Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Kusze

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Ciężkie kusze


Ciężka kusza
(XBOW01)


Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.



PARAMETRY:

Obrażenia: +2 (pociski)
TraK0: +2
Waga: 14
Opóźnienie: 10
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Powszechna w całej grze


Uwagi: 50 szt. zł. Brak premii do TraK0. W przypadku broni dystansowych decydujące znaczenie ma umagicznienie pocisków i czy wymagają w ogóle amunicji. Ciężkie kusze mają bazowy 1 atak na rundę, zasięg długiego łuku i większe premie do obrażeń oraz znaczne opóźnienie. W przypadku gry Łucznikiem warto nawet zdecydować się na arcymistrzostwo w tych broniach, bo jeśli jest zainstalowany dodatek Tron Bhaala, to od razu po wyjściu z Lochów Irenicusa dostępna jest Kusza ognistych zębów +4, która nie wymaga amunicji.



Ciężka kusza +1
(XBOW02)


Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.



PARAMETRY:

Obrażenia: +3 (pociski)
TraK0: +1
Waga: 12
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Powszechna w wielu sklepach


Uwagi: 3000 szt. zł. Nie warto zawracać nią sobie głowy, bo u Ribalda można kupić lepsze...



Ciężka kusza +2
(XBOW07)


Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami. Ta kusza została umagiczniona formą życia ze sfery powietrza, okiełznaną przez mistrza magii. Forma ta działa jako przewodnik, prowadząc bełty dokładnie i powodując większe obrażenia.


PARAMETRY:

Obrażenia: +4 (pocisk)
TraK0: +2
Waga: 11
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód


Uwagi: 4500 szt. zł. Nadal u Ribalda można kupić lepsze.



Ciężka kusza +3
(XBOW17)


Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Do tej konkretnej kuszy w magiczny sposób za sprawa mistrza magii został dodany aspekt życia ze sfery powietrza. Aspekt ten pełni rolę ręki przewodniej, która kieruje bełty dokładnie do celu wywołując więcej obrażeń niż zwykle.


PARAMETRY:

TraK0: +3
Waga: 10
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Występuje w Tronie Bhaala


Uwagi: 5500 szt. zł. Ma dodatkową premię +5 do obrażeń.



Ciężka kusza celności
(XBOW03)


Ciężka kusza celności: 'Przewodnik'
Tego rodzaju kusze były ulubioną bronią króla Shastira Longeve. Opracowano je specjalnie po to, by zabijać obrońców kryjących się za blankami zamków. Bardzo niewiele tych kusz przetrwało po dziś dzień, a to przede wszystkim dlatego, że armia króla Shastira została rozbita przez połączone siły podbitych przez niego narodów.


PARAMETRY:

Obrażenia: +2 (pociski)
TraK0: +5
Waga: 10
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Kapitan Elitarnych Gwardzistów w zadaniu z Niewidzącym Okiem


Uwagi: 7600 szt. zł. Umagicznienie wynosi +5, bardzo dobra kusza - taka premia do TraK0 zawsze jest mile widziana. Jednak mimo tak sporego umagicznienia może się zdarzyć, że będzie nieskuteczna, gdyż wymaga amunicji.



Ciężka kusza spalania +1
(XBOW14)


Ciężka kusza spalania
Ta kusza to cud techniki, pokrywa bełty olejem i podpala je przy wystrzale. Jest również zaklęta, prawdopodobnie by mechanizm działał bezawaryjnie. Nosi insygnia Gonda, boga wynalazców.


PARAMETRY:

Obrażenia: +3 (pocisk), +2 pkt. obrażeń od ognia
TraK0: +1
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód


Uwagi: 7000 szt. zł. Obrażenia od ognia przechodzą przez Kamienną skórę, ale Kusza ognistych zębów jest i tak lepsza.



Kusza szybkości drowów
(DWXBOW01)


Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.
Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.


PARAMETRY:

Obrażenia: +3 (pocisk)
TraK0: +3
Specjalne:
 1 dodatkowy atak na rundę
Waga: 5
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Podmrok (grupa drowów na moście)


Uwagi: 300 szt. zł. Każda broń z dodatkowym atakiem jest godna uwagi, szkoda tylko, że ta akurat rozsypie się w pył po wyjściu na powierzchnię.



