcia nosem.

Loren

Targowo (AR2000), 11

Chłopiec związany jest z drugim zadaniem twierdzy druida. Jest on opętany przez moce Chaosu, z którymi należy się rozprawić.

Lucetia

Doki (AR0300), 14

Zaklęta w ptaka harfiarka-zabójczyni o poetyckim zacięciu, której ofiarą pada Xzar. Biedny nekromanta - zakładając mylnie, że w ptaka zaklęty jest Montaron - sam przywraca do ludzkiej postaci swą nemezis.

Lucy

Promenada Waukeen, Targ Przygód (AR0702) (4)

Młodziutka wiwerna, zapewne maskotka sklepu Ribalda. Próby nawiązania z nią kontaktu są bezskuteczne - Lucy uparcie nas ignoruje.

Lunisia

Dzielnica Mostów, Teatr (AR0510)

Pochodząca z Sigil aktorka-diabelstwo podróżująca z trupą Raelis Shai i przyjaciółka Haer'dalisa.