Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Proce

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Proce


Proca
(SLNG01)


Proce istnieją od początków zapisywanej historii. Są wykonywane ze skóry lub rzemienia, zakończonego woreczkiem, w który wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad swoją głową. Kiedy zostaje osiągnięta największa szybkość, puszcza jeden ze sznurków kierując pocisk w cel.


PARAMETRY:

Waga: 0
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Miejsce wystąpienia:
 Powszechna


Uwagi: 1 szt. zł. Proce mają 1 bazowy atak na rundę i spory zasięg, zadają całkiem spore obrażenia. W przypadku istot odpornych na określone bronie, decydującą rolę odgrywają pociski - nawet zwykłą procą można zranić niektórych przeciwników, o ile posiada się odpowiednio umagicznioną amunicję. W przypadku broni dystansowych na premie do TraK0 wpływa zręczność, niziołki mają rasową premię do używania proc (+1 do TraK0 i ataku).



Proca +1
(SLNG02)


Proce istnieją od początków zapisywanej historii. Są wykonywane ze skóry lub rzemienia, zakończonego woreczkiem, w który wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad swoją głową. Kiedy zostaje osiągnięta największa szybkość, puszcza jeden ze sznurków kierując pocisk w cel.


PARAMETRY:

Obrażenia: +1 (pociski)
TraK0: +1
Waga: 0
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Miejsce wystąpienia:
 Dość popularna


Uwagi: 100 szt. zł. Lepsza wersja poprzedniczki, ma dodatkowe premie, mniejsze opóźnienie i większy zasięg.



Proca +2
(SLNG04)


Magiczne proce to znak rozpoznawczy wojowników z rasy niziołków. Broń ta zazwyczaj była przygotowywana przez matkę lub utalentowaną ciotkę dla młodego niziołka, który miał wyruszyć na swoją drugą wielką przygodę. Powodem tego, że proca ta była prezentem przed drugą, a nie przed pierwszą przygodą było to, że niziołki zazwyczaj nie chcą decydować się na zostanie poszukiwaczami przygód, kiedy już ich zasmakują.


PARAMETRY:

Obrażenia: +2 (pociski)
TraK0: +2
Waga: 0
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód
 Pomieszczenie z mykonidami w Kuli sfer
 Szafka w Strzeżonym budynku w Dzielnicy świątyń
 Gorch w Gildi Mae’Vara


Uwagi: 750 szt. zł. Dobra na początek, chociaż lepsze przecież można zdobyć szybciej.



Proca +3
(SLNG03)


Proce istnieją od początków zapisywanej historii. Są wykonywane ze skóry lub rzemienia, zakończonego woreczkiem, w który wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad swoją głową. Kiedy zostaje osiągnięta największa szybkość, puszcza jeden ze sznurków kierując pocisk w cel.


PARAMETRY:

Waga: 0
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Miejsce wystąpienia:
 Do sprowadzenia kodem


Uwagi: 700 szt. zł. Umagicznienie i premie tej procy wynoszą +3 pkt. Opóźnienie 3.



Proca +3
(SLNG10)


Magiczne proce to znak rozpoznawczy wojowników z rasy niziołków. Broń ta zazwyczaj była przygotowywana przez matkę lub utalentowaną ciotkę dla młodego niziołka, który miał wyruszyć na swoją drugą wielką przygodę. Powodem tego, że proca ta była prezentem przed drugą, a nie przed pierwszą przygodą było to, że niziołki zazwyczaj nie chcą decydować się na zostanie poszukiwaczami przygód, kiedy już ich zasmakują.


PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: +3 (pociski)
Waga: 0
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Miejsce wystąpienia:
 Dostępna w Tronie Bhaala


Uwagi: 1550 szt. zł. Już w Cieniach Amn są lepsze proce.



Proca +3: 'Zguba smoków Arli'
(SLNG05)


Proca +3: 'Zguba smoków Arli'
Nikt nie zna lepiej od niziołków wartości dobrze wymierzonego kamienia, gdy przychodzi zmierzyć się z większym przeciwnikiem. Ta proca należała do młodej kobiety o imieniu Arla Pewny Krok, jednej z niewielu niziołków, którzy opuścili domowe ogniska w poszukiwaniu przygód. Legenda opowiada o maleńkiej Arli używającej tej procy by posłać na wylot ostry kamień przez głowę lecącego zielonego smoka, choć ta sama legenda opowiadana w innej tawernie mówi o zadniej części smoczego ciała, by wywołać bardziej humorystyczny niż zabójczy efekt. Wynika z tego, że niziołki preferują rozrywkę niż wierność historyczną.


PARAMETRY:

Obrażenia: +3 (pociski)
TraK0: +3
Waga: 0
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Miejsce wystąpienia:
 Posąg Amaunatora w Ruinach świątyni


Uwagi: 1500 szt. zł. Bardzo dobra proca - szybko dostępna i o niezłym umagicznieniu.



