Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Pierscienie

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Pierścienie


Dębinowy Pierścień
(RING43)


Ten pierścień wykonano nie ze złota czy innego drogocennego kruszcu, ale z prostego dębu.






Może używać:
 Druid

Miejsce wystąpienia:
 Kapłan Waukeen w Amkethran


Uwagi: 10 szt. zł. Komponent Pierścienia Serca Kniei.



Pierścień Burzy
(RING37)


Pierścień Burzy
Ten pierścień noszony jest przez wyznawców Pana Burz Talosa, którego uczniowie z niecierpliwością oczekują gniewu swojego boga. Zdolność siania spustoszeń i zniszczenia należy do podstawowych cech, które Talos pożąda u swoich poddanych.




Miejsce wystąpienia:
 Brak, do sprowadzenia kodem


Uwagi: 100 szt. zł. Nie ma żadnych właściwości.



Pierścień czarów
(RING08)


Ten pierścień jest umagiczniony po mistrzowsku i pozwala użytkownikowi zapamiętać więcej czarów niż normalnie jest to możliwe. Oryginalnie zamówiony przez maga o imieniu <CHARNAME>, kosztem wielkich osobistych i finansowych wyrzeczeń.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Pozwala zapamiętać po 1 dodatkowym zaklęciu z poziomów 5, 6 i 7.
Może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Nadinal z drużyny Galvareya (zadania Harfiarzy i Jaheiry)
 Uczniowie w Kuli sfer (Twierdza maga)


Uwagi: 7000 szt. zł. Najlepiej używać go przed odpoczynkiem - ustawić czary jako pierwsze (np. Warunkowanie, Sekwencer zaklęć), a po ich rzuceniu nałożyć inny, bardziej ochronny.



Pierścień druida
(RING03)


Pierścień przyjaciela zwierząt: 'Pierścień Druida'
Ponoć zakon druidów z Cormanthoru bardzo dobrze strzeże tajemnicy tworzenia tych pierścieni i nie widziano nikogo spoza ich kręgu, kto posiadałby jeden z nich. Nie wiadomo, w jaki sposób ten pierścień opuścił chroniący go las; krążą jedynie plotki opowiadające o wyrzutku, który zabrał go ze sobą na wygnanie.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Zauroczenie zwierzęcia, które nie obroni się przed różdżkami
Zasięg: 13 m
Obszar: 1 zwierzę
Czas działania: 10 tur

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód
 Świątynia Waukeen w Targowie
 Świątynia Waukeen w Dzielnicy rządowej
 Świątynia Waukeen w Saradush
 Świątynia Waukeen w Amkhetran
 Świątynia Oghmy w Dokach


Uwagi: 3500 szt. zł. Zwierzęta nie są groźne w części drugiej. Lepiej się sprawuje Pierścień kontroli nad powietrzem, który kontroluje nie tylko zwierzęta (naprawia to BG2 Fixpack). Ribald na Targu Przygód sprzedaje nieskończone ilości tego pierścienia - BG2 Fixpack to zmienia.



Pierścień energii
(RING20)


Pierścień energii: 'Zwycięzca'
Ta broń - wykonana przez magów mrocznych elfów z Podmroku - rozwiązała spór między dwoma rywalizującymi ze sobą Domami. Każdy walczący mógł wykorzystać jeden magiczny przedmiot podczas starcia. Ten pierścień został wykorzystany przez zwycięzcę, który jednak nigdy go nawet nie dotknął. Miał go zaś na palcu jego sługa, który z tłumu zaatakował przeciwnika od tyłu. Wszyscy świadkowie zgodzili się, że była to błyskotliwa interpretacja reguł.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K6 (bez rzutu obronnego)
Zasięg: 40 m
Obszar działania: 1 istota

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód


Uwagi: 7500 szt. zł. Ładunek zadaje 2K6 obrażeń od magii, działa przez 2 rundy (więc razem zadaje 2 x 2K6 pkt. obrażeń). Nie działa na drugą formę Gaxxa. Nie stosować na przeciwników chronionych Odbiciem czaru lub Ochroną przed magiczną energią (i podobnymi zaklęciami). Działa także na Miecze Mordenkainena (przydatny więc dla samotnych wojowników). Warto go kupić i sprzedać, żeby uzupełnił się do 50 ładunków.



