Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Krotkie miecze

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Krótkie miecze


Entropia
(NPSW05)


Entropia
To ostrze +2 z zielonej stali pochodzącej z Otchłani jest jedną z ulubionych broni Haer'dalisa. Ten krótki miecz zadaje trzy punkty dodatkowych obrażeń od trucizny, jeśli atakowany nie wykona rzutu obronnego. Tylko diabelstwa mogą używać tej broni.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
 +3 pkt. obrażeń od trucizny, jeśli ofiara nie wykona udanego rzutu obronnego.
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Może używać:
 Diabelstwo

Miejsce wystąpienia:
 Haer'dalis;)


Uwagi: 750 szt. zł. Miecz Haer’dalisa, dość dobry, dzięki Item Upgrade staje się jeszcze lepszy. Większość broni, która zadaje obrażenia od trucizny jest godna uwagi. Opóźnienie wynosi 1, a nie 0.



Ilbratha +1
(SW1H26)


Krótki miecz +1, Iibratha

Ten starożytny miecz z brązu jest ozdobiony sześcioma krwawnikami i najprawdopodobniej został wykuty dla Azouna Pierwszego, dawno nieżyjącego króla Cormyru. Nie był zbyt często używany, aż w końcu trafił do rąk jednego z ulubionych gwardzistów króla. Pomimo magii iluzji, ten bezimienny żołnierz poległ w późniejszej bitwie, a miecz dostał się w posiadanie bandytów.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
 Raz dziennie rzuca Lustrzane odbicie.
Waga: 2
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Jermien na Wzgórzach Umar


Uwagi: 7500 szt. zł. Super nazwa. Użyteczne głównie dla zbrojnych - warto go nosić, nawet mimo braku biegłości, dla Lustrzanych odbić (tworzą aż 8 lustrzanych odbić). Lustrzane nie są rozpraszane przez czary poznania (mają ustawioną Niepodatność na czary/Poznanie, działa jednak Rozproszenie/Usunięcie magii już tak). Opóźnienie wynosi 1, a nie 2.



Krótki miecz
(SW1H07)


Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Powszechny


Uwagi: 10 szt. zł. Zwykły miecz, przydatny na magów chroniących się Ochroną przed magicznymi broniami i Magiczne golemy (odporne na zwykłą broń). Można nim ukłuć np. goblina.



Krótki miecz +1
(SW1H08)


Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 2
Waga: 3
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Ogólnie łatwo dostępny


Uwagi: 800 szt. zł. Pospolita i umagiczniona wersja poprzednika. Na ogry i cienkie humanoidy.



Krótki miecz +2
(SW1H09)


Ten krótki miecz został wykonany rękoma kogoś, kto był szkolony zarówno w sztukach magicznych, jak i w snycerskim rzemiośle. Na idealnie płaskim ostrzu nie widać ani jednej plamy, ani skazy. Kiedy używa się go w walce, miecz emanuje magią i obdarza tego, kto go używa, zwiększoną skutecznością.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Ketta – strzeżony budynek w Dzielnicy świątynnej
 Gildia Mae’Vara na 1 piętrze (zabezpieczona skrytka w ścianie)
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6


Uwagi: 3000 szt. zł. Broń +2, dobra na początek do czasu zdobycia mieczyka +3. Szczerze mówiąc, to szybciej można zdobyć Miecz Arbane’a.



Krótki miecz +2
(SW1H29)


Krótki Miecz +2
Termin "krótki miecz" nie istnieje w klasyfikacjach mieczy, ale pojawił się by opisać najwcześniejszy rodzaj mieczy, dwuostrzowe klingi o długości ok. 60 cm. Na powierzchni tej broni wygrawerowane są runy świecące podczas walki, co wskazuje, że została w jakiś sposób umagiczniona, ale nie widać żadnych znaków rozpoznawczych.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Aran Linvail
 Gaelan Bayle
 Ribald na Targu Przygód
 Turmijski złodziej (zadanie w twierdzy barda)


Uwagi: 4000 szt. zł. Zwykła broń +2.



Krótki miecz ciosów w plecy
(SW1H10)


Krótki miecz ciosów w plecy: 'Cieniste Ostrze'
Cieniste Ostrze wykuto z myślą o zabójcy - miało być dla niego doskonałym narzędziem. Marzy o nim wielu lubiących rozstrzygać spory za pomocą ciosu w plecy. Niewielu jednak posiada ten miecz przez długi czas.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Nagroda Renala Krwawego Skalpa za rozprawienie się z Mae’Varem


Uwagi: 10000 szt. zł. Niewątpliwą zaletą jest nazwa tego miecza – Cieniste Ostrze. Umagicznienie +3 wystarcza na ogół w Cieniach Amn. Podczas gdy w części pierwszej ta broń była świetna do ciosu w plecy, to w drugiej już taka nie będzie - katany będą zadawać większe obrażenia (1k10).



