Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Dlugie luki

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Długie łuki


Długi łuk
(BOW03)


Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele od niego dłuższy. Mierzy, w zależności od wzrostu łucznika, od 1,8 do znacznie powyżej 2 metrów. Broń ta ma większy zasięg, dlatego pozwala na oddawanie znacznie celniejszych strzałów.



PARAMETRY:

TraK0: +1
Waga: 3
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Powszechny


Uwagi: 75 szt. zł. Zwykły długi łuk, podobny do refleksyjnych, jednak ma mniejsze wymogi odnośnie siły i premii.



Długi łuk +1
(BOW04)


Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Niniejszy egzemplarz jest magiczny, co czyni go niemal doskonałym.


PARAMETRY:

TraK0: +2
Waga: 3
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dostępny w wielu miejscach


Uwagi: 1600 szt. zł. Nieco lepsza wersja poprzedniego.



Długi łuk +2
(BOW17)


Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć jego długość wynosi zwykle tyle, ile wzrost łucznika, i mierzy od 1,8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, choć ten drugi pozwala na trochę szybsze oddawanie strzałów. Gładka rękojeść tego łuku jest ciepła w dotyku, co wskazuje na tkwiącą w drewnie energię.


PARAMETRY:

TraK0: +2
Waga: 3
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód
 Skrytka za obrazem w domu Desharika w Brynlaw
 Kuflowe drzewo w Saradush
 Karthis al-Hezzar w Północnym Lesie


Uwagi: 2000 szt. zł. Lepiej umagiczniony długi łuk. Błędnie określony parametr opóźnienia - wynosi on 5, a nie 6 (poprawia to BG2 Fixpack).



Długi łuk +3
(BOW25)


Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć jego długość wynosi zwykle tyle, ile wzrost łucznika, i mierzy od 1,8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, choć ten drugi pozwala na trochę szybsze oddawanie strzałów. Gładka rękojeść tego łuku jest ciepła w dotyku, co wskazuje na tkwiącą w drewnie energię.


PARAMETRY:

TraK0: +3
Waga: 2
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Kuflowe drzewo w Saradush
 Karthis al-Hezzar w Północnym Lesie


Uwagi: 3000 szt. zł. Poszukiwacz serc lepszy. Opóźnienie wynosi 3, a nie 5.



Długi łuk celności
(BOW07)


Długi łuk celności: 'Zabójczy Strzał'
Po latach rywalizacji książęta Spandeliyon i Delthuntle zdecydowali się zorganizować mały turniej i rozsądzić, który z nich jest lepszym łucznikiem. Obaj chwalili się potęgą swych magicznych łuków, ale to nie wystarczało Edwallowi Dest, księciu Spandeliyon. Zorganizował kradzież broni przeciwnika i w dniu turnieju nie mógł nie puszyć się ze swej przewagi. Książę Delthuntle - znany jako Rajmond - poprosił Edwalla, by pokazał co potrafi strzelając do stracha na wróble. Dest napiął długi łuk i wypuścił strzałę z wielką determinacją, nie zastanawiając się nad tym, że strach na wróble niezwykle go przypomina. Grot rozciął na dwie połówki głowę wielkiej lalki voodoo i w tej samej chwili głowa Edwalla również się rozpękła.


PARAMETRY:

TraK0: +3
Waga: 2
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dostępny tylko za pomocą konsoli


Uwagi: 5500 szt. zł. Voodoo w Faerunie? Ciekawe... W części drugiej brak (łuku, nie voodoo...). We Wrotach Baldura można go znaleźć przy zwłokach Hekta w Obozie Bandytów (lub okradając Upiornego rycerza w podziemiach Firewine). W Baldurs Gate 2 można go kupić u Mariny w Gildii Złodziei Cienia, jeśli zainstalowany jest moduł Rogue Rebalancing. Umagicznienie łuku wynosi +2 i ma on niepoprawnie określoną biegłość (krótki łuk - naprawia to BG2 FiXPack). Przynajmniej historia broni jest bardzo ciekawa - +10 do epickości.



Łuk Elfi Dwór +3
(BOW12)


Długi łuk +3: Elfi Dwór
Ten cisowy łuk jest bardziej dziełem sztuki niż narzędziem wojny, delikatne drzeworyty tańczą po wypolerowanym drewnie, cięciwa mieni się złotem, prawie śpiewa gdy się ją naciąga. Przez tysiąc lat był to ceremonialny łuk na Elfim Dworze, choć dla elfów to długość jednego życia. Co 50 lat był przekazywany komuś o wielkich zasługach, obdarowany wskazywał kolejnego właściciela. Dwa wieki temu człowiek, Yin Pon, uratował elfiego księcia i dostał ten łuk, który zabrał do Wrót Baldura, gdzie później został zagubiony.


