Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Krotkie luki

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Krótkie łuki


Krótki łuk
(BOW05)


Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć na początku nie były tak nazywane. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje tej broni, które nie są łukami długimi. Ich drzewce mają zazwyczaj około 1,5 metra długości. W ciągu lat próbowano zwiększyć zasięg łuków. Osiągano to na dwa sposoby: zwiększając ich długość lub czyniąc bardziej sprężystymi. Łuki należące do pierwszej kategorii nazwano łukami długimi.


PARAMETRY:

Waga: 2
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Dostępne i powszechne


Uwagi: 30 szt. zł. Łuki mają dodatkowy atak na rundę, w przypadku broni dystansowych ważne będzie umagicznienie amunicji, w niektórych przypadkach nawet mimo wysokiego umagicznienia łuku ataki mogą być nieskuteczne. Krótkie łuki mają mniejsze premie do obrażeń niż długie, jednak także mniejsze opóźnienie (co jest plusem).



Krótki łuk +1
(BOW06)


Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć na początku nie były one znaną pod tą nazwą. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje tej broni, które nie są łukami długimi. Ten egzemplarz broni charakteryzuje się magicznymi właściwościami, dzięki którym jego użytkownik dostaje premię +1 do ataku.


PARAMETRY:

TraK0: +1
Waga: 2
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Też raczej ogólnie dostępny


Uwagi: 350 szt. zł. Lepszy troszkę od zwykłego łuku (logiczne). Ten akurat jest dość mocno niedopracowany. Ma niepoprawnie określoną biegłość (długie łuki), wagę (w opisie jest 2, a waży 1), zasięg oraz umagicznienie. Wszystkie błędy naprawia BG2 FixPack.



Krótki łuk +2
(BOW18)


Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć na początku nie były one znaną pod tą nazwą. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje tej broni, które nie są łukami długimi. Ich drzewce mają zazwyczaj około 1,5 metra długości. Ten krótki łuk śmiało może rywalizować z dowolnym z większych łuków. Zaklęta w nim magia, bez względu na to, czy pochodzi z drewna, z którego go wykonano, czy z zaklęcia rzuconego na tę broń przez jakiegoś maga, sprawia, że łuk ten jest celniejszy i zadaje większe obrażenia niż zwykła broń tego typu.


PARAMETRY:

TraK0: +2
Waga: 2
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Podróżników
 Jayes na Promenadzie Waukeen
 Gorch w Gildii Mae’Vara
 Czarnorynkowy kupiec w Slumsach koło Świątyni Ilmatera (w nocy)
 Kupiec-szlachcic w Targowie (po zadaniach z druidami i Dao)
 Torba przechowywania w przypadku rozpoczęcia nowej gry w Tronie Bhaala
 Kuflowe drzewo w Saradush
 Karthis al-Hezzar w Północnym Lesie


Uwagi: 2200 szt. zł. Zwykły krótki łuk +2, dobry, jeśli nie ma się lepszego. Ma błędnie określony parametr opóźnienia - wynosi on 4 a nie 5 (poprawia to BG2 Fixpack).



Krótki łuk +3
(BOW26)


Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć na początku nie były one znaną pod tą nazwą. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje tej broni, które nie są łukami długimi. Ich drzewce mają zazwyczaj około 1,5 metra długości. Ten krótki łuk śmiało może rywalizować z dowolnym z większych łuków. Zaklęta w nim magia, bez względu na to, czy pochodzi z drewna, z którego go wykonano, czy z zaklęcia rzuconego na tę broń przez jakiegoś maga, sprawia, że łuk ten jest celniejszy i zadaje większe obrażenia niż zwykła broń tego typu.


PARAMETRY:

TraK0: +3
Waga: 1
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Kuflowe drzewo w Saradush
 Karthis al-Hezzar w Północnym Lesie


Uwagi: 3300 szt. zł. Zwykły krótki łuk +3, Tansherona lepszy i szybciej dostępny.



