Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Bohaterowie niezalezni - S

by L`f & Archerito


Imię Miejsce Charakterystyka
Saadat

Gaj Druidów, chata Adrathy (AR1902), 5,

Rakshasa, jeden z pomagierów poszukiwanej przez dżinów z Targowa rakshasy Ihtafeer, która ukrywa się w gaju pod postacią znachorki Adrathy.

Saemon Havarian

Dzielnica mostów (AR0500)

Kapitan statku z którym możemy wyruszyć na wyprawę w kierunku Czarowięzów, gdy tylko wypełnimy wszystkie zadania dla Złodziei Cienia lub Gildii Bodhi. Podczas rejsu wykazuje się nie lada sprytem w unikaniu pirackich okrętów.

Brynnlaw (AR1600)

Jeśli pracowaliśmy dla Złodziei Cienia, okaże się szują i wystawi nas na pastwę sług Bodhi.

Czarowięzy, piwnice (AR1516), 2

Podpowiada, że do pokonania Irenicusa można wykorzystać armię pacjentów Przytułku, wystarczy zwrócić im wolność, by zwrócić przeciw niemu ich gniew i frustrację.

Czarowięzy, (AR1515)

Wyraża swoje obawy co do planów Irenicusa o których wie z jego dziennika oraz podsłuchanych rozmów z Bodhi, mianowicie Irenicus zmierza w kierunku elfiego miasta w lasach Tethyru - Suldanessellaru. Poinformuje nas o portalu, który może prowadzić wprost do pieczar Podmroku, zaoferuje również zwiezienie nas do Lasów Tethyru na jego statku, jeśli przyjmiemy ofertę teleportuje nas do Brynnlaw...

Brynnlaw, Pod Wulgarną Małpą (AR1602) (6)

... niestety sprawa się skomplikuje, gdyż okaże się, że Herszt Piratów zatopił statek Saemona. Cóż, musimy postarać się o jakiś nowy, taki jak na przykład statek Desharika. Po wszystkim, na zapieczętowanie naszej przyjaźni, czy tego chcemy czy nie, ofiaruje nam Srebrną Klingę, którą miał wcześniej Irenicus.

Statek (AR1607)

Podczas rejsu statek zostanie zaatakowany przez bandę Githów poszukujących swej relikwii, którą tak się składa, że posiadamy... my!? Koniec końców, Saemon jak to ma w zwyczaju, ulotni się, a my skończymy głęboko pod wodą, w Mieście Grot.

Amkethran (AR5500), 3

Po dłuższym rozstaniu znów trafiamy na naszego przyjaciela. Tym razem został przyłapany przez dwójkę najemników na kradzieży, zaiste ucieszy się na nasz widok i zwali na nas winę, po czym sam ucieknie teleportem. Pojawi się nawet jeśli wcześniej zabiliśmy go w Cieniach Amn.

Amkethran, Jaskinia Przemytników (AR5504) (10)

Saemon wspaniałomyślnie nie chowa do nas urazy za wszystkie nieszczęścia jakie na niego spadły. Oferuje nam pomoc w dostaniu się do klasztoru - ma na pieńku z Baltazarem, poza tym chce nam wynagrodzić dawne krzywdy.

Saerk Farrahd

Dzielnica mostów, Posiadłość Saerka Farrahda, piętro (AR0505) (7)

Majętny kupiec, odwieczny wróg Cora Delryna. Podejrzewany o zlecenie zabójstwa Moiry, siostry Anomena. Jeśli wykonujemy zadanie Anomena, możemy pójść razem z giermkiem do posiadłości Saerka, by wymierzyć mu sprawiedliwość.

Safana

Lasy Tethyru (AR2600), 2

Znana z pierwszej części złodziejka o uwodzicielskim głosie. Ukochana Corana, która (jak twierdzi elf) została porwana przez łakowilki. Jak się jednak okazuje, całe to porwanie to mistyfikacja zorganizowana przez Safanę i szefową łakowilków - Lanfear, za sprawą której Safana ginie.

