Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Amulety i naszyjniki

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Amulety


Amulet blokowania czarów
(AMUL25)


Amulet blokowania czarów
Ulubiony przedmiot ochronny maga rozpoczynającego magiczny pojedynek. Zapewnia on osłonę przed zaklęciami i nie przeszkadza przy rzucaniu własnych czarów.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +2 do rzutów obronnych przeciwko magii

Miejsce wystąpienia:
 Obserwator, który atakuje zaraz po wejściu do Południowych tuneli w Podmroku


Uwagi: 1800 szt. zł. Wbrew pozorom Amulet nie jest rewelacyjny, dostępny dość późno, a zwykły Amulet ochrony zapewnia więcej premii i lepszych (jednak są ograniczenia z jego noszeniem).



Amulet Czuciowców
(WA2AMU)


Amulet Czuciowców

Ten amulet pochodzi z miasta Sigil, gdzie został wykuty przez Stronnictwo Doznań. Wręczano go najbardziej lojalnym czuciowcom, aby chronił ich w czasie podróży po Sferach, gdzie poszukali nowych doznań.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +5 do punktów życia
 +2 do Charyzmy
 Stałe zaklęcie Ochrona przed złem
Może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Deidre na Targu Przygód


Uwagi: Przydatny na początku i raczej dla drużyn z dobrym złodziejem (może ukraść całą masę magicznych przedmiotów, które potem można sprzedać paserom). W przypadku posiadania zbędnej gotówki można go kupić. Należy do tych droższych, bo bazowo kosztuje 14000 szt. zł, a za taką cenę można kupić np. Miecz Baldurana lub Pierścień Łaskobójcy (kosztuje 10000). Przedmiot jest zabugowany, gdyż zdejmowany i nakładany leczy postać - naprawia to BG2 Fixpack (poprawia też Włócznię Kuldahar, która ma podobne właściwości). Oprócz kapłanów może go nosić mnich (i złodziej lub bard z Użyciem dowolnego przedmiotu). Najbardziej przydatnym efektem jest Ochrona przed złem, szczególnie jeśli został zainstalowany komponent moda Tactics (Trudniejsze demony) - chroni przed nimi.



Amulet Edwina
(MISC89)


To jest dziedzictwo Edwina; jego rodowy kamień.






Miejsce wystąpienia:
 Edwin;)


Uwagi: Zapewnia po 2 dodatkowe zaklęcia z poziomów 1-9. Jest niezdejmowalny.



Amulet Harfiarzy
(MISC5E)


Wszyscy Harfiarze, których spotkaliście w tej okolicy, nosili jeden z tych amuletów. Być może jest to ich identyfikator. Czy w tym budynku może być jakaś część, do której dostęp mają tylko Harfiarze?



Miejsce wystąpienia:
 Posiadłość Galvareya w Dokach, czyli Siedziba Harfiarzy


Uwagi: 500 szt. zł. Dzięki niemu przebywający na piętrze Widmowi Harfiarze nie zaatakują, choć trudno powiedzieć, czy to zaleta (za każdego jest 9000 PD od łebka bez żadnych konsekwencji).



Amulet metaczarów
(AMUL16)


Amulet metaczarów: 'Wzmacniacz'
Ten amulet jest znany z tego, iż wspomaga rzucanie zaklęć i dlatego poszukuje go wielu magów. Stworzył go Elairdrin Mellwith, mieszkający w Górach Gwiezdnych. Przyczyna, dla której wykonał ten przedmiot, była bardzo przyziemna - miał zwyczaj często odwiedzać domy uciech, gdzie Wzmacniacz okazywał się dość przydatny. Później Elairdrinowi amulet zabrał mag o znacznie mniej przyziemnych intencjach, ale zapiski dotyczące zmiany właścicieli różnią się od siebie.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 2. poziomu
Może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 1. poziom Lochów Irenicusa, w północnym pokoju, w szafce zabezpieczoną pułapką z zatrutą strzałką


Uwagi: 1800 szt. zł. Dobry, bo szybko dostępny i ma szeroki zakres używalności (m.in. Imoen, Aerie, Nalia, Jansen). Warto mieć ze sobą - w księdze zaklęć przed odpoczynkiem można ustawić dodatkowe zaklęcie jako pierwsze do rzucenia, po przebudzeniu rzucić je i nałożyć inny amulet, np. Amulet mocy czy nawet ochrony +1. Można też tak robić z innymi podobnymi przedmiotami dodającymi zaklęcia (np. Zerhowe Ostrze Dak'kona, Kostur Arundela).