Pierścień Gaxxa
(RING39)


Pierścień Gaxxa
Ten pierścień nie jest specjalnie zdobiony, jednak przeklęta magia promieniuje intensywnym złem. W istocie, jego twórca, Kangaxx nie wiele był lepszy, nawet na tysiące lat przed tym jak nieumarli urośli w siłę. Mówi się, że kadra magów z Netherilu walczyła i uwięziła kiedyś półlisza, ale nie będąc w stanie naprawdę go zniszczyć sami stali się liszami, by trzymać od tej pory straż przy jego szczątkach. Wykonanie pierścienia mogło doprowadzić do ich wrogości, jako że na każdej z dziewięciu faset klejnotu wypisana była podobno ofiara i śmierć.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +2 do Klasy Pancerza
 +2 do rzutów obronnych
 +10% do odporności na magię
 Odporność na choroby i trucizny
 Regeneruje 1 pkt. życia co 3 sekundy
 Raz dziennie może rzucać Niewidzialność
 Trzy razy dziennie może rzucać Ulepszone przyspieszenie ruchów

Miejsce wystąpienia:
 Kangaxx;)
 Demilisz Kangaxx


Uwagi: 4000 szt. zł. Najlepszy pierścień w grze. Ulepszone przyspieszenie trwa 10 sekund i taktowane jest jako czar nie-bojowy ze szkoły przemian ("naprawia" to BG2 Fix Pack), więc Wyłom go nie usuwa (działa natomiast Rozproszenie/Usunięcie magii). Fixpack poprawia też to, że pierścień można ukraść liszowi.



Pierścień infrawizji
(RING21)


Pierścień infrawizji: 'Laska Ślepego'
Kupcy, którzy ryzykują handel z mrocznymi elfami z Wielkiej Rozpadliny, otrzymują te pierścienie by mogli poruszać się po podziemiach.



PARAMETRY:

Specjalne:
 Zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 metrów

Miejsce wystąpienia:
 Niedostępny w części drugiej


Uwagi: 750 szt. zł. Dzięki infrawizji nie-ludzie i nie-półorki wyczuwają ciepło innych istot, sprawia to, że świecą one na czerwono. Nawet ładnie to wygląda...



Pierścień kontroli nad ogniem
(RING27)


Pierścień kontroli żywiołaków ognia
Ten wypolerowany czerwony pierścień jest grawerowany wizerunkami płomieni i języków lawy. Magowie oraz inni podróżnicy po sferach używają go, aby chronić się podczas wizyt w Sferze Żywiołu Ognia i wydawać polecenia żywiołakom ognia.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +50% do odporności na ogień
 Zauroczenie żywiołaka ognia (rzut obronny z modyfikatorem +2 neguje)
 Raz dziennie pozwala rzucać Płonące dłonie, za 1K3 +2 pkt. obrażeń.
 Raz dziennie pozwala rzucać Słup ognia, za 6K8 pkt. obrażeń

Miejsce wystąpienia:
 Oszalały krasnoludzki wojownik w Południowych tunelach (łupieżców umysłu)


Uwagi: 3000 szt. zł. Taka mocno upgerjdowana wersja Paszportu Batalisty. Zauroczenie działa nie tylko na żywiołaki, lecz także na wielu przeciwników (także na np. lisze) i nie ma na nie rzutu obronnego. Działa przez 45 sekund. Podobnie działa Obręcz kontrolna, którą można zdobyć u łupieżców umysłu (w Podmroku) czy Pierścień kontroli nad powietrzem. Jeden z najlepszych pierścieni w grze. Nie dość, że można rzucać kilka przydatnych czarów, to jeszcze zapewnia aż 50% odporności na ogień. Szkoda tylko, że dostępny dopiero w Podmroku. BG2 Fixpack poprawia ten pierścień - działa zgodnie z opisem. Dodaje też dwie poprawki zwiększające zasięg czarów.



Pierścień kontroli nad powietrzem
(RING28)


Pierścień kontroli żywiołaków powietrza
Żywiołaki powietrza są potężnymi przeciwnikami, ale dzięki temu pierścieniowi mogą stać się cennymi sprzymierzeńcami. Mroczne opowieści mówią o grupach Czerwonych Magów posiadających pierścienie kontroli żywiołów napadających bez ostrzeżenia na małe wioski i niszczących wszystko, co żyje. Pomimo iż opowieści te można zakwestionować, pozostaje prawdą to, iż pierścień takowy w niepowołanych rękach jest niebezpieczny.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Zauroczenie żywiołaka powietrza (rzut obronny z modyfikatorem +2 neguje)
 Raz dziennie pozwala rzucać Ulepszoną niewidzialność na 10 rund

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód


Uwagi: 3000 szt. zł. Bardzo przydatny i dostępny od razu (no, trzeba wywalić trochę pieniążków). Po pierwsze rzuca Ulepszoną niewidzialność. W początkowych etapach to spory atut (słabsi magowie/kapłani/druidzi nie mogą rzucać zaklęć, chyba mają jakieś zaklęcia poznania). Po drugie można nim zauroczyć żywiołaki oraz innych przeciwników (lisze) czy wykorzystać do przywrócenia z uroku kogoś z drużyny. Nie działa rzut obronny. Pierścień ma też kilka innych błędów - nieprawidłowy zasięg uroku, nie odnawia się jego ładunek, można kupić nieskończoną ilość u Ribalda, a Ulepszona niewidzialność nie ma premii do rzutów obronnych. BG2 Fixpack wprowadza odpowiednie poprawki (bonusy do rzutów się nie kumulują). Zauroczenie trwa 7 i pół rundy.