Saladrex

Twierdza Strażnika, poziom IV, leże Saladrexa (AR3018)

Czerwony smok, jak większość stworzeń na tym poziomie został przyzwany przez Carstona. Nie zamierza stąd jednak wiać - od przyzwanych stworzeń nagromadził już spory kopczyk skarbów i nie musi obawiać się, że go ktoś okradnie. Ma przy sobie Kij Tarana +4.

Salahee

Targowo, jeden z namiotów (AR2016)

Wraz ze swoim mężem Raafee zajmuje się przewozem towarów karawanami. Skutecznie uniemożliwiają to przybyli do miasta dżinowie, po rozwiązaniu tej kwestii oboje wykazują dozgonną wdzięczność.

Salia

Nieokreślona lokacja, po zmroku

Wampir, uczestniczy w losowym spotkaniu w którym dwójka Złodziei Cienia chce przejść na stronę konkurencyjnej gildii.

Dzielnica Cmentarna, Niższe grobowce (r. VI) (AR0808), 4, 3

Jedna z młodych przedstawicieli rasy krwiopijczej. Po zabiciu jej i innych wampirów i przebiciu ich kołkiem, otworzy się przejście do krypty Bodhi.

Salvanas di Riyos

Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406), 6

Bard-kobieciarz, zdobywca niewieścich serc znany w całym Faerunie ze swojego obeznania w sztukach miłości. Mocny jest jednak tylko w gębie - wszystkie przedstawicielki płci pięknej dają mu nieźle popalić.

Samar

Dzielnica Cmentarna, Niższe grobowce, kokon Pai’Ny (AR0804) (4

Jedna z ofiar Pai'Ny. Po wejściu do kokonu szybko zmienia się w pająka.

Samia

Wzgórza Wichrowych Włóczni, Podziemia świątyni (AR1202), 9

Kobieta przedstawiająca się jako uczestniczka ekspedycji mającej znaleźć starożytne kroniki ukryte w grobowcu. Gdy tylko rozwiążemy zagadkę i przedostaniemy się do grobu, okaże się, że Samia wcale nie jest tym, za kogo się podaje...

Samolub

Piekło, próba pychy (AR2904) 4)

Demon, porywa jednego z naszych towarzysz (lub sprowadza przypadkową postać), po czym wyznacza dwie drogi zdobycia łzy Bhaala, przy wyborze jednej z nich nasz kompan ginie, ale nie obrywa się naszym statom.

Samuel Grzmotobek

Dzielnica Mostów, Pod Pięcioma Dzbanami (AR0509) (6)

Właściciel oberży Pod Pięcioma Dzbanami, niezwykle przyjacielski i uprzejmy niziołek. Przez niekonsekwencję tłumaczy Mazzy nazywa go Gromobekaczem.

Sanasha

Doki, dom Prebeka (AR0407) (10)

Rozprawienie się ze stworzeniami przyzywanymi przez nią i Prebeka zleca nam Rylock. Oboje są uczniami Xzara i myślą, że ich mistrz wysłał nas, by poddać ich próbie.

Sanik

Brynnlaw, Pod Wulgarną Małpą (AR1602) (6

Mąż Klary. Planuje jak najszybsze wybycie z Brynnlaw, gdyż zadarł z tutejszą mistrzynią gildii kurtyzan - Galveną, która to oskarżyła go o kradzież. Niestety nie pomoże nam w dostaniu się do przytułku, gdyż zostaje zamordowany przez wysłannika Lady G.

Sansuki

Nieokreślona lokacja, po zmroku

Złodziej cienia uciekający przed wampirami, możemy mu pomóc zabijając je bądź zostawić na pastwę losu (p. walki między gildiami)

Sarevok

Piekło (AR2905), 6

(jako Upiór Sarevoka) Posiada jedną z łez Bhaala. Podsyca nasz gniew przywodząc na myśl śmierć Goriona oraz rzucając parę niepochlebnych słów, prowokuje nas w ten sposób do zamiany w zabójcę.

Sfera Kieszeniowa (AR4500)

Nasz ex-brat. Możemy, a w zasadzie musimy przywrócić go do życia oddając mu cząstkę duszy swojej lub Imoen. Otwiera pierwszą komnatę próby. Jedyny bohater przyłączalny w Tronie Bhaala.

