Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Plaszcze

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Płaszcze


Płaszcz Algernona
(CLCK08)


Płaszcz Algernona jest magiczny i wygląda, jakby jaśniał wewnętrznym światłem.






PARAMETRY:

Specjalne:
 +2 do Charyzmy
Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
 Nie występuje w grze


Uwagi: 1750 szt. zł. Jego działanie różni się od tego w części pierwszej, w której umożliwiał częste zauroczenie przeciwników na odległość (rzut na zionięcia z modyfikatorem -1).



Płaszcz Baldurana
(CLCK05)


Ten płaszcz nosił ponoć Balduran, założyciel Wrót Baldura. Choć nigdy nie użyto go w trakcie walki, zapewnia ponoć ochronę godną największego przywódcy.




PARAMETRY:

Specjalne:
 +1 do Klasy Pancerza
 +1 do rzutów obronnych
 +25% do odporności na magię
Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
 Nie występuje w grze


Uwagi: 8700 szt. zł. Przywraca go moduł Tactics (liszyca w Dokach) lub Enhanced SoA. Jeden z najlepszych płaszczy w grze, najlepiej połączyć go z innymi przedmiotami zapewniającymi odporność na magię. Już sama odporność magiczna na poziomie 25% jest znacznym atutem.



Płaszcz elfów
(CLCK23)


Płaszcz elfów
Ten szary płaszcz wygląda zwyczajnie. Noszenie go sprawia, że właściciel jest w stanie ukrywać się w cieniu z wyjątkową skutecznością. Jednakże podobnie jak w wypadku zdolności złodziejskiej, chwila, w której zaatakuje on lub w inny sposób sprawi, że jego obecność stanie się znana, oznacza opuszczenie kryjówki.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +50% do Krycia się

Miejsce wystąpienia:
 Suldanesselar, Dom rogu


Uwagi: 7500 szt. zł. Słaby płaszcz, bo dostępny dopiero pod koniec Cieni Amn.



Płaszcz gwiazd
(CLCK25)


Płaszcz gwiazd
Thalanata Sprawiedliwy stworzył wiele typów płaszczy, z których każdy znany jest jako Płaszcz gwiazd. Ten konkretny model jest dość prosty, ma tylko trzy gwiazdy na każdym rękawie. Raz na dzień każda z nich może zostać rzucona jak strzałka. Potem znika i pojawia się następnego dnia.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Raz dziennie tworzy sześć strzałek +5.

Miejsce wystąpienia:
 Merella (po śmierci Pana Cieni)


Uwagi: 6500 szt. zł. Autorzy chyba zapomnieli jednego zera przy liczbie stwarzanych strzałek...



Płaszcz kanałów
(CLCK27)


Płaszcz kanałów
Dla mieszkańca kanałów, takiego jak Iwan, przeżycie oznaczało udanie się tam, gdzie nie dotarli inni. Ukrywając się przed bandziorami Iwan zszedł tak głęboko, że znalazł przejście do naturalnych jaskiń, z których niektóre wychodziły na ocean. W jednej z nich odkrył on coś, co wyglądało na zniszczony płaszcz, cały podarty i poplamiony. Wrzucił go do rozpalonego ognia, ale on nie chciał płonąć. Zaciekawiony, założył go i po pewnym czasie odkrył jego właściwości. Za pomocą odpowiedniego słowa mógł zmienić się w szczura, trolla albo galaretę musztardową.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
 Raz dziennie właściciel może zmienić się w szczura, trolla albo galaretę musztardową.
Miejsce wystąpienia:
 Rakshasa w Kanałach pod Dzielnicą świątyń


Uwagi: 4000 szt. zł. Umożliwia przemianę w trzy formy na 120 sekund (20 rund), podczas transformacji zostają wyłączone przyciski zdolności klasowych (czary, krycie się w cieniu) oraz nie można rozmawiać.

