Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Sztylety

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Sztylety


Kolec chochlika +3
(DAGG13)


Kolec chochlika wygląda na zabawkę, z uwagi na piękno i delikatność wykonania ostrza i rękojeści. Ale gdy się go dobędzie i wypowie słowo rozkaz 'Śpij', mały sztylet mieni się niebieską poświatą. Po trafieniu przeciwnika Kolec chochlika wypuszcza falę potężnej magii, zdolnej wywołać głęboki sen. Legenda mówi, że starożytny rycerz duszek Alfonso Szlachetny dzierżył Kolec chochlika nie jako sztylet, ale jako miecz oburęczny.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
 Cel musi wykonać rzut obronny przeciwko truciźnie albo zaśnie na 2 rundy
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Łowca nagród-niziołek, złodziej w Astralnym więzieniu


Uwagi: 3000 sz. zł. Dobry sztylet - ma wystarczające umagicznienie w Cieniach Amn oraz ciekawą właściwość, która jednak nie podziała na niektórych przeciwników (gł. nieumarli). Dzięki Item Upgrade staje się komponentem naprawdę godnej uwagi broni (m.in. +4 i zapewniającej +1 do mnożnika ciosu w plecy).



Kolec Ixila
(DAGG23)


Ten "sztylet" to tak naprawdę koniuszek Gwoździa Ixila - legendarnej włóczni o wprost niewiarygodnej mocy. Nawet najmniejsza część tego potężnego artefaktu niezwykle zwiększa skuteczność tej broni.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ: 1-ręczna

Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Zmiennobarwny demon w Twierdzy Strażnika


Uwagi: 2000 sz. zł. Jedyną zaletą tego sztyletu jest to, że jest komponentem świetnej włóczni wykuwanej przez Cepenara.



Kościana klinga +4
(DAGG14)


Sztylet +4: 'Kościana Klinga'
Ten na pozór prosty sztylet ma stalowe ostrze oraz kościaną rękojeść, i jest niezwykle potężną bronią. Został wykuty wieki temu przez nieszczęsnego kowala duergara, rękojeść jest wykonana z zęba czarnego smoka, a ostrze zostało zahartowane we krwi swego twórcy. Nie wiadomo w jaki sposób mógł znaleźć się w twoim posiadaniu.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Qilue - kapłanka w Ust Natha (Podmrok)


Uwagi: 6000 sz. zł. Właściwie to zwykła broń +4, nie ma żadnych ciekawych właściwości, co jest znaczną wadą. W dodatku dostępna dopiero w Podmroku.



Paskudny scyzor Neba
(NEBDAG)


To jest niebezpieczna broń używana przez Neba, pokryta starą krwią i trucizną, która nie tylko błyskawicznie działa, ale jest również niezwykle śmiercionośna. Tylko naprawdę zła istota może używać tego przedmiotu. Kiedy trucizna zostanie zużyta Scyzor Neba będzie posiadał właściwości zwykłego magicznego sztyletu.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
 Cel musi wykonać rzut obronny przeciw truciźnie albo będzie otrzymywał 2 pkt. obrażeń na sekundę przez 10 sekund.
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
 Kapłan
 Postać o nie charakterze dobrym lub neutralnym

Miejsce wystąpienia:
 Neb, Opuszczony dom w Dzielnicy Mostów


Uwagi: 1000 szt. zł. Sztylet jest na ładunki. Można nim uderzyć 10 razy (odnowienie przez sprzedaż/kupno). Poza możliwością zatrucia istnieje również szansa na spowolnienie celu przez 2 sekundy, jeśli ofierze nie uda się rzut obronny przeciwko śmierci. Ma dość wąski zakres używania - tylko złe charaktery (np. Edwin). Sztylet ma błąd. Gdy straci wszystkie ładunki, powinien zmienić się w zwykły, nieumagiczniony sztylet, ale tak się nie dzieje. Ponadto nie można nim atakować i przywrócić poprzedniej wersji z trucizną. Poprawki wprowadza BG2 FixPack. Gdy broń straci ładunki, staje się zwykłym sztyletem +2, można nim atakować, ale nie da się przywrócić poprzedniej wersji. Efekt spowolnienia nie działa (ale jest).



Sztylet
(DAGG01)


Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Całkiem popularny


Uwagi: 2 sz. zł. Zwykły sztylecik, można go wykorzystać na magów chroniących się przed magicznymi broniami i Magiczne golemy.



Sztylet +1
(DAGG02)


Typowy sztylet posiada ostro zakończone, dwusieczne ostrze - w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechny


Uwagi: 300 sz. zł. Umagiczniona wersja poprzednika.