Proca Arvoreen +4
(SLNG06)


Proca Arvoreen
Ta proca jest pobłogosławiona przez Arvoreen, boginię niziołków. Została ofiarowana bohaterskiemu Tuckerbyemu Lettleworpowi po Bitwie o Wrzosową Drogę, w której najeźdźcza armia Yuan-ti została zniszczona przez siły Lettleworpa, co uratowało osadę niziołków. Proca ma zdolność przeszywania zmysłów wrogów właściciela ścianą dźwięku, o którym mówi się, że jest głosem samej bogini.


PARAMETRY:

Obrażenia: +4 (pociski)
TraK0: +4
Specjalne:
 Raz dziennie wywołuje Wybuch dźwięku, po którym ofiary muszą wykonać rzut obronny na magię lub zostają ogłuszone na 3 rundy. Obszar działania: w promieniu 20 m.
Waga: 0
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Miejsce wystąpienia:
 Skrytka (x=1212, y=769) w Południowych tunelach (z obserwatorami) w Podmroku


Uwagi: 2500 szt. zł. Kolejna bardzo dobra proca, szkoda, że dostępna dopiero w Podmroku. Posiada właściwość ogłuszania wszystkich wokół - może się to przydać postaciom, które zostały otoczone przez grupę przeciwników.



Proca Erinne +4
(SLNG08)


Pewnej wioski gnomów o nazwie Erinne bronił przez długi czas jeden tylko strażnik, uzbrojony wyłącznie w magiczną procę. Procę tę stworzyła czarodziejka, od której imienia pochodzi też nazwa całej wioski. Kiedy wioskę napadły orki, proca zaginęła w tajemniczych okolicznościach.


PARAMETRY:

Specjalne:
 Raz dziennie może stworzyć 5 pocisków +4

Obrażenia: +4 (pociski)
TraK0: +4
Waga: 0
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Miejsce wystąpienia:
 Azamantes, V poziom Twierdzy Strażnika


Uwagi: 2500 szt. zł. Podobna do Procy Arvoreen, jednak przy liczbie tworzonych raz dziennie pocisków zabrakło jednego zera...



Proca Erinne +5
(SLNG09)


Dzięki modyfikacjom, którym poddano procę Erinne, stała się ona jeszcze skuteczniejszą bronią o jeszcze większej celności.




PARAMETRY:

Specjalne:
 Raz dziennie może stworzyć 5 pocisków +4

Obrażenia: +5 (pociski)
TraK0: +5
Waga: 0
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Miejsce wystąpienia:
 Azamantes, V poziom Twierdzy Strażnika (Proca Erinne +4), ulepsza ją Cespenar


Uwagi: 4500 szt. zł. Niewiele lepsza od poprzedniczki. Większe umagicznienie nie ma aż tak wielkiego znaczenia, gdyż najwięcej zależy od pocisków - jeśli ich umagicznienie będzie niskie, to proca będzie „nieskuteczna” podczas walki z niektórymi istotami (odpornymi na dane bronie). Pociski +4 podziałają na większość przeciwników, jednak jest ich tyle, co kot napłakał...



Proca Everarda +5
(WASLING)


Proca Everarda jest świętą bronią stworzoną przez boga Tempusa i ofiarowaną Everardowi by pokonał wrogów Doliny Lodowego Wichru.




PARAMETRY:

Obrażenia: +2 (pociski)
TraK0: +5
Specjalne:
 Nie potrzebuje pocisków.
Waga: 0
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Miejsce wystąpienia:
 Joluv Pod Miedzianym Diademem


Uwagi: 25000 szt. zł. Premia do obrażeń wynosi 1K4+2 pkt, czyli na ogół będzie wyższa niż w innych procach. Można w zasadzie powiedzieć, że jest to najlepsza proca w grze. Największą zaletą jest wysokie umagicznienie +5 i to, że nie potrzebuje pocisków. To sprawia, że podziała na większość przeciwników, także na np. golemy, demony, nieumarłych, magów chroniących się Opończą i Ulepszoną opończą, itd. Jednym z wyjątków będą przeciwnicy odporni na broń pociskową (np. otiagi, niektóre golemy). Nadal można używać pocisków - wtedy premie się skumulują, jednak przy trafieniu decydujące znaczenie będzie miało umagicznienie pocisków. BG2 Fixpack usuwa premię do obrażeń za siłę.



Proca naprowadzania +2
(SLNG07)


Proca naprowadzania
W przeciwieństwie do innych proc, Proca naprowadzania może wyrzucać kamienie i pozwala dodać modyfikator za Siłę do zadanych obrażeń. Mimo tego, że jest magiczna, co zwiększa jej celność i zadawane obrażenia, to modyfikator obrażeń z Siły wynika z jej konstrukcji, a nie z magii.


PARAMETRY:

Obrażenia: +2 (pociski), plus modyfikator za Siłę
TraK0: +2
Waga: 0
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Miejsce wystąpienia:
 Bernard Pod Miedzianym Diademem po załatwieniu sprawy z Hendakiem


Uwagi: 1800 szt. zł. Jest to zwykła proca +2, jednak do obrażeń wliczana jest premia za siłę (przy sile ok. 20 pkt. można walić nawet za 20 pkt. obrażeń).