1. Szczur - KP: 12, Siła przyjmuje wartość 18/00 pkt., Kondycja 9 pkt., Przyspieszenie ruchów, 90% odporności na obrażenia sieczne, kłute, obuchowe i pociski. Broń szczura ma umagicznienie +3, 2 ataki, zadaje 1K2 pkt. obrażeń (w rzeczywistości wliczane są inne premie, np. za siłę i przedmioty). Jak do lewej ręki włoży się Obrońcę Easthaven będzie w sumie 110% odporności na obrażenia fizyczne. Trochę to zakłóca balans gry...

2. Troll - KP: 4, siła przyjmuje wartość 17 pkt., zręczność 11 pkt., kondycja 22 pkt. Regeneracja 1 PŻ na sekundę. Broń trolla ma umagicznienie +2 i zadaje 1K10 pkt. obrażeń (3 ataki, 4 przy walce 2 broniami), przy czym wliczany jest modyfikator za siłę. Dodatkowo troll ma przyspieszony ruch, odporność na unieruchomienie, ogłuszenie i utratę przytomności.

3. Galareta musztardowa - KP: 0, siła przyjmuje wartość 18/01 pkt., zręczność i kondycja 9 pkt. 10% odporności na magię, 50 % odporności na zimno (zwykłe i magiczne), 100% odporności na obrażenia od pocisków, przyspieszenie. Broń traktowana jest jako +3 (2 ataki), zadaje 1K6 pkt. obrażeń, ofiara musi wykonać rzuć przeciwko polimorfii/petryfikacji lub zostanie spowolniona na 20 sekund. Odporność na cios w plecy.



Płaszcz Montolio
(COMPON16)


Zaczarowany płaszcz tego, który kiedyś szkolił słynnego łowcę Drizzta Do"Urdena, z pewnością ma potężne właściwości. Jednak ponieważ brakuje płaszcza, samo zaczarowane zapięcie jest bezużyteczne.



Miejsce wystąpienia:
 Otrzymujemy go od burmistrza Omara Haraada z Amkethran


Uwagi: 500 szt. zł. Komponent Płaszcza Montolio.



Płaszcz Montolio
(CLCK32)


To legendarny płaszcz Montolia DeBrouchee - niewidomego starca, który był nauczycielem słynnego łowcy, elfa Drizzta Do'urdena. Podobnie jak uczeń, Montolio także opanował w mistrzowski sposób walkę dwoma mieczami jednocześnie.


PARAMETRY:

+1 do KP
+1 do wszystkich rzutów obronnych
+2 do TraK0
Mogą używać:
 Łowcy

Miejsce wystąpienia:
 Dar Omara Haraada z Amkethran (płaszcz), skrytka na statku Githów, IV poziom Twierdzy Strażnika (zapięcie), tworzy go Cespenar


Uwagi: 7500 szt. zł. Premia +2 do TraK0 odnosi się do lewej ręki (przy walce 2 broniami), więc będzie świetny dla łowców (Valygar) i złodziei/bardów z Użyciem dowolnego przedmiotu (Haerdalis), walczących 2 broniami.



Płaszcz niewykrywalności
(CLCK06)


Płaszcz niewykrywalności: 'Szept Ciszy'
Ten płaszcz stworzył ponoć członek rodu największych włamywaczy, którzy przemierzali mrok. Wszystko wskazuje na to, że przedmiot okazał się niezwykle przydatny. Nie istnieją żadne zapiski dotyczące poprzednich właścicieli.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Uniemożliwia magiczne wykrywanie, takie jak Wykrycie niewidzialności czy magiczne poszukiwania
Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
 Czarnoksięski Amon z drużyny Menkara Kryszynkamienia (Promenada - Nora 7 Dolin)


Uwagi: 1000 szt. zł. Przydatny dla postaci, które mogą kryć się w cieniu (złodzieje, łowcy, mnisi) - próby wykrycia (Prawdziwe widzenie i inne czary poznania) czarami postaci ukrytej w cieniu z Płaszczem niewykrywalności będą nieudane. Jeśli postać pozostaje pod wpływem zwykłej niewidzialności (mikstura, czar), to płaszcz ochroni tylko przed Wykryciem niewidzialności z 2 poziomu.



