Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Smoki

by Kinski


Abazigal

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: smok cienia (jako człowiek: kensai)
Poziom: 30
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 19
Kondycja: 22
Inteligencja: 14
Mądrość: 12
Charyzma: 17
KP: -12 (-15), -2 przeciw pociskom
PŻ: 200 (220)
TraK0: -6 (-13)
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Elektryczność: 100%
Magia: 65%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 40%
PD za pokonanie: 68000

Uwagi: Występuje, podobnie jak jego synek, w dwóch postaciach. Jako człowiek jest kensai, więc posiada klasowe premie +6 do TraK0, +6 obrażeń i -5 opóźnienia, rzuca zaklęcia szybciej o 2, ma 5 punktów biegłości w mieczach oburęcznych i 2 punkty w stylu walki bronią dwuręczną, jego TraK0 wynosi -28 pkt., więc trafia niemal zawsze, liczy 290 PŻ, 80% odporności na pociski. Używa Wytrzymałości, Młyńców, czasem Kai. W obydwóch postaciach ma podobne odporności. na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczyna, Śliskość), uroki, ogłuszenie, sen, rozkazy, utratę przytomności, zamęt, strach, polimorfię, petryfikację, śmierć (atak worpalną bronią, np. Srebrnym mieczem) i zabijanie (np. Palec śmierci, Dezintegracja, Zawodzenie Banshee), itp.), uwięzienie, labirynt, wysysanie poziomów, słowo mocy: giń, dezintegrację, truciznę. Jako smok dojdą mu odporności na: spowolnienie i uciszenie. Odporny na zdolność Sarevoka – atak Zwiastuna śmierci. Wykrywa niewidzialnych i jest odporny na cios w plecy oraz odrzucenie. Zaklęcia, które zostały na niego rzucone pod postacią człowieka, nie będą działać pod postacią smoka (np. Obniżenie odporności, Wytrzymałość). Jak każdy smok używa zionięcia, własnych smoczych zdolności – Smoczego strachu i Uderzenia skrzydeł:

Smoczy strach ma nieco inne działanie od zwykłego strachu czy paniki – jeśli nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -4, ofiara otrzymuje karę -2 do TraK0 na 2 tury (20 rund), ponadto wywołuje strach, jeśli ofiara nie jest chroniona przed tym efektem.

Uderzenie skrzydeł – odrzuca przeciwnika daleko w tył, zadaje 1k8 +12 obrażeń obuchowych i jeśli ofierze nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -10, to pada nieprzytomna na 3 sekundy.

Piorunujący oddech niebieskiego smoka – 12k12 +6 obrażeń od elektryczności, dodatkowe 12k8, jeśli nie uda się rzut obronny przeciwko zionięciom.

Fala uderzeniowa Abazigala – 1k10 obrażeń od elektryczności, jeśli nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -4 ofiara otrzyma dodatkowe 3k10 obrażeń. Rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -6 lub utrata przytomności na pół rundy; jeśli nie powiedzie się rzut obronny przeciwko zionięciom z modyfikatorem -6 ofiara będzie miała 90% szans na nieudane rzucanie zaklęć przez 2 rundy.

Obniżenie odporności na elektryczność – rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -3, albo -50% do odporności na elektryczność.

Walczy szponem +4, zadaje 1k8+10 obrażeń, dodatkowe 1k4 od elektryczności. Powinien być odporny na Zatrzymanie czasu i mieć zdolność regeneracji, ale efekty nie działają (także kilka innych).

