Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Cepy bojowe i morgenszterny

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Cepy bojowe


Cep bojowy
(BLUN02, BLUN08)


Cep bojowy składa się z solidnego drzewca, służącego za uchwyt, do którego przymocowany jest bądź gruby metalowy pręt, bądź nabijany ostrymi kawałkami metalu lub kamieni drąg, lub też żelazna kula ze szpikulcami. Te dwa elementy łączono zwykle krótkim łańcuchem lub mocnymi rzemieniami. Broń ta wywodzi się od cepów używanych do młócenia zboża.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 15
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Powszechny i dostępny w większości sklepów


Uwagi: 15 szt. zł. Zwykły cep, przydaje się na magów chroniących się Ochroną przed magicznymi broniami i na Magiczne golemy. Cepy są bardzo dobrymi broniami - już na początku gry można zdobyć kilka świetnych broni tego typu.



Cep bojowy +1
(BLUN03)


Cep bojowy składa się z solidnego drzewca, służącego za uchwyt, do którego przymocowany jest bądź gruby, metalowy pręt, bądź nabijany ostrymi kawałkami metalu lub kamieni drąg lub też żelazna kula ze szpikulcami. Te dwa elementy są zwykle łączone krótkim łańcuchem lub mocnymi rzemieniami. Ten szczególny egzemplarz jest magiczny. Zawarta w nim magia tworzy więź pomiędzy bronią a właścicielem.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 13
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ogólnie dostępny


Uwagi: 2000 szt. zł. Umagiczniona wersja zwykłego cepa.



Cep bojowy +2
(BLUN13)


Cep bojowy to toporna drewniana rękojeść przymocowana do żelaznego pręta, drewnianego pręta z kolcami, albo kolczastej żelaznej kuli. Między rękojeścią a jej uzupełnieniem znajduje się łączenie z łańcucha bądź zawias. Ten cep został umagiczniony.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 12
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód
 Jayes na Promenadzie Waukeen
 Czarnorynkowy handlarz w Slumsach koło Świątyni Ilmatera (w nocy)
 Kupiec-szlachcic w Targowie (po zadaniach z druidami i Dao)
 Lady Galvena w Brynnlaw
 Kuflowe Drzewo w Saradush


Uwagi: 3000 szt. zł. Zadaje 1K6 +3. Nieco lepszy cep bojowy.



Cep bojowy +3
(BLUN32)


Cep bojowy składa się z solidnego drzewca, służącego za uchwyt, do którego przymocowany jest bądź gruby, metalowy pręt, bądź nabijany ostrymi kawałkami metalu lub kamieni drąg lub też żelazna kula ze szpikulcami. Te dwa elementy są zwykle łączone krótkim łańcuchem lub mocnymi rzemieniami. Ten konkretny cep bojowy zostały magicznie ulepszony.


PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: 1K6 + 4
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 11
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Kuflowe Drzewo w Saradush
 Karthis Al-Hezzar w Północnym lesie


Uwagi: 4000 szt. zł. Cep bojowy Wieków i tak lepszy oraz darmowy.



Cep bojowy drowów +3
(DWBLUN01, FLOLTH)


Cepem bojowym nazywa się sztywną drewnianą rączkę połączoną z żelaznym prętem, drewnianym prętem z kolcami albo kolczastą, żelazną kulą. Pomiędzy rączką a zakończeniem znajduje się albo zawias albo kawałek łańcucha. W oryginale broni tej używano do młócenia ziarna. Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +4
Trak0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 15
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Drowy w Podmroku


Uwagi: 575 szt. zł. Nic specjalnego, w tym momencie powinniśmy dysponować już lepszymi.



Cep bojowy Wieków
(BLUN14D)


Ten cep bojowy z dwoma kulami powoduje dodatkowe obrażenia od ognia i chłodu. Jeśli udałoby się odnaleźć trzecią kulę, uczyniłoby to tę broń znacznie potężniejszą.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
 +1 pkt. obrażeń od ognia
 +1 pkt. obrażeń od zimna
Waga: 10
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Można go wykuć w kuźni w Twierdzy d’Arnise z dwóch głowni (zimno, ogień)


Uwagi: 4500 szt. zł. Umagicznienie i premia do TraK0 wynoszą +2, zaś opóźnienie 5, nie 7.