Amulet Mistrza Harfiarzy
(AMUL28)


Ten medalion jest bardzo poszukiwany przez zarówno złodziei jak i bardów, jednak z innych powodów. Nie dość, że zapewnia potężna magiczną ochronę przeciwko fizycznym atakom, to jeszcze zwiększa biegłość posiadacza w kilku łotrzykowskich umiejętnościach. Jednak nawet jeszcze bardziej cenioną cechą, z punktu widzenia bardów, jest zdolność amuletu do zapewnienia posiadaczowi odporności na wszelkie formy ciszy.


PARAMETRY:

+20% do wykrywania pułapek i otwierania zamków
+3 do KP
Osoba nosząca medalion jest odporna na ciszę
Może używać:
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Imix w Maszerujących Górach (2 poziom Świątyni Yaga-Shury)


Uwagi: 3700 szt. zł. Dostępny dopiero w Tronie Bhaala, wtedy zaś marne 20% punktów do umiejętności złodziejskich (tylko dwóch?), to tyle co nic. W dodatku bardowie i złodzieje dzięki Użyciu dowolnego przedmiotu i tak mogą nałożyć dowolny amulet. Najbardziej godne uwagi są: dość wysoka premia do KP i odporność na ciszę (dość często używana przez różnego rodzaju przeciwników – smoki, kapłanów, magów, tanari). Jego dodatkową zaletą jest to, że może go używać wiele postaci np. Jansen, Nalia, Imoen, Haer’dalis. Może go też używać dwuklasowiec zabójca magów/złodziej bez zdolności UDP.



Amulet mocy
(AMUL21)


Amulet mocy
Na tym amulecie znajduje się sygnatura magii Constera Damona, arcymaga, który poległ w Roku Gniewu Smoka. Amulet może trochę wyblakł od ognia i czasu, ale wciąż słychać jego sławne okrzyki: "Odbieram ci moc!", "Niech mnie usłyszą!", "Śmierć nadchodzi szybko!" i "Nic mi nie zabieraj!". Często go używano i wiele razy zmieniał właściciela wśród krwi i bitew.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +5% do odporności na magię
 Ugłosowienie
 Zmniejsza szybkość rzucania zaklęć o 1
 Odporność na wyssanie poziomów
Nie może używać:
 Złodziej
 Wojownik
 Łowca
 Paladyn

Miejsce wystąpienia:
 Aran Linvail


Uwagi: 500 szt. zł. Nie ma znaczenia czy pracuje się dla Arana czy Bodhi. Zdobywa się go prędzej (współpraca ze Złodziejami Cienia) lub później (współpraca z Panią Bodhi). Co tu dużo mówić, jeden z najlepszych amuletów, a pewnie i najlepszy. Ładne cacko zapewniające podstawowe i niezbędne odporności, szczególnie na wysysanie poziomów i uciszenie. Razem w połączeniu z np. Szatą Vekny przyspiesza rzucanie zaklęć łącznie o 5 i zapewnia w sumie 15% odporności na magię. Tips: jeśli postać bez amuletu oberwie uciszeniem (Słowo mocy cisza, Cisza 5 metrów), to po nałożeniu niwelujemy efekt uciszenia. BG2 Fixpack zmienia zakres używania przez określone klasy. Mogą go nosić łowcy i paladyni, lecz nie mnisi i barbarzyńcy.