Sassar

Dzielnica Świątyń, Kult Niewidzącego Oka (AR0202), 6

Były kapłan Niewidzącego Oka, który po odkryciu głębi zła, porzucił tę sektę i dołączył do innych wyrzutków. Ostrzega o destrukcyjnej mocy różdżki szczelinowej, prosi o złożenie artefaktu i zabicie Obserwatora.

Semaj

Sfera Kieszeniowa, próba II (AR4500), 2

Jeden z popleczników Sarevoka podczas finałowego starcia w części pierwszej. Jest jednym z przeciwników podczas drugiej próby Bhaala.

Sendai

Enklawa Sendai (AR6108)

Drowka, jedno z dzieci Bhaala, wchodzi w skład Piątki. Prawdziwa Sendai jest kapłanem/magiem (20/20) jednak aby ją pokonać będziemy musieli zmierzyć się z jej kilkoma kopiami różnych profesji.

Senior Armagaran Vulova

Dzielnica Rządowa, posiadłość Vulovów (AR1007), 4

Głowa rodu Vulovów, na którą Bodhi daje nam zlecenie. Musimy zabić Armagarana, aby mieć pretekst do rzucenia podejrzeń na Gildię Złodziei Cienia - jeśli puścimy go wolno, Bodhi zorientuje się, że ją oszukaliśmy.

Sethle

Dzielnica Cmentarna (AR0800), 8

Grabarz, powiązany z zadaniem pogrzebanego żywcem Tirdira, przyparty do muru zdradza nam kto zapłacił mu za nie zwracanie uwagi na odbywające się na cmentarzu grzebanie ludzi żywcem.

Shamus

Wzgórza Umar (AR1100)

Paladyn, którego mamy za zadanie wspomóc w walce przeciwko potworom z Wzgórz Umar. Wiąże się on z pierwszym zadaniem z twierdzy paladyna.

Shangalar

Dzielnica Mostów, Spaczone Runy (AR1008) (11)

Potężny lisz, 28-poziomowy mistrz przywołań. Mimo tłumaczeń, że trafiliśmy do jego komnaty przez przypadek, nie pozwala nam odejść a atakuje nas z czwórką pomocników.

Shank

Dzielnica mostów (AR0500)

Typ o znajomo brzmiącym imieniu, pojedynkuje się z Carbosem o względy Bułeczki - z marnym skutkiem.

Sharik Nefal

-

Przywódca bliżej nieokreślonej grupy bandytów z Tronu Bhaala, spotkanie z nim nie zostało ukończone ani umieszczone w ostatecznej wersji dodatku. Wiadomo jedynie, że w skład jego bandy wchodziły orki i orogi.

Shvanana

Dzielnica mostów, Pod Pięcioma Dzbanami, teatr (AR0523)

Turmijska kapłanka z Alaghon, ma ona moc tymczasowego zdjęcia klątwy ze sztuki, której wystawienie przygotowujecie. Dyrektor teatru uważa jej rytuały za szarlatanerię, ale aktorzy bardzo przejmują się tą kwestią.

Shyressa

Dzielnica Mostów, Spaczone Runy (AR1008) (11)

Wampirzyca (choć, nie wiedzieć czemu, ma ustawiony męski awatar), jedna z przybocznych lisza Shangalara.

Sierżant Natula

Athkatla, Kula Sfer (AR0411)

Zaczepia nas na mieście i prosi o szybki powrót do Kuli Sfer, gdyż ma pilną informację od Zakapturzonych Czarodziejów. Na miejscu okazuje się jednak, że to pułapka, a Natula (wraz Vilhelmem i Tyrianem) to oprychy nasłane na nas przez Lorda Ketlaara Argrima (trzecie zadanie w twierdzy maga).

Simbja

Podmrok (AR2100), 22

Goblin, jeden z członków wrogiej drużyny poszukiwaczy przygód, która bierze nas za drowy.