Krótki miecz Maska +4
(SW1H58)


To ostrze jest niezwykle cenione przez tych, którzy służą Panu Cienia, a także przez tych, którzy zajmują się różnymi ciemnymi interesami.




PARAMETRY:

Specjalne: przy każdym uderzeniu istnieje 15% szans na to, że wróg zostanie oplątany na 24 sekundy, bez możliwości wykonania rzutu obronnego.

TraK0: +4
Obrażenia: 1k6 +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Siostra Garlena przed Twierdzą Strażnika


Uwagi: 38000 szt. zł. Jeśli postać ma biegłość w krótkich mieczach, to najlepiej jak najszybciej zaopatrzyć się w tę broń – akurat to nie będzie trudne, bo jest dostępna niemal na początku gry, wystarczy ją kupić w lokacji z Twierdzą Strażnika. 15% to bardzo dużo (szczególnie gdy weźmiemy pod rozwagę Ulepszone przyspieszenie ruchów i Młyńce), zaś oplątany przeciwnik otrzymuje dodatkowo karę -2 do Klasy Pancerza. Efekt oplątania nie działa, jeśli przeciwnik jest odporny na czary poziomu 1, czyli wtedy, gdy chronią go np. Klosz niewrażliwości (także mniejszy) oraz odporny na magię.



Krótki miecz Maska +5
(SW1H59)


Po połączeniu z Sercem Potępieńca powstała zabójczo groźna broń. Ten miecz jest ulubioną bronią zabójców i złodziei.




PARAMETRY:

Specjalne:
Przy każdym uderzeniu istnieje 15% szans na wyssanie z wroga 1 poziomu.
Przy każdym uderzeniu istnieje 15% szans na to, że wróg zostanie oplątany na 24 sekundy, bez możliwości wykonania rzutu obronnego.

TraK0: +5
Obrażenia: 1k6 +5
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Siostra Garlena przed Twierdzą Strażnika (miecz), Odamaron w Enklawie Sendai (Serce Potępieńca), ulepsza go Cespenar


Uwagi: 52000 szt. zł.. Ulepszona wersja poprzednika, a więc jeszcze lepsza, bo ma większe umagicznienie i doszła możliwość wyssania poziomu (15% to całkiem dużo).



Kundan +2
(SW1H25)


Kundan +2: Miecz szybkości

Oszpecony jako dziecko, Dramnek Olk był wykluczany z towarzystwa i wyśmiewany przez rówieśników. Na wzgórzach, z których rozpościerał się widok na Targowo spędził wiele godzin pełnych samotności. Galloma, mieszkający nieopodal czarodziej, natknął się na młodzieńca i odnalazł w nim bratnią duszę. Szybko stali się przyjaciółmi; mistrzem i uczniem. Galloma zmarł zanim nauka Dramneka mogła być ukończona i młodzieniec ponownie poczuł się bardzo samotny. W końcu trafił na ulice Athkatli. Tam został kieszonkowcem i doskonalił swe umiejętności złodziejskie posiłkując się niewielką znajomością magii, której nauczył się od swojego mistrza. Wreszcie wykonał ten miecz, który miał zniwelować mankamenty słabego ciała Dramneka. Broń ta nie posiada parametru opóźnienie.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Niewolnica (wojowniczka) w Więzieniu Sfer


Uwagi: 4000 szt. zł. Broń dodaje 1 atak na rundę i właśnie dlatego warto nią walczyć. Trochę boli, że umagicznienie wynosi tylko +2, ale tak to już bywa. Razem z Belmem/Szkarłatnym będą to 4 ataki, na Ulepszonym przyspieszeniu 8.



