Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Nakrycia glowy

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Hełmy


Hełm
(HELM01)


Ten rodzaj otwartego hełmu, wykonywany z metalu lub wzmocnionej skóry, stanowi ochronę dla głowy, jednak zwykle bez osłaniania twarzy i karku. Zazwyczaj jest również wyposażony w ochronę nosa.



PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Chroni przed trafieniami krytycznymi
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Powszechny


Uwagi: 1 szt. zł. Lepszy rydz...



Hełm
(HELM08)


Ten ozdobny typ hełmu wykonany jest z utwardzanej skóry lub żelaza i zakrywa twarz i głowę. Jest on standardowym wyposażeniem amnijskich żołnierzy.




PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Chroni przez trafieniami krytycznymi
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Zestawik takich hełmów można znaleźć w Targowie (skrzynka przy południowej bramie)


Uwagi: 5 szt. zł. Seria zwykłych hełmów o fantazyjnym wyglądzie. Akurat ten tutaj, z tymi rogami wygląda rewelacyjnie...



Hełm
(HELM09)


Ozdobny typ hełmu, wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę.




PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Chroni przed trafieniami krytycznymi
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechny


Uwagi: 5 szt. zł. Zwykły hełm o nieco lepszym wyglądzie.



Hełm
(HELM10)


Ten ozdobny typ hełmu wykonany jest z utwardzanej skóry lub żelaza i zakrywa twarz i głowę. Jest on standardowym wyposażeniem amnijskich żołnierzy. Kolorowe frędzle zdobią hełm po obu stronach.



PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Chroni przez trafieniami krytycznymi
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechny


Uwagi: 5 szt. zł. J.w.



Hełm
(HELM11)


Ozdobny typ hełmu, wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę.




PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Chroni przed trafieniami krytycznymi
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechny


Uwagi: 5 szt. zł. J.w.



Hełm
(HELM12)


Ozdobny typ hełmu, wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę.




PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Chroni przed trafieniami krytycznymi
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechny


Uwagi: 4 szt. zł. J.w.



Hełm
(HELM13)


Ten ozdobny typ hełmu wykonany jest z utwardzanej skóry lub żelaza i zakrywa twarz i głowę. Jest on standardowym wyposażeniem amnijskich żołnierzy. Kolorowe frędzle zdobią hełm po obu stronach.



PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Chroni przez trafieniami krytycznymi
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechny


Uwagi: 5 szt. zł. Kolejny zwykły hełm.



Hełm
(HELM15)


Ten rodzaj otwartego hełmu, wykonywany z metalu lub wzmocnionej skóry, stanowi ochronę dla głowy, jednak zwykle bez osłaniania twarzy i karku. Zazwyczaj jest również wyposażony w ochronę nosa.



PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Chroni przed trafieniami krytycznymi
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dosć powszechny


Uwagi: 1 szt. zł. Następny całkiem zwyczajny garnek na głowę.



Hełm
(HELM22)


Ten ozdobny typ hełmu wykonany jest z utwardzanej skóry lub żelaza i zakrywa twarz i głowę. Jest on standardowym wyposażeniem amnijskich żołnierzy.




PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Chroni przez trafieniami krytycznymi
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechny


Uwagi: 5 szt. zł. I jeszcze jeden.



Hełm
(MISC9P)


Ten hełm jest czarny i błyszczący. Metal, z którego jest wykonany, lśni tak bardzo, że niemal dorównuje swym blaskiem małym klejnotom, które zostały umieszczone wokół jego przedniej części. Z przodu opuszczona jest czarna zasłona, która ma za zadanie całkowicie zasłonić twarz tego, który go nosi.


Miejsce wystąpienia:
 Podwodne miasto


Uwagi: Do wykorzystania w Mieście Sahuaginów, trzeba go włożyć do skrzyni, przed którą stoi Piergeiron.



Hełm Baldurana
(HELM07)


O słynnym Hełmie Baldurana, legendarnego założyciela Wrót Baldura, przez wiele lat mówiono, że dysponuje potężną ochronną magią. Właściwa natura tej magii, jednakże, nie została określona.



PARAMETRY:

Klasa pancerza: +1
Specjalne:
 +5 do maksymalnych punktów życia
 +1 do rzutów obronnych
 +1 do TraK0
 Chroni przed trafieniami krytycznymi
Waga: 1
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Lochy Irenicusa (I poziom)


Uwagi: 7000 szt. zł. Świetny hełm dla postaci walczących, jeden z najlepszych.