Kusza Włos Olbrzyma +3
(XBOW08)


Ciężka kusza +3: Włos Olbrzyma
Choć trudno to potwierdzić, to mówi się, że cięciwa tej kuszy jest wykonana z włosa lodowego olbrzyma. Nieważne czy to prawda, ale niesłychanie trudno ją naciągnąć, ale jej celność i powodowane obrażenia warte są potrzebnego naciągu (siła 15 lub więcej).


PARAMETRY:

Obrażenia: +5 (pocisk)
TraK0: +3
Waga: 11
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód


Uwagi: 9000 szt. zł. Umagicznienie wynosi +3, taka premia do obrażeń to już coś. Mimo 1 ataku zadaje większe obrażenia (łuki mają 2 ataki, lecz zadają mniejsze).



Lekkie kusze


Błyskawiczny Miotacz
(XBOW12)


Błyskawiczny Cudowny Silny Miotacz

To jest kusza Jana Jansena, a jej złożoność jest tak wielka, że tylko on może jej używać. Również tylko on potrafi wyrabiać do niej amunicję. Dogłębne modyfikacje tej kuszy czynią ja wyjątkowo celną.


PARAMETRY:

TraK0: +1
Waga: 10
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 15
Może używać:
 Jan Jansen

Miejsce wystąpienia:
 j.w.


Uwagi: 35 szt. zł. Kusza nie ma umagicznienia - lepiej od razu postarać się o Wojskową kosę lub Kuszę ognistych zębów, nawet zwykła Lekka kusza +1/+2 będą lepsze.



Kusza Necaradana +3
(XBOW10)


Kusza Necaradana +3
Łucznik Necaradan stworzył to dzieło sztuki prawie trzydzieści lat temu, rzucając silne zaklęcia zarówno na drewno jak i na cięciwę. Mówi się, że strzelił z niej tylko raz, by przekonać się czy działa tak jak się spodziewał. Nie zawiódł się, ale miejscowy szlachcic wkrótce zapragnął tej kuszy, która w końcu wpadła w ręce bandytów.


PARAMETRY:

Obrażenia: +3 (pocisk)
TraK0: +3
Waga: 5
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Nagroda Adalon za przyniesienie Smoczych jaj


Uwagi: 4500 szt. zł. Taka miernota za tyle biegania po Podmroku? Kpiny! Lepiej wymienić Smocze jaja na Halabardę (od Pomniejszego Lorda Demonów - tylko złe charaktery).



Kusza Nieszczęścia +4
(XBOW13)


Kusza Nieszczęścia +4
Niszczycielska broń, ale na nieszczęście ta kusza pobiera swą siłę od właściciela. Mimo to używali jej niektórzy strzelcy, i to z powodzeniem, ale należy wziąć pod uwagę jej wady. Jej najsłynniejszy właściciel, Guil de Lyons, używał jej w walce z bandytami w odległych zakątkach Faerunu, ale w końcu poległ gdy nie miał już siły by bronić się przed napastnikiem, który zbliżył się do niego na odległość ciosu.


PARAMETRY:

Obrażenia: +4 (pocisk)
TraK0: +4
Specjalne:
 -2 do Siły
Waga: 9
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Jeziorko-skarbczyk w Wieży Deirexa w Ust Natha (Podmrok)


Uwagi: 35 szt. zł. Umagicznienie +4, jednak ta kara do siły trochę boli. Można się pocieszyć, że w przypadku broni dystansowych większą rolę odgrywa zręczność...



Kusza Ognistych Zębów +4
(XBOW15)


Jako jedna z najpotężniejszych kusz w Krainach, Kusza Ognistych Zębów nie potrzebuje bełtów, gdyż sama strzela magicznymi płonącymi strzałami.




PARAMETRY:

Specjalne:
 Automatycznie strzela ognistymi strzałami +2

TraK0: +6 (+4 kusza, +2 ognista strzała)
Obrażenia: 1k8+4, +2 obrażeń od ognia
Waga: 5
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Siostra Garlena przed Twierdzą Strażnika


Uwagi: 13250 szt. zł. Jedna z najlepszych broni w grze - potężne premie do TraK0 i obrażeń, wysokie umagicznienie oraz to, że nie potrzebuje bełtów czyni tę kuszę ładnym cackiem, może spokojnie konkurować z łukiem Gesena. Może jej używać wiele postaci (Keldorn, Jansen, Imoen, Nalia, od biedy Sarevok). Bełty, którymi strzela kusza mają umagicznienie +4, Cespenar może ją ulepszyć do +5.