Amulet ochrony +1
(AMUL14)


Amulet ochrony +1 : 'Protektor'
Ten amulet był wręczany gwardzistom króla Pyronan, władcy Impiltur, jako oznaka statusu i honoru. Niestety strażnicy mieli pewne problemy z ustaleniem, komu przedmiot się należy. Po latach wewnętrznych sporów amulet zaginął, a gwardzistów zastąpiono osobnikami mniej chciwymi.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Rzuty obronne: +1

Miejsce wystąpienia:
 Arledian u Gaelana Bayle’a
 Ribald na Targu Przygód
 Jeziorko w Podziemiach Firkraaga
 Chan Zahraa (namiot dżinów Dao)
 Zadania z Harfiarzami (Jaheiry)
 Terminsel-Elminster (zadania z Jaheirą)
 Elminster (w Tronie Bhaala)


Uwagi: 3000 szt. zł. Jest dość powszechny. Zapewnia podstawową ochronę, dość pomocną szczególnie w początkowych fazach gry, jednak durne zasady uniemożliwiają noszenie niektórych magicznych przedmiotów tego typu. Można temu zaradzić poprzez instalację komponentu BG2 Tweak Packa lub własną poprawkę pliku ITEMEXCL.2DA (usunąć wszystkie kody przedmiotów pozostawiając tylko pierwszy).



Amulet ochrony przed trucizną
(AMUL22)


Amulet ochrony przed trucizną

Jest to spory klejnot wiszący na grubym, złotym łańcuchu. Eunuchy z Kara-Tur noszą takie amulety, gdy próbują jedzenia cesarza.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Raz dziennie rzuca Neutralizację trucizny
 Odporność na trucizny

Miejsce wystąpienia:
 Rakshasa Ihtafeer alias wiedźma Adratha w Gaju druidów (dom obok Wieży ogrów)


Uwagi: 2500 szt. zł. Amulet byłby świetny, gdyby zapewniał 100% odporności na trucizny. Mimo że tak nie jest, a jego użyteczność trochę traci na znaczeniu, to nadal ma szerokie spektrum zastosowania - chroni przed zwykłą trucizną, więc przed atakiem pająków, mgieł, czarów (Zabójcza chmura, lecz nie z różdżki!) czy ataku obserwatorów i gautów. Jednak warto go nosić dla czaru. Neutralizacja trucizny może okazać się przydatna w niektórych sytuacjach (zatrucie przez chmurę Adamantytowego golema, pułapka, pająki itp.).



Amulet ochrony życia
(AMUL23)


Amulet ochrony życia

Szafir, podobny w kształcie do serca, zwisa na końcu wąskiego srebrnego łańcuszka. Gdy się go nosi, amulet ten promieniuje życiową energią, wypełniając swego właściciela mocą. Inskrypcja z tyłu głosi: "Człek przeciw śmierci nic nie poradzi, ale ten klejnot może ją wystraszy!"


PARAMETRY:

Specjalne:
 +3 do rzutów obronnych przeciwko śmierci

Miejsce wystąpienia:
 Zwiastun Świtu Sain


Uwagi: 1800 szt. zł. Można go zdobyć tylko wtedy, jeśli należy się do Kościoła Lathandera (jednak bez posiadania twierdzy) i wykonało się wcześniej misję związaną z pozyskanie usług Sir Sarlesa dla świątyni. Byłby przydatny, ale ograniczona dostępność sprawia, że jest niemal nieużywany. Czar kapłana Osłona przed śmiercią jest lepszy i łatwiejszy w użyciu (o ile ma się postać, która może ją rzucać). Ogólnie amulety dodające premie do rzutów obronnych nie są za przydatne. Ale wynika to z tego, że ważniejsza jest odporność na efekt, a nie premie do rzutów obronnych (które zgodnie z prawem Murphy'ego często się nie udają).