Hełm chwały
(HELM03)


Hełm chwały: 'Hełm Szlachetnego'
Ten hełm nazwano ku czci lorda Taina Szlachetnego, który brał udział w wielu bitwach. Po pewnym czasie hełm przeszedł w posiadanie jego giermka, który przez prawie dziesięć lat służył swemu panu. Niestety ten młody mężczyzna nie miał ani siły, ani umiejętności, które pozwoliłyby mu zatrzymać to dziedzictwo. Powiadają, że zaginął on próbując udowodnić swą wartość, czego nie udało mu się uczynić. Od tego czas hełm miał jeszcze wielu właścicieli.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +1
Specjalne:
 +1 do Charyzmy
 Chroni przed trafieniami krytycznymi
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Nagroda od Świątyni za zadanie z Sir Sarlesem


Uwagi: 3500 szt. zł. Można go wcześniej ukraść (błąd ten "naprawia" BG2 Fix Pack). Dobry hełm, wiele postaci może go nosić.



Hełm dowódcy patrolu
(MISCA6)


To hełm przywódcy patrolu Svirfnebli, w celu zabicia którego cię wysłano. Będzie on dowodem na to, że udało ci się wypełnić swoją misję.




Miejsce wystąpienia:
 Podmrok


Uwagi: 5 szt. zł. Do wykorzystania w Podmroku podczas zadania z Faere.



Hełm infrawizji
(HELM05)


Hełm infrawizji: 'Oczy Prawdy'
Babette Maelestrom była swego rodzaju poszukiwaczem przygód, a hełm ten miał pomagać jej w trakcie niebezpiecznych wypraw. Być może pragnęła ona później wykorzystać zdobyte bogactwo do zwiększenia jego mocy, ale najpewniej cały czas myślała o swym przenikliwym wzroku, a nie o czymś innym.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Chroni przed trafieniami krytycznymi
 Zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 metrów
Waga: 3
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Skrzynia w Lochach Irenicusa (I poziom)


Uwagi: 800 szt. zł. Zapewnia infrawizję, dzięki której w nocy postacie świecą na czerwono... W opcjach gry można i tak włączyć grupową infrawizję, ale ten czerwony klejnot na hełmie nawet fajnie wygląda.



Hełm Kiela
(HELM14)


Hełm Kiela:
Jest to hełm Kiela Zabójcy Legionów, pierworodnego syna Durlaga Zabójcy Trolli i Klanowego Księcia w nieszczęsnej wieży swego ojca. Podobno osoba, która go nosi staje się odporna na strach zarówno magiczny, jak i naturalny.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Chroni przed trafieniami krytycznymi
 Chroni przed wszystkimi rodzajami paniki i podnosi morale
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Niedostępny w części drugiej


Uwagi: 2500 szt. zł. Przywraca go moduł Tactics (ulepszony Północny las). Nic ciekawego, szczególnie jeśli ma się odpowiednie czary (m.in. Przełamanie strachu i Odporność na strach) i przedmioty (np. Pierścień Gaxxa).



Hełm ochrony
(HELM04)


Hełm ochrony: 'Dar Pokoju'
Ten hełm - ceniony za szlacheckie "pochodzenie" oraz za moce, którymi obdarza właściciela - miał być zwykłym darem. W tych dniach nie zbliżało się żadne niebezpieczeństwo czy zło, które trzeba byłoby pokonać. Po prostu jeden przyjaciel zapragnął wręczyć dar innemu. A prezentem mogłaby równie dobrze być ciekawa księga lub butla wina. Niestety, poszukiwacze przygód zwykli obdarzać się bardziej praktycznymi darami. Hełm brał udział w wielu bitwach i zawsze pamiętano o jego skuteczności.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 +1 do rzutów obronnych
 +20% do odporności na elektryczność
 +20% do odporności na zimno
 +20% do odporności na ogień
 Chroni przed trafieniami krytycznymi
Waga: 3
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Komnata lodu w Kuli sfer (przed wejściem do Rdzenia mocy)
 Maferan – Strzeżony budynek w Dzielnicy świątynnej


Uwagi: 2000 szt. zł. Świetny hełm, szczególnie w połączeniu z innymi przedmiotami, które zapewniają ochronę przed żywiołami (np. Tarcza ze smoczych łusek, Skóra Aegera i in.), wtedy osporność na żywioły wzrasta do ok. 40-50%, a to już potężny atut.



