Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Strzalki

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Strzałki


Gniazdo żmij
(DART05)


Pracując dla Złodziei Cienia, Fargon Fol zebrała tysiące małych jadowitych węży by stworzyć Gniazdo żmij. Dzięki swojej magicznej mocy Fargon przemieniła każdego z węży w żądło. Gdy taki żądło uderzy przeciwnika, wąż powraca do życia, kąsając i infekując cel trucizną. Nazwa Gniazdo żmij odnosi się do całej kolekcji, której większość znikła, albo zniszczona podczas użytkowania lub zaginęła na dawno zapomnianym polu bitwy.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K3 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Cel otrzymuje 1 pkt. obrażeń od trucizny co 3 sekundy, dopóki nie straci 40 punktów życia lub nie zostanie rzucony czar Neutralizacja trucizny.
Waga: 0
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Ribald w Rozdziale 6
 Skrzynia w Strzeżonym budynku w Dzielnicy świątynnej (zabezpieczona pułapką z Zapalającą chmurą)


Uwagi: 150 szt. zł. Tych strzałek jest niewiele, a szkoda. Mimo premii do TraK0 i obrażeń nie mają umagicznienia, lecz są traktowane jako broń magiczna (OpMB chroni, OpZB nie). Zatrucie kumuluje się ze sobą. Te strzałki są niezłe na pojedynczych średniaków, a czasem tych mocniejszych. Zadają 1 pkt obrażeń od trucizny na sekundę przez 40 sekund jeśli celowi nie uda się rzut obronny przeciwko śmierci/truciźnie. BG2 Fixpack zmienia właściwości tej broni. Zyskują umagicznienie +1, a trucizna zadaje 3 pkt na rundę przez 2 tury (OMG!).



Ogromna skała
(DART06)


Strzałka to mały, łatwy do ukrycia pocisk, który służy do rzucania, a nie wystrzeliwania z łuku, kuszy czy procy.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1K3
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Do sprowadzenia kodem


Uwagi: Strzałka, która jest niby kulką do procy, o zasięgu strzały. Zadaje 2K10 punktów obrażeń. Waga: 50, opóźnienie: 10, wymagana siła: 19. Może używać każdy. Ma tylko 1 atak na rundę.



Purpurowa Strzałka +3
(DART08)


Mały rozmiar tej broni maskuje ogromną moc w niej drzemiącą. Zaraz po trafieniu w cel, ta strzałka pojawia się z powrotem w ręce, która ją wyrzuciła, dzięki czemu można ją użyć kolejny raz.



PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: 1k3 +3
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ: 1-ręczna
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 I poziom Twierdzy Strażnika – w szafce zabezpieczonej pułapką z Błyskawicą


Uwagi: 1250 szt. zł. Ta strzałeczka jest całkiem dobra, bo podziała na przeciwników odpornych na bronie +2 i niższe. Mimo niewielkich obrażeń ma 3 bazowe ataki na rundę, co przy Ulepszonym przyspieszeniu da 6.



Strzałka
(DART01)


Strzałka to mały, łatwy do ukrycia pocisk, który służy do rzucania, a nie wystrzeliwania z łuku, kuszy czy procy.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1K3
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Ogólnie powszechne i dostępne


Uwagi: Zwykłe strzałki. Największym plusem tego typu broni jest to, że mają 3 bazowe ataki na rundę. Zwykłe mogą posłużyć do eliminacji magów chroniących się Ochroną przed magicznymi broniami i Magicznych golemów. Na premie do TraK0 w broniach dystansowych wpływa zręczność. Niziołki posiadają rasową premię +1 do TraK0 i obrażeń przy używaniu strzałek. Opóźnienie tych strzałek wynosi 3, a nie 2. Ponadto te strzałki mają - jako jedyne - wliczane do obrażeń premie wynikające z siły oraz zadają obrażenia sieczne, a nie od pocisków. Poprawia to BG2 Fixpack.



Strzałka +1
(DART02)


Strzałka jest małą, łatwą do ukrycia bronią strzelecką, którą rzuca się, zamiast wystrzeliwać z łuku lub innego typu broni.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1K3 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Raczej dostępna


Uwagi: 8 szt. zł. Umagiczniona wersja zwykłej.



Strzałka +5
(STARDART)


Ta magiczna strzałka powstała przy użyciu Płaszcza Gwiazd. Strzałki muszą być zużyte w ciągu 24 godzin.




Miejsce wystąpienia:
 Powstaje dzięki Płaszczowi gwiazd


Uwagi: 25 szt. zł. Byłyby bardzo dobre, gdyby np. powstało ich z ok. 50 sztuk dziennie, a tak lepiej używać Miniaturowych Melfów. Poniżej prawdziwe parametry, bo autorom sie zapomniało:

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K3 +5
TraK0: +5
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
 Kapłan



Strzałka ogłuszania
(DART03)


Strzałka ogłuszania niczym nie różni się od innych strzałek - co najwyżej pulsuje słabo, kiedy weźmie się ją do ręki. Jej działanie widać dopiero wtedy, kiedy trafi celu i kiedy ofiara padnie ogłuszona na ziemię.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K3
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Rzut obronny przeciw czarom lub ogłuszenie na 7 rund
Waga: 0
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Skrytka (ok. x=3000, y=950) w Astralnym więzieniu
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6
 Twierdza d’Arnise
 i inne lokacje


Uwagi: 100 szt. zł. Nie ma umagicznienia, lecz jest traktowana jako broń magiczna. Jeśli przeciwnik zostanie ogłuszony to umarł w butach, nieźle się sprawuje przeciwko humanoidom i różnego rodzaju słabszym-średnim przeciwnikom. Nie warto stosować na tych, którzy są odporni na ogłuszenie, bronie +1 i wyższe (np. nieumarli, golemy, demony, żywiołaki itd.).



Strzałka zranień
(DART04)


Ta strzałka została pokryta zabójczą trucizną, która zacznie działać natychmiast po dostaniu się do krwi zranionej ofiary. Trucizna jest bardzo niebezpieczna.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1K3
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 20 pkt. obrażeń od trucizny w 20 sekund (udany rzut obronny przeciw śmiertelnej magii neguje)
Waga: 0
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: strzałka
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Twierdza d’Arnise
 Kanały pod Dzielnicą świątyń – schowek w kołowrocie (x=1231, y=1448)
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6
 Torba przechowywania w przypadku rozpoczęcia nowej gry w Tronie Bhaala
 i inne lokacje


Uwagi: 50 szt. zł. Podobnie jak poprzedniczka dobrze się sprawuje na słabszych i średniaków nieodpornych na truciznę i bronie słabsze niż +1. Zatruty przeciwnik to wkrótce może być martwy przeciwnik. Zatrucie kumuluje się ze sobą (cel może zostać kilkakrotnie zatruty).