Pierścień kontroli nad ziemią
(RING29)


Pierścień kontroli żywiołaków ziemi
Jeśli pieśni bardów są prawdziwe, to wystarczy jedynie nosić ten pierścień, aby móc uzyskać w dowolnej chwili władzę nad żywiołakami ziemi. Oczywiście, żywiołaki te nie są łatwe do kontrolowania i należy zachować ostrożność podczas wydawania poleceń. Rozwścieczony żywiołak ziemi może dość szybko rozprawić się z niewprawionym poszukiwaczem przygód.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +1 do Klasy Pancerza
 Raz dziennie Zauroczenie żywiołaka ziemi (rzut obronny z modyfikatorem +2 neguje)
 Raz dziennie Zamiana kamienia w ciało (bez rzutu obronnego)

Miejsce wystąpienia:
 Twierdza d’Arnise, komnata z figurami zwierząt (słonik!)


Uwagi: 3000 szt. zł. Zapewnia także +1 do rzutów obronnych, więc jest lepszy niż Pierścień ochrony. Można go nosić z innymi magicznymi przedmiotami. Zauroczenie działa tak, jak w opisie, lecz nie tylko na żywiołaki. Zamiana kamienia w ciało jest używana sporadycznie. BG2 Fixpack sprawia, że pierścień działa zgodnie z opisem, usuwa też premię do rzutów obronnych.



Pierścień Łaskobójcy
(WA2RING)


Pierścień Łaskobójcy
Łaskobójcy to potężna frakcja, mająca swą siedzibę w mieście sfer, Sigil. Taki pierścień wręcza się skrytobójcom z tej frakcji, kiedy wyruszają oni, aby ukarać kogoś, kto złamał prawa Sigil. Ci skrytobójcy często zapuszczają się nawet do Pierwszej Sfery Materialnej.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +20% do Zastawiania pułapek
 +20% do Krycia się w cieniu
 +20% do Cichego chodzenia

Miejsce wystąpienia:
 Deidre na Targu Przygód


Uwagi: 10000 szt. zł. Może używać złodziej (także dwu- i wieloklasowiec), bard oraz kapłan/mag, hehe. Dobry i pomocny na początku, potem traci swoje znaczenie, można go czasem nosić dla podwyższenia umiejętności (gł. Zakładania pułapek).



Pierścień niewidzialności
(RING05)


Pierścień niewidzialności: 'Pierścień Piaskowego Złodzieja'
Ten pierścień, znajdujący się przez niemal pokolenie w posiadaniu pewnego mistrza złodziei, był wiele razy używany na targach Waterdeep. Korzystający z mocy pierścienia łotrzyk pracował nad tłumem w jasnym świetle dnia i ukradł szlachetnie urodzonym niezliczone ilości sakiewek, zastępując je woreczkami z piaskiem, dzięki czemu kradzież przez pewien czas pozostawała niezauważona. Personaliów złodzieja nigdy nie odkryto, ale przylgnęło do niego, głośno przeklinane, miano "Piaskowy Złodziej". Powiadają, że teraz przeszedł on na emeryturę i żyje pośród szlachty, którą niegdyś okradał.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Niewidzialność aż do wykonania ataku. W takim przypadku pierścień trzeba zdjąć i raz jeszcze założyć, by znów stać się niewidzialnym.

Miejsce wystąpienia:
 Brennan Risling z drużyny Menkara w Norze Siedmiu Dolin
 Lisz w Bramach miasta
 Torba przechowywania w przypadku rozpoczęcia nowej gry w Tronie Bhaala


Uwagi: 3000 szt. zł. Przydatny, nawet bardzo. Pod wpływem niewidzialności można robić dużo rzeczy, poza czynnościami zwiadowczymi i „cioso-w-plecy-zadającymi”, można go wykorzystać do przerywania zaklęć wrogim magom - jeśli widzimy, że ktoś zaczyna rzucać na nas czar - używamy pierścienia i znikamy.



Pierścień niezdarności
(RING04)


Pierścień niezdarności: 'Szaleństwo Błazna'
Najdziwniejszy właściciel tego pierścienia - Głupiec Gregoria - wykorzystał jego przeklętą naturę i uczynił z niej istotny element swojego życia. Ten błazen z zawodu był niezwykle zręczny i potrafił zamienić swój pierścień z pierścieniem któregoś z widzów. Reszta przestawienia opierała się na wyśmiewaniu niezdary, co zwykle zachwycało towarzyszy nieszczęśnika. Błazen zdejmował pierścień (sobie tylko znanym sposobem) dopiero po tym, jak ofiara żartu obiecywała nie odgrywać się za te niewybredne dowcipy. Mimo to Gregoria wiele razy musiał szybko uciekać. Powiadają, że jego ostatnie przedstawienie oglądał mag z Twierdzy Zhentil, który nie był w najlepszym humorze. Tym razem Gregoria nie był ponoć wystarczająco szybki.