Krótki łuk Gesena
(BOW19)


Krótki łuk Gesena
Jest to najwspanialszy z łuków wykonany przez mistrza Gesena Chana. Ta broń czerpie energię z innej sfery i zamiast strzał miota włócznie z błyskawic... dlatego też nie potrzebuje żadnej amunicji. Legenda głosi, że Gesen zamierzał sprzedać ten bezcenny łuk, a potem porzucić swe rzemiosło. Niestety, zwykły rabuś wyrwał mu ten oręż z dłoni i użył go, aby uśmiercić mistrza. Efektem ubocznym własności łuku jest ochrona przed elektrycznością, jaką zapewnia on swojemu posiadaczowi.


PARAMETRY:

Obrażenia: +2 kłute, 1K8 od elektryczności
TraK0: +4
Specjalne:
 +20% do odporności na elektryczność
Waga: 2
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Dom Garbarza w Dzielnicy Mostów (Łęczysko łuku Gesena), II poziom lochów w Przytułku (Cięciwa do łuku Gesena), składa go Cromwell


Uwagi: 7500 szt. zł. Jedna z najlepszych broni dystansowych, o ile nie najlepsza. Zadaje dość znaczne obrażenia dwojakiego rodzaju (od pocisków i od elektryczności), większe nawet niż długie łuki, nie potrzebuje amunicji, zapewnia odporność na elektryczność, ma wystarczające umagicznienie (odnośnie Cieni Amn, a nawet Tronu Bhaala), jedną z wad jest to, że dostępny staje się dopiero o powrocie z Podmroku.



Łuk Arvoreen
(NPBOW)


Łuk Arvoreen

Ten magiczny łuk jest w posiadaniu Mazzy Fentan już od wielu lat. Otrzymała go od swojej bogini Arvoreen. Mogą go używać tylko niziołki. Łuk zapewnia premię +2 do trafienia.


PARAMETRY:

TraK0: +2
Waga: 2
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Postać innej rasy niż niziołek

Miejsce wystąpienia:
 Mazzy;)


Uwagi: 100 szt. zł. Umagicznienie wynosi +2, więc Tansherona czy nawet Tuigański będą lepsze.



Łuk Mrocznego Ognia +4
(BOW20)


Dzięki tajemnej magii w tym wspaniałym krótkim łuku udało się połączyć ze sobą dwa przeciwstawne żywioły - ogień i lód.




PARAMETRY:

Specjalne:
 Raz dziennie może rzucać Ulepszone przyspieszenie ruchów
 5% dodatkowej odporności na ogień i zimno

TraK0: +4
Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ: 2-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Kapitan Erelon – dowódca najemników z Amkethran


Uwagi: 4300 szt. zł. Całkiem dobry łuk, porównywalny do łuku Gesena. Zadaje mniejsze obrażenia, lecz umożliwia rzucenie Ulepszonego przyspieszenia na ponad 2 minuty, co podwaja ataki i zwiększa prędkość poruszania się, warto więc nosić go chociażby dla czaru. Zapewnia także odporność, może nieco zbyt niską (brakuje jednego zera...), na magiczne formy zimna i ognia. Jego zaletą jest to, że może zostać ulepszony do formy +5.



Łuk Mrocznego Ognia +5
(BOW21)


Dzięki magicznej cięciwie Gonda ten silnie umagiczniony krótki łuk jest jeszcze bardziej celny i potężny.




PARAMETRY:

Specjalne:
 Raz dziennie może rzucać Ulepszone przyspieszenie ruchów
 5% dodatkowej odporności na ogień i zimno

TraK0: +5
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ: 2-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Kapitan Erelon w Amkethran (łuk), Kapitan Egeissag w Enklawie Sendai (Cięciwa Gonda), ulepsza go Cespenar


Uwagi: 6500 szt. zł. Poprawiło się tyko umagicznienie i premia, jednak co z tego, skoro wymaga amunicji i zadaje mniejsze obrażenia od Gesena.



Łuk Orłów
(BOW08)


Krótki łuk Orłów: 'Obrońca Driad'
Driady z lasu Gulthmere, pragnąc obronić swą społeczność przed wdzierającymi się na ich tereny orkami wycinającymi drzewa, podarowały ten wspaniały łuk herosowi Hannable'owi Białemu. Drwale ośmielili się ściąć wielki dąb, przy okazji niemal zabijając mieszkającą w nim driadę; po tym czynie rozgorzało straszliwe starcie. Z pomocą żyjących w lesie zwierząt Hannable zabił wszystkich bandytów zanim zdołali oni wyrządzić więcej szkód. Orki musiały porzucić swój plan, obawiając się gniewu lasu i chroniącego go herosa. Nie trzeba chyba wspominać o tym, że po tym wszystkim Hannable żył długo i szczęśliwie... nie, BARDZO szczęśliwie!