Miecz Arabane'a +2
(SW1H27)


Miecz Zwinności Arbane'a

Jest to jeden z wielu przedmiotów stworzonych na cześć maga, który jako pierwszy odkrył jak umagiczniać w ten sposób klingi. Była to broń banity Garno i od tego ostrza zginęło wielu kapłanów. Garno był rozwścieczony na bogów po tym jak jego rodzina została spalona na stosie przez kapłanów Loviatar i poświęcił swoje życie zemście. Pomimo jego nienawiści do wszystkiego co święte, podejrzewa się, że jeden z bogów chaosu pomógł Garno w zdobyciu tego miecza, rozkoszując się zniszczeniami jakie powodował ten młodzieniec.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
 Odporność na Unieruchomienie.
 Raz dziennie może przyspieszyć postać na 12 sekund.
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Suna Seni – bandytka podczas losowego spotkania w mieście (przed Rozdziałem 4)


Uwagi: 10000 szt. zł. Kolejna przydatna broń ze względu na częściową swobodę ruchów. Odporność na unieruchomienie zapewnia ochronę przed unieruchomieniem (czary kapłanów i magów, ataki ścierwojadów, ghuli), ogłuszeniem (wysokopoziomowe czary magów, ataki łupieżców umysłu bazujące na ogłuszeniu), Pajęczynę, Śliskość i Oplątanie. Ze względu na właściwości miecz jest użyteczny przez całą grę, nawet w Tronie Bhaala. Przyspieszenie (traktowane jest jako czar nie-bojowy) zapewnia m.in. dodatkowy atak na rundę. BG2 Fixpack przywraca broń do bardziej zgodnej ze swoim opisem. Zostawiono tylko ochronę przed unieruchomieniem. Przyspieszenie traktowane jest jako czar bojowy.



Miecz Arvoreen
(NPSW01)


Miecz Arvoreen
Oręż ten jest kolejnym darem Arvoreen dla Mazzy, dlatego mogą go używać wyłącznie niziołki. Dzięki magii, którą w nim zawarto, miecz ten potrafi zwolnić ruchy każdego przeciwnika, którego dosięgnie.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
 Ofiara musi wykonać rzut obronny przeciwko różdżkom, albo jej ruchy zostaną zwolnione o połowę (na okres 45 sekund).
 Odporność na efekty spowolnienia i ogłuszenia.
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Może używać:
 Niziołek

Miejsce wystąpienia:
 Mazzy;)


Uwagi: 10 szt. zł. Świetny miecz, podobny do Miecza Arbane’a gdyż chroni przed ogłuszeniem, którego niektórzy przeciwnicy używają dość często (magowie, łupieżcy umysłu). Dzięki modułowi Item Upgrade staje się jeszcze potężniejszy (umagicznienie i premie +5, +1 do siły)!



Miecz krótki +3
(SW1H74)


Ten krótki miecz został wykonany rękoma kogoś, kto był szkolony zarówno w sztukach magicznych, jak i w snycerskim rzemiośle. Na idealnie płaskim ostrzu nie widać ani jednej plamy, ani skazy. Kiedy używa się go w walce, miecz emanuje magią i obdarza tego, kto go używa, zwiększoną skutecznością.


PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: 1K6 +3
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Dostępny w Tronie Bhaala


Uwagi: 4000 szt. zł. Zwykły miecz +3.



Ostrze Chaosu
(NPSW06)


Ostrze Chaosu to krótki miecz +2, którego używać mogą tylko diabelstwa. Za każdym razem, kiedy ta broń trafia w cel, atakowany traci na 30 sekund 2 punkty zręczności. Haer'dalis lubi korzystać z Ostrza Chaosu w parze z inną bronią, Entropią. Kiedy Haer'dalis włada tymi mieczami jednocześnie, staje się bardzo groźnym przeciwnikiem w walce.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
 Po każdym trafieniu atakowany traci 2 punkty zręczności (na okres 30 sekund).
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Może używać:
 Diabelstwo

Miejsce wystąpienia:
 Haer'dalis;)


Uwagi: 750 szt. zł. Miecz jest dość zabójczy, bo jeśli przeciwnikowi spadną punkty zręczności do 0, to zginie (podobnie działa macka łupieżców umysłu). Umagicznienie +2 sprawia jednak, że broń będzie nieskuteczna na niektórych przeciwników (golemy, wampiry, żywiołaki). Pozostaje więc mod Item Upgrade lub zmiana na Krótki miecz Maska czy Podrzynacz. Opóźnienie wynosi 1, a nie 0.



Podrzynacz +4
(SW1H28)


Podrzynacz +4

Ta broń ma krwawą historię, wiele razy była używana zgodnie ze swoim imieniem. Popularny pośród zabójców, ze względu na swoje rozmiary i umagicznienie, miecz był w posiadaniu najniebezpieczniejszych mieszkańców Krain, ale rzadko pozostawał na dłużej w jednym miejscu.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Trumna Bodhi w Rozdziale 6


Uwagi: 11000 szt. zł. Poza umagicznieniem ten miecz nie oferuje niczego ciekawego. Powinien być dostępny przed Rozdziałem 4, a nie w 6! Krótki miecz Maska jest i lepszy, i szybciej dostępny.