Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Strzaly

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Strzały


Strzała
(AROW01)


Strzały lekkie, jest sama nazwa wskazuje, służą do strzelania na daleki dystans. Często wykorzystuje się je do polowań. Większość z nich jest wykonana z jesionu lub brzozy i mierzy od 75 do 100 cm.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać:
 Kapłan
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Ogólnie dostępna w większości sklepów


Uwagi: Zwykła strzała. Podstawowa amunicja do łuków na początku, bo już na Promenadzie Waukeen można zaopatrzyć się w magiczne wersje. Wbrew pozorom okazuje się przydatna podczas walk z magami, którzy rzucają Ochronę przed magicznymi broniami (dotyczy to szczególnie Tactics, Sword Coast Strategems) - utrudnieniem może być Kamienna skóra, ale przy 3-4 atakach na rundę schodzi dość szybko. Zwykłe strzały działają też na Magiczne golemy (podobnie jak inna zwykła broń). Nie używać na smoki i innych przeciwników odpornych na zwykłą broń (m.in. nieumarli, golemy, żywiołaki, demony itd.) oraz kapłanów z Lustrem materii. Warto dodać, że moduł Easy of Use zwiększa ilość strzał w 1 slocie do 9999.



Strzała +1
(AROW02)


Strzały lekkie, jest sama nazwa wskazuje, służą do strzelania na daleki dystans. Często wykorzystuje się je do polowań. Większość z nich jest wykonana z jesionu lub brzozy i mierzy od 75 do 100 cm.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać:
 Kapłan
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechna w sklepach, szczególnie na Promenadzie Waukeen i ogólnie w mieście
 Siostra Garlena
 Kapłanka w Mieście Grot
 Świątynia Rillifane'a
 Kuflowe Drzewo w Saradush
 Karthis al-Khezzar w Północnym lesie (dodatek Tron Bhaala)
 Można je znaleźć w wielu lokacjach (Twierdza d’Arnise, Twierdza Strażnika, Czarowięzy)


Uwagi: 5 szt. zł. Lekko umagiczniona strzała, w opisie jest drobny błąd - zadaje 1K6 pkt. obrażeń, bez dodatkowej wartości +1 (poprawia to modyfikacja aTweaks, która "normalizuje" obrażenia i premie do trafienia w zależności od poziomu umagicznienia. Co ciekawsze, Strzały +2 są bardziej rozpowszechnione i dostępne.



Strzała +2
(AROW11)


Te strzały zostały obdarzone magią podczas tworzenia. Wyglądają na troszkę prostsze od zwykłych i wydają się niemal żyć własnym życiem, kiedy zostają wystrzelone i zbliżają się do celu z zabójczą celnością.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
TraK0: +2
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać:
 Kapłan
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Powszechna jak Strzały +1, może nawet bardziej


Uwagi: 15 szt. zł. Dość dobre strzały, mają umagicznienie +2, czyli lepsze niż większość strzał i przyzwoitą premię do TraK0. Dobre na większość przeciwników, szczególnie odpornych na broń zwykłą i +1. Trzeba pamiętać, że niektóre grupy przeciwników są odporne na ataki dystansowe (np. nieumarli, galarety, szlamy).



Strzała +3
(AROW15)


Te magiczne strzały przewyższają swoim wykonaniem wszystkie inne, także i magiczne, które do tej pory widziałeś.




PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać:
 Kapłan
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Karthis al-Hezzar
 Carras w Jaskini Przemytników w Amkhetran
 Twierdza Strażnika


Uwagi: 20 szt. zł. Dość dobre strzały, mają umagicznienie +3, czyli najwyższe ze wszystkich, przyzwoita premia do TraK0. Dobre na większość przeciwników, szczególnie odpornych na broń zwykłą i +2 (a więc podziałają na demony, żywiołaki, magów chronionych Opończą).



Strzała kwasowa
(AROW04)


Ta strzała została pokryta kwasem. Tak więc nie tylko wbija się w ciało, lecz wyżera ranę, jątrząc ją i czyniąc o wiele poważniejszą.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 +1K3 pkt. obrażeń od kwasu
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać:
 Kapłan
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Arledian od Gaelana Bayle’a
 Bernard Pod Miedzianym Diademem
 Perter na Promenadzie Waukeen (Płatnerz na najwyższym poziomie nad Targiem Przygód)
 Chan Zahraa w Targowie
 Carras w Jaskini Przemytników w Amkhetran
 ponadto w różnych lokacjach


Uwagi: 20 szt. zł. Te strzały są traktowane jako magiczne, lecz nie mają żadnego umagicznienia (więc nie podziałają na przeciwników odpornych na bronie +1 i o wyższym umagicznieniu). Świetnie sprawdzają się na trolle (do dobijania) i magów z Kamienną skórą (do przerywania im zaklęć). Umagicznienie +1 wprowadza BG2 Fixpack.