PARAMETRY:

Specjalne:
 -50% do Zręczności
 -50% do Krycia się
 75% szansa na nieudane rzucenie czaru
 Można zdjąć tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy

Miejsce wystąpienia:
 Wieża Deirexa w Ust Natha w Podmroku (skarbiec-jeziorko)


Uwagi: 50 szt. zł. Można nim zrobić komuś dowcip w multiplayerze...



Pierścień ochrony +1
(RING06)


Pierścień ochrony +1: 'Pierścień Książąt'
Ten pierścień i kilka jemu podobnych wykonano po to, by chroniły synów króla Castter De'wessa; nie wiadomo jednak, kto nasączył je magią. Historyczne zapiski mówią, iż pierścienie pozostawały w rodzinie przez co najmniej 13 pokoleń, ale ich liczba powoli malała, aż w końcu został tylko jeden. Wielu wini za to wrogość pomiędzy królem i rodem twórcy pierścieni.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Rzuty obronne: +1

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód
 Statua na I poziomie Lochów Irenicusa
 Berinvar w Posiadłości Galvareya
 Meronia w Posiadłości Galvareya
 Niewolnica (wojowniczka) w Astralnym więzieniu
 Kapitan więzienia w Astralnym więzieniu
 Reviana (Harfiarka) z zadania Jaheiry
 Thenry z drużyny Dermina (Harfiarze od Jaheiry)


Uwagi: 1500 szt. zł. Ochrony nigdy za wiele, jednak idiotyczne ograniczenie sprawia, że nie można nosić tego typu przedmiotów z innymi magicznymi - polecam BG2 Tweak Packa lub własnoręczną modyfikację odpowiedniego pliku („ITEMEXCL.2DA”).



Pierścień ochrony +2
(RING07)


Pierścień ochrony +2: 'Pierścień Strażnika'
Strażnik był nieśmiertelnym wartownikiem, mającym chronić grobowiec, w którym złożono ciało księżniczki Akanal. Przez millennia szacunek dla miejsca pochówku wyparował z pamięci królewskiej rodziny, i wielu poszukiwaczy przygód próbowało szczęścia w starciu ze Strażnikiem. Oczywistym było, że w końcu zostanie pokonany, a kiedy tak się stało, pierścień był jednym z wielu skarbów wyniesiony z grobowca przez zwycięzcę.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Rzuty obronne: +2

Miejsce wystąpienia:
 Aran Linvail
 Elminster-Terminsel (zadanie z Jaheirą)
 Elminster w Tronie Bhaala


Uwagi: 7000 szt. zł. Ochrony nigdy za dużo!



Pierścień ochrony +3
(RING41)


Sygnet Strażnika
Według legendy ten sygnet był darem od Ao dla Helma, który otrzymał go w nagrodę za swoją wytrwałą służbę podczas Czasu Niepokojów. Helm z kolei przekazał go swoim śmiertelnym wyznawcom.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Zwiększa Klasę Pancerza o +3
 Premia +3 do wszystkich rzutów obronnych

Miejsce wystąpienia:
 Talia Mnogich Rzeczy (karta: Klucz) od Aesgaretha


Uwagi: 9000 szt. zł. Jeden z najlepszych pierścieni w grze.



Pierścień ochrony Koverasa
(RING25)


Pierścień ochrony +1: 'Pierścień Książąt'
Ten pierścień i kilka jemu podobnych wykonano po to, by chroniły synów króla Castter De'wessa; nie wiadomo jednak, kto nasączył je magią. Historyczne zapiski mówią, iż pierścienie pozostawały w rodzinie przez co najmniej 13 pokoleń, ale ich liczba powoli malała, aż w końcu został tylko jeden. Wielu wini za to wrogość pomiędzy królem i rodem twórcy pierścieni.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Rzuty obronne: +1

Miejsce wystąpienia:
 Niedostępny w części drugiej


Uwagi: 3000 szt. zł. We Wrotach Baldura był to prezent od Sarevoka.



Pierścień odbijania zaklęć
(RING34)


Pierścień odbijania zaklęć
Ten pierścień był darem dla Dereka Poodona, młodego wojownika. Pierścień był jego zbawieniem, gdy natknął się on na dwóch Czerwonych Magów podczas podróżowania w Kniei Otulisko. Magowie, wściekli, że im się przeszkadza, wypuścili w kierunku zdawałoby się niegroźnego Dereka kilka Magicznych pocisków, ale ku ich krótkiemu zaskoczeniu, atak odbił się i zabił ich obu. W ten sposób, nie wyciągając ostrza, Derek został dość niefortunnie nazwany Derekiem, Zabójcą Czerwonych.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Raz dziennie rzuca Mniejsze odbicie czaru

Miejsce wystąpienia:
 Matka Przełożona Ardulace w Podmroku


Uwagi: 7500 szt. zł. Pierścień, który warto mieć, przydatny szczególnie dla zbrojnych - ochroni przed kilkoma zaklęciami.