Sime

Brynnlaw (AR1600)

Córka Arana Linvaila, złodziejka, która towarzyszy nam podczas rejsu z Saemonem Havarianem do Brynnlaw, jeśli współpracowaliśmy z gildią Złodziei Cienia. Jej zadaniem jest pilnowanie, by wszystko poszło zgodnie z umową.

Simyaz

Podmrok, Tunele Wschodnie (AR2400)

Dowódca oddziału Githyanki, który został wysłany z misją odzyskania skradzionej relikwii - ostrza Srebrnego Miecza. Podobnie jak my przypadkowo dostał się do niewoli łupieżców umysłu. Jako, że tak my, jak i on, niespecjalnie czuje komfort tej sytuacji, możemy z nim współpracować.

Sion

Dzielnica Świątyń, Strzeżony budynek (AR0906, AR0907) (7)

Wraz z Kettą ostrzega nas, że wkroczyliśmy na teren prywatny. 18-poziomowy mistrz przywołań, po wejściu na piętro czeka nas starcie z nim i jego kompanami.

Siostra Farielle

Saradush, świątynia Waukeen (AR5004) (4)

Przedstawia się jako Fariella. Kapłanka, może zapewnić schronienie bezdomnym elfom. Po rozmowie z Pyrgamem Alesonem możemy dostać od niej (po dobroci lub szantażu) klucz do kanałów. Zapytana powie również parę słów o Gromnirze i Melissanie.

Siostra Garlena

Twierdza Strażnika, na zewnątrz (AR3000)

Jedna z rycerzy czuwania, odsyła nas do brata Odrena. Można u skorzystać u niej z usług świątynnych, ma też na sprzedaż kilka ciekawych fantów m.in. Kuszę Ognistych Zębów i Krótki miecz Maska.

Sir Alynar

Nieokreślona lokacja

Jeden z paladynów, którzy za punkt honoru przyjęli sobie przebicie mieczem naszego czarnego serca. Stanowią oni pierwszy oddział, który pojawia się jako reakcja na nasze występki (niska reputacja). To same komando pojawia się również po wydarzeniach na Wzgórzach Wichrowych Włóczni, jeśli wrócisz do Athkatli nie przyjąwszy pomocy Garrena lub przed rozwiązaniem sprawy z dzieckiem Garrena.

Sir Beverus

Nieokreślona lokacja

patrz: Sir Alynar

Sir Branet Al-Thon

Nieokreślona lokacja

patrz: Sir Alynar

Dzielnica Cmentarna, Niższe grobowce (AR0808)

(bez tytułu Sir) Wchodzi w skład oddziału paladynów wysłanych przez Williama Reirraca jako wsparcie w walce z Bodhi.

Sir Cadril

Dzielnica Świątyń (AR0900), 9

Paladyn Zakonu, dość sceptycznie podchodzi do zalotów Garricka. Po kilku dniach gratuluje z okazji ślubu Lady Irlanie i gnomowi Cyrandowi.

Sir Donalus

Dzielnica Świątyń, Zakon Promiennego Serca (AR0903) (6)

Strażnik Helma, jeden z paladynów w służbie Zakonu.

Sir Greshal

Promenada Waukeen (AR0700)

Przywódca grupy Noży Nocy, gildii zabójców, których nasyła na nas Ama, dawna kochanka Mae'Vara - tylko jeśli posiadamy twierdzę złodzieja. Z pana Greshala jest niezły profesjonał - jedyne słowa, które padają z jego ust, to 'Jesteśmy gotowi, Ama'.

Sir Jolus

Nieokreślona lokacja

patrz: Sir Alynar

Sir Laren

Nieokreślona lokacja

patrz: Sir Alynar

Sir Mardus

Dzielnica Świątyń, Zakon Promiennego Serca (AR0903) (6)

Paladyn Torma i członek Zakonu. Poza kilkoma błogosławieństwami (lub klątwami) niewiele ma nam do powiedzenia.