Strzała lodowa
(AROW09)


Strzała lodowa zmienia się w lodowy pocisk po wystrzeleniu w przeciwnika. Kiedy uderza w ofiarę, szok wywołany zimnem obejmuje całe ciało, zarazem rozpalając je i mrożąc do szpiku kości.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 +1K2 pkt. obrażeń od zimna
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Perter na Promenadzie Waukeen (ma największy wybór magicznej amunicji)
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6
 Są spotykane, ale nie dość często w różnych lokacjach


Uwagi: 15 szt. zł. Strzały podobne do innych strzał zadających obrażenia od żywiołów. Dobrze się spisują na wszelkiego rodzaju istoty żyjące w ogniu – salamandry, chochliki, ogniste olbrzymy, czy w ogóle istoty nieodporne na zimno. Także na magów z Kamienną skórą czy Ochroną przed zwykłymi broniami.



Strzała ognista
(AROW08)


Ognista strzała wybucha ogniem po wystrzeleniu w przeciwnika. Efekt jest taki sam, jakby została zamoczona w oleju i podpalona.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 +1K2 obrażeń od ognia (rzut obronny przeciw magii neguje)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Maheer na Promenadzie Waukeen
 Perter na Promenadzie Waukeen
 Bernard Pod Miedzianym Diademem
 Kapitan Arat w Twierdzy d’Arnise (hehe)
 Jest ich też sporo w innych lokacjach


Uwagi: 15 szt. zł. Działanie i właściwości niemal identyczne jak w przypadku Strzał kwasowych, jedynie na dodatkowe obrażenia od ognia jest rzut obronny. Zapewniają brakującą w opisie premię +2 do trafienia (ale poprawia to BG2 Fix pack, które redukuje premię do 0).



Strzała przebicia
(AROW10)


Strzała przebicia jest długa i cienka, obdarzona magicznymi właściwościami, które pozwalają jej przebijać zbroje i uderzać prosto w serce ofiary.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
TraK0: +4
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 +6 fizycznych (kłutych) obrażeń (0 po rzucie obronnym przeciw śmierci)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać:
 Kapłan
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Perter na Promenadzie Waukeen
 Jayes na Promenadzie Waukeen
 Arledian
 Chan Zahraa w Targowie
 Kupiec w Targowie (wygląda jak szlachcic)
 Czarnorynkowy kupiec w Slumsach (koło Świątyni Ilmatera w nocy)
 Carras w Jaskini Przemytników w Amkhetran
 Trafiają sie również dość często w innych lokacjach


Uwagi: 50 szt. zł. Strzała, którą trzeba mieć, jeśli używa się łuków, umagicznienie wynosi +1, zaś premia do TraK0 +4. W sumie może zadać ok. 12 pkt. obrażeń. Dobra na przeciwników, którzy posiadają dobrą Klasę Pancerza i są odporni na żywioły. Odporność na magię może zniwelować dodatkowe obrażenia, nawet jeśli nie uda się rzut obronny.



Strzała rozproszenia
(AROW07)


Strzała rozproszenia likwiduje wszystkie zaklęcia, którymi jest otoczona ofiara.






PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Cel zostaje objęty Rozproszeniem magii
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Perter na Promenadzie Waukeen
 Przytułek
 Piekło (smok)
 kilka można znaleźć podczas zadania związanego z Twierdzą maga (Kula sfer) – przy unieszkodliwianiu Lorda Ketlaara Argrima
 Ogólnie trudno dostępne, w grze jest ich ok. ponad 120 sztuk


Uwagi: 300 szt. zł. Jedne z najlepszych strzał, działają jak Rozproszenie magii i Wyłom (no, prawie). Usuwają Kamienną skórę, różnego rodzaju Ochrony przed żywiołami, Zbroje itp. czary bojowo-ochronne. Strzały są magiczne, lecz nie mają żadnego umagicznienia, ma to swoje znaczenie, gdyż magowie lubią rzucać Opończe, Ochronę przed magicznymi broniami, toteż strzały mogą okazać się wtedy nieskuteczne. Alternatywne użycie - jeśli ktoś z drużyny oberwie Zamętem, Grozą, Emocjami, Potężniejszym rozkazem itp. efektami, które działają na umysł - można puścić strzałę w delikwenta i go "wyczyścić".