Hełm ochrony przed urokami
(HELM06)


Jak to sugeruje jego nazwa, hełm ochrony przed urokami, chroni noszącą go osobę przed wszystkimi próbami manipulowania jej emocjami. W ramach zachowania ostrożności, niektóre grupy najemników wyposażają swoich ludzi w hełmy tego typu, aby zapobiec zakłóceniu wykonywanych przez nich obowiązków przez zewnętrzne wpływy.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Chroni przed trafieniami krytycznymi
 Nosząca go osoba jest odporna na zauroczenia
Waga: 4
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Posiadłość Galvareya w Dokach, skrytka za okiem w ścianie zabezpieczona pułapką z Okropnym zauroczeniem
 Draug Fea z drużyny Tarnora Topornika (Kanały pod Dzielnicą świątyń)
 Olaf Rassmusen – Strzeżony budynek w Dzielnicy świątynnej
 Bolumir od Tempusa (Twierdza d’Arnise)
 Świątynia Lathandera w Dzielnicy świątynnej


Uwagi: 800 szt. zł. Przydatny, chroni przed różnego rodzaju urokami (dominacje, zauroczenia, okropne zauroczenia itd.). Bardzo wielu przeciwników używa tego typu zdolności i czarów (m.in. magowie, wampiry, sukkuby itd.), warto nosić ze sobą dla pewności.



Hełm przeciwnego charakteru
(HELM02)


Przeklęty hełm przeciwnego charakteru jest zaprawdę przerażającym przedmiotem. Jak sama nazwa wskazuje ma moc do zmiany fundamentalnych zasad etycznych, a nawet osobowości osoby, która ma nieszczęście go założyć. Przedmiot ten niszczy więzi rodzinne, przyjaźnie, całe miasta, a nawet narody. Gdyby legiony zła kiedykolwiek zatknęły go siłą na głowę przepełnionego dobrem Solara, wszechświat, jaki znamy, spotkał by szybki i bolesny koniec.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Charakter staje się przeciwny
 Chroni przed trafieniami krytycznymi
 Może być zdjęty tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy
Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
 Niedostępny w części drugiej


Uwagi: 700 szt. zł. W pierwszej ma go Upiorny rycerz w Wieży Durlaga (pierwsze spotkanie). Są lepsze hełmy, ten mógłby być wykorzystany w wyjątkowych sytuacjach (np. używanie Obrońcy lub Oczyszczacza).



Hełm Skały
(HELM31)


Ten hełm zapewnia wojownikowi ochronę o wiele lepszą, niż tylko zwykła ochrona przed uderzeniem maczugą czy mieczem. Doskonale widać, że kiedyś z metalowej osłony wyrastały rogi, choć teraz nie ma ani ich, ani żadnej magii, która mogła być z nimi związana.


PARAMETRY:
 +25% do odporności na ogień, zimno, kwas, truciznę i elektryczność

Miejsce wystąpienia:
 Komnata ognia na II poziomie Twierdzy Strażnika


Uwagi: 5000 szt. zł. W opisie nie zaznaczono, że mogą go używać jedynie wojownicy. Podobnie jak inne przedmioty zapewniające odporność na żywioły warto je łączyć ze sobą.



Hełm Skały
(HELM32)


Teraz, kiedy Hełm Skały odzyskał rogi, zapewnia swemu właścicielowi jeszcze lepszą ochronę. Generałowie i dowódcy mogą wywołać u przeciwnika zarazem strach jak i szacunek, wystarczy tylko, że założą ten wspaniały hełm.



PARAMETRY:
 +25% do odporności na ogień, zimno, kwas, truciznę i elektryczność
 Pozwala rzucić trzy razy dziennie Aurę rozkazu (wrogowie muszą wykonać rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -2 lub uciekną w trwodze)

Mogą używać:
 Wojownicy

Miejsce wystąpienia:
 II poziom Twierdzy Strażnika (hełm oraz oba rogi), wykuwa go Cespenar


Uwagi: 13400 szt. zł. Odporności są ważniejsze niż jakaś tam Aura rozkazu, która na tym etapie gry może co najwyżej połechtać czule przeciwników...