PARAMETRY:

TraK0: +4
Waga: 2
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Środkowy posąg w sali z golemami na pierwszym piętrze Twierdzy d'Arnise


Uwagi: 2500 szt. zł. Umiarkowanie dobry łuk, sprawdza się na początku, jego umagicznienie wynosi +3, ale i tak może być nieskuteczny, jeśli nie używa się odpowiednich strzał. Łatwo dostępny.



Łuk Many +4
(BOW13)


Łuk Many +4
Kestsa otrzymał ten długi łuk wiele lat temu od Zakapturzonych Czarodziejów, w nagrodę za wzorową służbę w straży miejskiej Athkatli. Był niezmordowany w wymierzaniu sprawiedliwości tym, którzy bezprawnie używali magii. Łuk służył mu dobrze w jego obowiązkach, dając mu odporność na energię magiczną.


PARAMETRY:

TraK0: +4
Specjalne:
 +20% do odporności na magiczne obrażenia
Waga: 2
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Leży w jeziorku w jaskini w Lasach Tethyru


Uwagi: 3500 szt. zł. Dostępny dość późno, ale ma niezłe umagicznienie (jednak problem z amunicją podobnie jak wyżej) i ciekawą właściwość (połączyć z Pasem bezwładnej bariery), łuk Gesena nadal lepszy.



Taralash +4
(BOW22)


Taralash był myśliwym znanym z tego, że potrafił wytropić nawet najbardziej rączą zwierzynę. Niewielu zwierzętom udało się uciec, kiedy dostały się w zasięg jego potężnego długiego łuku.



PARAMETRY:

Specjalne:
 Prędkość poruszania się zwiększona o 2 punkty

TraK0: +4
Waga: 2
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Łowczyni z V poziomu Twierdzy Strażnika


Uwagi: 3700 szt. zł. Bardzo dobry łuk, premia do prędkości kumuluje się z innymi przedmiotami, np. Butami szybkości. Mimo dobrego umagicznienia może być nieskuteczny ze względu na konieczność używania strzał (dlatego Gesen może okazać się lepszy pod tym względem). Połączyć jego działanie z Amuletem Szybkości Geparda.



Taralash +5
(BOW23)


Dzięki magicznej cięciwie Gonda legendarny długi łuk Taralasha stał się jeszcze bardziej celny i potężny.




PARAMETRY:

Specjalne:
 Prędkość poruszania się zwiększona o 2 punkty

TraK0: +5
Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Łowczyni, V poziom Twierdzy Strażnika (łuk), Kapitan Egeissag, Kryjówka Sendai (Cięciwa Gonda), ulepsza go Cespenar


Uwagi: 4200 szt. zł. Niewiele lepszy od poprzednika. Mimo wysokiego umagicznienia wymaga amunicji.



Łuki refleksyjne


Długi łuk refleksyjny
(BOW01)


Łuki refleksyjne to łuki krótkie lub długie, których drzewce wykonano z kilku rodzajów drewna. Dzięki temu są bardziej sprężyste i mają większy zasięg. Wynaleziono je po długich łukach.



PARAMETRY:

Obrażenia: +1
TraK0: +1
Waga: 10
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 18
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej
 Bard

Miejsce wystąpienia:
 Powszechny


Uwagi: 100 szt. zł. Łuki refleksyjne zapewniają lepsze premie niż długie i krótkie (TraK0, obrażenia), jednak mają większe opóźnienie. Podobnie jak reszta łuków mają 2 ataki na rundę, jednak do ich używania jest potrzebna siła minimum 18 pkt. W przypadku broni strzeleckiej istotną rolę odgrywa umagicznienie amunicji - mimo wysokiego umagicznienia samego łuku, broń może być nieskuteczna.



Długi łuk refleksyjny +1
(BOW02)


Łuki refleksyjne to łuki krótkie lub długie, których drzewce wykonano z kilku rodzajów drewna. Dzięki temu są bardziej sprężyste i mają większy zasięg. Wynaleziono je po długich łukach.



PARAMETRY:

Obrażenia: +1
TraK0: +2
Waga: 9
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 18
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej
 Bard

Miejsce wystąpienia:
 Nadal powszechny, można też go znaleźć np .przy zwłokach Łowców niewolników w Slumsach


Uwagi: 2500 szt. zł. Lepsze premie, lepszy łuk.



Długi łuk refleksyjny +2
(BOW16)


Długi łuk refleksyjny +2
Ten długi łuk nosi pieczęć w kształcie słońca z promieniami. Prawdopodobnie był kiedyś używany przez strażników służących bogu Amaunatorowi. Ci strażnicy chronili kapłanów tej dawno zapomnianej wiary za pomocą tych magicznych łuków. Nadal istnieje kilka z tych łuków, i są poszukiwane przez wielu łuczników chcących podnieść swoją celność i skuteczność. Aby używać tego łuku trzeba mieć siłę 18.


