Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Maczugi

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Maczugi


Korzeń cierpienia
(BLUN10)


'Korzeń cierpienia'
Wieść niesie, iż ta magiczna maczuga istnieje od czasów upadku Netherilu i narodzin wielkiej pustyni Anauroch. Jakkolwiek cywilizacja zapłaciła wtedy wielką cenę, prawdziwymi ofiarami kataklizmu były istoty, żyjące w zgodzie z naturą, skazane na bezsilne przyglądanie się jak ich domy niszczały i umierały. Te z nich, które pozostały, czepiając się resztek swego naturalnego środowiska, padały ofiarą hord innych, pozbawionych domu stworów, z których najbardziej okrutne wkraczały na nieskażone jeszcze obszary, zabierając wszystko, co im wpadło w łapy. Powiada się, że ta broń została wykonana z drzewa driady i była ostatnim podarunkiem dla sprawy Natury od leśnej tancerki, która nie potrafiła powstrzymać najeźdźców na swój dom. Cierpiała i radowała się jednocześnie, gdyż jej las nie cierpiał by tak bardzo, gdyby nie był silny i bujny. W późniejszych czasach jacyś niezbyt delikatni badacze nadali tej broń nieco dwuznaczną nazwę, jednak zawarta w niej ironia nie jest doceniana przez zaprzysięgłych wyznawców praw Natury.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym, +1 pkt. obrażeń od kwasu
TraK0: +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Podarunek od Ducha Gaju podczas wykonywania pierwszego zadania w Twierdzy druida


Uwagi: Maczuga posiada umagicznienie +3, zaś premia +3 do TraK0 i obrażeń odnosi się do różnego rodzaju potworów (np. trolle, umbrowe kolosy, itd.), nieumarłych (wszystkich) i olbrzymów. Wydaje się, że Czarna krew jest lepsza (premie, szybsza dostępność), ale Korzeń dostajemy za darmo i też będzie użyteczny. Obrażenia od kwasu przydadzą się na magów i druidów z Kamienną/Żelazną skórą oraz do dobijania trolli. Broń kosztuje 1 sz.t zł, ale naprawia to BG 2 Fixpack, wprowadzając cenę 2750 zł.



Kościana maczuga +2, +3 przeciw nieumarłym
(BLUN23)


Kościana maczuga +2, +3 przeciw nieumarłym
Ta zjadliwa maczuga została stworzona setki lat temu, prawdopodobnie przez szamana szukającego zemsty. Jego rodzina została zgładzona przez nieumarłych, a jego gniew był tak wielki, że amputował sobie nogę i z kości udowej stworzył broń. Magiczne runy zwiększają jej siłę, choć wystarczyłaby sama siła jego nienawiści.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2, +3 przeciw nieumarłym
TraK0: +2, +3 przeciw nieumarłym
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Do zdobycia w Lochach Czarowięzów, po włożeniu głowy trolla na ołtarz


Uwagi: 1000 szt. zł. Umagicznienie tej broni wynosi +3, ale i tak Czarna krew nie ma w niej konkurencji.



Maczuga
(BLUN01)


Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Powszechny kawałek drewnianego kołka


Uwagi: Przydaje się na przeciwników chroniących się Ochroną przed magicznymi broniami i Magiczne golemy. Ogólnie maczugi mają niezłe szkice...



Maczuga +2, Zgniatacz
(BLUN24)


Maczuga +2: Zgniatacz
Makal z Sosny, przebiegły druid, stworzył tę maczugę i związał ja z duchem swojego towarzysza rosomaka. Tak jak to nieustępliwe stworzenie, Zgniatacz jest niebezpieczną bronią w ręku wyszkolonego wojownika. Gdy maczuga zadaje cios ostre drzazgi wrzynają się w ciało ofiary, powodując straszliwy ból, a nawet dodatkowe obrażenia wywoływane przez jakiś czas po trafieniu. Makal używał tej maczugi z powodzeniem w wielu sytuacjach, stając się znienawidzonym wrogiem orków najeżdżających lasy.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2, drzazgi dodają 2 pkt. obrażeń co rundę przez 4 rundy
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Dalok – jeden z druidów i popleczników Faldorn w Gajów druidów


Uwagi: 1000 szt. zł. Bardzo dobra maczuga, dostęp do niej jest dość szybki, nieźle sprawuje się podczas walki z postaciami czarującymi, gdyż dodatkowe obrażenia mają tendencję do przerywania czarów.