Podobnie jak większość smoków wyzwala na początku walki Warunkowanie z Kamienną skórą, Odbiciem czaru i Usunięciem magii. Uwaga, w przeciwieństwie do Kamiennej skóry, którą rzucają magowie, a którą można usunąć Wyłomem lub Usunięciem/Rozproszeniem magii, to smoczą Kamienną skórę można rozproszyć zaklęciem usuwającym ochronę przed czarami, typu Sekretne słowo, Zbicie czaru, Przeszywająca magia, Rubinowy promień odwrócenia, Bicz itp. Wyłom nie działa na smoczą Kamienną skórę, co nie znaczy, że nie będzie konieczny, gdyż w razie rzuconej OpMB usunie ją. Po tej sekwencji czarów aktywuje Sekwencer z Ulepszonym przyspieszeniem, Uzdrowieniem, Słuszną magią i Zbroją wiary, przez co zwiększą mu się jego odporności (Zbroja wiary) i będzie zadawał maksymalne obrażenia. Może też rzucić Zabójczą chmurę, mgłę lub Zapalającą chmurę, jednak rzadko to się dzieje. Jeśli czas działania Odbicia czaru (nie może zostać rozproszone zaklęciami usuwającymi ochronę przed czarami, czar działa podobnie do zaklęcia maga o tej samej nazwie, tyle tylko, że nie może być rozproszony czarami jw.) minie może rzucić kolejne. Przy poważnych ranach rzuca Uzdrowienie, a w przypadku iluzji (Zwodniczy, Mamidło, Projekcja) postaci odpowiada Prawdziwym widzeniem. Na ogół rzuca Wielkie osłabienie i Usunięcie magii, rzadko jeden z czarów usuwających ochrony np. Wyłom, Sekretne słowo, Przeszywająca magia, najczęściej rzuca Chaos, Labirynt, Palec śmierci, Spowolnienie, Słowo mocy: oślepienie, Tęczowe kolory, Ogłupienie.



Adalon

Płeć: Kobieta
Charakter: praworządny dobry
Klasa: srebrny smok
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 19
Kondycja: 19
Inteligencja: 22
Mądrość: 22
Charyzma: 19
KP: -11 (-15), -4 przeciw pociskom
PŻ: 254
TraK0: -2 (-9),
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Zimno (zwykłe i magiczne): 100%
Magia: 60%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 54000

Uwagi: Odporna na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczyna, Śliskość), uroki, spowolnienie, ogłuszenie, sen, rozkazy, utratę przytomności, zamęt, uciszenie. Jest chroniona przed zwykłą bronią dystansową (strzały, topory, strzałki, sztylety, bełty, kulki), Uderzeniem skrzydeł i ciosem w plecy, wykrywa niewidzialnych. Jak większość smoków używa własnych i smoczych zdolności (Smoczy strach, Uderzenie skrzydeł), w tym także zionięcia:

Paraliż srebrnego smoka – rzut obronny przeciw zionięciom lub ogłuszenie na 2 rundy.

Zionięcie srebrnego smoka (inaczej Stożek zimna srebrnego smoka) – 24k10 +12 obrażeń od zimna, rzut obronny przeciwko zionięciom zmniejsza obrażenia o połowę. Twarda s(zt)uka. Walczy szponem smoka +5, zadaje 1k8+12 obrażeń.

Skrypt czarów jest bardzo podobny, na początku smoczyca rzuca Kamienną skórę, Usunięcie magii, Przyspieszenie, Odbicie czaru i Osłonę przed śmiercią. Potem używa swoich smoczych zdolności. Jeśli jest poważnie ranna może zniknąć (Niewidzialność) i rzucić Uzdrowienie lub Leczenie średnich ran. Rzuca też Lodową nawałnicę, czasem może nawet odpowiedzieć Obniżeniem odporności i trzema Ognistymi strzałami. Rzuca też Wielkie osłabienie, Zmiennobarwną kulę i Unieruchomienie osoby.



Draconis

Płeć: Mężczyzna
Charakter: neutralny zły
Klasa: mag
Poziom: 25
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 14
Kondycja: 16
Inteligencja: 15
Mądrość: 15
Charyzma: 13
KP: -10 (-11), -2 przeciw pociskom
PŻ: 190 (225)
TraK0: -4 (-11)
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Ogień (zwykły i magiczny): 50%
Kwas: 100%
Magia: 55%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 61000

Uwagi: Synalek Abazigala. To chyba rodzinne – występuje w dwóch postaciach, w pierwszej jako człowiek, w drugiej zamienia się w smo(cz)ka. W obydwóch posiada takie same odporności (na efekty czarów) jak tatuś. Odporny na zdolność Sarevoka – atak Zwiastuna śmierci. Jest odporny na odrzucanie i cios w plecy. Jego szybkość rzucania zaklęć jest przyspieszona o 4, a jako smok dochodzą odporności na obrażenia fizyczne, Ognistą kulę, także szybciej się porusza – ruch zwiększono o 4.