PARAMETRY:

TraK0: +2
Waga: 2
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Nie ma go w części drugiej


Uwagi: 4500 szt. zł. Zwykły krótki łuk +2 z ładną historyjką. Można go kupić u Mariny w Gildii Złodziei Cienia, jeśli zainstalowany jest moduł aPack (Rogue rebalancing).



Łuk Tansherona +3
(BOW15)


Krótki łuk Tansherona +3
Cienka, postrzępiona cięciwa tego łuku wygląda na bezużyteczną, ale gdy się ją naciągnie można wyczuć materialną ale niewidzialną strzałę. Lisz Tansheron dał ten łuk swojemu Gwardziście, strażnikowi jego domu stojącemu na dachu wieży bez wejścia i wyjścia. Gdy ktokolwiek się zbliżył, spadał na niego niekończący się grad niewidzialnych strzał i trwał dopóki ta osoba nie zginęła lub nie uciekła. Nie wiadomo jak odebrano ten łuk Gwardziście, ale byłaby to z pewnością wspaniała karczemna opowieść.


PARAMETRY:

TraK0: +3
Specjalne:
 Ten potężny łuk nie potrzebuje amunicji.
Waga: 2
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Kupiec-szlachcic w Targowie (po wykonaniu zadania z dżinami)


Uwagi: 5000 szt. zł. Ten łuk jest już dość przydatny, nie potrzebuje amunicji, a jego umagicznienie wynosi +3, czyli podziała na większość przeciwników (golemy, żywiołaki, potężniejsi nieumarli, demony). Zadaje 1K6 pkt. obrażeń. Cattie Brie ma podobny łuk, ale inny (mimo takiego samego opisu).



Łuk Tansherona +3
(CATTIBOW)


Krótki łuk Tansherona +3
Cienka, postrzępiona cięciwa tego łuku wygląda na bezużyteczną, ale gdy się ją naciągnie można wyczuć materialną ale niewidzialną strzałę. Lisz Tansheron dał ten łuk swojemu Gwardziście, strażnikowi jego domu stojącemu na dachu wieży bez wejścia i wyjścia. Gdy ktokolwiek się zbliżył, spadał na niego niekończący się grad niewidzialnych strzał i trwał dopóki ta osoba nie zginęła lub nie uciekła. Nie wiadomo jak odebrano ten łuk Gwardziście, ale byłaby to z pewnością wspaniała karczemna opowieść.


PARAMETRY:

TraK0: +3
Specjalne:
 Ten potężny łuk nie potrzebuje amunicji.
Waga: 2
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Cattie Brie, losowe spotkanie po powrocie z Podmroku (drużyna Drizzta)


Uwagi: 5000 szt. zł. Łuk Cattie Brie. W przeciwieństwie do Łuku Tansherona, ten dodaje premię +1 do obrażeń i ma inną animację strzał. Jeśli posiada się ten łuk, pojawi się Melchior Harfel.



Tuigański łuk +1
(BOW14)


Tuigański krótki łuk +1
Tuiganie to naród nomadów rozproszony po stepowych regionach Faerunu, ale związany ze sobą wspólną linią krwi. Ich łuki są zaprojektowane specjalnie dla ich mobilnych wojowników, a proces ich tworzenia jest okryty ścisłą tajemnicą. Ale jego rezultaty są dobrze znane: każdy tuigański łuk strzela szybciej niż normalny.


PARAMETRY:

Obrażenia: +1
TraK0: +1
Specjalne:
 3 strzały na rundę
Waga: 2
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Władca zwierząt w gospodzie Pod Miedzianym Diademem


Uwagi: 3500 szt. zł. Ten łuk jest świetny na początku i w przypadkach, kiedy używa się magicznych strzały +2 i +3 (na przeciwników odpornych na bronie). Ma 3 ataki na rundę, co z Ulepszonym przyspieszeniem daje 6 i to jest jego największą zaletą. Warto zauważyć, że wiele postaci może go używać (Mazzy, Nalia, Imoen, Jansen).