Hełm świetlistości
(HELM16)


Ten hełm wykonany jest z polerowanej stali i wysadzany diamentami, rubinami oraz ognistymi opalami. Klejnoty lśnią wewnętrznym światłem, które może być jedynie magiczne. Czyni on odpornym na ogień, a także daje właścicielowi możliwość rzucania kilku czarów. Są to Ognista kula, Tęczowe kolory i Promień słońca.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Chroni przed trafieniami krytycznymi
 Odporność na ogień
 Raz dziennie pozwala rzucać Ognistą kulę, zadającą 6K6 pkt. obrażeń, o zasięgu 30 m i obszarze działania w promieniu 10 m.
 Raz dziennie pozwala rzucać Tęczowe kolory jak na 7. poziomie czarodzieja.
 Raz dziennie pozwala rzucać Promień słońca, zadający 3K6 pkt. obrażeń (rzut obronny na magię lub oślepia na 10 rund), nieumarli otrzymują dodatkowe 1K6 pkt. obrażeń na poziom (rzut obronny na magię lub ulegają zniszczeniu). Zasięg 6,5 m, obszar działania w promieniu 6,5 m.
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6


Uwagi: 7890 szt. zł. Zapewnia 40% odporności na ogień, bardzo przydatny hełm. Postacie nieużywające zaklęć mogą dzięki niemu rzucać 3 bardzo dobre czary m.in. Promień słońca, który sprawdza się przede wszystkim na nieumarłych. Warto go mieć choćby ze względu na zaklęcia.



Hełm Vhailora
(WA2HELM)


Ten hełm nosił niegdyś tajemniczy wojownik o imieniu Vhailor. Wojownik ów zginął pomagając istocie znanej jako 'Bezimienny'.




PARAMETRY:

Klasa pancerza: +1
Specjalne:
 Raz dziennie pozwala rzucać czar Mamidło
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Deidre na Targu Przygód


Uwagi: 21000 szt. zł. Jeden z najlepszych hełmów dla postaci walczących i czarujących. Przywołane mamidło nie jest rozpraszane przez czary poznania (jest jakby pod wpływem Niepodatności na czary/Poznanie), pozwala zaoszczędzać zwoje ochronne i magiczne, pomaga w walce (co dwie głowy, to nie jedna). Mamidło może używać zdolności specjalnych (zakładanie pułapek, przywołanie devy itd.), nie obowiązuje go ograniczenie przywoływanych sojuszników... Hełmu ciągle nosić nie trzeba, tylko do czasu przywołania mamidła.



Pozostałe


Bladozielony kamień Ioun
(HELM20)


Na łożu śmierci, sędziwy bohater Rigar Prawdziwa Krew błagał swego towarzysza, maga Spektoriala, aby jego umiejętności i hart wojownika żyły nadal. Przyjaciel niechętnie się zgodził na transfer owych cech do przedmiotu, wiedząc, że zabraknie ich duszy owego wojownika. W tym bladozielonym kamieniu Ioun znajdują się owe esencje, które nosicielowi przekazują zdrowie i umiejętności Rigara.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 +10% do punktów życia
 +1 do TraK0
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Jaskinia Pai’Ny w Dzielnicy cmentarnej (Niższe grobowce)


Uwagi: 5000 szt. zł. Świetny dla postaci, które nie mogą używać prawdziwych hełmów – kensaia, mnicha. Dość łatwo go zdobyć, jest dostępny niemal na początku gry.



Brązowy kamień Ioun
(HELM27)


Dzięki potężnym zauroczeniom nałożonym na ten kamień ioun, jest to skarb niezwykle poszukiwany przez czarodziejów i magów.




PARAMETRY:

 Kiedy kamień jest używany, można zapamiętać dodatkowe zaklęcie 7. poziomu.

Miejsce wystąpienia:
 Więzienie w Saradush (zadanie ze Zjawą)


Uwagi: 5000 szt. zł. Najlepiej używać go do czasu rzucenia zaklęcia, po czym zdjąć i nałożyć inny, bardziej ochronny kamień. Np. można ustawić jako pierwsze rzucenie Sekwencera zaklęć, po odpoczynku rzucić od razu zaklęcie i nałożyć coś innego.