Sir Paritin

Nieokreślona lokacja

patrz: Sir Alynar

Sir Patryk

Targowo (AR2000)

Szlachcic z Targowa, narzeczony Pani Mery i straszny bufon. Gdy uratujemy Targowo, facet twierdzi, że sam poradziłby sobie z tym zadaniem (z pięcioma punktami życia, hehe).

Sir Ryan Trawl

Dzielnica Świątyń, Zakon Promiennego Serca (AR0903) (6)

Jeden z ważniejszych rycerzy zakonnych. Jeśli nasza reputacja jest odpowiednio wysoka, Sir Ryan zleca nam zadanie związane z upadłymi paladynami.

Nieokreślona lokacja

Gdy mamy w drużynie Anomena, Sir Ryan Trawl znajduje naszą drużynę, aby przypomnieć młodemu giermkowi o zbliżającym się terminie jego osądu (zadanie Anomena).

Sir Sarles

Dzielnica Rządowa, Posiadłość Jysstevów (AR1006) (9)

Ceniony mistrz rzeźbiarstwa, który na swoim talencie dorobił się sporej ilości forsy i koszmarnie irytujących manier. Od jednej ze świątyń w Athkatli możemy otrzymać zlecenie pozyskania usług Sarlesa - nie będzie łatwo, bowiem nadęty rzeźbiarz zażyczy sobie czystego ilitu - metalu droższego i rzadszego niż złoto - jako materiału... Od nas zależy, jak poradzimy sobie z tym problemem.

Sir William Reirac

Dzielnica Świątyń, Zakon Promiennego Serca (AR0903) (6)

Nasz przełożony, jeśli jesteśmy paladynem i dołączymy do Zakonu Promiennego Serca. Informuje on nas o wszystkich naszych zadaniach w Zakonie (twierdza paladyna), zatem warto często go odwiedzać.

Dzielnica Cmentarna, Niższe grobowce (AR0808), 1

(bez tytułu Sir) Przywódca oddziału paladynów, który będzie nas wspierał w walce z gildią Bodhi. Będzie on nam towarzyszył aż do śmierci wampirzycy lub jego własnej.

Sir William z Thorpe

Promenada Waukeen, Gospoda Mithrest (AR0704) (3)

Kochanek Lady Marii związany z osobistym zadaniem Keldorna. Wyzna on paladynowi, że pragnął on jedynie dać żonie Keldorna bliskość i zachęci rycerza, by pogodził się on ze swoją żoną.

Sir Zarath

Dzielnica Świątyń, Zakon Promiennego Serca (AR0903) (6)

Oddany swej służbie Strażnik Tyra i paladyn Zakonu Promiennego Serca.

Skała

Twierdza Strażnika, poziom IV (AR3017), 8

Minotaur zabarykadowany w pokoju z kryształowym pobijakiem - gdy tylko nas zobaczy, zaatakuje nas razem ze swoim kumplem, Garockiem. Dzierży całkiem fajny Topór Nieuległości +3.

Służka Chanelle

Twierdza wojownika - Warownia d'Arnise, piętro (AR1307)

Jedna ze służących w naszej twierdzy, możemy dzięki niej dowiedzieć się, co sądzą o naszych rządach poddani.

Twierdza wojownika - Warownia d'Arnise, parter (AR1306)

W piątym zadaniu, o którym opowie nam majordomus zamku, będziemy musieli wybrać dla niej męża i ewentualnie wesprzeć ją posagiem.

Służka Talira

Twierdza wojownika - Warownia d'Arnise, piętro (AR1307)

Podobnie jak Chanelle jest służącą w warowni. Służące najwyraźniej słyszą dużo plotek, bo Talira również może opowiedzieć ci, co o tobie sądzą ludzie podlegli twierdzy.

Smaeluv Siekacz Orków

Promenada Waukeen, Nora Siedmiu Dolin, piętro (AR0712) (2)

Ludzki barbarzyńca, oszczędnie rozgarnięty członek drużyny Menkara.

Smoła

Podmrok (AR2100), 22

Irytujący chochlik, chowaniec maga N'ashtara. Nadaje się wyłącznie do przerobienia na smołę.