Jest jednym z bardziej wymagających przeciwników, który sprawia wiele problemów. Pod postacią człowieka jest magiem, nie wykrywa niewidzialnych (rzuca czary poznania, ale nie posiada zdolności wrodzonej), atakuje zwykłą pięścią, jednak samą pięścią nie można zabić postaci (zostaje 1 punkt, a postać traci przytomność). Na początku rzuca Kamienną skórę (smoczą), wyzwala Łańcuch czarów (opisany jako z Warunkowania) z Plugawym uwiądem, Symbolem: strach i Ulepszoną opończą, potem Odbicie czaru, dodatkowo chroniony jest nierozpraszalnym Mniejszym odbiciem (jak inne smoki). Aktywuje Wyzwalacz z Ulepszonym przyspieszeniem, Zwodniczym sobowtórem i Zaklęciem śmierci. Po takich działaniach wstępnych przechodzi do ataku – rzuca Zatrzymanie czasu, potem Symbol: ogłuszenie/strach i zaczyna atakować pięścią. W miarę upływu czasu zaczyna czarować jak lisz: Zawodzenie Banshee, Ogień słońca, Plugawy uwiąd, Palec śmierci, Tęczowe kolory, Przywołanie ifrita, Labirynt, Zamiana ciała w kamień, Dezintegracja, Dominacja. Jeśli postać rzuci jakiś czar ze szkoły iluzji (Niewidzialność, Ulepszona niewidzialność, Zwodniczy sobowtór, itp.) Draconis odpowie Prawdziwym widzeniem, a jeśli nadal nie widzi postaci (Niepodatność na czary/Poznanie), to zacznie przywoływać (aż zobaczy postać) kolejne ifrity i Niewidzialnych myśliwych – w ten sposób można nabić bardzo dużo punktów doświadczenia (rzucić na początku Niepodatność na czary/poznanie, potem Ulepszoną niewidzialność i podejść do Draconisa, po rozmowie zacznie przywoływać potworki do czasu, aż nie zobaczy postaci, przywołańce można łatwo zabić, np. Zaklęciem śmierci (poczekać aż ich będzie z 10). Przy poważnych obrażeniach aktywuje Warunkowanie z OpMB. W przypadku Draconisa, wszystkie zaklęcia, które rzucono na niego pod postacią człowieka (np. Obniżenie odporności), będą działać nadal, po zamianie w smoka.

Jako smok walczy szponem +4, zadaje 1k6 +10 pkt obrażeń obuchowych, używa standardowych zdolności (Smoczy strach, Uderzenie skrzydeł) i Zionięcia:

Kwasowy oddech brązowego smoka – 24k6 +12 obrażeń od kwasu, połowa po udanym rzucie obronnym przeciwko zionięciom.

Na początku aktywuje Wyzwalacz z OpMB, Niepodatnością na czary/Odrzucanie i Odbiciem czaru (nierozpraszalnym), chwilę potem dochodzi Kamienna skóra i Przyspieszenie, zaczyna też używać swoich smoczych zdolności. Jeśli zostanie poważnie ranny może rzucić Uzdrowienie lub Leczenie krytycznych ran, jak postać rzuci jakąś iluzję (Zwodniczy, Mamidło, Projekcję) odpowie Prawdziwym widzeniem. Najbardziej irytującą jego sztuczką jest nieustanne znikanie (używa Niewidzialności) i atakowanie. Czasem rzuca Zabójcza chmurę, mgłę lub Zapalającą chmurę lub jakiś czar usuwających ochrony – na pewno Usunięcie magii, niekiedy Wyłom, Sekretne słowo lub Przeszywającą magię. Pod koniec rzuca Wielkie osłabienie, Magiczny pocisk, Unieruchomienie osoby, Zmiennobarwną kulę lub Spowolnienie.



Firkraag

Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: czerwony smok
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 15
Kondycja: 15
Inteligencja: 17
Mądrość: 3
Charyzma: 9
KP: -11 (-12) -2 przeciw pociskom
PŻ: 184
TraK0: -5 (-12),
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Ogień (zwykły i magiczny): 100%
Magia: 65%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 30%
PD za pokonanie: 64000

Uwagi: Ale z niego mądrala, haha. Odporny na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczyna, Śliskość), uroki, spowolnienie, ogłuszenie, sen, rozkazy, utratę przytomności, zamęt, uciszenie. Jest chroniony przed zwykłą bronią dystansową (strzały, topory, strzałki, sztylety, bełty, kulki), Uderzeniem skrzydeł i ciosem w plecy, wykrywa niewidzialnych. Jak większość smoków używa określonych zdolności, w tym także zionięcia:

Zionięcie Czerwonego Smoka –zadaje 24k10 + 12 obrażeń od ognia (zwykłego), połowa, jeśli uda się rzut obronny przeciwko zionięciom. Zionięcie ma znaczny zasięg i obszar działania – 320 stóp (czyli ponad 100 metrów, cały ekran monitora, hehe).