Kusza Ognistych Zębów +5
(XBOW16)


Jako jedna z najpotężniejszych kusz w Krainach, Kusza Ognistych Zębów nie potrzebuje bełtów, gdyż sama strzela magicznymi płonącymi strzałami.




PARAMETRY:

Specjalne:
 Automatycznie strzela ognistymi strzałami +2

TraK0: +7 (+5 kusza, +2 ognista strzała)
Obrażenia: 1k8+5, +2 obrażeń od ognia
Waga: 5
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Siostra Garlena przed Twierdzą Strażnika (kusza), Kapitan Egeissag w Kryjówce Sendai (Cięciwa Gonda), ulepsza ją Cespenar.


Uwagi: 15500 szt. zł. Fiu, fiu...



Lekka kusza
(XBOW04)


Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.



PARAMETRY:

Waga: 7
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Powszechna w całej grze


Uwagi: 35 szt. zł. Ma mniejsze opóźnienie od ciężkiej oraz na ogół mniejsze premie do obrażeń, zasięg taki sam. Mogą używać jej złodzieje.



Lekka kusza +1
(XBOW05)


Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami. Ten egzemplarz lekkiej kuszy został obdarzony magicznymi właściwościami.


PARAMETRY:

TraK0: +1
Obrażenia: +1 (pocisk)
Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Dostępna w wielu sklepach


Uwagi: 2500 szt. zł. Umagiczniona wersja.



Lekka kusza +2
(XBOW09)


Kusza to łuk umieszczony w poprzek drewnianego bądź metalowego trzonka, zwykle wykonany z jesionu lub cisu. Strzela bełtami. Ta magiczna kusza jest elegancka i lekka, i prawie nie ma odrzutu.



PARAMETRY:

Obrażenia: +2 (pocisk)
TraK0: +2
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Aran Linvail (można mu ukraść lub wziąć z jego zwłok)
 Gaelan Bayle
 Rzezimieszek – w nocy koło Opuszczonego domu w Dzielnicy mostów
 Jayes – w nocy na Promenadzie (wschodnia część)
 Kupiec-szlachcic w Targowie (po zadaniu z dżinami)
 Torba przechowywania w przypadku rozpoczęcia nowej gry w Tronie Bhaala


Uwagi: 3000 szt. zł. Dla postaci, które nie mogą używać ciężkich kuszy (Jansen, Nalia, Imoen). Wojskowa kosa ma dodatkowy atak na rundę...



Lekka kusza +3
(XBOW18)


Kusza to łuk umieszczony w poprzek drewnianego bądź metalowego trzonka, zwykle wykonany z jesionu lub cisu. Strzela bełtami. Ta magiczna kusza jest elegancka i lekka, i prawie nie ma odrzutu.



PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: +3 (pocisk)
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Dostępna w Tronie Bhaala


Uwagi: 4000 szt. zł. Przeciętna broń.



Lekka kusza szybkości
(XBOW06)


Lekka kusza szybkości: 'Wojskowa Kosa'
Tę broń (i wiele innych) odkryli ludzie mieszkający w krótko istniejącym osiedlu w Zamarzniętym Lesie. Znaleziono je w starożytnych ruinach, w głębi tej mroźnej ziemi. Nie znając nawet imion poprzednich właścicieli znalezionego oręża, osadnicy używali tych "narzędzi" do karczowania lasu. Niestety, nigdy nie ukończyli swojego dzieła. Ci nieszczęśnicy dołączyli do zmarłych przed wiekami mieszkańców tej chłodnej ziemi, zmiażdżeni przez przeważające siły hobgoblinów.


PARAMETRY:

Obrażenia: +1 (pociski)
TraK0: +1
Specjalne:
 1 dodatkowy atak na rundę
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Bernard Pod Miedzianym Diademem (przed i po załatwieniu sprawy z Hendakiem)


Uwagi: 6000 szt. zł. Ma dodatkowy atak na rundę, a to już jest godne uwagi - na początek dla Jansena lub ewentualnie Keldorna (ma biegłość w kuszach...). Do tego ta nazwa z kosą w tytule...