Amulet odporności na magię
(AMUL19)


Amulet odporności na magię

Komisarze pracujący dla urzędu miejskiego Athkatli często noszą owe amulety, gdy poszukują czarowników. Zapewniają one niewielką ochronę przeciwko podstępnym magom, którzy opierają się przed uwięzieniem lub egzekucją.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +5% do odporności na magię

Miejsce wystąpienia:
 Niewidzące Oko, można go wziąć z jego zwłok, co wymaga unicestwienia ślepego obserwatora


Uwagi: 1800 szt. zł. Wbrew pozorom tylko 5% odporności na magię nie jest wcale mało, a biorąc pod uwagę, że jest dostępny w miarę szybko i w Cieniach Amn nie ma aż tak wielu magicznych amuletów (szczególnie jak się ma pełną drużynę), to lepszy taki amulet niż żaden. Warto go łączyć z innymi przedmiotami zapewniającymi odporność na magię (Miecz Baldurana, Szata Vekny, Pierścień Gaxxa i in.).



Amulet odporności na magię Kaliguna
(AMUL20)


Amulet odporności na magię Kaliguna

Ten konkretny amulet ma z tyłu inicjały KP. KP, albo inaczej Kaligun Poonil, był generałem niewielkiego oddziału wysłanego do puszczy, by wytrzebić Czerwonych Magów. Ponieważ wyjątkowo bał się on magii, nosił w walce ów amulet. Zbyt pewny ochrony, jaką on dawał, Kaligun w końcu umarł, gdy zasadził się na trzech Czerwonych Magów, którzy najpierw zmniejszyli jego odporność na magię, a potem zniszczyli go swoimi zaklęciami.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +10% do odporności na magię

Miejsce wystąpienia:
 Drowi handlarz w Ust Natha (Podmrok), można go ukraść lub kupić


Uwagi: 1800 szt. zł. Dobry dla postaci, które są już odporne w pewnym stopniu na magię, jak np. Viconia. Dobrze jest połączyć jego działanie z innymi przedmiotami zapewniającymi odporność na magię (Ludzka skóra, Płaszcz Baldurana itp.). Lepiej go mieć niż nie mieć.



Amulet Seldarine
(AMUL27)


Ten Amulet jest nagrodą od elfiej królowej Ellesime za ocalenie Drzewa Życia. Ochrania on tego, kto go nosi, przed wszystkimi formami zaczarowań i zaklęć.




PARAMETRY:

Specjalne:
 Zwiększa odporność na magię o +10%
 Premia +1 do wszystkich rzutów obronnych

Miejsce wystąpienia:
 Nagroda od królowej elfów, zdobywa się go na początku dodatku Tron Bhaala


Uwagi: 5000 szt. zł. Kolejny, po Amulecie mocy, jeden z najlepszych naszyjników, może go też nosić Zabójca magów (lub Morituri, który ma restrykcje zabójcy magów i kensai). Żeby go jeszcze połączyć z Amuletem mocy...



Amulet Szybkości Geparda
(AMUL26)


Ten amulet zapewnia swojemu właścicielowi chyżość. Nic dziwnego, że cieszy się on dużą popularnością wśród złodziejów, wędrowców i tchórzy.




PARAMETRY:

Specjalne:
 Zwiększa szybkość poruszania się o 2
 Raz dziennie umożliwia rzucenie Ulepszonego przyśpieszenia ruchów

Miejsce wystąpienia:
 Thelynn'ss w Kryjówce Sendai


Uwagi: 2500 szt. zł. Ten amulet powinien być na wyposażeniu każdej postaci walczącej (szczególnie 2 broniami) – umożliwia rzucenie Ulepszonego przyspieszenia działającego ponad 2 tury, przy 5 atakach postać zwiększy ich liczbę do 9-10, dla porównania Młyniec trwa tylko 1 rundę. Ładunek zaklęcia można odnowić poprzez włożenie go do sakiewki lub torby przechowywania.



Amulet tarczy
(AMUL15)


Ten amulet uaktywnia się wypowiadając prosty wyraz i dotykając go; każde użycie to jeden ładunek. Efekt duplikuje działanie Tarczy - pierwszopoziomowego zaklęcia czarodzieja. Na czas działania zaklęcia osoba nosząca amulet ma Klasę Pancerza 4, kumulującą się z modyfikatorami wynikającymi z normalnej tarczy i innej magii.


