Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Miecze poltorareczne

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Miecze półtoraręczne


Albruin +1
(SW1H34)


Miecz półtoraręczny +1: Albruin
Basalin był potężnym mężczyzną, a za jego plecami mówiono, że był niedźwiedziołakiem. Długo dzierżył miecz Albruin w obronie swojej wioski, zabijając olbrzymie pająki nękające okolicę. Miecz chronił go przed ich trucizną oraz pozwalał mu widzieć niewidzialnych Czerwonych Magów, którzy kontrolowali co dziwniejsze odmiany pająków. Nieznane są powody ich wrogości.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +3
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
 Raz dziennie wykrywa niewidzialnych.
 Odporność na truciznę, gdy jest używany.
Waga: 8
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Raevilin Strathi w Podmroku - maszyna uwięzienia. Maga trzeba uzdrowić z szaleństwa i porozmawiać - w nagrodę otrzymamy miecz i 15000 PD.


Uwagi: 10000 szt. zł. Ma umagicznienie tylko +1, lecz zadaje nawet wysokie obrażenia. Może się przydać dla postaci nieczarujących do wykrywania np. złodziei. Nie chroni przed wszystkimi rodzajami trucizny.



Jhor Krwawiący +2
(SW1H38)


Miecz półtoraręczny +2: Jhor Krwawiący

Ten miecz należał do Ho Manga, podróżnika z Kara-Tur, który parał się wątpliwą działalnością na dworach całego Faerunu. Biegły w "perswazji", używał tego miecza by odprawić "Śmierć Tysiąca Cięć", starożytny rytuał z jego rodzinnego kraju, wykorzystujący długą serię małych, bolesnych nacięć. Właściwości miecza zapobiegają krzepnięciu krwi, a ofiara powoli wykrwawia się na śmierć. Miecz został skradziony, a miejsce jego przechowywania było tajemnicą aż do chwili obecnej.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
 +2 dodatkowe pkt. obrażeń co rundę, aż do maksymalnych 10 punktów.
Waga: 7
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Szaleniec Aganalo w maszynie uwięzionych dusz w Podmroku


Uwagi: 11000 szt. zł. Szkoda, że dostępny dopiero w Podmroku - każda broń zadająca obrażenia od trucizny (w tym przypadku krwawienie działa jak trucizna) jest niezła, może obrażenia nie są jakieś znacząco wielkie, jednak przy kilku atakach bardzo ładnie można przeszkodzić przeciwnikowi w czarowaniu lub jego atakach.



Miecz Baldurana
(SW1H18)


Ta ozdobna, lecz źle wyważona broń została znaleziona obok szczątków Baldurana.




PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 12
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Nie występuje w grze, dostępny tylko za pomocą konsoli


Uwagi: 2500 szt. zł. Relikt z części pierwszej.



Miecz półtoraręczny
(SW1H01)


Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Powszechny w całej grze


Uwagi: 25 szt. zł. Zwykła broń jest przydatna na Magiczne golemy i magów chroniących się Ochroną przed magicznymi broniami.



Miecz półtoraręczny +1
(SW1H02)


Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 9
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Powszechny w całej grze


Uwagi: 2500 szt. zł. Umagiczniona wersja zwykłego, nic ciekawego.



Miecz półtoraręczny +1, +3 przeciw zmiennokształtnym
(SW1H03)


Miecz półtoraręczny +1, +3 przeciw zmiennokształtnym: 'Kondar'
Na pierwszy rzut oka ten miecz niczym nie różni się od innych. Jednak jeśli znajdzie się on w pobliżu jakiejś istoty zmiennokształtnej, jego ostrze rozgrzewa się od budzącej się mocy. Nazwa tej broni wywodzi się od pierwszego właściciela, a jej historia, choć w większości dawno temu zapomniana, jest związana z fałszem i zdradą. Plotka głosi, że Kondar zapłacił za ten miecz wielką sumę złota, ale dzięki niemu udało mu się potem ujawnić prawdziwe oblicza tych, którzy chcieli go zdradzić.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +1, +3 przeciw zmiennokształtnym
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 8
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Nagroda Hendaka za likwidację Łowców niewolników i uwolnienie dzieci