Ciemnoróżowy kamień Ioun
(HELM19)


Ten kamień Ioun świeci ciemnym odcieniem różu, podsuwając na myśl uspokajające obrazy i doznania. Pomimo iż jest to przyjemne, zdaje się nie wzmacniać podstawowej ochrony, która na nim się znajduje.



PARAMETRY:

Klasa pancerza: +1
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Przytułek, nagroda za włożenie przedmiotów w posągi


Uwagi: 5000 szt. zł. Kolejny dobry hełm, lepiej mieć dodatkowy punkt w KP niż go nie mieć, nie?



Czaszka śmierci
(HELM17)


Szalony lisz-nekromanta N'Ashtar Nikadeemus wykuł ten hełm z kości swoich własnych rodziców. Jego najlepszy generał nosił go podczas bitew, używając go, aby w jednej chwili zabić dowódców nieprzyjacielskiej armii. Potem złożone ze szkieletów armie N'Ashtara tratowały zdemoralizowanych wrogów. Gdy N'Ashtar w końcu poległ, Czaszka śmierci ponoć również uległa zniszczeniu.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Pozwala rzucać Zaklęcie śmierci, w zasięgu 10 m. Obszar działania to sześcian o boku 10 m.
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Mag Vithal w Podmroku


Uwagi: 5000 szt. zł. Przeciwko Zaklęciu śmierci trzeba wykonać rzut obronny przeciwko śmierci, czyli bieda z nędzą. Można używać, jak nie czego innego pod ręką o podobnym działaniu. Użyteczność tego hełmu wzrasta podczas solówek postaciami nieużywających magii. Niewątpliwą zaletą jest wygląd tego szyszaka...



Kamień Wong Fei's Ioun
(HELM34)


Mówi się, że Kamień Ioun był darem dla mnicha o imieniu Shou-ling, Wong Fei Hung od boga wojny Chan Chenga. Bóg zstąpił na ziemie w formie smoka i walczył z Wong Fei przez trzy dni i trzy noce. Chan Cheng był tak zdumiony męstwem mnicha, że ofiarował mu Kamień Ioun. Jednak po śmierci Wong Fei kamień zniknął.


PARAMETRY:
Klasa pancerza: +1
Specjalne:
 +15 do maksymalnej liczby pż
 Regeneruje 1 PŻ co 6 sekund

Nie może używać:
 Mnich,
 Wojownik
 Kensai

Miejsce wystąpienia:
 Sendai


Uwagi: 5000 szt. zł. Świetna rzecz dla postaci walczących i tych, które mają Użycie dowolnego przedmiotu (np.. Haerdalis, Jansen). W opisie jest błąd, tego kamienia mogą używać postacie, które wymienione są jako te, które nie mogą.



Kamień z duszą Malli
(AMSOUL01)


Mały klejnot szafiru gwiaździstego, który więzi duszę niewinnej młodej kobiety, Malli, posiada magiczną właściwość krążenia wokół czoła i pełnienia funkcji kamienia ioun o znacznej mocy. Jednak tylko osoby bez skrupułów będą brały pod uwagę użycie tego klejnotu.


PARAMETRY:
+1 do Zręczności
+1 do Kondycji
Może rzucić neutralizację trucizny raz na dzień

Waga: 2
Nie mogą używać:
 Postacie o dobrym charakterze

Miejsce wystąpienia:
 Vongoethe – lisz z Amkhetran


Uwagi: 4000 szt. zł. W niektórych przypadkach może zmieniać liczbę PŻ. Dobry dla Jansena.



Kaptur Złodziei
(HELM29)


Choć ten kaptur nie obdarza tego, kto go nosi, żadnymi zauważalnymi właściwościami, to jednak można wokół niego wyczuć aurę uśpionej magii.




Mogą używać:
 Złodzieje

Miejsce wystąpienia:
 Nagroda za przyniesienie serca demona, w zależności od charakteru będzie to Tahazzar lub Ka'rashur na III poziomie Twierdzy Strażnika


Uwagi: 300 szt. zł. Brak właściwości.



Kaptur Złodziei
(HELM30)


Złodzieje nie kierują się honorem. Może dlatego Kaptur Złodziei został wyposażony we właściwości chroniące tego, kto go nosi, przed innymi osobami trudniącymi się tym zajęciem.