Pierścień odporności na ogień
(RING02)


Pierścień odporności na ogień: 'Paszport Batalisty'
Wielki mag Batalista opracował ten przedmiot z myślą o ułatwieniu sobie podróży do wymiaru ognia. Powiadają, że wielokrotnie przyzywał salamandrę z owej przestrzeni, by wsparła go podczas tworzenia. Batalista znany był z braku cierpliwości, ale i tak powinien starać się nie denerwować zbytnio swego "nauczyciela". Ponoć palec z tym pierścieniem faktycznie przetrwał pożogę, która objęła wieżę Batalisty. Gdyby palec wciąż był częścią dłoni maga, to z pewnością i czarodziejowi powiodłoby się lepiej.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +40% do odporności na ogień

Miejsce wystąpienia:
 Transmuter Ruhk w podziemiach Firkraaga
 Księgarz Łazarz


Uwagi: 1500 szt. zł. Bardzo dobry pierścień, szczególnie wtedy, gdy połączy się go z innymi przedmiotami zapewniającymi odporność na ogień - niemal wszyscy magowie używają czarów opartych na ogniu. Dobry dla wojownika z Hełmem ochrony i Łuską Czerwonego Smoka (jest jeszcze Tarcza i Hełm ze smoczych łusek, mikstury i in.), który walczy w pierwszym szyku - dzięki temu odporność na ogień wyniesie ponad 100% i będzie leczyć, dodatkowo magowie bez problemu mogą ciskać Ognistymi kulami, Zapalającymi chmurami, Rojami meteorytów we wrogów.



Pierścień ostrości
(RING40)


Pierścień ostrości
Pochodzenie tego pierścienia nie jest jasne, a pomimo iż jego moce podobne są do niektórych znalezionych Pierścieni czarów, w tym jest coś dziwnego w dotyku - albo w wadze metalu, albo w aurze, jaką promieniuje. Nie funkcjonuje on tak, jak inne. Najprawdopodobniej znaleziono go w jakiejś odległej sferze, a skoro tak, to jego twórca pozostanie dla ciebie tajemnicą.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Pozwala zapamiętać 2 dodatkowe czary z poziomu 2 i 1 dodatkowy czar z poziomów 3 i 4.
Może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Lavok
 Lavok (hehe)


Uwagi: 4000 szt. zł. Podobnie jak inne tego typu pierścienie, czary ustawia się jako pierwsze (Sekwencer zaklęć, Ochrona przed ogniem, Odporność na strach - trwają dość długo), a po odpoczynku i rzuceniu nakłada się inną błyskotkę.



Pierścień Poranka
(RING38)


Pierścień Poranka
Pierścienie te często znajduje się u tych, którzy wyznają Lathandera, Pana Poranka. Lathander wspiera zasady twórczości i rozwoju a także wierzy, że duma jest grzechem, który wymaga poprawienia.


Miejsce wystąpienia:
 Zadanie w świątyni (zależy od klasy i charakteru postaci)


Uwagi: 60 szt. zł. Nie ma żadnych właściwości.



Pierścień przeciw jadowi
(RING46)


Ten pierścień jest srebrny i pozbawiony jest ozdób. Mimo swego prostego wyglądu jest źródłem potężnej magii. Pierścień przeciw jadowi jest bardzo ceniony przez członków rodzin królewskich, wpływowych polityków i innych potencjalnych celów zabójców.


PARAMETRY:
Osoba nosząca pierścień jest odporna na wszelkie trucizny.

Miejsce wystąpienia:
 Vongoethe - lisz z Amkethran (Jaskinia umarłych)


Uwagi: 1200 szt. zł. Zapewnia 100% odporności na truciznę.



Pierścień przyzwania dżinna
(RING26)


Baśniowy pierścień przyzwania dżinna jest wielce poszukiwany. Raz dziennie jego posiadacz może wezwać dżinna, który uczyni to, co nakazuje mu właściciel pierścienia. Jeśli dżinn umrze w służbie swego pana, pierścień zostanie zniszczony.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Raz dziennie przyzywa dżinna

Miejsce wystąpienia:
 Skrzynia u Arana Linvaila (3 zadanie dla Pani Bodhi)


Uwagi: 2000 szt. zł. Sprowadza dżina na 1 turę. Ma kilka czarów (Kwasowa strzała, Błyskawica, Magiczny pocisk, Płomienie Agannazara), lecz w walce nie jest za dobry (TraK0:8, 1 atak, 60 PŻ, ale siła 21 i walczy magicznym sejmitarem +4, który zadaje 2k8 obrażeń obuchowych). Ifrit z butelki (lub z butelką dżinu) lepszy (ma odporność na ogień 125%). W dodatku trzeba uważać, żeby dżin nie zginął. Jest kilka wyjątków od tej zasady - gdy dżin zginie nagłą śmiercią poprzez petryfikację, dezintegrację, Uwięzienie lub wyssanie energii. Tak czy inaczej przydaje się. Nie używać przeciwko magom z Zaklęciem śmierci i urokami. BG2 Fixpack wprowadza odpowiednie poprawki - pierścień znika, bez względu w jaki sposób zginie dżin.