Uwagi: 4000 szt. zł. Niewiele różni się od poprzedniego. Nieco ulepszona wersja zwykłego miecza półtoraręcznego +1. Dodaje premie przeciwko likantropom (wilkołaki i łakowilki) oraz zmiennokształtnym (szt. 1 w części drugiej, słownie: jedna). Umagicznienie broni wynosi +1. Dopiero BG2 FixPack poprawia tę broń do +3 i modyfikuje premie przeciwko zmiennokształtnym (informacja o dodatkowych obrażeniach pojawia się w oknie dialogowym).



Miecz półtoraręczny +2
(SW1H42)


Miecz półtoraręczny +2

Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6


Uwagi: 5000 szt. zł. Zwykły półtorak +2, ale łatwiej dostępne są miecze +3.



Miecz półtoraręczny +3
(SW1H72)


Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ten miecz półtoraręczny ma magiczne właściwości.



PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: 2K4 +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Popularny w Tronie Bhaala


Uwagi: 5500 szt. zł. Zwykły miecz ze sporym umagicznieniem.



Oczyszczacz +4
(SW1H64)


W tę jednoręczną broń wpleciona czystą esencję cnoty. Krążą plotki, że to uświęcone ostrze słynnego paladyna Sir Wediyera. Miecz ten zaginął, kiedy Sir Wediyer ścigał uciekającego biesa z czeluści przez szczelinę międzysferalną. Ani bies, ani Sir Wediyer nigdy z tej pogoni nie powrócili.


PARAMETRY:

Specjalne:
 20% odporności ma magię.
 Dodatkowe 4 punkty obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom.

TraK0: +4
Obrażenia: 2k4 +4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Może używać tylko:
 Paladyn

Miejsce wystąpienia:
 III poziom Twierdzy Strażnika, komnata ze skałą


Uwagi: 9500 szt. zł. Jedyną wadą tej broni jest dość mocno zawężony krąg potencjalnych używających - oprócz paladyna będzie mogła używać go osoba ze zdolnością UDP. 20% odporności to niemało, jest to wartość dodawana do posiadanej odporności, nie - jak można by sądzić - ustalana na 20%. Warto też nadmienić, że całkiem sporo (niestety na ogół tych słabszych) wrogów ma charakter chaotyczny zły.



Oczyszczacz +5
(SW1H65)


Teraz, gdy w rękojeści znowu tkwi Oko Tyra, Oczyszczacz jest prawdopodobnie największym narzędziem sprawiedliwości w całym Faerunie.




PARAMETRY:

Specjalne:
 30% odporności ma magię.
 Dwa razy dziennie można rzucić zaklęcie Rozproszenie magii.
 Raz dziennie można rzucić zaklęcie Grupowe leczenie
 Dodatkowe 5 punktów obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom.

TraK0: +5
Obrażenia: 2k4 +5
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Może używać tylko:
 Paladyn

Miejsce wystąpienia:
 III poziom Twierdzy Strażnika, komnata ze skałą (miecz), Odamaron w Enklawie Sendai (Oko Tyra), ulepsza go Cespenar;)


Uwagi: 11500 szt. zł. Mocniejsza wersja - taki quasi-Karsomir, ale jednoręczny! Jeśli mamy paladyna (także Keldorna), nie ma lepszej opcji - na lewą rękę. Na prawą można wrzucić coś przynajmniej równie śmiercionośnego (chyba że zdecydujemy się na Crom Faeyra, wtedy on idzie na lewą).



