Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Taktyki - Amelissana (II)

by Kinski


Dość tego. Zebrałam dość energii, by sobie z tobą poradzić...
Nie będę czekać dłużej i zakończę twój żałosny żywot.

Przeciwnicy:

Amelissana (kapłan/mag, brak)

Glabrezu (12000 PD)

Kościany bies (22000 PD)

Cień zabójca (12500 PD)

Tyran śmierci (14000 PD)


Kinski: Podobnie jak wcześniej, przygotowujemy się. Na szczęście to nie Tactics i finałowa walka w Piekle, gdzie są trzy ciężkie walki po kolei i bez wytchnienia. Zbrojni ponawiają koktajl mikstur, magowie/kapłani/druidzi - trójmagiczny koktajl wzmacniająco-wspomagająco-odpornościowy (Ochrona przed złem, Odporność na strach itd.). Znów ważne będą - odporność na obrażenia magiczne (mikstury, czar, odporność na magię) i swoboda działania (czar, przedmiot, mikstury - druid ma gorzej, bo nie ma Swobody działania w zwoju). Sprowadzamy kolejne Miecze Mordenkainena/Żywiołaki/Książąt żywiołów (druid może znów odprawić modły, może natura się zlituje i ześle Sunnisa albo Chana chociaż). Całość okraszamy Przyspieszeniem, Psalmem (każda postać wykorzystuje każdą rundę i się nie opieprza) i Grupową niewidzialnością lub Niewidzialnością 3 metry. Walcz, a gwałtowna śmierć twej duszy wymości drogę..

Przygotuj się na spotkanie z rodzeństwem. Bułka z masłem rzecze Imoen... Wnerwiające jest to, że Melissana rozpoczyna od jakby Uderzenia skrzydeł - odepchnie z utratą przytomności na ponad pół rundy. Jak mamy refleks (jesteśmy pod wpływem Przyspieszenia), można odskoczyć, a nawet trzeba.

Pula losowania "rozbójników" jest taka sama jak poprzednio - Glabrezu (a więc i Zamęt oraz ogłuszenie), Kościany bies, Cień zabójca (wyssanie poziomów), Tyran śmierci (promienie paraliżujące, petryfikujące, spowalniające, uśmiercające itd.). Walka jest właściwie powtórką z jakże bliskiej przeszłości. Kamienną skórę zdejmujemy Przeszywającą magią lub Rubinowym promieniem. Wojownicy biorą w łapy coś długiego, twardego i sięgającego aż do ziemi i atakują Melissanę. Druidzi odwracają uwagę, ewentualnie zmieniają się w coś wielkiego i kudłatego oraz także dobierają się do kapłanki (wielkiej, ale nie kudłatej). Kurde! Zła wiadomość jest taka, że Większy wilkołak nie zrani Mel i niektórych demonów, bo jego broń to tylko +2... Na szczęście są przemiany w żywiołaki (atakują pięścią +4). Gdy porządnie przewalimy Mel na wojowniczo-magicznym warsztacie ucieknie Nie! Jestem za słaba! Przeklinam cię! Muszę zdobyć więcej esencji.... Hola! Mości panno!

Uwaga: W niektórych momentach, gdy straci ponad połowę PŻ, Melissana może próbować rzucić Uzdrowienie. Oczywiście nie można do tego dopuścić, więc warto poświęcić Młyniec czy nawet Ostrza energii, cokolwiek, co zadaje obrażenia - można przerywać jej zaklęcia. Trzeba wykorzystywać sytuacje, w których je rzuca - najczęściej wykorzystuje te z długim czasem rzucania (Zatrzymanie czasu, Prawdziwe widzenie, Uzdrowienie).