Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Buty

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Buty


Buty błyskawicznej szybkości
(BOOT10)


Buty błyskawicznej szybkości
Te zmodyfikowane buty szybkości w zamierzeniu miały jeszcze bardziej przyspieszyć właściciela, niż zwykłe. Czynią one tak szybkim, jakby na kogoś, kto posiada buty szybkości rzucono zaklęcie przyspieszenia. Niestety, właściciel nie może atakować, a wysiłek biegania w takim tempie szybko zmęczy nawet najtwardszych herosów. Nadano im przydomek "Podeszwy Tchórza", ponieważ podsumowuje on ich najoczywistsze zastosowanie: ucieczkę.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Przyspieszenie ruchów o podwójnej sile, ale bez możliwości atakowania lub rzucania czarów.
Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
 Do sprowadzenia kodem


Uwagi: 10000 szt. zł. Ciekawe, ale przeklęte, mało praktyczne i niemalże bezużyteczne.



Buty Elfów
(BOOT07)


Buty Elfów
Te miękkie buty sprawiają, że ich właściciel potrafi skradać się równie cicho, co leśne elfy. Złodzieje uwielbiają ten rodzaj obuwia, ale elfy niechętnie je eksportują, obawiając się, że mogą one zostać wykorzystane do nielegalnych celów.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +30% do Cichego chodzenia
Może używać:
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Miasto elfów Suldanesselar (Dom Księżyca)


Uwagi: 2500 szt. zł. Marne buty, bo dostępne zbyt późno, zapewniają mało przydatną właściwość (na tym etapie gry).



Buty eteryczności
(BOOT11)


Buty eteryczności

Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie dlaczego te buty zostały stworzone zajmowało umysły wielu mędrców w Candlekeep. Niektórzy sugerowali, że wręczył je pewnej szlachciance eteryczny kochanek, aby mogła się z nim spotykać. Inni po prostu wskazywali, że buty są użyteczne dla każdego maga, który pragnie stać się niewrażliwym na ataki fizyczne i zniszczyć przeciwnika magią ofensywną.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Te buty czynią właściciela eterycznym na 30 sekund (raz dziennie). Czyni to go odpornym na zwykłą broń. Wciąż można rzucać czary i używać broni.

Miejsce wystąpienia:
 Podwodne Miasto Grot (Sahuaginów), w skrzyni chochlików


Uwagi: 5000 szt. zł. Przydatne buty dla zbrojnych, ładunek można odnowić poprzez włożenie ich do Torby przechowywania.



Buty gorgony
(BOOT12)


Legenda głosi, że mag, który stworzył te magiczne buty, uwięził w nich ducha prawdziwej gorgony. Niestety, magiczne właściwości tego obuwia nie zdołały uchronić nieszczęśnika przed zemstą samca gorgony, która została zgładzona.



PARAMETRY:

Specjalne:
 Umożliwiają rzucanie Kamiennej skóry dwa razy dziennie (2 skóry za każdym użyciem)
 Właściciel jest odporny na cios w plecy

Miejsce wystąpienia:
 Carras w Jaskini Przemytników w Amkhetran (w sklepie i na sobie)


Uwagi: 25000 szt. zł. Wszystkie przedmioty, które chronią przed fizycznym atakiem są bardzo użyteczne, przede wszystkim dla zbrojnych, także niektórych dwu- i wieloklasowców (m.in. wojownik/kapłan). Ładunek można odnowić po włożeniu butów do Torby przechowywania.



Buty Północy
(BOOT03)


Buty Północy: 'Uścisk Mrozu'
Daviola Mroźnego zdradzili towarzysze dla sakiewki złota i pozostawili na pastwę chłodu na środku Wielkiego Lodowca. Przekleństwa umierającego doszły do uszu Auril, bogini zimy, która uśmiechnęła się, słysząc je. Obdarzyła nieszczęśnika butami, dzięki którym nagi mógł przebyć lodową krainę w pogoni za swoimi niedoszłymi mordercami. Oszalały Daviol zemścił się na byłych przyjaciołach, gdy ci ogrzewali się w gospodzie w najbliższym mieście. Daviol, zaspokoiwszy głód krwi, powrócił do lodowej krainy i nikt nigdy więcej go nie ujrzał.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +50% do odporności na chłód
Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
 Maszyna na mitrylowe żetony w Przytułku (5 żetonów)


Uwagi: 900 szt. zł. Dobre buty na niektóre okazje, m.in. jednym z ulubionych zaklęć Irenicusa jest Stożek zimna, choć przecież wielu innych magów też go używa (magowie, Adalon). Standardowo przedmioty chroniące przed żywiołami łączymy ze sobą w zestawy. Hełm ochrony i Tarcza ze smoczych łusek zapewni 45% odporności.