Sztylet +2
(DAGG03)


Sztylet +2: 'Serce Golema'
Nie istnieją żadne zapiski dotyczące tego, kto wykonał tę broń, choć wzmianki dotyczące jej użycia przez złodziei i morderców sięgają bardzo dawno. Sczerniałe ostrze sztyletu zostało podobno wykute z tajemnych metali żelaznego golema, nadając tej broni wygląd równie mroczny jak jej przeszłość.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +2
TraK0: +2
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Vaelasa – królowa driad na Wzgórzach Wichrowych Włóczni
 Najemnik od Harfiarzy (zadanie Jaheiry)


Uwagi: 2000 sz. zł. Szybciej dostępne są lepsze bronie tego typu.



Sztylet +2
(DAGG15)


Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze. Ten egzemplarz ma właściwości magiczne, dzięki czemu jego użytkownik dostaje premie do szybkości, celności i do zadawanych obrażeń. Oprócz tego sztylet ten może zadawać obrażenia wrogom odpornym na normalną broń, takim jak wampiry, żywiołaki i mumie.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Czarnorynkowy handlarz w Slumsach koło Świątyni Ilmatera (w nocy)
 Skrzynia w Twierdzy d’Arnise (parter, zabezpieczona pułapką ze snem)
 Jayes – na Promenadzie w nocy (wschodnia część)
 Kupiec-szlachcic w Targowie (po zadaniu z dżinami)
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6


Uwagi: 2000 sz. zł. Poza informacjami zawartymi w opisie nie ma chyba nic do dodania.



Sztylet +2, Długi Kieł
(DAGG04)


Sztylet +2, Długi Kieł: 'Grabarz'
Sztylet ten został odnaleziony stosunkowo niedawno przez poszukiwaczy przygód z południa i jego własności przez kilka lat pozostawały nieznane. W końcu jednak magiczne księgi ujawniły jego długą historię jako narzędzia wszelkiej maści zabójców. Został on wtedy nazwany "Grabarzem". Wkrótce potem został skradziony.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Niedostępny w części drugiej


Uwagi: 4000 sz. zł. Posiada bardzo ładny „zimowy” kolor...



Sztylet +3
(DAGG24)


Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze. Ten egzemplarz ma właściwości magiczne, dzięki czemu jego użytkownik dostaje premie do szybkości, celności i do zadawanych obrażeń. Oprócz tego sztylet ten może zadawać obrażenia wrogom odpornym na normalną broń, takim jak wampiry, żywiołaki i mumie.


PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: 1K4 +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 0
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Powszechny w Tronie Bhaala


Uwagi: 3000 sz. zł. Zwykły sztylet ze sporym umagicznieniem, choć może jak na realia Cieni, w Tronie to jednak znacznie za mało, zwłaszcza, że do tego czasu powinniśmy mieć coś lepszego.



Sztylet +4, Złodziej Życia
(DAGG20)


Ten sztylet ciąży ci w dłoni i jest ciepły w dotyku. Jeśli tylko masz go przy sobie, odczuwasz z jakiegoś powodu nieokreślony niepokój. Klejnot osadzony w rękojeści zdaje się świecić jakimś wewnętrznym światłem, lecz nie masz pojęcia, jak to możliwe, żeby kamień połyskiwał w taki sposób i jednocześnie pozostawał czarny i nieprzenikniony.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +4
TraK0: +4
Specjalne:
 15% szansa na wyssanie poziomu
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Nie ma go w części drugiej


Uwagi: 6000 szt. zł. Przywraca go moduł Unfinished Busines (lub kod), można go znaleźć przy ciele Artemisa Entreri w Krypcie Bodhi. Szalone Remisy Rikluanima także sprawiają, że w kilku przypadkach pojawia się Artemis i walczy tym sztyletem. 15% to nie jest mało, szczególnie jeśli chodzi o wyssanie poziomu, przy kilku atakach na rundę na pewno się to zdarzy (o ile przeciwnik nie jest odporny na efekt). Pierwotnie jego ostrze było trochę dłuższe (na ikonie). Plusem jest świetny szkic tej broni.



Sztylet (<CHARNAME>)
(DAGG19)


<CHARNAME> otrzymał <PRO_HESHE> ten sztylet od swoich uczniów, którzy go wykonali.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Wykonują go uczniowie w Kuli sfer (Twierdza maga)


Uwagi: 2 sz. zł. Kozik z własnym imieniem? Poza tym nic ciekawego. Broń niemagiczna. BG2 Fixpack zmienia go na broń +1.



Sztylet Embarla
(MISC4U)


Sztylet Embarla dowiedzie Mae'Varowi, że "zajęto się" Embarlem.






PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Embarl, Morska Zdobycz w Dokach


Uwagi: 5000 szt. zł. Opóźnienie wynosi 0, nie 1. Niepoprawnie określona biegłość (duże miecze) - naprawia to BG2 Fixpack (ustawia opóźnienie na 2).