Maczuga +3
(BLUN31)


Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug. Ta konkretna maczuga została magicznie ulepszona.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Dostępna dopiero w Tronie Bhaala


Uwagi: 3000 szt. zł. Zdobycie jej na początku Cieni Amn umożliwia moduł Tactics (ulepszony Ilyich). Zwykła maczuga +3, Czarna krew czy wybuchu lepsze.



Maczuga +3, Czarna Krew
(BLUN22)


Maczuga +3: Czarna Krew
Ta dębowa maczuga jest pokryta ciemnymi wyschniętymi kroplami przypominającymi smołę. Podczas walki ta substancja jarzy się czarnym wewnętrznym światłem oraz staje się gęsta i płynna. Gdy maczuga trafia przeciwnika powoduje dodatkowe obrażenia od kwasu, wywołane przez ciecz pryskającą na ofiarę.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3, +3 pkt. obrażeń od kwasu
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Kupiec-szlachcic w Targowie (po zadaniu z dżinami)


Uwagi: 10000 szt. zł. Bardzo dobra broń, przyzwoite i raczej wystarczające umagicznienie (w Cieniach Amn), dodatkowe obrażenia od kwasu (do dobijania trolli i na magów) sprawiają, że w zasadzie jest to najlepsza maczuga w Cieniach Amn. Ma bardzo ładną czerwoną barwę.



Maczuga Wybuchu +3
(BLUN26)


W tej prostej, drewnianej maczudze za pomocą potężnych zaklęć uwięziono ducha groźnego demona. Od czasu do czasu jego furia wyzwala się na zewnątrz, przybierając formę ognistego wybuchu.



PARAMETRY:

Specjalne:
 Przy każdym udanym ataku istnieje 20% szans, że ofiara otrzyma 10 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
 Przy każdym udanym ataku istnieje 7% szans na wystrzelenie ognistej kuli

TraK0: +3
Obrażenia: 1k6 +3, +3 obrażeń od ognia
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Aurumach Rilmani na V poziomie Twierdzy Strażnika


Uwagi: 10000 szt. zł. Podobna maczuga jak Czarna krew, jednak ma więcej właściwości, dodatkowe 20% szans na obrażenia od ognia zdarza się nader często. Podstawowa broń dla Władcy zwierząt (walczącego 2 maczugami). Ognista kula działa także na drużynę.



Maczuga Wybuchu +5
(BLUN27)


Zaklęcia zawarte w Pierścieniu odporności na ogień sprawiają, że łatwiej kontrolować demona, uwięzionego w tej broni - choć furia potwora wciąż może być od czasu do czasu wyzwalana w postaci wybuchu.



PARAMETRY:

Specjalne:
 Przy każdym udanym ataku istnieje 30% szans, że ofiara otrzyma 15 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
 Przy każdym udanym ataku istnieje 5% szans na wystrzelenie ognistej kuli

TraK0: +5
Obrażenia: 1k6 +5, +5 obrażeń od ognia
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 1
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Aurumach Rilmani na V poziomie Twierdzy Strażnika (maczuga), Transmuter Ruhk w podziemiach Firkraaga lub Łazarz w Saradush/Amkhetran (Pierścień odporności na ogień), ulepsza ją Cespenar


Uwagi: 12000 zt. zł. Najlepsza maczuga w grze. 30% szans przy 3-4 atakach oznacza, że dodatkowe obrażenia będą zadawane w każdej rundzie. Łącznie z modyfikatorem za siłę będzie to ok. 30 pkt.