Buty przemieszczania
(BOOT08)


Buty przemieszczania
Ten przedmiot jest przeklęty i można go zdjąć tylko za pomocą zaklęcia Zdjęcie klątwy. Jego twórca, nie wiadomo, czy przez pomyłkę, czy też z konkretnego powodu, zaklął w nie niebezpieczną magię. Nosząca je osoba jest stale teleportowana od jednego przeciwnika do drugiego, do czasu, gdy wszyscy (albo właściciel) zostaną zabici. Jednakże ze względu na tę specjalną właściwość butów, właściciel otrzymuje premię +2 do KP.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +2 do Klasy Pancerza
 Noszący przenosi się co 12 sekund do losowego przeciwnika (kiedy znajduje się on w zasięgu wzroku)

Miejsce wystąpienia:
 Do sprowadzenia tylko kodem


Uwagi: 2500 szt. zł. Ciekawe buty o interesującym efekcie, ale czy jest on przydatny?



Buty szybkości
(BOOT01)


Buty szybkości: 'Łapy Geparda'
Te magiczne buty należały do niebezpiecznego zabójcy lubiącego ścigać swe ofiary. Poruszał się on z taką szybkością, iż jego nieszczęsne cele nie miały szansy zareagować, nawet gdy były konno. Z czasem sława zabójcy sięgała coraz dalej, choć jego imię na zawsze pozostało tajemnicą. Wszyscy wiedzieli jedynie, że należy się obawiać ostatnich słów, które słyszą ofiary: "Możesz się ukryć, ale nie zdołasz uciec!".


PARAMETRY:

Specjalne:
 Zwiększają prędkość poruszania się.

Miejsce wystąpienia:
 Renal Krwawy Skalp
 Maszyna na mitrylowe żetony w Przytułku (15 sztuk)
 Łowca nagród-niziołek złodziej w Więzieniu Sfer
 Illasera na początku Tronu Bhaala
 Kuflowe drzewo w Saradush
 Księgarz Łazarz


Uwagi: 2300 szt. zł. Waga: 4. Bardzo dobre buty, lecz przede wszystkim do szybkiego poruszania się. Poza zwiększeniem prędkości mają niemałą wartość bojową, gdyż zaokrąglają wartość liczby ataków z 5/2 na 3 oraz z 7/2 na 4. W połączeniu z Rękawicami niezwykłej specjalizacji mogą dodać pełny atak na rundę.



Buty ukrycia
(BOOT02)


Buty ukrycia: 'Szepczące Trzewiki'
Żyjący przed wiekami król Rhigaerd znany był z posiadania wielu zdolnych szpiegów. Byli oni tak zręczni, iż żaden zakątek i żadna tajna skrytka nie umknęła ich uwadze. Szpiedzy ci posiadali również dokładne mapy całych zamków i miast. W końcu, po wielu latach, wrogowie króla Rhigaerda zdołali zniszczyć jego szpiegowską siatkę, wykorzystując w tym celu wielu zdrajców. Wszystkie posiadane przez szpiegów przedmioty rozproszono wśród mieszkańców królestwa, co miało zapobiec stworzeniu podobnej organizacji w przyszłości.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +20% do Cichego chodzenia
 +15% do Krycia się
Waga: 4
Nie może używać:
 Wojownik
 Mag
 Kapłan
 Druid

Miejsce wystąpienia:
 Gildia Mae’Vara (1 piętro, skrzynia z dowodami zdrady)
 Podarunek Samuela Grzmotobeka, jeśli się z nim porozmawia mając w drużynie Mazzy


Uwagi: 1500 szt. zł. Dobre dla złodzieja, łowcy i mnicha, ale raczej na początku, potem i tak te klasy mają wystarczająco wysokie umiejętności, że spokojnie można buty zamienić na inne.