Cep bojowy Wieków
(BLUN14E)


Ten cep bojowy z dwoma kulami powoduje dodatkowe obrażenia od kwasu i chłodu. Jeśli udałoby się odnaleźć trzecią kulę, uczyniłoby to tę broń znacznie potężniejszą.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
 +1 pkt. obrażeń od kwasu
 +1 pkt. obrażeń od zimna
Waga: 10
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Można go wykuć w kuźni w Twierdzy d’Arnise z dwóch głowni (zimno, kwas)


Uwagi: 4500 szt. zł. Parametry jak w poprzedniej wersji.



Cep bojowy Wieków
(BLUN14F)


Ten cep bojowy z dwoma kulami powoduje dodatkowe obrażenia od ognia i kwasu. Jeśli udałoby się odnaleźć trzecią kulę, uczyniłoby to tę broń znacznie potężniejszą.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
 +1 pkt. obrażeń od ognia
 +1 pkt. obrażeń od kwasu
Waga: 10
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Można go wykuć w kuźni w Twierdzy d’Arnise z dwóch głowni (ogień, kwas)


Uwagi: 4500 szt. zł. Parametry jak w poprzedniej wersji.



Cep bojowy Wieków
(BLUN14G)


Ten cep bojowy z jedną kulą na końcu powoduje dodatkowe obrażenia od chłodu. Jeśli udałoby się odnaleźć pozostałe kule, uczyniłoby to tę broń znacznie potężniejszą.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
 +1 pkt. obrażeń od zimna
Waga: 10
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Można go wykuć w kuźni w Twierdzy d’Arnise z głowni zimna


Uwagi: 4500 szt. zł. Umagicznienie i premia do TraK0 wynoszą +1, opóźnienie 6, nie 7.



Cep bojowy Wieków
(BLUN14H)


Ten cep bojowy z jedną kulą na końcu powoduje dodatkowe obrażenia od ognia. Jeśli udałoby się odnaleźć pozostałe kule, uczyniłoby to tę broń znacznie potężniejszą.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
 +1 pkt. obrażeń od ognia
Waga: 10
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Można go wykuć w kuźni w Twierdzy d’Arnise z głowni ognia


Uwagi: 4500 szt. zł. Parametry jak wyżej.



Cep bojowy Wieków
(BLUN14I)


Ten cep bojowy z jedną kulą na końcu powoduje dodatkowe obrażenia od kwasu. Jeśli udałoby się odnaleźć pozostałe kule, uczyniłoby to tę broń znacznie potężniejszą.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
 +1 pkt. obrażeń od kwasu
Waga: 10
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Można go wykuć w kuźni w Twierdzy d’Arnise z głowni kwasu


Uwagi: 4500 szt. zł. Parametry jak wyżej.



Cep bojowy Wieków +3
(BLUN14)


Ten cep bojowy przez jakiś czas był własnością Lorda d'Arnise'a, jako pamiątka jego pełnej przygód młodości. Trzymano go rozłożonego, pojedyncze części przechowywano w osobnych miejscach, a używano tylko w największej potrzebie. Lorda d'Arnise'a niepokoiła potężna magia, która emanowała ze złożonej broni, i słusznie. Szlak zniszczenia ciągnie się za tą bronią poprzez historię, prowadząc wprost do pierwszych właścicieli. Cep został stworzony przez wojowniczych Rakshasa, rasę mściwych duchów żywiących się ludzkim mięsem, używano go jako broni do każdego rodzaju potyczki. Cep został zgubiony podczas szczególnie gwałtownego polowania, ale został odnaleziony dzięki ich zdolności do wyczuwania magii. Odkryli, że broń dostała się w ręce wielkiego ludzkiego wojownika, więc stoczyli z nim wielką i wspaniałą bitwę. Od tej pory Rakshasa używali cepu jako przynęty, "gubiąc" go raz po raz. Potężne przedmioty przyciągają potężnych ludzi, a potężni ludzie staczają najwspanialsze bitwy.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +4
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
 +1 pkt. obrażeń od kwasu
 +1 pkt. obrażeń od zimna
 +1 pkt. obrażeń od ognia
 Po każdym trafieniu szansa na spowolnienie celu (nie ma rzutu obronnego).
Waga: 10
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Można go wykuć w kuźni w Twierdzy d’Arnise łącząc trzy głownie (zimno, ogień i kwas)
 Torba przechowywania w przypadku rozpoczęcia nowej gry w Tronie Bhaala