Pierścień regeneracji
(RING31)


Pierścień regeneracji
Czerwony mag niskiej rangi o imieniu Huhhus ponoć odkrył doskonały sposób na destylowanie ciała trolli, by tworzyć eliksiry o tej samej mocy regeneracji, co u trolli. Jednakże niewielu było chętnych do picia tak sporządzonego płynu i kilka dekad później uczeń Huhhusa stworzył ten pierścień, podpierając się wiedzą, której podwaliny stworzył jego mistrz. W wydrążonym otworze pierścienia z jadeitu unosi się posoka i mózg trolla, co zapewnia noszącemu ograniczoną regenerację.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Regeneruje 1 pkt. życia co 6 sekund.

Miejsce wystąpienia:
 Ribald
 Przytułek-Czarowięzy (zagadka gadającej statuy)
 Elminster-Terminsel (zadanie z Jahierą)
 Elminster w Tronie Bhaala


Uwagi: 4000 szt. zł. Przydatny przedmiot, dzięki niemu można zaoszczędzić na czarach i kasie.



Pierścień rodzinny Delrynów
(RING45)


Ten prosty pierścień, choć nie posiada wielkiej wartości materialnej, jest rodzinną pamiątką, przekazywaną w rodzinie Delrynów z pokolenia na pokolenie. Kiedyś nosiła go droga siostra Anomenta, Moira, a teraz twój towarzysz dał ci go, jako symbol wspólnej miłości.


Miejsce wystąpienia:
 Podarunek romansowy Anomena


Uwagi: 120 szt. zł. Nie ma właściwości. Jaki Anoment, taki pierścień;)



Pierścień Serca Kniei
(RING44)


W połączeniu z Łzą Nimfy, ten prosty pierścień z drzewa dębu pozwala druidowi czerpać naturalną energię z otaczającego świata.




PARAMETRY:
 Umożliwia zapamiętanie dodatkowego zaklęcia z 6. i 7. poziomu

Może używać:
 Druid

Miejsce wystąpienia:
 Kapłan Waukeen w Amkethran (pierścień), Światynia w Lesie Mir (Łza Nimfy), łączy go Cespenar


Uwagi: 5000 szt. zł. Jak zawsze w przypadku przedmiotów dodających zaklęcia - warto nosić do czasu ich rzucenia, a czary ustawić jako pierwsze do rzucania.



Pierścień swobody ruchów
(RING09)


Pierścień swobody ruchów: 'Dar Edventara'
Ten pierścień otrzymał badacz raf i myśliwy - znany jedynie jako Edventar - od grupy morskich elfów, które przez długi czas były jego przyjaciółmi. Pomoc Edventara przy unikaniu "Królowej Piratów" z Dambrath była podstawą przetrwania elfów. Mimo to Yenandry wciąż obawiano się wszędzie tam, gdzie woda spotykała się z lądem.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Noszący pierścień jest odporny na każde magiczne i naturalne działanie, które w jakikolwiek sposób wpływa na swobodę ruchów. To dotyczy także zaklęć spowalniania i przyspieszania ruchów.

Miejsce wystąpienia:
 Przytułek-Czarowięzy (Księga zaklęć w drugiej części pierwszego poziomu lochów)


Uwagi: 5500 szt. zł. Zapewnia odporność na spowolnienie, ogłuszenie, unieruchomienie, Śliskość, Pajęczynę, Oplątanie i modyfikator ruchu (a więc i na Ulepszone przyspieszenie ruchów i Przyspieszenie ruchów). Bardzo wielu przeciwników próbuje ograniczyć naszą swobodę ruchów - magowie i kapłani, golemy (spowolnienie), gauty i obserwatory (unieruchomienie, spowolnienie), demony (paraliż), nieumarli, łupieżcy (ogłuszenie). Więc warto nosić.



Pierścień szaleństwa
(RING23)


Pierścień szaleństwa: 'Dyscyplinator'
Ten pierścień miał uczyć skromności i uniżoności, a z czasem stał się zgubą wielu nieuważnych magów. Hergat Norin - wielki czarodziej z Narfell - wręczał Dyscyplinatora swoim najlepszym i najbardziej samolubnym uczniom. Zaślepieni ignorancją młodzi magowie uważali ten dar za nagrodę za ich "oczywistą błyskotliwość", a nie karę nauczyciela pełnego dezaprobaty.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Inteligencja: spadek do 3
 Mądrosć: spadek do 3
 Noszący jest po wpływem Ogłupienia
 Można zdjąć jedynie po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy

Miejsce wystąpienia:
 W skrzyni w wiosce svirfnebli w Podmroku


Uwagi: 100 szt. zł. W części pierwszej można go było zdobyć w kilku miejscach, jeden jest na statku w lokacji na południe od Candlekeep, Szalony Arcand chciałby go odzyskać. Drugi można zdobyć, jeśli będzie się nieco brutalnym i zabije się Brevlika – niziołka z Wrót Baldura, który zleca kradzież teleskopu. Kolejna urocza zabawka, którą można sprawić dowcip.