PARAMETRY:
Specjalne:
 Niewrażliwość na cios w plecy i truciznę
 3 razy dziennie można rzucać Prawdziwe widzenie

Mogą używać:
 Złodzieje

Miejsce wystąpienia:
 III poziom Twierdzy Strażnika (kaptur), Brennan Risling z drużyny Menkara w Norze Siedmiu Dolin lub lisz w Bramach miasta (Pierścień niewidzialności), wykuwa go Cespenar (potrzebuje do tego również Antidotum)


Uwagi: 5000 szt. zł. Bardzo dobry przedmiot, zapewnia 100% odporności na trucizny, szczególnie przydatne jest to w Twierdzy Strażnika i podczas starć z nieprzyjemnymi przeciwnikami, którzy używają trucizny. Prawdziwe widzenie jest bardzo pomocne podczas walk z wszelkiego rodzaju magami, którzy namiętnie używają iluzji.



Krążek z Netheril
(COMPON17)


Ta cienka opaska ze złota jest zbyt mało ozdobiona, żeby nadawać się na koronę. Choć nie przystrojono jej żadnymi kamieniami szlachetnymi, to na jej powierzchni wyryto tajemne i kryptyczne symbole - pozwala się to domyślać, że wewnątrz złotej opaski drzemie jakaś ukryta moc.


Miejsce wystąpienia:
 Zmiennobarwny demon na II poziomie Twierdzy Strażnika


Uwagi: 800 szt. zł. Brak właściwości.



Krążek z Netheril
(HELM28)


W połączeniu z Brązowym Kamieniem Ioun, Krążek z Netheril jest teraz wielką pomocą dla każdego, kto uprawia sztuki tajemne. Oczywiście coś tak cennego z pewnością przyciągnie uwagę rywalizujących magów...



PARAMETRY:

 +10 do maksymalnej liczby PŻ
 Pozwala zapamiętać dodatkowe zaklęcie 7. i 8. poziomu

Miejsce wystąpienia:
 II poziom Twierdzy Strażnika (Krążek), Więzienie w Saradush (Brązowy kamień Ioun), wykuwa go Cespenar


Uwagi: 7500 szt. zł. Postępować podobnie jak w przypadku Brązowego kamienia ioun (można zapamiętać Sekwencer i Wyzwalacz zaklęć).



Lawendowy kamień Ioun
(HELM26)


Jasno-lawendowy odcień tego kamienia zdaje się tańczyć i błyszczeć, jak gdyby sam kamień był żywy.




PARAMETRY:

 +1 do KP
 +4 do rzutów obronnych przeciwko śmierci

Miejsce wystąpienia:
 Gromnir Il-Khan w Saradush


Uwagi: 5000 szt. zł. Bardzo dobry kamyk, lepszy niż te, które dodają 1 punkt do danej cechy.



Maska króla Strohma III
(KEY20)


To jest zrekonstruowana maska króla Strohma Trzeciego. Gdy założy się ją na twarz, cały świat nabiera dziwacznych barw. Być może maska ta pozwala zobaczyć rzeczy, których nie można było widzieć wcześniej, ale poza tym jej zastosowanie może budzić wątpliwości.


Miejsce wystąpienia:
 Tworzy się ją z części (6x Fragment maski pogrzebowej) w Podziemiach Firkraaga


Uwagi: Chroni przed trafieniami krytycznymi i zajedwabiście wygląda...



Obsydianowy kamień Ioun
(HELM24)


Ten twardy kamień obsydianu obdarza swojego właściciela podobną wytrzymałością.




PARAMETRY:
 +1 do Kondycji, kiedy kamień jest używany

Miejsce wystąpienia:
 Karthis al-Hezzar w Północnym lesie (Tron Bhaala)


Uwagi: 11000 szt. zł. W niektórych sytuacjach może leczyć postać lub zwiększać liczbę PŻ.



Perłowobiały kamień Ioun
(HELM18)


Legenda mówi, że ten typ kamieni ioun produkuje się więżąc duszę trolla. Ten biały jak perła kamień umożliwia noszącemu regenerację 2 punktów życia na minutę.



PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Regeneracja 2 punktów życia na minutę.
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ruiny świątyni, w skrytce w pomieszczeniu z lawą


Uwagi: 5000 szt. zł. Dobry hełm, regeneracji nigdy za wiele, szczególnie jeśli podróże trwają kilka godzin... Niewątpliwą zaletą kamieni Ioun jest to, że mogą je nosić wszystkie postacie (chyba że nie ma się zainstalowanego Tronu Bhaala).



