Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Taktyki - Bodhi

by Mefren & Kinski


Twoja rola kończy się tutaj! Będę karmić się krwią bogów, zaś ty zginiesz, nie uzyskawszy odpowiedzi!

Przeciwnicy:

Bodhi (wampir, 91000 PD)

Wampiry (8500 PD/sztuka)

Młode Wampiry (8500 PD/sztuka)

Ponurzy Strażnicy (4000 PD/sztuka)


Mefren: Czas się zająć eksterminacją familii Irka :-). Walka z jego siostrzyczką - wampirzycą Bodhi - jest po prostu banalna! Tym bardziej, że do pomocy możemy zwerbować pół Faerunu - brygadę Drizzt'a, paladynów ze Szlachetnego Zakonu Promiennego Serca, zabójców Złodziei Cienia, a dla kapłanów jeszcze delegacja ze świątyni ich boga. To dosłownie armia, której nie ma sensu w ogóle tworzyć! Drizzt po prostu wymiata i zabiera nam co najmniej połowę PD, a jak zada ostateczny cios samej Bodhi, to możemy się pożegnać z 91 000 PD :-( ! Tak wiec, jeśli nie zależy nam bardzo na walce ramię w ramię z Najsłynniejszym Bohaterem Krain, to lepiej odpuśćmy sobie jego towarzystwo!

Nie ma sensu nawet wchodzić tam całą drużyną, gdyż inni tylko by przeszkadzali - mało miejsca. Kapłan i najlepszy wojownik powinni w zupełności wystarczyć. Jednak bez odpowiedniej ochrony polegną od kilku ciosów Bodhi, która to jednym uderzeniem potrafi wyssać 5 poziomów! Tak więc na naszych wybrańców rzucamy: Ochronę przed negatywną energią (można także wykorzystać przedmioty dające tę odporność np. Wekierę zniszczeń +2), Ochronę przed złem i Chaotyczne rozkazy. Kapłana możemy dodatkowo wzmocnić Słuszną magią, Przywołaniem boskiej mocy i Zbroją wiary. Jeśli chodzi o ofensywę, to powinien dysponować Promieniem słońca (może być Dzienna gwiazda dla Wojownika - nawet lepiej) oraz Fałszywym świtem!

Jeśli chodzi o broń, to wojownik powinien dzierżyć Lazurowe ostrze i Dzienną gwiazdę, a kapłan wspomnianą już wcześniej ulepszoną wekierę. Kapłanowi włączamy Odpędzanie i rozwalając zakurzone, solidne drzwi, ładujemy się do sali. Jeśli mamy Święconą wodę elfów, to szybko wlewamy ją do sadzawki w środku komnaty i patrząc jak nasza przeciwniczka słabnie, wdajemy się z nią w rozmowę.

Po wyjaśnieniu kilku spornych kwestii, rozpoczyna się batalia z nieumarłymi. Zewsząd zaczną się pojawiać wampiry i Ponurzy strażnicy, więc w pierwszej kolejności zajmujemy się nimi. Wojownikiem podbiegamy do skupiska wysysaczy i częstujemy ich Promieniem! Kapłan robi to samo drugiej grupce wykorzystując Fałszywy świt. To co zostało ze zgrai nieumarłych (a dużo tego nie ma :-)) doprawiamy Lazurowym i Wekierą (rzut przeciw śmierci lub zniszczenie) i zabieramy się za samą Bodhi, która i tak powinna już nieźle oberwać! Mimo iż jest odporna na odpędzanie nieumarłych i specjalne efekty naszych świętych broni, wykończenie jej jest samą przyjemnością i nie sprawia żadnych kłopotów!

Gdy już polegnie inkasujemy 91 000 PD, Podrzynacza i kilka innych pierdół i wracamy na powierzchnię, by odetchnąć świeżym powietrzem... Dzielnicy Cmentarnej :-) !


No i szybka eksterminacja kąsaczy:

Odpędzanie nieumarłych -> Promień słońca -> Toporki/Wekiery = NIE! NIE! Moje! TO ŻYCIE JEST MOJE!


Kinski: Nic dodać, nic ująć. Zamiast kapłana i wojownika można wysłać porządnego maga/czarownika z odpornością na uroki, OpMB i Ogniem słońca (zamiast tego można rzucić Odporność na ogień i Zapalającą chmurę). Nieoczyszczenie stawu święconą wodą sprawi, że Bodhi będzie miała bardzo szybką regenerację. Poza tym na wampiry świetnie się sprawdza Zaklęcie śmierci. Podsumowując walka nie jest zbyt wymagająca, ale trzeba pamiętać o odporności na uroki i wyssanie energii.


Porada: można użyć „zielonego” zwoju Ochrony przed nieumarłymi - do zabicia będą tylko Ponurzy strażnicy. Jednak to trochę zbyt duże ułatwienie (niszczymy bezbronnych i nieatakujących).


Mefren: ... myślę, że od tego momentu, wszyscy zaczynają już otrzymywać specjalne zdolności z Tronu Bhaala, tak więc od tej pory w taktykach uwzględniał będę np. Akcelerację czy Młyńce, czyli pierwsze dodatkowe umiejętności, jakie powinniśmy przydzielać naszym postaciom...


Kinski: Nadal mam 14 poziom, Aerie wskoczyła na 12/13, Imoen też na 13 ;-)