Uwagi: 4500 szt. zł. Można go wykuć w kuźni w Twierdzy d’Arnise łącząc trzy głownie (zimno, ogień i kwas, dodatkowo można zdobyć ponad 20 000 PD). Najlepszy cep bojowy i jedna z najlepszych broni w ogóle, w Tronie Bhaala może być umagiczniona do formy +5. Szansa na spowolnienie (bez rzutu i bez względu na odporność na magię) wynosi 33%, efekt trwa 20 sekund. Fragment historii: Potężne przedmioty przyciągają potężnych ludzi, a potężni ludzie staczają najwspanialsze bitwy można traktować jako motto...



Cep Bojowy Wieków +4
(BLUN30C)


Ten cep bojowy, wyposażony w cztery kule, powoduje obrażenia od ognia, zimna, kwasu i trucizny. Gdyby udało się znaleźć piątą kulę do Cepu Bojowego Wieków, ta niezwykle groźna broń stałaby się jeszcze bardziej potężna.



PARAMETRY:

Specjalne:
 Przy każdym udanym ataku 33% szans na spowolnienie ofiary (bez możliwości wykonania przez nią rzutu obronnego)

TraK0: +4
Obrażenia: 1k6 +5, +1 obrażeń od ognia, +1 obrażeń od zimna, +1 obrażeń od kwasu, +1 obrażeń od trucizny
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 9
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Warownia d'Arnise (CBW +3), II poziom Twierdzy Strażnika, Komnata szlamu (głownia trucizny), ulepsza go Cespenar


Uwagi: 6700 szt. zł. Nieco słabsza wersja niż ostateczna, ale i tak potężna.



Cep Bojowy Wieków +4
(BLUN30D)


Ten cep bojowy, wyposażony w cztery kule, powoduje obrażenia od ognia, zimna, kwasu i od elektryczności. Gdyby udało się znaleźć piątą kulę do Cepu Bojowego Wieków, ta niezwykle groźna broń stałaby się jeszcze bardziej potężna.



PARAMETRY:

Specjalne:
 Przy każdym udanym ataku 33% szans na spowolnienie ofiary (bez możliwości wykonania przez nią rzutu obronnego)

TraK0: +4
Obrażenia: 1k6 +5, +1 obrażeń od ognia, +1 obrażeń od zimna, +1 obrażeń od kwasu, +1 obrażeń od elektryczności
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 9
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Warownia d'Arnise (CBW +3), Abazigal (głownia elektryczności), ulepsza go Cespenar


Uwagi: 6700 szt. zł. Nieco słabsza wersja niż ostateczna, ale i tak potężna.



Cep Bojowy Wieków +5
(BLUN30)


Teraz, po dodaniu piątej i zarazem ostatniej kuli, wyzwolony został prawdziwy potencjał Cepu Bojowego Wieków, broni stworzonej przez złą rasę Rakshasa.




PARAMETRY:

Specjalne:
 Swoboda działania
 Dodatkowe 5% do odporności na magię
 Przy każdym udanym ataku 33% szans na spowolnienie ofiary (bez możliwości wykonania przez nią rzutu obronnego)

TraK0: +5
Obrażenia: 1k6 +6, +2 obrażeń od kwasu, +2 obrażeń od zimna, +2 obrażeń od ognia, +2 obrażeń od trucizny, +2 obrażeń od elektryczności
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 8
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Warownia d'Arnise (CBW +3), II poziom Twierdzy Strażnika (głownia kwasu), Abazigal (głownia elektryczności), Cespenar (ulepszenie)


Uwagi: 9500 szt. zł. Jest to jedna z najlepszych broni w całej grze, zadaje potężne obrażenia, dodatkowo od każdego żywiołu, zapewnia podstawowe odporności na: unieruchomienie, ogłuszenie, spowolnienie, oplątanie, śliskość i pajęczynę. Istnieje 33% szans na spowolnienie ofiary bez względu na odporność na magię (jednak odporność na efekt niweluje tę właściwość). Drobną niedogodnością jest to, że postać staje się też odporna na przyspieszenie i ulepszone przyspieszenie oraz modyfikator ruchu, jednak wystarczy na chwilę zmienić broń.