PARAMETRY:

Zasięg: 0
Obszar działania: użytkownik
Klasa Pancerza: 4
Specjalne:
 +2 do Klasy Pancerza przeciw pociskom
Czas działania: 5 tur

Miejsce wystąpienia:
 Zabezpieczona pułapką z Magicznym pociskiem skrzynia w podziemiach Twierdzy d’Arnise (poziom z Tor’Galem)


Uwagi: 2500 szt. zł. Dobry amulet typu ładunkowego, więc może być używany przez całą drużynę. Niestety w opisie jest drobna niejasność – efekt, owszem duplikuje działanie Tarczy (czar maga z 1. poziomu), jednak częściowo – w przeciwieństwie do czaru nie chroni przed Magicznym pociskiem (naprawia to BG2 Fix Pack). Największą zaletą jest to, że ładunki się kumulują (tylko premie przeciwko broni dystansowej) – można podnieść swoją Klasę Pancerza do maksymalnej wartości -20 pkt. przeciwko broniom strzeleckim, co w niektórych sytuacjach jest przydatne (np. Miasto Grot ulepszone przez moduł Tactics, w dodatku Tron Bhaala jest więcej takich sytuacji). Dobry dla czarujących postaci, które nie mogą nosić ciężkich pancerzy uniemożliwiających czarowanie (np. magowie, bardowie).



Amulet wilczej jagody
(AMUL18)


Srebrny amulet, zawierający suszoną wilczą jagodę.






PARAMETRY:

TraK0: +1 przeciw likantropom
Klasa pancerza: +1 przeciw likantropom
Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
 Niedostępny w Cieniach Amn i Tronie Bhaala, można go sprowadzić kodem


Uwagi: 1800 szt. zł. Zapewnia niewielką premię przeciwko łakowilkom i wilkołakom - tych zwierzaczków trochę w części drugiej jest, ale żeby od razu nakładać amulet?



Amulet z nefrytem
(AMUL17)


Amulet z nefrytem osadzonym w złocie. Uruchomiony chroni noszącego przed atakami na umysł, włączając w to psionikę. (UWAGA: Nie zapewnia PEŁNEJ ochrony przed psioniką).



PARAMETRY:

Ten amulet chroni noszącą go osobę przed wszystkimi zauroczeniami, strachem, dominacją, ESP, próbami wykrycia charakteru, unieruchomienia, uśpienia, psioniką i ogłupieniem. Niestety, każde użycie kosztuje 1 ładunek, a ochrona trwa tylko 1 turę.

Miejsce wystąpienia:
 Tunele południowe w Podmroku w skrytce (x=2508, y=579)


Uwagi: 10000 szt. zł. Bardzo dobry i przydatny przedmiot, chroni przed większością nieprzyjemnych efektów łącznie z ogłuszeniem i zamętem (a więc i chaosem). Chroni też przed wszystkimi rasowymi zdolnościami łupieżców umysłu (Psioniczna dominacja, Psioniczne Uderzenie, Labirynt, Bicz ego itd.) oprócz wysysania inteligencji. Jego wadą jest to, że jest dostępny dopiero w Podmroku, kiedy postacie na ogół są już na wyższych poziomach, lecz mimo to i tak jest przydatny. Po zainstalowaniu modułu Tactics można zdobyć ten Amulet w domu Valygara (gnom wojownik/iluzjonista). W podstawowej wersji Cieni Amn bez dodatku Tron Bhaala Amulet z nefrytem można znaleźć czasem po śmierci Mieczy Mordenkainena (trzeba je zatruć).



Naszyjniki


Gwiezdny medalion
(MISCA9)


Ten złoty medalion przedstawia stylizowaną gwiazdę.






Miejsce wystąpienia:
 I poziom Lochów Czarowięzów


Uwagi: 60 szt. zł. Do wykorzystania w Lochach Czarowięzów (statua z napisem: W nocy się pojawiam choć mnie nie przynoszą, w dzień znikam choć nikt mnie nie kradnie.)