Strzała ukąszeń
(AROW05)


Strzała ukąszeń jest naprawdę śmiercionośnym narzędziem w rękach łucznika. Jej grot jest pełen kolców, zamoczonych w truciźnie, która przedostaje się do krwiobiegu doprowadzając do agonii i bardzo często śmierci.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Trucizna: ofiara traci 30% maksymalnych punktów życia w 20 sekund po zranieniu, jeżeli nie zostanie wykonany rzut obronny przeciw śmierci.
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać:
 Kapłan
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Arledian
 Perter
 Ribald w Rozdziale 6
 Carras w Jaskini Przemytników w Amkhetran
 Ponadto w różnych lokacjach (Przytułek, Więzienie sfer w skrytce - ok. x2300, y=1810)


Uwagi: 50 szt. zł. Są magiczne, lecz nie mają żadnego umagicznienia. Są to jedyne strzały, do obrażeń których wliczana jest premia za siłę (i NIE poprawia tego BG2 Fix Pack), więc trafienia będą zadawały ok. 15 i więcej pkt. obrażeń (Łowcy-łucznicy na wyższych poziomach będą walić za ponad 25 pkt.). Strzały są świetne – trucizna uniemożliwia rzucanie czarów, przerywa ataki przeciwników. Najlepsze rezultaty w przypadku magów można uzyskać w połączeniu ze Strzałami rozproszenia (większość ma mało punktów życia).



Strzała wybuchów
(AROW06)


Ta strzała jest szczególnie niebezpieczna dla przeciwników: po uderzeniu w cel eksploduje ogniem i rani odłamkami wszystkie osoby, znajdujące się w obszarze działania.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 +6K6 pkt. obrażeń od eksplozji (połowa po rzucie obronnym przeciw magii)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Niemal niespotykane w części drugiej, czasem wypadają jako losowy przedmiot z niektórych przeciwników


Uwagi: 300 szt. zł. Strzały nie mają umagicznienia (są traktowane jako magiczne), lecz cóż z tego, po trafieniu i tak wybuchają Ognistą kulą (działanie niemal identyczne jak w przypadku Naszyjnika pocisków). Przydałyby się do eliminacji słabszych grup przeciwników i pacyfikacji także tych silniejszych, lecz ogólna niedostępność uniemożliwia takie działania (taktyczne...), dlatego pewnym rozwiązaniem jest zainstalowanie moda Desecration of Souls (kilka setek strzał w Dzielnicy cmentarnej).



Strzała zabójstwa
(AROW03)


Ta strzała jest powykręcana i czarna, emanuje złem, jakby była wypełniona jakąś piekielną mocą. Została stworzona tylko w jednym celu: zabicia istoty, należącej do jednego, ściśle określonego gatunku. W tym przypadku jest to Ogrzy Mag.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Trafienie zabija Ogra-Maga
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Niemal niespotykane w Cieniach Amn i dodatku Tron Bhaala, kilka sztuk można zdobyć podczas wykonywania zadań Jaheiry z Harfiarzami (m.in. Lennah z drużyny Dermina)


Uwagi: 2500 szt. zł. Strzały te nie mają umagicznienia (ale są magiczne), jednak dodają największą premię do TraK0, bo aż 15 pkt. To, że zabijają Ogrów-magów ma mniejsze znaczenie, bo w części drugiej nie stanowią oni większego wyzwania (chyba że zainstalowaliśmy Sword Coast Strategems).



Kołczany


Kołczan Obfitości +1
(QUIVER01)


Historia tego magicznego kołczana dawno już poszła w zapomnienie, choć prawdopodobnie miała ona coś wspólnego z trudnym do wyjaśnienia, lecz dobrze udokumentowanym brakiem dobrych wytwórców strzał podczas Czasu Niepokojów.



PARAMETRY:

Nieograniczona liczba strzał +1

Miejsce wystąpienia:
 Skrytka na pierwszym poziomie Twierdzy Strażnika w zachodniej sali


Uwagi: 2000 szt. zł. Pozwala zaoszczędzić miejsce i trochę złota, po zainstalowaniu komponentu BG2 Tweak Packa traci trochę na znaczeniu.



Kołczan Obfitości +2
(QUIVER03)


Pieniądze i surowce zainwestowane w Kołczan Obfitości sprawiły, że przedmiot ten zyskał jeszcze większe magiczne właściwości.




PARAMETRY:

Nieograniczona liczba strzał +2

Miejsce wystąpienia:
 I poziom Twierdzy Strażnika (Kołczan +1), ulepsza go Cespenar


Uwagi: 3000 szt. zł. Lepszy, lecz nabiera większego znaczenia po instalacji Item Upgrade, kiedy można go ulepszyć do formy +3.