Obrońca Easthaven +2
(WAFLAIL)


Ten cep bojowy został stworzony przed wiekiem by zgładzić demona Belhifeta. Miał na zawsze pozostać w mieście Easthaven, by przypominać jego mieszkańcom o wielkim zagrożeniu, które ledwie udało się pokonać.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
 +1 do Klasy Pancerza
 +20 do odporności na obrażenia sieczne, kłute, i obuchowe
Waga: 12
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Joluv Pod Miedzianym Diademem (Edycja kolekcjonerska, patch do Cieni Amn, nowe wersje gry)


Uwagi: 30000 szt. zł. Broń posiada częściowo błędny opis. Umagicznienie broni i premia do TraK0 wynoszą +3, zaś obrażenia 1K6 +4, poza tym jest w porządku. Jest to bardzo dobra broń, szczególnie dla barbarzyńcy, wojownika/kapłana lub kensai/złodzieja noszącego Strój Przygodowy Jansena. Razem z Wytrzymałością zapewni 60% odporności na obrażenia (z kolejną 100%). Można też się pobawić z zamianą w szczura z Płaszcza kanałów, wtedy odporności osiągną wartość 110%, czyli postać będzie leczona za każdym trafieniem. Broń do lewej ręki (do prawej CBW lub inna).



Morgenszterny


Lodowa gwiazda +4
(BLUN35)


Głowica tego morgenszternu sprawia wrażenie wykonanej z nietłukącego błękitnego lodowego kryształu. Trzonek jest chłodny w dotyku i trzymająca go w ręku osoba zostaje otoczona przez kojący obłok chłodnego powietrza, który chroni nawet przez ogniem magicznym.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +20% do odporności na ogień

TraK0: +4
Obrażenia: 2K4 +4, +1K4 dodatkowych obrażeń od zimna
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 8
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: Cep bojowy/Morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Gromnir Il-Khan – po dobroci nie odda


Uwagi: 5400 szt. zł. Ta broń jest całkiem dobra, zapewnia ochronę zarówno przed zwykłym, jak i magicznym ogniem (20%), zadaje niemałe obrażenia, w dodatku też od zimna. Warto jej używać razem z Cepem Bojowym Wieków (walka 2 broniam), chyba że ma się inną broń, np. Obrońcę Easthaven czy Crom Faeyr. Opóźnienie wynosi 3, a nie 4.



Morgensztern
(BLUN06)


Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Różne jej rodzaje posiadają kulistą, owalną lub cylindryczną głowicę. Bez względu jednak na rodzaj, większość morgenszternów jest zakończona długim szpikulcem, przeznaczonym do kłucia.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 12
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Powszechnie, zwłaszcza w Cieniach Amn


Uwagi: 10 szt. zł. Zwykła broń obuchowa.



Morgensztern +1
(BLUN07)


Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Ten szczególny egzemplarz posiada złotą głowicę, która jest magiczna, co sprawia, że jest szybszy w użyciu i wytrzymalszy niż zwykłe złoto.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 10
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Broń powszechnie dostępna w sklepach


Uwagi: 1000 szt. zł. Lekko umagiczniona wersja zwykłego morgenszterna.



Morgensztern +2
(BLUN15)


Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Umagicznienie sprawiło, że ten morgensztern jest lżejszy, szybszy i bardziej zabójczy niż zwykła broń tego typu.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 9
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Strzeżony budynek w Dzielnicy świątyń (w zamkniętej skrzyni na parterze)
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6
 Kuflowe Drzewo w Saradush


Uwagi: 2500 szt. zł. Zwykła „gwiazda zaranna” +2, są bronie z lepszymi właściwościami, np. Usypiacz.



Morgensztern +3
(BLUN34)


Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Dzięki poddaniu działaniu magii ten konkretny egzemplarz jest lżejszy, szybszy i o wiele bardziej niebezpieczny niż normalna tego typu broń.


PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: 2K4 +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 8
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Kuflowe Drzewo w Saradush
 Karthis Al-Hezzar w Północnym lesie


Uwagi: 3500 szt. zł. Dostępny dopiero w Tronie Bhaala. Cep bojowy Wieków i tak lepszy...



Morgensztern Everarda +2
(WASTAR)


Ten morgensztern był osobistą bronią kapłana Everarda. Everard był potężnym kapłanem Tempusa, który oddał życie w walce z demonem Belhifetem.




PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
 50% szansa na wymazanie jednego zaklęcia z pamięci ofiary.
Waga: 9
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Joluv Pod Miedzianym Diademem


Uwagi: 15000 szt. zł. Broń jest trochę droga, jednak na magów i kapłanów spisuje się całkiem nieźle, szczególnie jeśli połączy się to z wieloma atakami na rundę (Ulepszone przyspieszenie, Młyńce) i Cepem bojowym Wieków (czary znikają i obrażenia od żywiołów przechodzą przez Kamienną skórę). Usuwane zaklęcia zawsze są z najwyższych poziomów, a efekt przechodzi przez Kamienną skórę.



Morgensztern Kiela
(BLUN09)


Jest to morgensztern Kiela Zabójcy Legionów, pierworodnego syna Durlaga Zabójcy Trolli i Klanowego Księcia w nieszczęsnej wieży swego ojca. Kiel używał go w swej ostatniej walce, gdy biegł ostrzec swojego ojca o sobowtórniakach, które dostały się do ich siedziby. Podobno jego wściekłość w tej walce była tak wielka, że na stałe wryła się w tę broń. Osoba, która jej używa zostaje owładnięta tą wściekłością, gdy tylko zobaczy przeciwnika.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
 Ta broń jest przeklęta i wyzwala szał berserkera.
Waga: 10
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Niedostępna w części drugiej, chyba że po instalacji modyfikacji Tactics (ulepszony Północny las)


Uwagi: 1500 szt. zł. Całkiem dobra broń, jednak przeklęta, więc jej użyteczność jest mało praktyczna, hehe.



Ogon wiwerny +2
(BLUN17)


Morgensztern +2: Ogon wiwerny
Wielki kolec na końcu tej broni jest tak naprawdę zabójczym żądłem wiwerny. Tę broń stworzył mag-wojownik Sedej, używając swych magicznych umiejętności by zachować zdolność żądła do wydzielania trucizny. Użyta przez niego magia sprawiła, że Ogon wiwerny stał się żyjącą bronią, pulsującą życiem w ręku swego właściciela.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
 Ofiary muszą wykonać rzut obronny przeciwko truciźnie albo otrzymają 5 punktów obrażeń od trucizny.
Waga: 9
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Draug Fea z drużyny Tarnora Topornika (Kanały pod Dzielnicą świątyń)


Uwagi: 3500 szt. zł. Ta broń jest najlepsza, jeśli chodzi o morgenszterny +2, zadaje dodatkowe obrażenia od trucizny, a to już coś. Ma bardzo ładny zielony kolor...



Usypiacz +2
(BLUN16)


Morgensztern +2: Usypiacz
Należał do Ssitalca, złego elfa znanego jako Oprawca z Wybrzeża Mieczy. Do chwili swojej śmierci wiele lat temu, Ssitalc dowodził dużą grupą ludzkich, krasnoludzkich i gnomich rozbójników, używając Usypiacza by trzymać ich w ryzach. Może unieszkodliwić każdego człowieka, krasnoluda, gnoma lub niziołka powodując jego uśpienie. Jednak elfy są odporne na jego działanie.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
 Każdy człowiek lub półczłowiek (ale nie elfy) trafiony przez Usypiacza musi wykonać rzut obronny przeciwko truciźnie z modyfikatorem +4 albo zaśnie na 18 sekund.
Waga: 9
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Bernard Pod Miedzianym Diademem po załatwieniu sprawy z Hendakiem


Uwagi: 3500 szt. zł. Średnio ciekawa broń, przeciętna. Efekt działa na ludzi, niziołki, gnomy i krasnoludy. Modyfikator +4 oznacza premię do rzutu obronnego, nie karę. Mimo to broń lepsza niż zwykły morgensztern +2...