Obniżenie odporności na ogień – jeśli ofierze nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z karnym modyfikatorem -3, jego odporność na ogień zostaje obniżona o 50% na 6 rund, efekt się kumuluje. W praktyce zdolność ta nie działa.

Walczy szponem +2, zadaje 1k12 +12 obrażeń.

Standardowo zaczyna Kamienną skórą i Usunięciem magii, rzuca też Przyspieszenie, potem korzysta ze smoczych zdolności. Jeśli zostanie poważnie zraniony może rzucić Uzdrowienie. W stronę drużyny może też polecieć Wielkie osłabienie, Unieruchomienie osoby, Zauroczenie czy Kwasowa strzała Melfa.

Można go w miarę spokojnie pokonać samotnym bardem na 15 poziomie, więc nie taki gad straszny, jakim go malują...



Fll'Yissetat

Płeć: Kobieta
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: czerwony smok
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 15
Kondycja: 15
Inteligencja: 9
Mądrość: 8
Charyzma: 9
KP: -8 (-9) -4 przeciw pociskom
PŻ: 260
TraK0: -6 (-13)
Liczba ataków: 5
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 2
Berła/Różdżki/Laski: 2
Petryfikacja/Polimorfia: 2
Zionięcia: 2
Czary: 4
Odporności:
Magia: 55%
Kwas: 100%
Trucizna: 100%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 60000

Uwagi: Bardzo podobna smoczyca do Zielonego smoka. Odporna na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczyna, Śliskość), uroki, spowolnienie, ogłuszenie, sen, rozkazy, utratę przytomności, zamęt, uciszenie, polimorfię, zabijanie (ale nie na Słowo mocy: giń), Uwięzienie i truciznę. Jest chroniona przed zwykłą bronią dystansową (strzały, topory, strzałki, sztylety, bełty, kulki), odrzucaniem skrzydeł, atakiem Zwiastuna śmierci i ciosem w plecy, wykrywa niewidzialnych. Walczy szponem +2, zadaje 1k10 +8 pkt. obrażeń siecznych. Ma przyspieszony ruch o 3 i rzuca zaklęcia szybciej o 2. Jak zwykle: Sekwencer z Kamienną skórą i Kloszem niewrażliwości, Usunięcie magii. Smocze zdolności (Uderzenie, strach, Obniżenie odporności na truciznę, Zionięcie). Może zaatakować obszarówką (Zabójcza chmura, mgła lub Zapalająca chmura), uzdrawia się przy poważnych ranach, a przy iluzjach rzuca Prawdziwe widzenie. Może użyć Rozrostu roślinności i Wezwania owadów.



Nizidramanii'yt

Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: smok cienia
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 21
Kondycja: 21
Inteligencja: 20
Mądrość: 21
Charyzma: 21
KP: -12 (-17), -2 przeciw pociskom
PŻ: 200
TraK0: -3 (-13; -6 dla prawej „łapy”, -2 dla lewej)
Liczba ataków: 4 (5)
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Ogień (zwykły i magiczny): 20%
Zimno (zwykłe i magiczne): 20%
Elektryczność: 20%
Kwas: 100%
Magia: 65%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 52000

Uwagi: Takie same odporności jak Firkraag, używa też zdolności smoków: Smoczego strachu, Uderzenia skrzydeł, zionięcia i własnych zaklęć druidycznych:

Rozrost roślinności to nic innego jak zmodyfikowane Oplątanie, zatrzymuje na 1 rundę i dodaje karę -2 do KP, jeśli ofierze nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z karnym modyfikatorem -10.