Płaszcz nimfy
(CLCK07)


Słynny płaszcz nimfy jest znany ze zdolności zwiększania Charyzmy nawet najmniej wygadanemu krasnoludowi. Pewna szlachetnie urodzona dama z Cormyru mając nadzieję, że jej polityczne małżeństwo stanie się bardziej przyjemne, zakupiła za bajońskie sumy dwa takie płaszcze. Jeden dla siebie i jeden dla swojego męża.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +2 do Charyzmy
Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
 Gorch w gildii Mae'Vara


Uwagi: 4500 szt. zł. Umożliwia rzucenie zauroczenia na 1 godzinę (10 tur), jeśli ofierze nie uda się rzut obronny przeciwko zionięciom. Pomocny przedmiot dla postaci z wysoką już charyzmą, dobrze jest połączyć jego używanie z innymi przedmiotami, które zwiększają tę cechę (np. Ostrze róż, Hełm chwały, Zbroja płytowa Baldurana, Pierścień wpływu na ludzi), wpłynie to znacząco na ceny i reakcję postaci (może mieć znaczenie przy niektórych dialogach).



Płaszcz ochrony +1
(CLCK01)


Jest to zwykły płaszcz, który został obdarzony niewielkimi magicznymi właściwościami, poprawiającymi klasę pancerza oraz rzuty obronne właściciela. Jest doskonały dla magów i innych, którzy nie mogą nosić cięższych, bardziej ograniczających typów pancerza.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +1 do Klasy Pancerza
 +1 do rzutów obronnych
Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
 Gaelan Bayle
 Łowca Niewolników-Czarodziej
 Baron sahuaginów w Kuli sfer
 Harfiarze z zadania Jaheiry (m.in. Jeremon, Nadinal)
 Magowie z zadania Jaheiry (Baron Ployer)


Uwagi: 5000 szt. zł. Dobry płaszcz, szczególnie na początku, kiedy ochrona jest potrzebna, jednak nie można go nosić z innymi magicznymi przedmiotami, dlatego, żeby to idiotyczne ograniczenie zniknęło warto zainstalować odpowiedni komponent BG2 Tweaks (ewentualnie samemu zmodyfikować odpowiedni plik "ITEMEXCL.2DA").



Płaszcz ochrony +2
(CLCK02)


Płaszcz ochrony +2: 'Tarcza Ducha'
Powiadają, iż w płaszczu tym skupia się duchowa energia chroniąca noszącą go osobę. Nieustannie powracają plotki głoszące, że w szacie tej uwięziony jest wampir, nie można jednak tego udowodnić nie niszcząc przedmiotu.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +2 do Klasy Pancerza
 +2 do rzutów obronnych
Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
 Skrzynia w mieście Sahuaginów (zagadka chochlików)
 Elminster-Terminsel (zadanie z Jaheirą)
 Torba przechowywania w przypadku rozpoczęcia nowej gry w Tronie Bhaala
 Elminster w Tronie Bhaala


Uwagi: 3000 szt. zł. Tańszy niż poprzednik, dziwne. Jeden z najlepszych płaszczów w ogóle, w Tronie można go ulepszyć.



Płaszcz odbicia
(CLCK24)


Płaszcz odbicia
Vorn Zabójca Druidów wykonał ten płaszcz i z wielkim powodzeniem wykorzystywał go w swojej kampanii mającej na celu eliminację druidów z lasów na południe od Wrót Baldura. Kampania ta skończyła się, gdy ów natknął się na stado wiwern, które przyciągnął blask płaszcza. Zabiły one Vorna i wykorzystały płaszcz do zakrycia swego gniazda, aby chronił ich młode przed piorunami.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Odbija wszystkie obrażenia elektryczne z powrotem do Źródła.