Medalion miecza
(MISCAE)


Miniaturowy szeroki miecz na łańcuszku.






Miejsce wystąpienia:
 I poziom Lochów Czarowięzów


Uwagi: 60 szt. zł. Do wykorzystania w Lochach Czarowięzów (statua z napisem: Oszczędzę ci życie ale i tak możesz przeze mnie umrzeć. Rozstrzygnę dyskusje ale nie słowami).



Medalion słońca
(MISCAD)


Ten złoty medalion przedstawia stylizowane słońce.






Miejsce wystąpienia:
 I poziom Lochów Czarowięzów


Uwagi: 60 szt. zł. Do wykorzystania w Lochach Czarowięzów (statua z napisem: Dla tych, którzy są w podziemiach jestem radością. Lecz dla tych, na których zawsze pada mój wzrok, mogę być piekłem).



Mithrilowy medalion
(MISC7R)


To prosty i wykonany bez finezji medalion z czystego mithrilu, najwyraźniej przetopionego i uformowanego w toporny kształt. Nie jest to z pewnością dzieło sztuki ale przedstawia pewną wartość.



Miejsce wystąpienia:
 Skrytka w kamieniach w południowo-wschodniej części Ruin Świątyni


Uwagi: Jest związany z zadaniem łowcy w jego twierdzy (Lord Igen Tombelthen w Ruinach świątyni).



Naszyjnik pocisków
(AMUL01)


Naszyjnik pocisków: 'Utracony Dar'
Nazwę naszyjnik zawdzięcza swemu jedynemu właścicielowi - Ikaidzie Mourneve - który poszukiwał porwanej córki. Niewielu zechciało pomóc zrozpaczonemu ojcu, ale przyjacielski i hojny mag wręczył mu ten przedmiot, wspierając go w ten sposób. Niestety Ikaida walcząc z bandytami na wiszącym moście stracił naszyjnik, który wpadł do Rzeki Immerflow. Na szczęście - jak powiadają - okazało się, że naszyjnik nie był potrzebny do ponownego połączenia rodziny.


PARAMETRY:

Obrażenia: 6K6 (połowa przy udanym rzucie obronnym przeciw magii)
Zasięg: 16 m
Obszar: w promieniu 10 m

Miejsce wystąpienia:
 Targowo w kupieckim namiocie na południu po wykonaniu zadania z dżinami i druidami


Uwagi: 5000 sztuk złota. Przydatny naszyjnik, dzięki któremu można rzucać coś na kształt Ognistej kuli. Dla postaci nieczarującej jak znalazł. Dobry do eliminacji słabych grup przeciwników typu gobliny, koboldy, orkowie, gnolle itd. Przedmiot na ładunki, których ma ograniczoną ilość, żeby je odnowić, można go sprzedać i odkupić/ukraść.



Naszyjnik stabilności kształtu
(AMUL24)


Naszyjnik stabilności kształtu
Dydaara Przemieniona była wiedźmą o ogromnym temperamencie, która za każdą obrazę straszliwie karała. Często oznaczało to kilka tygodni spędzonych pod postacią jakiejś dzikiej bestii. Przysporzyło jej to wielu wrogów. Zapisano, że raz walczyła z magiem o imieniu Maxell, któremu przypadła w udziale taka kara. Na swój powrót przygotował ten naszyjnik, stworzony aby zapobiegać próbom zmiany jego postaci, ale nie potrafił w ten sam sposób osłonić swoich popleczników. Najwyraźniej zaimprowizowana armia przemienionych w niedźwiedzi rolników w końcu go pokonała.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +5 do rzutów obronnych przeciwko polimorfii

Miejsce wystąpienia:
 Zabezpieczona pułapką z podwójną błyskawicą skrzynia w siedzibie Mekratha w Kanałach pod Dzielnicą świątyń


Uwagi: 1800 szt. zł. Słaby amulet, premia do rzutów przeciwko polimorfii przydaje się tylko podczas walk z liszami i niektórymi magami. Zwykły Amulet ochrony +1 jest właściwie przydatniejszy.