Wezwanie owadów – działa jak Pełzająca zagłada, w sumie zadaje 70 pkt. (na szaleńczym będą to dwukrotnie większe obrażenia, więc ponad 140!), czar powoduje 100% szans na nieudane rzucenie zaklęcia. Nie ma rzutu obronnego przeciwko temu zaklęciu, chroni przed nim odporność na magię lub Niepodatność na czary/Sprowadzanie.

Zionięcie czarnego smoka – zadaje 24k4 +12 obrażeń od kwasu, połowa po udanym rzucie obronnym przeciwko zionięciom.

Walczy szponem +5, zadaje 1k6 obrażeń (ale szpan, co...).

Zaczyna jak zwykle – Kamienna skóra, Usunięcie magii, Przyspieszenie, potem smocze zdolności i Zauroczenie. Nic specjalnego.



Saladrex

Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: czerwony smok
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 15
Kondycja: 15
Inteligencja: 17
Mądrość: 3
Charyzma: 9
KP: -12 (-13) -4 przeciw pociskom
PŻ: 244
TraK0: -6 (-13)
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 4
Petryfikacja/Polimorfia: 3
Zionięcia: 3
Czary: 5
Odporności:
Magia: 65%
Ogień (zwykły i magiczny): 110%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 30%
PD za pokonanie: 64000

Uwagi: Kolejny mądrala (przerobiony Firkraag), zarozumiały jak wszyscy diabli. Odporny na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczyna, Śliskość), uroki, spowolnienie, ogłuszenie, sen, rozkazy, utratę przytomności, zamęt, uciszenie. Jest chroniony przed zwykłą bronią dystansową (strzały, topory, strzałki, sztylety, bełty, kulki), odrzucaniem skrzydeł i ciosem w plecy, wykrywa niewidzialnych. Walczy szponem +2, zadaje 1k12 +12 pkt. obrażeń siecznych. Na początku aktywuje Sekwencer z Kamienną skórą, Odbiciem czaru i Przyspieszeniem. Później używa smoczych zdolności: Uderzenie skrzydeł, Smoczy strach, Obniżenie odporności na ogień, Zionięcie czerwonego smoka. Następnie może użyć następujących zaklęć: Wielkie osłabienie, Okropne zauroczenie, Zabójcza chmura, mgła lub Zapalająca chmura. Jeśli zauważy iluzje (Mamidło, Projekcja, Zwodniczy) rzuci Prawdziwe widzenie. Może też użyć: Wyłomu, Sekretnego słowa, Przeszywającej magii, Zbicia czaru. Jest bardzo szybki.



Thaxll'ssillyia

Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: kapłan
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 15
Kondycja: 15
Inteligencja: 14
Mądrość: 16
Charyzma: 13
KP: -12 (-13), -2 przeciw pociskom
PŻ: 160 (169)
TraK0: -3 (-10)
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Magia: 60%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 45000

Uwagi: Odporność na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczyna, Śliskość), spowolnienie, wysysanie poziomów i oślepienie. Wykrywa niewidzialnych i jest odporny na cios w plecy.

Używa oczywiście zdolności (Smoczy strach, Uderzenie skrzydeł) i Zionięcia.

Zionięcie Smoka Cienia – powoduje Oślepienie na 1 rundę (m.in. kara +10 do TraK0 i zmniejsza się drastycznie pole widzenia); wyssanie 4 poziomów na 10 rund – jeśli nie uda się rzut obronny przeciwko zionięciem wyssane zostają 2 dodatkowe poziomy.

Walczy szponem +5, zadającym 3k6 obrażeń (nie śmiać się!).



Smok (z Piekła, Próba Dumy)

Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: smok cienia
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 15
Kondycja: 15
Inteligencja: 14
Mądrość: 16
Charyzma: 13
KP: -12 (-13) -4 przeciw pociskom
PŻ: 160
TraK0: 0 (-7)
Liczba ataków: 4
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Magia: 60%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 22000

Uwagi: Odporny na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczyna, Śliskość), uroki, spowolnienie, ogłuszenie, sen, rozkazy, utratę przytomności, zamęt, uciszenie. Jest chroniony przed zwykłą bronią dystansową (strzały, topory, strzałki, sztylety, bełty, kulki), odrzucaniem skrzydeł i ciosem w plecy, wykrywa niewidzialnych. Walczy szponem +5, zadaje 3k6 pkt. obrażeń kłutych. Niemal taki sam jak czarny smok z miasta elfów.