Miejsce wystąpienia:
 Przutułek-Czarowięzy (stół w pomieszczeniu z 4 zjawami)


Uwagi: 5500 szt. zł. Bardzo dobry płaszczyk - w grze jest bardzo dużo elektryczności, warto połączyć jego właściwość z Różdżka błyskawic i zamkniętymi pomieszczeniami - Raiden byłby zadowolony.



Płaszcz odwagi
(CLCK30)


Ten płaszcz to potężny, zły przedmiot. Wykonany ze źle zszytych skór niewinnych nimf, daje użytkownikowi odporność na strach i panikę.




PARAMETRY:

Specjalne:
 Odporność na strach i panikę.

Miejsce wystąpienia:
 Demon w Piekle


Uwagi: 300 szt. zł. Przyjęcie tego płaszcza jest równoznaczne z opowiedzeniem się po "ciemnej stronie mocy", są inne przedmioty i czary, które chronią przed strachem, więc płaszcz okazuje się dość marny na tym etapie gry.



Płaszcz odzwierciedlenia
(CLCK26)


Płaszcz odzwierciedlenia
Choć ten błyszczący płaszcz wygląda zwyczajnie, jest on czasem opisywany jako "utkana woda". Jego prawdziwa magia ujawnia się, kiedy właściciela zaatakuje się bezpośrednio magią, gdyż całe zadane obrażenia otrzymuje rzucający czar.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Odbija wszystkie obrażenia od zaklęć do Źródła. Dotyczy to zaklęć ofensywnych takich jak Magiczny pocisk, ale nie unieruchamiających (nie zadających obrażeń) np. Unieruchomienie osoby.

Miejsce wystąpienia:
 Kapłanka w Mieście Grot


Uwagi: 7500 szt. zł. Jeden z najlepszych płaszczy w grze, może go nosić każda postać z wyjątkiem Zabójcy magów, dodatek Tron Bhaala modyfikuje jego działanie (nie odbija, a wchłania czary). Chroni także przed niektórymi czarami obszarowymi, jak Eksplodująca czaszka, Plugawy uwiąd czy Ognista kula. Podczas walk z obserwatorami trzeba się zabezpieczyć przed unieruchomieniem (np. Pierścień swobody ruchów) i urokami.



Płaszcz Piwafwi drowów
(DWCLCK01, MISC9W)


Ten płaszcz można skroić w każdy z możliwych kształtów i z prawie każdego materiału. Najczęstszą formą jest okrągły kawał materiału z otworem w środku na głowę, udrapowany na karku, połączony łańcuchem, broszą albo spinką. Utalentowani tkacze mrocznych elfów wpletli pomiędzy zwykłe włókna adamantynę, która sprawia, że po wystawieniu go na światło dzienne staje się on bezużyteczny - płaszcz obróci się w pył.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +75% do Krycia się
 +75% do Cichego chodzenia
 +6 do rzutów obronnych przeciw zionięciom

Miejsce wystąpienia:
 pierwszy: kod, drugi: Solaufein w Ust Natha w Podmroku


Uwagi: 475 szt. zł. Całkiem niezły płaszczyk, jednak są problemy z jego zdobyciem.



Płaszcz przesunięcia
(CLCK03)


Płaszcz przesunięcia jest magicznym przedmiotem, który wywołuje subtelne przesunięcia wizerunku właściciela. Pozwala przesunąć go o 15 centymetrów w każdą stronę. Poza tym, że jest bardzo użyteczny podczas walki, wywołuje wytrzeszcz oczu u przyjaciół z drużyny.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +4 do Klasy Pancerza przeciwko pociskom
 +2 do rzutów obronnych przeciwko śmierci, zionięciom i różdżkom
Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
 Kupiec-szlachcic w Targowie (po zadaniu z dżinami)
 Duchy elfów w Suldanesselar (trzeba wykazać trochę refleksu)


Uwagi: 3500 szt. zł. Bardzo dobry płaszcz - łatwo dostępny. Przy licznej drużynie z pewnością zostanie wykorzystany.