Sztylet Gwiazdy +4
(DAGG21)


Krążą plotki, że ten sztylet został upuszczony z Niebios na ziemię przez jakiegoś nieuważnego pomniejszego boga. To ulubiona broń złodziei i zabójców, gdyż czasami może ukryć tego, kto nim włada, przed wzrokiem ofiary.



PARAMETRY:

Specjalne:
5% prawdopodobieństwa, że po każdym udanym trafieniu osoba używająca sztyletu stanie się niewidzialna na 60 sekund

TraK0: +4
Obrażenia: 1k4 +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Demilisz na IV poziomie Twierdzy Strażnika


Uwagi: 6000 sz. zł. 5% to mało w tym przypadku, o wiele za mało. Plusem może być umagicznienie.



Sztylet Gwiazdy +5
(DAGG22)


Teraz, kiedy jego rękojeść inkrustują Szafiry Gwiazdy, to małe ostrze stało się jedną z najbardziej niebezpiecznych broni w Krainach.




PARAMETRY:
 15% prawdopodobieństwo, że po każdym udanym ataku użytkownik stanie się niewidzialny na 60 sekund
 Bełt Gwiazdy - przy każdym udanym trafieniu istnieje 5% prawdopodobieństwa zadania dodatkowych 1k8 obrażeń od ognia i 1k8 obrażeń od elektryczności

TraK0: +6
Obrażenia: 1k4 +6
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ: 1-ręczna

Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 IV poziom Twierdzy Strażnika (sztylet), wykuwa go Cespenar


Uwagi: 7500 sz. zł. Premia i umagicznienie wynoszą +5, nie +6. Ten sztylet jest już godny używania - 15% to sporo, może dodatkowe obrażenia nie zdarzają się za często, ale się zdarzają - zwłaszcza podczas walki 2 broniami i wielu ataków na rundę.



Sztylet jadu
(MISC75)


Sztylet jadu jest potężną bronią, którą upodobali sobie zabójcy. Ten sztylet został stworzony dla Złodziei Cienia z Amn. Za każdym razem kiedy trafi w przeciwnika, sztylet wydziela jad, który przedostaje się do krwiobiegu ofiary. Jad działa szybko i pewnie.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +2
TraK0: +2
Specjalne:
 +6 obrażeń od trucizny na rundę (maksymalnie 15)
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Niedostępny w części drugiej


Uwagi: 10000 szt. zł. Przywraca go kilka modów (m.in. Rogue Rebalancig czy Longer Road). Brak umagicznienia. Na zatrucie jest rzut obronny. Moduł Freedom Reign dodaje podobną broń (do zdobycia w Strzeżonym budynku w Dzielnicy świątyń), lecz zadaje więcej obrażeń od trucizny (o wiele więcej). Z kronikarskiej dokładności odnotujemy (+10 do pedantyzmu), że broń ma niepoprawnie określoną biegłość (duże miecze). BG2 Fixpack ulepsza go do broni +2 oraz dodaje ikonkę zatrucia ofierze.



Sztylet Lady Demarche +2
(DAGG17)


Sztylet Lady Demarche +2
Większość osób, które zajmują się mordowaniem za pieniądze czyni to z innych powodów, niż osobista przyjemność, ale nie było tak w wypadku Lady Demarche. Lubowała się ona w torturowaniu swoich celów... dlatego też wykonała ten sztylet. Wystarczyło tylko jedno dotknięcie wypolerowanego ostrza, a jej przeciwnik zostawał unieruchomiony, niezdolny nawet do krzyku, choć był w stanie patrzeć i czuć wszystko to, co się z nim działo. W czasie, kiedy ofiara była tak sparaliżowana, Lady Demarche powoli ją raniła. Czasem mijało w ten sposób kilka godzin, zanim pozwalano jej umrzeć. Właścicielka w końcu stała się ofiarą własnego zła - rozbroił ją jej rywal i wbił w nią jej własny sztylet, co przypieczętowało jej los.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
 20% szansa przy każdym trafieniu, że ofiara będzie musiała wykonać rzut obronny przeciw śmierci albo zostanie unieruchomiona na dwie rundy.
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Niziołek Nekre w Kuli sfer


Uwagi: 2000 sz. zł. Efekt ma za mało %.



Sztylet Złodzieja Cienia
(DAGG18)


Sztylet Złodzieja Cienia


Takich sztyletów używają Złodzieje Cienia.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Złodzieje Cienia;)


Uwagi: 10 sz. zł. Ma 2 bazowe ataki na rundę i jest bronią do walki wręcz.