Naszyjnik Talosa
(MISC4Y)


Ten naszyjnik jest wykonany z ciężkich dysków połączonych drutem. Środkowy dysk jest wykonany ze srebra i inkrustowany symbolami chaosu.




Miejsce wystąpienia:
 Pani Ada w Świątynia Talosa w Dzielnicy świątynnej lub skrzynia w jej pokoiku


Uwagi: 500 szt. zł. Do wykorzystania podczas zadania dla Mae’Vara (zleca kradzież w zależności od reputacji).



Pamiątkowy medalion
(MISC5W)


Jest to medalion przedniej roboty, wykonany z dużym kunsztem, jeden z tych, jakie wręcza się ukochanym osobom. Dzięki prostemu zaklęciu, we wnętrzu znajdują się podobizny, na których widnieją oraz Jaheira. Przedmiot ten będzie zatem pamiątką wyjątkowo bliską sercu obdarowanej osoby. Na jednej ze stron widoczne są smugi zabrudzeń, lecz tym niemniej medalion ten będzie słodkim podarunkiem.


Miejsce wystąpienia:
 Jahaboam w Dokach, nieopodal Świątyni Oghmy


Uwagi: Jeśli zaczęty jest romans z Jaheirą, ten amulet można kupić od Jahaboama i podarować Jaheirze w dowód zawiązującego się uczucia...



Rubinowy wisior zauroczeń
(REGISAMU)


Rubinowy wisior zauroczeń

Wisior ten był ulubioną zabawką złodzieja z rasy niziołków o imieniu Regis. Dzięki niemu Regis potrafił idealnie przedstawić ludziom swój punkt widzenia.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Raz dziennie umożliwia rzucanie zaklęcia Okropne zauroczenie.

Miejsce wystąpienia:
 Regis, towarzysz Drizzta, losowe spotkanie po wyjściu z Podmroku, podczas podróży


Uwagi: 300 szt. zł. Wisiorek wygląda jak zwykły Naszyjnik z krwawnikiem, posiada słabą właściwość, gdyż przeciwko urokowi jest rzut obronny, znacznie lepszy jest np. Pierścień kontroli nad powietrzem/ogniem lub Kostur dowodzenia (zauroczenie bez rzutu obronnego). Mając ten przedmiot można spodziewać się Melchiora Harfela.



Wisior
(MISC9N)


To mały i dość mało charakterystyczny srebrny naszyjnik w kształcie miniaturowego miecza wiszącego na delikatnym łańcuszku. Nosi się go na szyi i bezpośrednio na skórze.



Miejsce wystąpienia:
 Miasto Sahuaginów


Uwagi: Trzeba go włożyć do skrzyni za Alustriel w Mieście Grot (zagadka chochlików).



Pozostałe


Obroża niewolnika
(MISC7Y)


Ta obroża używana jest, żeby zdominować i ubezwłasnowolnić istotę, która ją nosi. Niewolnicy kontrolowani są zazwyczaj przez właściciela Kuli Nadzorcy. Uwolnić z mocy obroży, która została już założona, może jedynie zaklęcie Zdjęcie klątwy albo zniszczenie Kuli nadzorcy.


Miejsce wystąpienia:
 Więzienie sfer, przy zwłokach brązowników


Uwagi: Nałożona sprawia, że postać zostaje zauroczona i atakuje drużynę, w przypadku samotnych postaci następuje koniec gry.



Opończa Waukeen
(MISC8L)


Złota obręcz znaleziona w zapieczętowanym grobowcu na cmentarzu Targowa. Obręcz jest wytarta, jednakże wciąż można rozpoznać na niej symbol Waukeen.




Miejsce wystąpienia:
 Krypta w Targowie


Uwagi: Związana z zadaniem odnalezienia opończy dla jednej z rodzin w Targowie (można ją oddać Lordowi Kopritowi).