Smok (zielony, Twierdza Strażnika, poziom 5)

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: czerwony smok
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 15
Kondycja: 15
Inteligencja: 17
Mądrość: 3
Charyzma: 9
KP: -10 (-9) -4 przeciw pociskom
PŻ: 234
TraK0: -5 (-12)
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Magia: 50%
Kwas: 50%
Trucizna: 100%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 30%
PD za pokonanie: 62000

Uwagi: Wariacja na temat czarnego smoka. Odporny na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczyna, Śliskość), uroki, spowolnienie, ogłuszenie, sen, rozkazy, utratę przytomności, zamęt, uciszenie, wyssanie energii, Uwięzienie i atak Zwiastuna śmierci. Jest chroniony przed zwykłą bronią dystansową (strzały, topory, strzałki, sztylety, bełty, kulki), odrzucaniem skrzydeł i ciosem w plecy, wykrywa niewidzialnych, odporny na cios w plecy. Smoczy strach, Odrzucanie skrzydeł. Ma ruch przyspieszony o 3 i rzuca zaklęcia szybciej o 2.

Walczy szponem +2, zadaje 1k10 +8 pkt. obrażeń siecznych. Używa własnego zionięcia, które jest co najmniej nieprzyjemne:

Zionięcie zielonego smoka – 24k6 +12 pkt. obrażeń od trucizny, połowa po udanym rzucie obronnym przeciwko zionięciom. Zasięg – ponad 100 metrów. Na wstępie aktywuje Sekwencer z Kamienną skórą i Osłoną przed śmiercią, potem używa smoczych zdolności: Uderzenie skrzydeł, Smoczy strach, Obniżenie odporności na truciznę, Zionięcie. Rzuca niekiedy Zabójczą chmurę, mgłę lub Zapalającą chmurę. Przy poważnych ranach pewnikiem się uzdrowi, w przypadku iluzji – Prawdziwe widzenie. Rzuca też, tak jak czarny smok Rozrost roślinności, Wezwanie owadów i Dominację.



Brązowy smok

Płeć: brak
Charakter: neutralny zły
Klasa: czerwony smok
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 16
Kondycja: 16
Inteligencja: 12
Mądrość: 12
Charyzma: 9
KP: -10 (-12), -2 przeciw pociskom
PŻ: 190
TraK0: -4 (-11)
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Magia: 55%
Ogień (zwykły i magiczny): 50%
Kwas: 100%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 61000

Uwagi: Odporny na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczynę i Śliskość), spowolnienie, wyssanie energii i atak Zwiastuna śmierci. Walczy szponem +4, zadaje 1k6 +10 pkt. obrażeń siecznych. Wykrywa niewidzialnych i jest odporny na cios w plecy. Smok bardzo podobny do Draconisa, tylko trochę zmodyfikowany.

Na początku uaktywnia Wyzwalacz z OpMB, Niepodatnością na czary/Odrzucanie i Odbiciem czaru, potem odpala Sekwencer z Kamienną skórą, Przyspieszeniem i Usunięciem magii, po czym zaczyna uprzykrzać życie innym – Smoczy strach, Uderzenie skrzydeł, w jego repertuarze są przede wszystkim różnego rodzaju sztuczki prestidigitatora – często znika – rzuca Niewidzialność, czasem w połączeniu z Niewykrywalnością, może się leczyć (Leczenie krytycznych ran), potrafi też rzucić Zabójczą chmurę, mgłę i Zapalającą chmurę (rzadko), niekiedy aktywuje Kamienną skórę lub Odbicie czaru. Często używa smoczego oddechu – Zionięcia brązowego smoka (opis u Draconisa). Jeśli zostanie poważnie zraniony będzie próbował rzucić Uzdrowienie, niemal ciągle przyzywa Niewidzialnych myśliwych, zaś jeśli ktoś rzucił jakieś czary ze szkoły iluzji (Mamidło, Zwodniczy sobowtór, Projekcję duplikatu), to rzuci Prawdziwe widzenie. Może też rzucić Wyłom, Sekretne słowo i Przeszywającą magię, na końcu na ogół rzuca Unieruchomienie osoby, Magiczny pocisk, Spowolnienie i Zmiennobarwną kulę (rzadko).