Pierścień świętości
(RING22)


Pierścień świętości: 'Honorowy pierścień Sune'

Tego rodzaju pierścienie otrzymywali oddani kapłani Sune, którzy wsławili się prawymi i życzliwymi czynami.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z poziomów od 1 do 4
Może używać:
 Kapłan
 Druid

Miejsce wystąpienia:
 Można go zdobyć, jeśli ma się Twierdzę kapłana (nagroda za zadanie z ilitem)


Uwagi: 3000 szt. zł. Podobnie jak w przypadku przedmiotów zwiększających liczbę czarów, najlepiej ustawić zaklęcia jako pierwsze do rzucenia po odpoczynku.



Pierścień Tarana
(RING33)


Pierścień Tarana
Znany też jako Łamacz Bram. Za pomocą jednego słowa pierścień ten może ujawnić swoje fantastyczne i mordercze moce. Gdy zostanie włączony, ledwo widoczny podobny do tarana kształt zostaje wyrzucony z pierścienia. Ta siła może zrzucić przeciwników z murów, zniszczyć zamkową bramę, czy też zmiażdżyć przeciwników, ale sama też zadaje ogromne obrażenia.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Raz dziennie może zadać przeciwnikowi 5K6 pkt. obrażeń

Miejsce wystąpienia:
 Tolgerias (Kula sfer)
 Tolgerias (Dzielnica rządowa)
 Tolgerias (Dzielnica rządowa)


Uwagi: 4500 szt. zł. Zadaje 5k6 obrażeń od magii i odrzuca przeciwnika. Działa na drugą formę Gaxxa (równoczesna palba z 2 pierścieni i leży martwy...). Ładunek przechodzi przez Kamienną skórę, nie stosować na przeciwników chronionych Ochroną przed magiczną energią (bo nie zada się im obrażeń), działa na Miecze Mordenkainena (przydatny więc dla samotnych wojowników). Warto go mieć, może posłużyć do dobicia jakiegoś przeciwnika.



Pierścień ulepszonej niewidzialności
(RING42)


Pierścień Widma
Bezlitosny zabójca z Tethyru, znany jako Widmo, z powodzeniem używał tego pierścienia przez wiele lat. W związku z tym, że Widmo atakował swoje ofiary będąc niewidzialny, ich zgon często przypisywano złym duchom i zjawom.



PARAMETRY:

Specjalne:
 Pozwala raz dziennie rzucić Ulepszoną niewidzialność

Miejsce wystąpienia:
 Smoczyca Fll'Yissetat w leżu Abazigala


Uwagi: 6000 szt. zł.



Pierścień wpływu na ludzi
(RING30)


Pierścień wpływu na ludzi
Przez siedem lat hrabia Fisfnilt przemierzał Krainy w poszukiwaniu odpowiedniej żony dla swego syna Ewnina. Niestety, każda kobieta, jaką odnalazł, nie mieściła się w standardach Ewnina, niesamowicie zepsutego człowieka. Pragnąc ujrzeć potomka i zniecierpliwiony swoim synem, hrabia kazał nadwornemu magowi wykonać ów pierścień. Podarował go kobiecie o niemałym wpływie na dworze i Ewnin w jednej chwili został oczarowany. Pobrali się trzy tygodnie później.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Charyzma: 18
 Raz dziennie rzuca Zauroczenie osoby

Miejsce wystąpienia:
 Gnom iluzjonista Kalah, który zawładnął Namiotem cyrkowym


Uwagi: 4500 szt. zł. Ofiara zostanie zauroczona, jeśli nie uda się jej rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem +3 (to premia). Urok trwa 100 sekund. Jednak zwiększenie charyzmy do 18 pkt., to już coś, najlepiej jeśli połączy się to z innymi przedmiotami zwiększającymi charyzmę (Ostrze róż, Płaszcz nimfy, Zbroja Baldurana, Hełm chwały) - wpłynie to na ceny i niektóre rozmowy (np. w Podmroku).



Pierścień wyczucia zagrożenia
(RING36)


Pierścień wyczucia zagrożenia
Labirynt Nizzufa był potężnym labiryntem z żywopłotu, stworzonym przez arcymaga Nizzufa dla własnej przyjemności. Znajdowały się w nim setki magicznych pułapek, w większości wyjątkowo śmiertelnych. Nizzuf wyznaczył nagrodę wystarczająco wysoką, aby można było za nią kupić królestwo, dla tego, który przejdzie przez labirynt i dotrze do jego środka. Tysiące próbowały i ginęły. Ale jedna osoba, Oteg Verm dokonał tego wyczynu, głównie dzięki swemu pierścieniowi, który pozwalał mu „widzieć”, gdzie były ukryte pułapki.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +25% do Wykrywania pułapek

Miejsce wystąpienia:
 Kula sfer, pomieszczenie z rdzeniem mocy, pojemnik zabezpieczony pułapką (z Ognistą kulą)
 Torba przechowywania w przypadku rozpoczęcia nowej gry w Tronie Bhaala


Uwagi: 3000 szt. zł. Dostatecznie dobry...