Róg Kazgarotha
(MISC73)


Ten róg wykonano ponoć z kła wielkiej bestii Kazgarotha. Nieznana jest osoba, która nasączyła go magią, choć właśnie dzięki niej przedmiot posiadł tak wielką moc. Kiedy zadmie się w róg, nie dobędzie się z niego żaden dźwięk. Zamiast tego grającego na pewien czas otoczy kula energii, zapewniająca częściową odporność na magię i premię do rzutów obronnych, a także lepszą Klasę Pancerza względem pocisków. To działanie utrzymuje się tylko przez 18 sekund, a trzeba pamiętać, że róg czerpie z sił życiowych przy każdym użyciu.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Odporność na czary 1. i 2. poziomu
 +2 do rzutów obronnych przeciw śmiertelnej magii
 +2 do rzutów obronnych przeciw różdżkom
 +2 do rzutów obronnych przeciw polimorfii
 +2 do rzutów obronnych przeciw zionięciom
 +2 do rzutów obronnych przeciw magii
 +5 do Klasy Pancerza przeciw pociskom
 Użytkownik otrzymuje nieznaną liczbę obrażeń
Nie może używać:
 Kapłan (jedno, dwu lub wieloklasowiec)
 Druid (jedno, dwu lub wieloklasowiec)
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dostępny w części pierwszej (Thalanthyr), w części drugiej pozostaje tylko sprowadzenie go kodem


Uwagi: 9000 szt. zł. Świetny przedmiot, szczególnie jeśli chodzi o warunki Cieni Amn i Tronu Bhaala. Premie oczywiście się kumulują, zaś obrażenia, jakie postać otrzymuje są niewielkie. Naszyjnik jest na ładunki, byłby przydatny we wszelkiego rodzaju walkach z magami.



Szpilka Harfiarzy
(MISC5X)


Szpilka Harfiarzy to drogocenny przedmiot, który zaświadcza, iż jego właściciel jest zaufanym i szanowanym członkiem organizacji Harfiarzy. Ten przedmiot zapewnia osobie, która go nosi, wyjątkową ochronę przed wieloma różnymi rodzajami ataków. Szpilki nie są związane magicznie tak aby służyć tylko jednej osobie, ale niemożliwością jest znaleźć kogoś, kto skłonny byłby odstąpić ten przedmiot albo nawet spuścić go z oczu. Szpilka jest, w dosłownym znaczeniu, oznaką honoru.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +5 do rzutów obronnych na magię
 Niewykrywalność
 Odporność na Magiczne pociski
 100% odporności na elektryczność

Miejsce wystąpienia:
 Otrzymuje się go od Terminsela-Elminstera


Uwagi: Jest ukoronowaniem zadania związanego z Jaheirą i jej przejściami z Harfiarzami, aby go otrzymać wymagane są 2 różne warunki w zależności od aktywnego lub nie romansu z półelfką. Jeśli nie ma się romansu z Jaheirą, nie został rozpoczęty, albo został zepsuty, a reputacja wynosi więcej niż 14 pkt., to Jaheira otrzyma Szpilę. Przy aktywnym romansie wymagana jest reputacja powyżej 9 by ją otrzymała (zaś główny bohater dodatkowo 100000 PD – sto tysięcy...), gdy reputacja jest niższa z nagrody nici. To jeden z najlepszych amuletów czy nawet przedmiotów w grze, ten naszyjnik, podobnie jak Amulet mocy czy Naszyjnik Seldarine jest niepowtarzalny i oryginalny oraz, co najważniejsze, zapewnia świetną ochronę, warto dla niego posiadać Jaheirę w drużynie. Warto też posiadać Jaheirę, a nawet ją posiąść...



Złota opaska
(MISCAA)


Prosta złota opaska.






Miejsce wystąpienia:
 I poziom Lochów Czarowięzów


Uwagi: 60 szt. zł. Do wykorzystania w Lochach Czarowięzów (statua z napisem: Bez początku. Bez końca. Jestem symbolem cyklów świata).