Zguba likantropów
(DAGG09)


Srebrny sztylet: 'Zguba likantropów'
Ten sztylet daje premię +4, gdy jest użyty przeciwko likantropom. Wykuła go elfia łowczyni Dynala Złotoręka, która chciała wybawić swoją ojczyznę od szakalołaków. Została zabita przez plemię orków w Szarych Szczytach, gdy tropiła przywódcę szakalołaków.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +2, +2 przeciw likantropom
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczny
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Niedostępny w części drugiej


Uwagi: 1100 sz. zł. Umagicznienie, premia do TraK0 i obrażeń wynoszą +1, a nie +2. Jedynie dodatkowe obrażenia i premie są wliczane przeciwko likantropom (wilkołaki i łakowilki).



Sztylety do rzucania


Ognisty kieł +3
(DAGG12)


Sztylet do rzucania +3: Ognisty kieł
Ten sztylet jest obdarzony magicznym ogniem i prawdopodobnie został zrobiony z zęba czerwonego smoka. Opowieści z tawern sugerują, że ta bestia wciąż żyje, a jej gniew podsyca zaklęcie broni. Historia fantazyjna, ale logiczna. Powiadają także, że sztylet powraca do rzucającego "jakby na skrzydłach".


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +3, 1K2 od ognia
TraK0: +3
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Wraca do ręki właściciela.
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Kupiec drow w Ust Natha (Podmrok)


Uwagi: 5500 sz. zł. Dodatkowy atak - ten sztylecik jest już całkiem, całkiem. Ma zasięg długiego łuku. Szkoda trochę, ze dostępny dopiero w Podmroku. Wiele postaci w grze, przede wszystkim złodzieje (Nalia, Imoen, Jansen), mają biegłość w sztyletach i lepiej, żeby atakowały (czarowały) z dystansu. W przypadku wyboru broni dystansowej można używać dwuręcznych (łuki, kusze) lub właśnie sztyletów/strzałek i puklerzy (np. Jansen może wybrać Użycie dowolnego przedmiotu i po zwiększeniu siły będzie mógł nosić świetne tarcze).



Sztylet bumerang +2
(DAGG11)


Sztylet Bumerang +2
Fullen Przędzarz Wełny, ambitny niziołek z dobrej rodziny, opuścił dom by spędzić kilka lat na poszukiwaniu przygód. Podczas swoich podróży zdarzyło mu się mieszkać z rodziną krasnoludzkich płatnerzy. Będąc zafascynowanym ich toporkami, które zawsze wracały do ręki właściciela, Fullen zapragnął zrobić sztylet o tej samej właściwości. Z pomocą jego krasnoludzkich przyjaciół udało mu się stworzyć kilka słynnych sztyletów bumerangów Fullena.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 Powraca do ręki właściciela.
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Kapitan Denis w Karczmie Delosara (zadanie z Ograniczonego życzenia, śmierć lub kradzież)


Uwagi: 3500 sz. zł. Ma dodatkowy 1 atak na rundę. Przydatny na początku (warto go połączyć z używaniem tarczy, np. złodzieje i puklerz).



Sztylet do rzucania
(DAGG05)


Typowy sztylet do rzucania ma spiczaste, zwykle obusieczne ostrze, w przeciwieństwie do noża, który jest jednosieczny i trochę krótszy niż sztylet. W przeciwieństwie do typowego sztyletu, ten ma mniejszą rękojeść i jest inaczej wyważony.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Powszechny


Uwagi: 1 sz. zł. Po prostu... zwykły sztylet do rzucania, tego typu sztylety mają 2 ataki na rundę. Waży 0, a nie 1. Zasięg tego typu broni wynosi 30 (długi łuk - 100, krótki łuk - 75).



Zatruty sztylet do rzucania
(DAGG16)


Typowy sztylet do rzucania posiada ostro zakończone, przeważnie obusieczne ostrze, w przeciwieństwie do noża, który jest jednosieczny i nieco od niego krótszy. Rękojeść, inaczej niż w zwyczajnym sztylecie, jest mniejsza i lepiej wyważona. Na każdym z zatrutych rzucanych sztyletów znajduje się cienka warstwa trucizny, czyniąc go zabójczą bronią w rękach wyćwiczonego zabójcy.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
 2 pkt. obrażeń od trucizny co sekundę przez 10 sekund
Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Czarnorynkowy kupiec w Gildii Złodziei Cienia
 Arledian u Gaelana Bayle’a
 Czarnorynkowy kupiec w Slumsach koło Domu Jansena (pojawia się w nocy)
 Rettel Paser (Twierdza złodzieja)


Uwagi: 1 sz. zł. Ma 2 bazowe ataki na rundę, niezła broń na średnio-słabych przeciwników (przede wszystkim pojedynczych), ich zatrucie to kwestia czasu, prędzej czy później to nastąpi.