Płaszcz Strzelistej Puszczy
(NPCLCK)


Będąc młodym chłopcem Cernd spędził rok cały na rozmyślaniu nad swoją rolą w przyrodzie. Nie zbudował sobie schronienia, gdyż pragnął, by ziemia nie czuła się ograniczona. Możliwe, że natura doceniła jego dobre intencje, bo zresztą sama dobrze wie o tym, że mimo całego swego poświęcenia, czasami jej dzieci mogą postępować głupio. Cernd znalazł ten płaszcz zanim nastała zimna pora, najwyraźniej uszyty na jego miarę z samego podszycia leśnego. Przesłanie było jasne: docenianie dobrodziejstw deszczu nie powinno przeszkadzać Cerndowi w szukaniu przed nim schronienia. Płaszcza tego może używać tylko Cernd.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
 +1 do rzutów obronnych
Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
 Cernd;)


Uwagi: 100 szt. zł. Może go nosić druid z odpowiednimi cechami minimalnymi: 13 siły i kondycji, 9 zręczności, 12 inteligencji, 15 charyzmy i 18 mądrości.



Płaszcz tarczy
(CLCK20)


Ten płaszcz emituje sferę energii, chroniącą noszącą go osobę przed pociskami. Do pewnego stopnia spowalnia również broń białą.




PARAMETRY:

Specjalne:
 +5 do KP przeciw broni strzeleckiej
 +1 do KP przeciw innym rodzajom broni
Czas trwania: 1 tura
Liczba ładunków: nieznana
Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
 Łowca Nagród z Astralnego więzienia (mag Yuan-Ti)
 Firkraag alias Lord Jierdian (jako smok)


Uwagi: 2500 szt. zł. Płaszcz posiada 50 ładunków, a każdy kumuluje się ze sobą. Używa się 4 ładunków na raz i uzyskuje się premię +20 przeciwko broniom strzeleckim i +4 przeciwko innym rodzajom broni. Niezły dla zbrojnych.



Płaszcz wilka
(CLCK04)


Płaszcz wilka: 'Pomyłka Relaira'
W stworzeniu tego magicznego płaszcza kryje się nuta ironii. Relair był czarodziejem, który przeceniał swą zdolność kontrolowania magii. Tworząc płaszcz przypadkowo zesłał na siebie klątwę likantropii. Nosząca szatę osoba może zmieniać swą postać kiedy tylko sobie zażyczy. Relair nie miał tyle szczęścia.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Przemiana w wilka w dowolnej chwili
Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
 Nie występuje w grze


Uwagi: 4000 szt. zł. Niedostępny w części drugiej - i dobrze, bo przemiana w wilka jest mało przydatna. Można by zrozumieć jeszcze Wilkołaka...



Płaszcz Złodziei Cienia
(CLCK28)


To jest płaszcz, który zgodnie z prośbą Bodhi, trzeba podłożyć razem ze sztyletem w domu Vulovy, żeby wrobić Złodziei Cienia w jego morderstwo.




Miejsce wystąpienia:
 Otrzymujemy od Bodhi w rozdziale 3, jeśli wykonujemy zadania dla niej


Uwagi: 300 szt. zł. Nie ma żadnych właściwości poza zmianą kolorów.



Ulepszony płaszcz ochrony +2
(CLCK31)


Niezwykłe właściwości tego obdarzonego niezwykle potężnymi zaklęciami płaszcza świadczą o tym, że ochrona ciała może przybierać różne formy - między innymi krycie się przed wzrokiem wroga i ucieczkę.



PARAMETRY:

Raz dziennie można rzucać Ulepszone przyśpieszenie ruchów
Raz dziennie można rzucać Ulepszoną niewidzialność
Klasa Pancerza: +2
Rzuty obronne: +2
Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
 Skrzynia w mieście Sahuaginów, Elminster-Terminsel, Elminster (w Tronie Bhaala); tworzy go dla nas Cespenar


Uwagi: 4500 szt. zł. Jeden z najlepszych płaszczy w grze, szczególnie dla zbrojnych - Ulepszone przyspieszenie ruchów podwaja ilość ataków.