Solar

Sfera Kieszeniowa (AR4500), 8

Niebiańska istota, nasza przewodniczka po całym Tronie Bhaala. W kluczowych momentach gry Solar będzie nas wzywała do Sfery Kieszeniowej, aby objawić nam kolejne aspekty Przepowiedni Alaunda.

Tron Bhaala (AR6200), 1

Solar pojawi się po raz ostatni po naszej finalnej potyczce z Amelissaną, odbierając upadłej kapłance Bhaala całą zebraną przez nią moc. Następnie anielica rozpoczyna z nami ostatnią rozmowę w całej grze, w której objawia nam ona nasz ostateczny wybór.

Solaufein

Ust Natha (AR2200), 8

Członek Bractwa Wojowników z Ust Natha, nasz pierwszy opiekun w mieście drowów. Nakazuje nam iść niedaleko wyjścia z miasta, gdzie czekać ma na nas służka Imrae, zleceniodawczyni misji.

Podmrok (AR2100), 23

Drow będzie na nas czekał w umówionym miejscu, aby razem z naszą drużyną przypuścić atak na łupieżców umysłu i odbić z ich macek Faere.

Ust Natha (AR2200), 9

Solaufein będzie nam towarzyszył razem z Faere w walce z obserwatorem - przemytnikiem adamantyny.

Ust Natha, Bractwo Wojowników (AR2205) (8)

Gdy Faere zleci nam zlikwidowanie Solaufeina, odnajdziemy wojownika w budynku Bractwa. Możemy go zabić lub oszczędzić - jeśli darujemy mu życie, Solaufein odwdzięczy się nam.

Ust Natha (AR2200), 10

Jeżeli oszczędziliśmy Solaufeina podczas wykonywania zadania Faere, natrafimy na drowa przed wejściem do świątyni Lloth. Wojownik przekaże nam drugi falsyfikat smoczych jaj, za pomocą którego możemy śmiertelnie 'okpić' Faere.

Sondal

Ust Natha, Tawerna (AR2202) (7)

Nadzorca areny, na której odbywają się walki między drowami. Jeśli mamy dość odwagi, możemy wziąć udział w kilku organizowanych przezeń pojedynkach.

Sorsha

Kula Sfer (AR0411)

Druidka z drużyny najemników pod przywództwem sierżanta Natuli (trzecie zadanie w twierdzy maga). Głupio postąpiła, że dała się wynająć przeciw nam - niech idzie do diabła.

Spaślak

Dzielnica Cmentarna, Gildia Bodhi (r. III) (AR0801), 1

Golem, który na rozkaz Haza wyważa drzwi do gildii Bodhi, po czym ginie zniszczony przez przednią straż wampirów.

Squip

Saradush (AR5000)

Młodociany złodziej powiązany z zadaniem odzyskania księgi czarów dla Łazarza z Archiwum Wiedzy Tajemnej. Dzieciak wyjawia nam, że ukradł księgę na zlecenie Hectana.

Stalman

Dzielnica Świątyń, Strzeżony budynek (AR0907) (7)

Nieszczególnie rozmowny kapłan z drużyny przywódców łowców niewolników w Athkatli. Nie jest zbyt przyjaźnie nastawiony, zatem nie pozostaje nam nic, jak tylko go zabić.

Stanet

Dzielnica Mostów (AR0500)

Niziołek z Mostu uwielbiający słodkie bułki. Przerażony morderstwami, które mają miejsce w dzielnicy. Co ciekawe, w tej lokacji jest dwóch niziołków o tym imieniu.

Starsza kapłanka Sallinithyl

Miasto Sahuaginów (AR2300)

Córka Wielkiej Kapłanki Senityili i zagorzała stronniczka księcia Villynaty'ego. Po upadku Ixithetocala planuje objąć kapłańską władzę nad Miastem Grot.

Starszy Sorn

-

Nieukończona postać maga. Nie wiadomo nic o jego roli w fabule gry.

Stein

Dzielnica Cmentarna (AR0800), 4

Pospolity cmentarny rabuś. Jeśli przeszkodzimy mu w okradaniu grobów, czeka nas walka z nim i jego dwoma wspólnikami.