Ostrze Spiekoty +3
(SW1H39)


Miecz półtoraręczny +3: Ostrze Spiekoty

Łatwo dostrzec specjalne właściwości tego miecza; jest wyjątkowo dokładny i przy każdym ciosie pojawia się na nim język ognia, który przypalając cel. To efektywne narzędzie do zabijania trolli, choć nie wspomina się o tym w pieśniach i legendach.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
 +1 pkt. obrażeń od ognia
Waga: 5
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Lesaonar (pojedynki na arenie w gospodzie Ust Natha w Podmroku)
 Torba przechowywania w przypadku rozpoczęcia nowej gry w Tronie Bhaala


Uwagi: 10000 szt. zł. Heh, niektóre miecze są całkiem ciekawe ze względu na historię lub nazwę. Ostrze spiekoty to dobra broń (niezłe umagicznienie i obrażenia, dodatkowo od ognia), jednak Cep Bojowy Wieków jest lepszy. Warto wiedzieć, że nawet jeśli przeciwnik jest całkowicie odporny na ogień i chroniony Kamienną skórą, to nadal można mu przerwać czar.



Postrach Wrogów +3
(SW1H62)


Arcymag Demron stworzył ten potężny miecz dla kapitana Fflara z Myth Drannor. Kiedy elfie miasto upadło, miecz zaginął gdzieś pod ruinami wspaniałej niegdyś metropolii.



PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: 2k4 +3, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 I poziom Twierdzy strażnika, Niewidzialna statua


Uwagi: 5500 szt. zł. Świetna broń i dość szybko dostępna, ma wystarczające umagicznienie, a w Tronie Bhaala można ją ulepszyć do +5. Nieumarłych i różnego rodzaju demonów jest w grze aż nadto, a premia +6 jest dość znaczna. Dotyczy także sobowtórniaków, likantropów (wilkołaków i łakowilków) oraz rakshasy.



Postrach Wrogów +5
(SW1H63)


Połączony na nowo z pochwą Fflara, Postrach Wrogów jest teraz orężem jeszcze bardziej potężnym, niż twierdzą legendy.




PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: 2k4 +5, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
 +1 do rzutów obronnych, kiedy miecz jest w użyciu.
 Każde udane trafienie powoduje rzucenie na wroga czaru Mniejsze drążenie Larlocha (bez możliwości wykonania rzutu obronnego).

Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 I poziom Twierdzy strażnika, Niewidzialna statua (miecz), Więzienie w Saradush, zamknięta skrzynia (Pochwa Fflara), ulepsza go Cespenar;)


Uwagi: 9500 szt. zł. Świetny mieczyk, właśnie ze względu na niego warto wybrać biegłość w tym typie broni. Pomniejsze drążenie Larlocha zadaje obrażenia od magii i zwiększa PŻ walczącej postaci, nawet jeśli przeciwnik jest np. odporny na magię i efekt dodatkowych obrażeń nie działa, to i tak zwiększymy swoje PŻ.



Taragarth +1
(SW1H37)


Miecz półtoraręczny +1: Taragarth Piętno Krwi

Kopiący w lochach Lehorgan miał prawdziwe szczęście znajdując miecz z Halruai w ruinach siedziby starożytnego czarodzieja Kullona, bo tego dnia uratowało mu to życie. Duch samego Kullona zaatakował intruza, ale wywołane przez niego płomienie tylko osmaliły Lehorgana, bo zaabsorbował je Taragarth Piętno Krwi. Kryjąc się, Lehorgan obserwował zdumiony jak stary czarodziej próbował znaleźć jego kryjówkę, ale miecz znowu go ochronił. Otarłszy się o śmierć, młodzieniec wykorzystał daną mu jeszcze jedną szansę i złoto ze sprzedaży miecza poświęcił by, jak sam powiedział, "trzymać się jak najdalej od poszukiwania przygód".


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
 +50% do odporności na ogień
 Niewykrywalność
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Nie występuje w grze, dostępny tylko za pomocą konsoli (przywraca go m.in. mod Unfinished Busines - spotkanie w Brynnlaw w drodze do Przytułku).


Uwagi: 22000 szt. zł. Ten miecz jest już godny uwagi, mimo niskiego umagicznienia warto go nosić dla odporności na ogień i niewykrywalności. Jednym z najczęstszych żywiołów to ogień, a np. z Pierścieniem odporności na ogień będzie to 90%. Broń do lewej ręki w przypadku walki 2 broniami.