Czerwony smok

Płeć: brak
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: czerwony smok
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 15
Kondycja: 15
Inteligencja: 9
Mądrość: 9
Charyzma: 9
KP: -11 (-12) -2 przeciw pociskom
PŻ: 184
TraK0: -5 (-12),
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Ogień zwykły i magiczny: 100%
Magia: 65%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 24000

Uwagi: Odporny na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczynę i Śliskość), spowolnienie, wyssanie energii i atak Zwiastuna śmierci. Odporny na cios w plecy, wykrywa niewidzialnych. Standardowe zdolności: Smoczy strach, Odrzucanie skrzydeł. Używa zdolności jak Firkraag i tak samo walczy. Walczy szponem +2, zadaje 1k12 +12 obrażeń.



Purpurowy smok

Płeć: brak
Charakter: praworządny zły
Klasa: smok cienia
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 17
Kondycja: 16
Inteligencja: 14
Mądrość: 12
Charyzma: 17
KP: -12 (-15), -2 przeciw pociskom
PŻ: 190 ()
TraK0: -6 (-13)
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Magia: 55%
Elektryczność: 100%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 63000

Uwagi: Bardzo podobny do Abazigala, jako tako w grze nie występuje, lecz można go spotkać po zainstalowaniu Tacticsa. Odporny na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczynę i Śliskość), spowolnienie, wyssanie energii i atak Zwiastuna śmierci.

Walczy szponem +4, zadaje 1k8 +10 pkt. obrażeń siecznych, dodatkowe 1k4 od elektryczności. Na początku aktywuje Warunkowanie z Odbiciem czaru i Usunięciem magii, potem Wyzwalacz zaklęć z Ulepszonym przyspieszeniem, Uzdrowieniem, Zbroją wiary i Słuszną magią. Potem już standardowe procedury smoka: Uderzenie skrzydeł, Obniżenie odporności na elektryczność i Smoczy strach. Ma własne zionięcia, takie jak Abazigal: Falę uderzeniową i Zionięcie niebieskiego smoka. Czasem strzeli mu coś do łba (jakaś strzała?) i może potraktować nas Zabójczą chmurą, mgłą lub Zapalającą chmurą. Przy średnich lub poważnych ranach może się uzdrowić (całkowicie). Jeśli widzi jakieś iluzje (Zwodniczy, Mamidło, Projekcja) rzuca Prawdziwe widzenie. Może rzucić też Wielkie osłabienie, Usunięcie magii i jakiś czar rozpraszający ochrony: Wyłom, Sekretne słowo, Przeszywającą magię. Trzeba uważać na ciąg czarów, które na ogół rzuca po jakimś (krótszym) czasie: Chaos, Labirynt, Palec śmierci, Spowolnienie, Słowo mocy: oślepienie, Tęczowe kolory, Ogłupienie.



Srebrny smok

Płeć: brak
Charakter: praworządny dobry
Klasa: srebrny smok
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 15
Kondycja: 17
Inteligencja: 14
Mądrość: 9
Charyzma: 9
KP: -11 (-12) -4 przeciw pociskom
PŻ: 184
TraK0: -2 (-9,
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Zimno zwykłe i magiczne: 100%
Magia: 60%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 24000

Uwagi: Odporny na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczynę i Śliskość), spowolnienie, wyssanie energii i atak Zwiastuna śmierci. Niewrażliwy na cios w plecy, wykrywa niewidzialnych. Prawie identyczny smok jak Adalon (pod względem walki).



Żółty smok

Płeć: brak
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: czerwony smok
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 15
Kondycja: 15
Inteligencja: 9
Mądrość: 8
Charyzma: 9
KP: -8 (-12) -4 przeciw pociskom
PŻ: 184
TraK0: -4 (-9),
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Ogień (zwykły i magiczny): 100%
Magia: 35%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 60000

Uwagi: Odporny na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczynę i Śliskość), spowolnienie, wyssanie energii i atak Zwiastuna śmierci. Odporny na cios w plecy, wykrywa niewidzialnych. Przerobiony czerwony smok, używa własnego oddechu:

Palący oddech żółtego smoka – 24k4 +6 pkt. obrażeń kłutych, połowa po udanym rzucie przeciwko zionięciom, Oślepienie celu na 5 rund, jeśli nie uda mu się rzut obronny przeciwko zionięciom z modyfikatorem -6. Pod względem zachowania i walki - patrz: Firkraag.