Stivan Myśliwy

Dzielnica Mostów (AR0500)

Nieco świrnięty niziołek, który ubzdurał sobie, że mewy są plagą zesłaną przez bogów na ludzkość. Dzielnie walczy on z setkami biało upierzonych demonów, strzelając do nich z procy.

Strach

Piekło, Próba Strachu (AR2901) (3)

Demon, który informuje nas o położeniu jednej z Łez Bhaala. Dodatkowo Strach oferuje nam pomoc w postaci płaszczyka ze skóry nimf, który ochroni nas przed grozą czekającą na nas w dolnym korytarzu...

Strachan Ognista Klinga

Nieokreślona lokacja

Przyjaciel pani Cragmoon, spotkamy go kilka dni po wydaniu wiedźmy straży. Strachan będzie przewodził drużynie sześciorga poszukiwaczy przygód, a zważywszy na to, że donieśliśmy na jego przyjaciółkę, raczej nie będzie to przyjazne spotkanie.

Strażnik D’aerthe

-

Drow, najwyraźniej miał być powiązany z zadaniem Jarlaxle'a i Visaja. Nie pojawia się w finalnej wersji gry.

Strażnik Telwyn

Dzielnica Świątyń, Świątynia Helma (AR0901) (1)

Akolita świątynny, zleca nam pozyskanie usług Sir Sarlesa dla świątyni Helma. Całkiem miły gość, nieco bardziej ludzki niż Oisig.

Strażnik Vaelaga

Slumsy, Dom Jansena (AR0402) (4)

Krasnoludzki sługus Vaelaga, gnomiego Złodzieja Cienia i małżonka dawnej miłości Jana, Lissy (zadanie Jana). Pełni wyłącznie rolę czynnika zniechęcającego do zaatakowania Vaelaga.

Strażnik Vottnar

Dzielnica Mostów, Świątynia Helma (AR0512) (9)

Helmita świadczący usługi kapłańskie w świątynce na Moście. Posiada kilka krókich interakcji z Anomenem, Keldornem i Viconią.

Suna Seni

Losowe spotkanie

Przywódczyni bandy łowców niewolników, którą spotykamy podczas naszego pierwszego losowego spotkania z wrogami. W pierwotnym zamyśle Twórców miała być ona dawną miłością Valygara, jednak przed premierą gry zrezygnowano z tego pomysłu. Walczy Mieczem Arabane'a +2.

Suneer

Suldanessellar, świątynia Rillifane'a (AR2803) (8)

Mag-służalec Irenicusa. Jak łatwo się domyślić, nie będzie on obojętny na nasze próby pokrzyżowania planów jego pana.

Sunnis

Przyzwania Żywiołaków bądź Większe Przyzwanie Żywiołaków

Przyzwaniec, Książę żywiołu ziemi.

Surayah

Dzielnica Mostów, Posiadłość Saerka Farrahda, piętro (AR0505) (7)

Córka Saerka, postać związana z osobistym zadaniem Anomena.

Swędzitorba

Slumsy (AR0400), 10

Dawny kompan Korgana, który razem ze swoją bandą odpowiada za morderstwo Pimlica i kradzież Księgi Kazy (zadanie Korgana). Za wszystko powyższe należy sowicie skuć mu mordę (albo skopać torbę, khehe).

Szaleniec Aganalo

Podmrok (AR2100), 8

Całkiem szurnięty typ, którego możemy uwolnić z kryształu dusz. Uważa nas za zwidy, które nasyła na niego jego własny umysł, dlatego nie musimy długo czekać na to, aby nas zaatakował. W spadku po nim możemy otrzymać półtoraka o nazwie Jhor Krwawiący.

Szalony Kelvan

Doki (AR0300)

Lekko sfiksowany gnom, który zadziwiająco trafnie podsumuje przyszłe losy niektórych naszych towarzyszy, w dodatku uczyni to wierszem. Tii-hii-hii!

Szordrin

Ust Natha, Tawerna (AR2202), (7)

Nadzorca tawernianej areny, na której możemy stoczyć cztery potyczki z różnymi potworami.