Pierścień wytrychów
(RING35)


Pierścień wytrychów
Derek Drak, jeden z najbardziej utalentowanych włamywaczy w gildii Złodziei Cienia, nosił go przy wielu okazjach. Pierścień ten poprawiał już i tak spore umiejętności Dereka w otwieraniu zamków. W całej Athkatli nie znalazły się drzwi, które by mu się oparły. Aby użyć pierścienia, potrzeba odpowiedniego rozkazu, po wydaniu którego kamienny pierścień zmieni się w klucz, który doskonale pasuje do zamka.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +25% do Otwierania zamków
Może używać:
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Złodziej Cienia-zdrajca w północnym pomieszczeniu w Piwnicy Złodziei Cienia (jeśli pracujesz dla Arana)
 Dedral w piwnicach Złodziei Cienia (jeśli pracujesz dla Bodhi)
 Torba przechowywania w przypadku rozpoczęcia nowej gry w Tronie Bhaala


Uwagi: 3000 szt. zł. Dobry, lecz nie rewelacyjny, ot, takie sobie świecidełko.



Sygnet rodziny d'Arnise
(NPRING01)


Sygnet rodziny d'Arnise

Ten pierścień Nalia otrzymała od ojca w dniu, w którym wkraczała w wiek dorosły. Pierścień jest związany z krwią rodu i nie można go odebrać Nalii. Nikt inny nie potrafi też skorzystać z jego mocy. Pierścień daje premię +2 do wszystkich rzutów obronnych, premię +2 do klasy pancerza oraz 50% odporności na ogień.


Miejsce wystąpienia:
 Nalia - pierścień jest nieupuszczalny i niezdejmowalny


Uwagi: 1500 szt. zł. Jeden z najlepszych pierścieni w grze.



Pozostałe


Szpon Kazgarotha
(MISC72)


O przedmiocie tym wiadomo tylko tyle, że sam pazur pochodzi z ciała wielkiej bestii Kazgarotha. Został wielokrotnie nasączony magią, która uaktywnia się, gdy pazur włoży się niczym pierścień. Osoba nosząca pierścień ulegnie rozmyciu i trudniej ją będzie trafić zarówno bronią, jak i czarami. Przedmiot ma jednak pewną wadę - zdaje się czerpać moc z krwi posiadacza. Dlatego też właściciel często choruje i jest bardziej podatny na działanie trucizn.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +1 do Klasy Pancerza
 +4 do Klasy Pancerza przeciw pociskom
 -4 do rzutów obronnych przeciw śmiertelnej magii
 +3 do rzutów obronnych przeciw różdżkom
 +3 do rzutów obronnych przeciw polimorfii
 +3 do rzutów obronnych przeciw magii
 -2 do Kondycji

Miejsce wystąpienia:
 Niedostępny w części drugiej


Uwagi: 10000 szt. zł. Mimo że jest przeklęty, to jednak całkiem niezły, byłby przydatny.



Święty Symbol Helma
(BELT13)


Te niezwykle potężne święte symbole mogą otrzymać tylko najbardziej oddani słudzy Strażnika.




PARAMETRY:

 Zapewnia dodatkowe zaklęcie 6. i 7. poziomu.
 Kiedy się go nosi, właściciel otrzymuje dodatkowe 5% odporności na magię
 Kiedy się go nosi, właściciel otrzymuje +1 do Siły.

Może używać:
 Neutralny kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Otrzymuje go kapłan o charakterze neutralnym po 24. poziomie


Uwagi: 5000 szt. zł. Chyba najwięcej na nim skorzystają wojownicy/kapłani.



Święty Symbol Lathandera
(BELT12)


Te niezwykle potężne święte symbole mogą otrzymać tylko najbardziej oddani słudzy Zwiastunki Świtu.




PARAMETRY:

 Zapewnia dodatkowe zaklęcie 6. i 7. poziomu.
 Kiedy się go nosi, właściciel otrzymuje dodatkowe 5% odporności na magię
 Kiedy się go nosi, właściciel otrzymuje +1 do Siły.

Może używać:
 Dobry kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Otrzymuje go kapłan o charakterze dobrym po 24. poziomie


Uwagi: 5000 szt. zł. Jak wyżej. Zwiastunka Świtu, ciekawe...



Święty Symbol Talosa
(BELT14)


Te niezwykle potężne święte symbole mogą otrzymać tylko najbardziej oddani słudzy Pana Burz.




PARAMETRY:

 Zapewnia dodatkowe zaklęcie 6. i 7. poziomu.
 Kiedy się go nosi, właściciel otrzymuje dodatkowe 5% odporności na magię
 Kiedy się go nosi, właściciel otrzymuje +1 do Siły.

Może używać:
 Zły kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Otrzymuje go kapłan o charakterze złym po 24. poziomie


Uwagi: 5000 szt. zł. Jak wyżej.