Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Szaty

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Szaty


Szata dobrego arcymaga
(CLCK15)


Ta potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed fizycznymi atakami, jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej magiczna natura jest tak niezwykła, że mogą ją nosić tylko magowie o dobrym charakterze.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Specjalne:
 +5% do odporności na magię
 +1 do rzutów obronnych
Waga: 6
Może używać tylko:
 Mag
 Postać dobra

Miejsce wystąpienia:
 Kowadło prawości – Kowal w Targowie
 Errard w Saradush
 Księgarz Łazarz
 Diabelstwo ze świty Aesgaretha, III poziom Twierdzy Strażnika


Uwagi: 20500 szt. zł. Szaty arcymagów to w grze bez modyfikacji podstawowa ochrona dla magów (Nalia, Imoen, Aerie). Zapewniają dobre premie, mimo że mają gorszą KP od elfich kolczug, to i tak korzystniej je nosić (KP można polepszyć czarami). 5% procent to trochę mało, ale lepsze to niż nic. Wszystkie 3 szaty arcymagów można całkiem szybko ulepszyć po zainstalowaniu moda Item Upgrade.



Szata łotrzyka
(CLCK12)


Te ukochane przez złodziei-magów szaty zostały tak zaczarowane, by nosząca je osoba była chroniona przed ostrzami i truciznami, które często spotyka się w mrocznych alejkach. Podobnie jak w przypadku innych tego rodzaju szat, mogą je nosić tylko magowie.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +1 do Klasy Pancerza przeciwko obrażeniom siecznym
 +1 do rzutów obronnych przeciwko śmiertelnej magii
Waga: 4
Może używać tylko:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód
 Księgarz Łazarz


Uwagi: 600 szt. zł. Podstawowa ochrona dla maga.



Szata łowcy przygód
(CLCK14)


Te szaty sporządzono specjalnie z myślą o potrzebach magów poszukujących przygód. Chronią one nie tylko przed wszelkiego rodzaju miażdżącymi obrażeniami, ale także przed petryfikującym spojrzeniem bazyliszka i polimorfującymi mocami rywali. Podobnie w przypadku innych tego rodzaju szat, szatę poszukiwacza przygód mogą nosić tylko magowie.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +1 do Klasy Pancerza przeciw obrażeniom obuchowym
 +1 do rzutów obronnych przeciw polimorfii/petryfikacji
Waga: 4
Może używać tylko:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Edwin
 Sion – Strzeżony budynek w Dzielnicy świątynnej
 Księgarz Łazarz
 Magowie Il-Khana


Uwagi: 600 sz. zł. Nic specjalnego czy godnego uwagi.



Szata neutralnego arcymaga
(CLCK16)


Ta potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed fizycznymi atakami, jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej magiczna natura jest tak niezwykła, że szatę mogą nosić tylko magowie o neutralnym charakterze.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Specjalne:
 +5% do odporności na magię
 +1 do rzutów obronnych
Waga: 6
Może używać tylko:
 Mag
 Postać neutralna

Miejsce wystąpienia:
 Zjawa w Przytułku (ta postać wyglądającą jak mag)
 Księgarz Łazarz
 Elminster-Terminsel (zadanie z Jaheirą)
 Elminster w Tronie Bhaala


Uwagi: 20500 szt. zł. Druga co do ważności szata w przypadku maga o charakterze neutralnym.



Szata ochrony przed chłodem
(CLCK09)


Magiczne szaty ochrony przed chłodem są dość rozpowszechnione po Wybrzeżu Mieczy, szczególnie wśród podróżników wędrujących na północ, ku Neverwinter i Dolinie Lodowego Wichru. Wielu młodych magów otrzymuje je w darze od swych mistrzów, jako nagrodę za ukończenie pierwszych pięciu lat nauki. Szaty te - podobnie jak w przypadku innych tego rodzaju - mogą nosić tylko magowie.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +20% do odporności na chłód
Waga: 3
Może używać tylko:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Jayes – na Promenadzie w nocy (wschodnia część)
 Mag w Północnym lesie
 Księgarz Łazarz


Uwagi: 300 szt. zł. Przydatna na początku, o ile się nie ma nic innego.



Szata ochrony przed elektrycznością
(CLCK11)


Magiczne szaty ochrony przed elektrycznością są rzadsze od swych kuzynów, a można nawet powiedzieć, że bardzo rzadkie. Niektóre z nich noszą paranoicy pragnący zabezpieczyć się podczas burzy. Wielu jednak magów również chroni się nimi przed intrygami swych braci. Szaty te - podobnie w przypadku innych tego rodzaju - mogą nosić tylko magowie.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +20% do odporności na elektryczność
Waga: 3
Może używać tylko:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Księgarz Łazarz


Uwagi: 300 szt. zł. Tak samo jak wyżej. Nic ciekawego. Szaty magów nabierają wartości dopiero po zainstalowaniu modu Ruad...