PARAMETRY:

Obrażenia: +1
TraK0: +3
Waga: 8
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 18
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej
 Bard

Miejsce wystąpienia:
 Ribald w Rozdziale 6
 Kuflowe drzewo w Saradush
 Karthis al-Hezzar w Północnym Lesie


Uwagi: 2750 szt. zł. Są lepsze łuki i szybciej dostępne.



Długi łuk refleksyjny +3
(BOW24)


Długi łuk refleksyjny +3
Ten długi łuk nosi pieczęć w kształcie słońca z promieniami. Prawdopodobnie był kiedyś używany przez strażników służących bogu Amaunatorowi. Ci strażnicy chronili kapłanów tej dawno zapomnianej wiary za pomocą tych magicznych łuków. Nadal istnieje kilka z tych łuków, i są poszukiwane przez wielu łuczników chcących podnieść swoją celność i skuteczność. Aby używać tego łuku trzeba mieć siłę 18.


PARAMETRY:

TraK0: +4
Obrażenia: +1
Waga: 7
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 18
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej
 Bard

Miejsce wystąpienia:
 Kuflowe drzewo w Saradush
 Karthis al-Hezzar w Północnym Lesie


Uwagi: 3750 szt. zł. Poszukiwacz serc lepszy.



Poszukiwacz Serc +3
(BOW10)


Poszukiwacz Serc +3

Legendy mówią, że rzemieślnik Pinn O'Reffen stworzył ten łuk z serca Treanta, choć nie wiadomo jak wszedł w posiadanie takiego materiału. Z pewnością nie uczestniczył on w umagicznieniu, magią, która powoduje, że łucznik nie może chybić przez krótki okres każdego dnia. Pinn twierdził, że to dzięki jego umiejętnościom, ale bardziej prawdopodobnym jest, że jakaś część duszy Treanta jest ciągle w drewnie.


PARAMETRY:

Obrażenia: +2
TraK0: +4
Specjalne:
 Raz dziennie może podnieść celność łuku o dodatkowe +7 do trafienia na 9 sekund
Waga: 7
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 18
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej
 Bard

Miejsce wystąpienia:
 Podziemia Firkraaga (jaskinia z golemami w zachodniej części)
 Ribald w Rozdziale 6


Uwagi: 7800 szt. zł. Świetna broń dla np. łucznika (lub Minsca/Valygara), ma wystarczające umagicznienie w Cieniach Amn, choć i w Tronie Bhaala będzie dostatecznie wysokie (ale to już zależy od strzał). Znaczną zaletą jest dodatkowa właściwość zwiększenia TraK0, dość przydatną w przypadku przeciwników z wyższą Klasą Pancerza (np. smoki i silniejsi przeciwnicy). Premia do TraK0 działa także, jeśli używa się broni do walki wręcz (poprawia to BG2 Fixpack - podobnie jak inne błędy związane z broniami).



Rozpruwacz +2
(BOW09)


Rozpruwacz +2

Ten długi łuk refleksyjny to jeden z wielu wykonanych przez półelfiego rzemieślnika, którego imię zaginęło w pomroce dziejów. Kiedyś było ich w użyciu kilkaset, były ulubioną bronią zwiadowców patrolujących pustynię Anauroch, ale wiele z nich zaginęło lub zostało zniszczonych. Wiadomo tylko o kilku jeszcze istniejących, i nie są zbyt często używane ze względu na siłę jakiej wymagają.


PARAMETRY:

Obrażenia: +2
TraK0: +2
Waga: 8
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 18
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej
 Bard

Miejsce wystąpienia:
 Togan, jeden z niziołków w Kuli sfer


Uwagi: 3700 szt. zł. Całkiem dobry łuk, jak na początek, tylko kto go będzie używał? Valygar raczej nie (chyba że zwiększy mu się siłę), Minsc?



Silne ramię +2
(BOW11)


Silne ramię +2
Ten masywny łuk był własnością łowcy Niedźwiedziej Łapy, który dostał go od niespotykanie życzliwego ogra. Nie dociekano powodów tego podarunku, ale łowca wzbudzał szacunek u każdego kogo spotkał, i prawdopodobnie zaprzyjaźnił się z ta istotą podczas patrolowania Kniei Otulisko. Niedźwiedzia Łapa mógł naciągać ten łuk bez najmniejszego wysiłku, gdy zmarł łuk przekazano jego żonie i synom, ale żadne z nich nie mogło go naciągnąć choćby do połowy. W końcu sprzedali go kupcowi podróżującemu na Południe.


PARAMETRY:

Obrażenia: +3
TraK0: +3
Waga: 7
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 19
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej
 Bard

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Promenadzie


Uwagi: 5500 szt. zł. Łuk ma tę niedogodność, że wymaga znacznej siły - dobrze, że Ribald ma na składzie Pas siły wzgórzowego olbrzyma, chociaż Poszukiwacz serc czy Krótki łuk Gesena i tak są lepsze. Opóźnienie wynosi 5, a nie 4.