Buty uników
(BOOT04)


Buty uników: 'Kocie Zmysły'
Te magiczne buty stworzono po to, by nosząca je osoba czuła lecące w jej kierunku pociski i łatwiej ich unikała. Zamówił je ponoć nauczyciel ze szkoły łuczniczej, chcący uniknąć "wypadków", które często przydarzały się jego niedoświadczonym uczniom.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +5 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
 Reti, porywacz ludzi związany z zakopywaniem ich na cmentarzu (zadanie z Tirdirem)


Uwagi: 2500 szt. zł. Przydatne. Użytkowników broni dystansowej jest w grze bardzo wielu. Tracą nieco na znaczeniu po zdobyciu Płaszcza i Amuletu tarczy, choć premie nadal się kumulują. Tracą swoje znaczenie, jeśli mamy Tarczę odbić.



Buty uziemienia
(BOOT05)


Buty uziemienia: 'Dar Talosa'
Niezliczoną liczbę lat temu Twierdza Półwyspu Starspire wpadła w okrutne łapy Talosa po tym, jak zabito lubianego przez wszystkich Zwiastuna Burz. Talos obiecał zniszczyć miasto wywołując trzęsienia ziemi, odcinając ją od świata falami przypływów i sprowadzając burze. Para tych butów miała zapewnić, że tylko jeden człowiek przetrwa jego gniew. Później podróżnicy poszukujący szczęścia w zrujnowanym mieście natrafili na starego człowieka, który stracił rozum spędzając lata wśród zniszczeń. Buty, a wraz z nimi opowieść o mieście zniszczonym mocą boskiego gniewu, trafiły do wielu odległych krain.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +50% do odporności na elektryczność
Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
 Świątynia Lathandera w Dzielnicy świątyń
 Maszyna na mitrylowe żetony w Przytułku (10 sztuk)
 Bolumir od Tempusa (kapłan z twierdzy wojownika)


Uwagi: 900 szt. zł. Jedne z najlepszych butów, zapewniają świetną i przydatną premię w walce z magami – elektryczność to ich jeden z najbardziej ulubionych żywiołów. łączymy z innymi przedmiotami zapewniającymi odporność na elektryczność i żywioły.



Buty Zachodu
(MISC8J)


Buty Zachodu
Te buty nosił kiedyś sławny drwal, Randy z Zachodu.




PARAMETRY:

Specjalne:
 +1 do Charyzmy
 Odporność na choroby

Miejsce wystąpienia:
 Niedostępne w grze, można je przywołać kodem.


Uwagi: 2300 szt. zł. Przywraca je moduł Unfinished Busines (nosi je jeden z łowców – Derick – obok chaty Valygara na Wzgórzach Umar). Odporność na choroby się przydaje (nieumarli, biesy, demony).



Stare pantofle
(PLOT1P)


To cud, że ten pokryty pleśnią i zdeformowany but nie rozsypał się dotąd w kupkę cuchnącego prochu.




Miejsce wystąpienia:
 Twierdza Strażnika na pierwszym poziomie


Uwagi: Zapewniają 25% odporności na zimno, więc warto je nosić, brakuje jeszcze gazety i fotela...



Znoszone buty
(BOOT06)


Buty są zwykle ręcznie wyrabiane przez szewców. Zwykłe buty są robione z użyciem jakiegoś ogólnego modelu stopy, ale te dobre wykonywane są na zamówienie i dopasowywane do stóp zamawiającego.



PARAMETRY:

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
 Rindus – przemytnik z Dzielnicy mostów
 Reynald de Chatillon – upadły paladyn


Uwagi: 1 szt. zł. Co tu dużo mówić, lepszy rydz niż nic, przecież Dzieci Bhaala nie będą biegać po Faerunie na bosaka.



Znoszone buty
(MISCAI)


Buty są zwykle ręcznie wyrabiane przez szewców. Zwykłe buty są robione z użyciem jakiegoś ogólnego modelu stopy, ale te dobre wykonywane są na zamówienie i dopasowywane do stóp zamawiającego.



PARAMETRY:

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
 Skrzynia w pokoju z posągami w podziemiach Przytułku


Uwagi: 1 szt. zł. Do wykorzystania w Przytułku (statua zagadek: „Jesteśmy dwoma braćmi, dźwigamy wielki ciężar, cały dzień jesteśmy razem. Ale powiem jedno - za dnia jesteśmy pełni, a puści gdy kładziemy się do snu”). Brak właściwości.