Róg Roranacha
(COMPON05)


Ten hełm wyrzeźbiono z rogu ogromnego barana. Inskrypcje na jego powierzchni świadczą o tym, że zwierzę to było kiedyś czczone przez starożytne plemiona barbarzyńców.



PARAMETRY:

 +50% odporności na broń obuchową

Miejsce wystąpienia:
 Gromnir Il-Khan


Uwagi: 500 szt. zł. Raczej dla barbarzyńcy (szczególnie jeśli ma Zbroję z Łusek Żółtego Smoka z moda Tactics).



Smoczy hełm
(HELM21)


Czarnoksiężnik Wormsor swoimi zręcznymi dłońmi ostrożnie przekształcił kilka smoczych łusek w ten potężny hełm. Przeplatają się w nim czerwone, białe i zielone łuski, dając noszącemu ochronę przed zwyczajnymi ciosami, a także ogniem, zimnem i elektrycznością. Ciężko jest ustalić, czy pochodzi ona od łusek, czy też zaklęć maga.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: bez zmian
Specjalne:
 Ustala odporność na ogień, zimno i elektryczność na poziomie 25%
Waga: 2
Nie może używać:
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Studnia w Podziemiach Firkraaga


Uwagi: 5000 szt. zł. Podobny do Hełmu ochrony, najlepiej połączyć go z Tarczą ze smoczych łusek czy innym przedmiotem zapewniającym ochronę przed żywiołami (Skóra Aegera). Dzięki temu odporność na żywioły osiągnie ok. 50% lub więcej (dzięki Użyciu dowolnego przedmiotu skorzysta na tym Haer'dalis – wystarczy spojrzeć na jego odporności...). Efekt kumulowania się odporności nie zawsze występuje, np. nie dotyczy przemiany Zmiennokształtnego - większego wilkołaka (Smoczy hełm właściwie ustala odporność na danym poziomie, a Hełm odporności dodaje premie).



Spektroskopy Jansena
(NPMISC1)


Mikro-Makro Spektroskopy Marki Jansen (Oficjalne Spektroskopy Purpurowego Bractwa)

Te okulary to kolejny z wynalazków Jana Jansena. Pozwalają mu one raz dziennie wykrywać niewidzialność. Zapewniają też Janowi dodatkowe +25% do jego umiejętności wykrywania i usuwania pułapek. Rozmaite soczewki zamontowane na tej urządzeniu zwiększają umiejętność wykrywania iluzji o 20%. Klasa i wdzięk, z jaką wykonano Spektroskopy, są tak oczywiste, że w ogóle nie warto o nich mówić.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Wykrywanie niewidzialności raz na dzień
 +25% do rozbrajania pułapek
 +25% do wykrywania pułapek
 +20% do wykrywania iluzji

Miejsce wystąpienia:
 Jan Jansen


Uwagi: Nieoceniony przedmiot na początku, później (po wybraniu Użycia dowolnego przedmiotu) traci nieco swoje znaczenie (Jansen i tak będzie miał tyle punktów umiejętności, że wiadomo co z nimi robić...). Zapewnia też odporność na oślepienie. Ładne cacko...



Srebrny kamień Ioun
(HELM25)


Możliwe, że kolory srebrny i szary, widoczne na tym kamieniu, symbolizują wiedzę, która przychodzi jedynie z wiekiem i z doświadczeniem.




PARAMETRY:

 +1 do Mądrości, kiedy kamień jest używany

Miejsce wystąpienia:
 Zefir w Amkhetran


Uwagi: 5000 szt. zł. Już lepiej, większa mądrość wpłynie na liczbę dodatkowych czarów kapłańskich.



Złoty hełm z rogami
(HELM33)


Typowy złoty hełm używany przez najemników Baltazara.






Miejsce wystąpienia:
 Amkethran


Uwagi: 200 szt. zł. Brak właściwości.



Złoty kamień Ioun
(HELM23)


Ten niezwykle poszukiwany przez czarodziejów i magów kamień ioun podnosi inteligencję tego, kto go posiada.




PARAMETRY:
 +1 do Inteligencji, kiedy kamień jest używany

Miejsce wystąpienia:
 Księgarz Łazarz w Saradush


Uwagi: 5000 szt. zł. Można go ukraść, ale po co? 1 punkt inteligencji w tę czy tamtą niewiele zmienia.