Szata ochrony przed ogniem
(CLCK10)


Niestabilność magicznej energii sprawia, że magiczne szaty ochrony przed ogniem są rozpowszechnione pośród młodych uczniów i ich mistrzów. Podobnie jak w przypadku innych szat tego rodzaju, mogą je nosić tylko magowie.



PARAMETRY:

Specjalne:
 +20% do odporności na ogień
Waga: 3
Może używać tylko:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Inkwizytor Złodziei Cienia (podczas zadnia dla Pani Bodhi)
 Githyanki z zadania Jansena (z Jaellą)
 Mekrath (siedziba w Kanałach pod Dzielnicą świątyń)
 Księgarz Łazarz


Uwagi: 300 szt. zł. Podobnie jak wyżej - jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma.



Szata ucznia
(CLCK29)


Szata ta została wykonana przez twoich uczniów, którzy ciężko pracowali w Kuli Sfer.




PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3

Miejsce wystąpienia:
 Wykonują ją uczniowie w Kuli sfer (Twierdza maga)


Uwagi: 600 szt. zł. Mogą ją nosić mnisi. Poza Klasą Pancerza nie oferuje niczego ciekawego. W dodatku KP można dość łatwo ulepszyć (czary, bransolety, mikstury), więc właściwie szata może okazać się przydatna, jeśli w drużynie jest wielu magów (ale i tak lepiej „wdziać” łotrzyka czy łowcy przygód). BG2 Fixpack zdejmuje dostępność szaty dla mnicha.



Szata Vekny
(WA2ROBE)


Ta szata nie posiada nawet ułamka tej mocy, co dwa słynne artefakty, Ręka oraz Oko Vekny. Mimo to, od samego faktu, iż ten legendarny lisz nosił ją na sobie, szata wchłonęła tyle energii magicznej, iż stała się znaczącym przedmiotem magicznym.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Specjalne:
 Poprawia prędkość rzucania czaru o 4
 +10% do odporności na magię
Waga: 3
Może używać tylko:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Deidre na Targu Przygód


Uwagi: 20000 szt. zł. Najlepsza szata dla maga w grze (nieważne czy z modyfikacjami, czy bez). Dostępna od razu, może ją nosić dwu- i wieloklasowiec (m.in. kensai, ale nie połączenia zabójcy magów - poprawia to BG2 FixPack), świetne właściwości, ale droga (choć warta nawet kilka razy tyle, ile kosztuje...). Razem z Amuletem mocy przyspiesza rzucanie zaklęć o 5, co sprawia, że większość czarów do 6 poziomu rzucanych będzie z szybkością równą 1 (mniej niż sekunda). A to sprawia, że bardzo trudno jest przerwać magowi rzucenie czaru i jest to największą zaletą. Dodać do tego Akcelerację i można bić rekordy w ilości rzucanych czarów podczas Zatrzymania czasu...



Szata wędrowcy
(CLCK13)


Te magiczne szaty są idealne dla wędrujących z miasta do miasta magów. Zapewniają one ochronę przed strzałami bandytów i tymi zawistnymi złodziejami-magami, którzy kryją się w krzakach ze Śmierdzącą chmurą. Podobnie w przypadku innych tego rodzaju szat, mogą je nosić tylko magowie.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +1 do Klasy Pancerza przeciw pociskom
 +1 do rzutów obronnych przeciw zionięciom
Waga: 4
Może używać tylko:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Aerie
 Arledian u Gaelana Bayle’a
 Księgarz Łazarz
 Carras w Jaskini Przemytników w Amkhetran


Uwagi: 600 szt. zł. Podobnie jak poprzednie szaty tego typu (łotrzyka, łowcy przygód), czyli bez rewelacji. Waży 3, a nie 4.



Szata złego arcymaga
(CLCK17)


Ta potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed fizycznymi atakami, jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej magiczna natura jest tak niezwykła, że szatę mogą nosić tylko magowie o złym charakterze.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Specjalne:
 +5% do odporności na magię
 +1 do rzutów obronnych
Waga: 6
Może używać tylko:
 Mag
 Postać zła

Miejsce wystąpienia:
 Kupiec drow w Ust Natha (Podmrok)
 Księgarz Łazarz


Uwagi: 20500 szt. zł. Dla Edwina (chyba że Szata Vekny jest wolna). Polecam też zainstalowanie Tacticsa - 2 szaty są dostępne w mieście (Spaczony run).